Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-11-2011, 15:22
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Arrow Passat Variant GL 32b GTD 1983

Ik ga alleen nog verder met mijn Golf 2 GTI als hobbyauto, mijn Passat mag weg.




Verdere foto's:

http://s573.photobucket.com/albums/...g/Passat%2032b/

Het betreft een Variant bj 1983, Duitse import. Origineel een 1.8 8v DS maar eerder dit jaar door Da-BRT omgebouwd naar diesel, uiteraard ook RDW omgekeurd.

GL, dus: schuifkanteldak, velours bekleding, skai deurpanelen, groen getint glas, chrome strips.

Zelf gemonteerd: bruine Spucknapf, bruine dashboardmat, bruine Santana armsteunen, bruine rollo

Thread:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49641

De motor is een SB, 1.6 TD uit een Audi 80 bj 1991 (uit een Duitse sloopauto, kmstand 190k!), met alles wat daarbij hoort, stuurbekrachtiging, intercooler, oliekoeler, de allergrootste 32b radiateur die geleverd is,met bijbehorende dubbele koelfans en behuizing, en de extra waterpomp voor turbokoeling. De bovenkant van de luchtfilterbox is die van de Audi, de onderkant van een 32B TD, voorzien van een K&N inlegfilter, nieuwe Bosch startmotor 1,7 kW, tankvulopening + slang van een 32b TD. Er is een 2N 5bak gemonteerd en een nieuwe Sachs verzwaarde koppelingsset. Er is een custom 3" downpipe gemaakt door Bert, verloopt naar 2,5" halverwege. De complete uitlaatlijn is RVS.

De auto is heerlijk pittig, en rijdt superzuinig, afgelopen mei met 4 man+ bagage naar Zuid Frankrijk geweest, lekker doorrijden en toch een verbruik van 1:17 gehaald. Ook de Carbagerun heb ik met deze auto gereden, 5000 kilometers waarbij het enige probleem een kapotte thermoschakelaar is geweest.

De auto is verlaagd, aan de voorzijde met -75mm FK veren, KAW sportdemper, Audi 80Q veerschotels en toplagers, en achter hardheid instelbare schroefpoten van AP. De achterremmen zijn compleet vernieuwd, voor zijn geventileerde 236mm schijven gemonteerd. Ook heb ik een bumperbalk met trekhaak gemonteerd.

Losse onderdelen:

- Keihard RA portier in wit
- 2 voorschermen in de goede kleur met antenne
- 1 ongespoten nieuw voorscherm LV
- Keihard achterklep in wit inclusief achterruit met goed werkende verwarming (inmiddels onvindbaar geworden)
- 2 voorstoelen in de interieurkleur beige velours, bestuurdersstoel met hoogteverstelbaar frame
- Originele voorbumper
- 2e zitbank voor montage in kofferruimte, in de interieurkleur beige skai (dit is echt uniek, nooit eerder gezien)
- Diverse reserve interieurdelen, pookrubber, pedaalrubber, armsteunen, raamslingers, speakerkapjes, reservemateriaal voor bagageafdekrollo, kofferruimte beplating
- De originele stalen wielen + de originele chromen velgranden en naafdoppen (zie Autoweek voor een afbeelding)
- De originele dwarsdragers die je in de dakrails kunt klikken, met bijbehorende opberghoes in interieurkleur bruin
- Golf 2 diesel tellerbak voor ombouw naar 32b/ demontage gloeilampje
- Twee vraagbaken 32b , vraagbaak Audi TD, de complete documentatie van Bert betreffende de ombouw van de kabelboom.
- Nieuw afdichtrubber voor het schuifkanteldak, niet dat deze lek is maar heb ik op voorraad liggen
- Extra middenconsole met radioslot
- Diverse lampen, knipperlichten, armaturen, grilledelen, lijsten.

De wagen wordt verkocht op 6x13" Zender (bj 1980) wielen met goede 165/80-13 banden.

Natuurlijk zijn er ook minpunten.

Tijdens de Carbagerun is iemand van een ander team bij het achteruit steken in het RA portier gereden. Deze is flink gedeukt. De blanke lak laat op verschillende plekken los. In het LV scherm zit een deuk onderin. De achterklep heeft wat plekken. De teller is nog van een benzine. Helaas werkt daarom de toerenteller en de schakelindicatie niet. Ook werkt de watertemperatuur niet meer. Dit zit in de tellerbak, de sensoren zijn goed. Ook zit er natuurlijk geen gloeilampje op. Ook heb ik een tijdje terug de bodem van de achterklep in de roestomvormer gezet, dit moet nog eens goed geschuurd en afgewerkt worden. De rand onder het rubber van het achterportier is roestig, dit heeft helaas bijna elke 32b Variant.

Een aantal zaken kan ik ook demonteren om de prijs te drukken;

VDO instrumenten + zenders (Oliedruk/Olietemp/Volt) eruit
Bruine Spucknapf eruit, montage std bruin GL stuur
Achterste schroefpoten van AP eraf, montage TEC tuning schroefpoten
Speakers / Versterkers eruit

Technisch is deze auto al perfect, als je de gedeukte deur, het voorpaneel en de achterklep vervangt door de meegeleverde goede delen en de auto netjes rolt of over laat spuiten heb je een van de mooiste 32b's van het land.

VRAAGprijs 3250 euro inc alle onderdelen, nieuwe APK.

Last edited by Arne : 20-11-2011 at 16:59.
  #2  
Old 22-11-2011, 14:07
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Up, meteen prijs naar 3000.
  #3  
Old 24-11-2011, 14:14
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Upje! Moet er nog even bijzeggen dat de auto in de garage staat op het moment, rustig wachtend op zijn nieuwe eigenaar
  #4  
Old 25-11-2011, 08:39
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Hij blijft toch ook rijden, bij een nieuwe eigenaar?
  #5  
Old 28-11-2011, 16:13
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Up, biedingen uiteraard welkom.
  #6  
Old 01-12-2011, 08:58
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Up!
  #7  
Old 06-12-2011, 15:11
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Weer een up.
  #8  
Old 12-12-2011, 15:38
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Update: De auto is vanaf heden geschorst, dit om bij verkoop de auto van een verse APK te kunnen voorzien.

Tevens een UP!
  #9  
Old 18-12-2011, 11:54
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Prijsdrop naar 2850 euro.
  #10  
Old 01-01-2012, 19:18
thafox thafox is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 23
Default

hooi Arne,

ik heb zeker wel interesse in de passat, laat me iets weten!

groeten
  #11  
Old 14-01-2012, 14:57
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Auto is voorlopig gereserveerd voor qpmz.
  #12  
Old 14-01-2012, 17:41
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Verkocht!



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum