Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Spuitwerk, lakken en verfsystemen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 16-04-2012, 21:14
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

de vorige keer ,ondanks de slechte ervaringen van de meeste met Motip, toch de wielen gespoten met......Motip, t resultaat was netjes. alleen ik had ze toen semi gloss zwart en na vorige week geparkeerd te staan naast een mini met hoogglans zwarte wielen, ben ik vanavond weer aan t schuren en primeren gegaan.

vraag is dus...
De lak van motip is in hoogglans te krijgen, moet ik deze dan nog aflakken met blanke lak voor extra shine of voldoet de hoogglans lak van motip?

Als t kan wil dat beetje haar dat ik nog heb erin kunnen kammen
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.
Reply With Quote
  #22  
Old 17-04-2012, 15:53
Aruniq Aruniq is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 165
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Zelf heb ik ook al regelmatig met Motip gespoten. Meestal is het probleem de voorbehandeling. Die moet gewoon goed zijn. Maar als je alles van hetzelfde merk aan houd, dan komt het goed. Dat is mijn ervaring.


Inderdaad!
Ik heb laatst de standaart stalen velgen gespoten. Wel glans volgens de verkoper zou dit makkelijker schoon te houden zijn. (al boeit me dat voor staal op de daily niet zoveel...daarvoor is het een daily)

Maar slecht voorbehandelen kan het werk compleet verpesten inderdaad!


Ik heb de boel licht opgeschuurd en een aantal dunne lagen erover gespoten. Gewoon geduld hebben, laag spuiten, drogen (colatje drinken), laag spuiten, potje Fifa spelen, laag spuiten. etc..

Ik heb zo een 4 goede lagen gespoten, niet naar kijken als het op plaatsen niet meteen goed dekt als op andere plekken, die pak je wel mee bij de volgende laag. Als de voorbehandeling slecht is zie je dat volgens mij wel gelijk bij de eerste laag al, dan vloeit de lak gewoon weg. Ik heb het met een spuitbus gedaan, gewoon korte vlakken pakken en niet te snel willen zijn, en vooral ook niet van te dichtbij spuiten.

Of bovenstaand goed is weet ik niet, intussen heb ik toch een aantal km's en een vakantie ermee gedaan, weer, wind, zon, regen en vind het naar eigen zeggen nog goed uitzien, mag niet klagen over m'n eigen werk...ook eens

EDIT: heb MOTIP zwarte (hoog?)glans gebruikt.
Reply With Quote
  #23  
Old 17-04-2012, 20:07
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by Vento Vice

Ook de Estoril (Fire and Ice) velgen, die ik afgelakt heb met Action blanke lak, glimmen na ruim 2 jaar nog steeds en vertonen geen corrosie...




En on-topic:
Een goede voorbereiding is alles! (schuren, ontvetten, evt. primer)


en hoe heb jij je estorils voorbereid
heb je die laten ontlakken of zelf gedaan?
heb ook estorils en wil die opknappen
en als je die zelf gedaan hebt hoe natuurlijk
__________________
Golf mkII for life
Reply With Quote
  #24  
Old 17-04-2012, 20:13
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Default

...mijn Estorils zagen er nog vrij goed uit, nadat ik met veel thinner er een laag zilvergrijze verf vanaf had afgehaald...
Ik heb ze daarna alleen goed ontvet en preventief van een extra laklaag voorzien.

Voor ontlakken moet je ff zoeken; er is hier een topic over! Succes!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #25  
Old 17-04-2012, 20:22
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum