Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 14-01-2011, 10:15
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Vaak als de klepstoters stuk zijn of tikken, en je rijdt er te lang mee door dan slaan de pompverstuivers in.. en dan kan het snel einde cilinderkop zijn..

correctie,overleden/tikkende stoters zijn gevolg van ingeslagen PD's,die lekken diesel in het carter waardoor de olie dunner word en z'n smeerkwaliteit verliest.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #22  
Old 14-01-2011, 14:45
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,779
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Audi schiet ook niet op, hangt dezelfde bagger in voor meer geld... Dat ze niet eens meer een fatsoenlijk vliegwiel kunnen bouwen is toch wel heel erg triest of niet dan!? dat er af en toe een gloeispiraal of wat verstuivers geisseld moeten worden kan ik mee leven maar de rest is gewoon slecht ontwerpen en niet testen, anders kom je er op tijd achter, of niet dan?



ik weet dat je dat massavliegwiel van een golf 4 gewoon kan vervangen voor een normale van een 1Z motor bijvoorbeeld (golf3) maar of dit bij de golf 5 nog steeds zo is durf ik niet te zeggen.
waarom zoek je geen nette golf 4 tdi?
die dingen zijn ook flink in prijs gezakt de laatste tijd.
mn broer heeft nog een nette staan
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #23  
Old 14-01-2011, 15:16
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Als ik nu iets nieuwers koop moet t wel nut hebben, meeste mk4 tdi's die te koop staan staan over de 3 ton, dat heeft ook geen nut, buiten dat je tenminste weet dat ze dat gehaald hebben...En dan zit je weer met een ouwe bak. Hou de Golf 3 maar totdat ie uitelkaar is gerot denk ik.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #24  
Old 14-01-2011, 15:16
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Ik heb een BKD 2.0 16v (PD) staan om om te gaan bouwen naar mechanische injectie.

Wat ik gevonden heb op TDIclub.com is dat de cilinderkoppen van die motoren niet goed zijn en snel scheuren. Hierdoor druk op het koel circuit.

Gietstuk van de cilinderkop met onderdeel nummer met aan het einde een A is de eerste generatie en vroeg of laat krijg je hier dit probleem mee.

B is al beter, maar komt nog voor en nu is er de C.

Verder is zit het vol in de cilinderkop:


__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #25  
Old 14-01-2011, 15:38
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Zit best vol idd.
Waar staat dat nummer ergen? En is dat te zien als de motor er in ligt?
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #26  
Old 14-01-2011, 18:37
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Ik heb een BKD 2.0 16v (PD) staan om om te gaan bouwen naar mechanische injectie.

Effe offtopic

Een pompverstuiver ombouwen naar mechanische ?? hoe wil je dit gaan doen ? ?
Is een andere motor pakken niet makkelijker ? ?
Reply With Quote
  #27  
Old 14-01-2011, 18:44
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Ik ben ook wel benieuwd, maar de off-topic is niet erg anders wordt het helemaal een sacherijnig topic.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #28  
Old 17-01-2011, 14:35
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,814
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Effe offtopic

Een pompverstuiver ombouwen naar mechanische ?? hoe wil je dit gaan doen ? ?
Is een andere motor pakken niet makkelijker ? ?


Ja, die discussie heb ik ook gehad met anderen, waarom? Omdat ik het kan en benieuwd ben hoe dat loopt. Ik verwacht niet dat die ooit zo mooi loopt als een electronische.

voor alsnog eerst de combi tussen mijn ARL en ASV motor maar af bouwen en in de Jetta hangen. Verwacht dat die over een maand ongeveer loopt.
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #29  
Old 17-01-2011, 15:17
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Als ik nu iets nieuwers koop moet t wel nut hebben, meeste mk4 tdi's die te koop staan staan over de 3 ton, dat heeft ook geen nut, buiten dat je tenminste weet dat ze dat gehaald hebben...En dan zit je weer met een ouwe bak. Hou de Golf 3 maar totdat ie uitelkaar is gerot denk ik.


Dit probleem heb ik dus ook al. Heb zelf ook een golf 3. Maar dan benzine. En ik heb een diesel nodig. Zit zelf ook te twijfelen over een golf 4. Maar ben er nog niet helemaal uit.
Reply With Quote
  #30  
Old 17-01-2011, 16:03
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Mijn Golf 3 drinkt ook benzine (16V GTI), maar ik ben een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van het huidige VAG (diesel) aanbod. Vandaar dat ik mijn Golf maar op ga rijden. Hopelijk krijg ik een auto van de zaak tegen de tijd dat ie echt op is, dan boeien de onderhoudskosten me iets minder
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #31  
Old 17-01-2011, 17:07
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

ik rij zelf ook golf5 105 pk tdi vliegwiel was ook kapot, zoek ff een vliegwiel van een golf3 tdi van de 1z of ahu en koppelingsset van sachs er bij ben je voor 300 euro klaar mits je het zelf kunt vervangen.
Reply With Quote
  #32  
Old 17-01-2011, 17:18
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
ik rij zelf ook golf5 105 pk tdi vliegwiel was ook kapot, zoek ff een vliegwiel van een golf3 tdi van de 1z of ahu en koppelingsset van sachs er bij ben je voor 300 euro klaar mits je het zelf kunt vervangen.


Mits je het zelf kunt vervangen en een dag de tijd hebt of zo ja. Maar dat hoort toch niet dat dat spul allemaal zo snel kapot gaat.

Ik wil een diesel kopen omdat ik veel kilometers moet rijden. En dan wil ik niet elk half jaar onder de auto liggen te sleutelen.

Ik weet wel dat je ook een beetje geluk moet hebben met een auto maar als dat spul zo vaak kapot gaat dan kun je inderdaad eens verder kijken dan alleen VAG.
Reply With Quote
  #33  
Old 17-01-2011, 18:52
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

inderdaad ze hadden dat 2 massa vliegwiel nooit uit mnoeten vinden, dikke meuk heb ondertussen al 3 golfjes 5 voorzien van een vast vliegwiel. let op dit kan enkel bij een 5 bak, een 6 bak gaat dit niet fijn vinden wat ik gehoord heb breekt de balans as in de versnellingsbak van een 6bak, koppeling wissel 2,5 a3 uur werk mist een brug en goed gereedschap.
Reply With Quote
  #34  
Old 17-01-2011, 18:54
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik wil nog wel zeggen,dat alles staat of valt met de behandeling door vorige eigenaar[en].
heb zelf al heel wat t5 2.5tdi's [axe en axd blokken] onder het mes gehad die gewoon gaar waren met 100000km,maar heb ook mensen in 'n kennissenkring met zo'n zelfde bus die gewoon van beurt naar beurt tokkelen zonder dat er een sleutel aan het blok gezet word.[1 heeft er zelfs al 250k opstaan inmiddels]ligt er gewoon aan hoe er mee omgegaan word.........
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #35  
Old 17-01-2011, 20:22
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,800
Default

Ik moet zeggen dat het beeld wat in dit topic wordt geschetst in mijn ogen zwaar overdreven is. Ik zal niet zeggen dat er niks stuk gaat, maar het is ook weer niet alsof 80% kapot loopt. Hetgeen wat hier nu gezegd wordt over de 16v TDI''s werd in de eerste jaren ook over de PD's geroepen, deze worden hier nu als veel betrouwbaarder aangeduid (en ja ik weet dat daar ook evolutie in is geweest).

Ik ga mee in de laatste post van De Pul, zo kijk ik er zelf ook tegen aan: Ga gewoon kijken naar een auto en vorm je een beeld van de auto maar ook van de persoon welke er mee gereden heeft. Een auto welke met liefde en plezier is bereden zal je veel minder snel in de steek laten. Laat je niet leiden door al die indianenverhalen over wat er allemaal wel niet stuk kan gaan. Als je daar op af moet gaan kun je geen 1 auto kopen!
__________________
Reply With Quote
  #36  
Old 18-01-2011, 10:01
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Ja daar heb je natuurlijk een punt. Het valt me alleen tegen dat het relatief vaak voorkomt dat een essentieel onderdeel als een oliepompunit zo snel stuk gaat. Dat blijft in mijn ogen gewoon een R&D/test fout..
Nou ja ik zie het wel, voorlopig blijft mijn GTI nog even. Eerst maar eens kijken voor een andere job..
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #37  
Old 04-02-2011, 21:45
patjetta patjetta is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,938
Default

Je kan altijd nog het beste een ouderwetse diesel hebben.
Een 1.6 ofzo die blijven gaan ze starten ijgelijk altijd wel en kunnen met gemak 5 ton lopen.
__________________
Jetta mk2
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum