Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 28-10-2015, 21:20
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by ries
Rietveld kreeg ik ook door via de Golf GTI Club, hebben daar goede ervaringen mee.
Zijn wel wat duurder maar van wat ik zo op hun site lees gaan ze behoorlijk uitgebreid te werk.
Taxatiewaarde blijft natuurlijk altijd afwachten.

Als ik sommige bedragen voorbij zie komen dan vind ik 12500 voor een Golf 1 20vt met 6bak overigens niet heel veel.


Klopt 12500 is ook niet veel. Heb voor meer dan 30.000 aan facturen bij de auto meegekregen bij de aankoop voor 12000 6 jaar geleden. Ik had de golf gekocht en reed naar huis en dacht bij mezelf, ik ben gek geworden, 12000 voor een golf 1 is wel erg veel. Maar nadat ik hem in bezit had heb ik nooit een dag spijt van de aankoop gehad. Het rijden met 400 pk geeft zo'n geweldige adrenaline-kick dat is gewoon lekkerder als een goed potje ... Ik MOET dan ook regelmatig een rondje blazen in die auto. Maar niet te veel want dan lijkt het of het vermogen steeds minder wordt.
Het hoort ook zo te wezen dat de taxatie-waarde dicht bij de aanschaf waarde ligt. Ik heb 12000 voor de auto betaald 6 jaar geleden en hij werd toen op 15000 getaxeerd en nu op 12500. Ik denk heel realistisch.
Mijn gerestaureerde 77er gti werd getaxeerd op 27500, terwijl ik zelf 20-22,5K in gedachte had. Mijn taxateur, Maikel de Munnik, heeft voor het merendeel van de vroege gti's met stalen bumpers die nog over zijn taxatie's uitgevoerd. Op het gebied van golf 1 gti kun je geen betere vinden dus. De Munnik heeft ook jaren lang voor de Gti Club Holland getaxeerd en met je clubpas kreeg je korting. Nu zijn ze daar mee gestopt wegens het kleine aantal clubleden(effe 80) die er nog over zijn.
Reply With Quote
  #42  
Old 29-10-2015, 19:08
wesley wesley is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 31
Default

ik heb mijn taxatie ook laten doen door maikel de munnik, deze is naar mijn tevredenheid uitgevoerd. Mijn origineel NL golf 2 g60 met origineel 124K gelopen werd op 15K gezet, naar mijn mening een net bedrag.

Mijn aanschaf was een stuk lager als de taxatie. Dus wat hiervoor gezegd werd over aanschaf en waarde klopt ook niet altijd
Reply With Quote
  #43  
Old 29-10-2015, 19:31
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by wesley
ik heb mijn taxatie ook laten doen door maikel de munnik, deze is naar mijn tevredenheid uitgevoerd. Mijn origineel NL golf 2 g60 met origineel 124K gelopen werd op 15K gezet, naar mijn mening een net bedrag.

Mijn aanschaf was een stuk lager als de taxatie. Dus wat hiervoor gezegd werd over aanschaf en waarde klopt ook niet altijd


Als er voor 15000 mooiere en betere golf 2 g60's te koop zijn dan is je taxatie te hoog. Ik vind zelf de taxatie van mijn 77er gti ook aan de hoge kant. Al denk ik dat ik voor minder geen nettere 77er gti kan kopen, alleen al om het feit dat ik nog nooit en mooiere te koop heb zien staan.
Reply With Quote
  #44  
Old 09-11-2015, 22:39
wesley wesley is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 31
Default

probeer maar is een eerlijke EN origineel Nederlandse G60 te vinden die nog netjes in de lak van '91 staat.
Waar aantoonbaar de km-stand van klopt.

en daarbij is mijne nog niet naar mijn zin, het zou nog mooier kunnen naar mijn zin

Ik denk dat 15 ruggen een reële waarde is voor mijn auto zoals hij er nu bijstaat. De 1 vind dat veel en de ander niet.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum