Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 17-02-2013, 12:44
kaantjee kaantjee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 117
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
je hebt toch aandrijfassen van de gti tdi? en de steek blijft 5*100 de s3 heeft dit ook (eerste types)

Ik heb geen GTI TDI, maar een TDI mk2 met GT remmen/naven rondom, maar toen had ik maar iets van 180PK ofzo, plan is nu richting de 280 te gaan en dus heb wel serieuzere remmetjes nodig dan dit..
Reply With Quote
  #22  
Old 17-02-2013, 13:20
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

je hebt dus nu 4*100? hmmzzz denk als je groter wilt moet je sowiezo andere velgen hebben 288er klauwen passen net in 15 inch heb je nog een milimeter of 2 over ( heb ik ook met de wintervelgen). waarom dan geen naven van 288? deze zitten op de gti/tdi en vr6 syncro dan kun je naar 312 en dan 16 inch 5*100
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #23  
Old 18-02-2013, 16:31
kaantjee kaantjee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 117
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
je hebt dus nu 4*100? hmmzzz denk als je groter wilt moet je sowiezo andere velgen hebben 288er klauwen passen net in 15 inch heb je nog een milimeter of 2 over ( heb ik ook met de wintervelgen). waarom dan geen naven van 288? deze zitten op de gti/tdi en vr6 syncro dan kun je naar 312 en dan 16 inch 5*100

Nee, ik wil per se 4*100 behouden, voorlopig igg.

Dus naven van 288 gaat 'm niet worden jammer genoeg. Dat is 5*100.

More advice? De A8 remmen gaan dan maar de bingo in, ik wil iets wat een stuk meer en eerder plug & play zijn..
Reply With Quote
  #24  
Old 18-02-2013, 17:30
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

hiermee kun je naar porsche klauwen en 280er schijven 4x100
http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-Corr...=item337f0c4895
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #25  
Old 20-02-2013, 00:07
kaantjee kaantjee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 117
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
hiermee kun je naar porsche klauwen en 280er schijven 4x100
http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-Corr...=item337f0c4895

Is net te klein, ik wil toch echt een schijf wat 315~305mm in diameter is.
Dat het niet de steek heeft, kan nog omgeboord worden, mij gaat het er om dat ik een klauw vind wat ik er bwv op kan schroeven of dmv adapters
Reply With Quote
  #26  
Old 01-03-2013, 01:42
kaantjee kaantjee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 117
Default

Okee, ik heb nu Seat Leon Cupra remmerij gevonden op Marktplaats waar ik interesse in heb en contact met de verkoper:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...m-schijven.html

Passen deze zonder al te veel problemen op mijn Mk3 GT Fusees? En dan bedoel ik mee dat de schijf niet te diep komt zoals de A8 schijven waardoor hij tegen de bevestiging v.d. klauw komt? En komen de bevestigingen v.d. klauw overeen met de bevestigingen op de fusee?

Dat de steek 5x100 is op de vooras is niet zo'n groot probleem, dat is omboorbaar, maar hoe zit het met de achterschijven?

Kan ik de achterschijven ook laten omboren of moet ik andere schijven nemen? En de achterrem klauwen; passen deze gewoon 1 op 1 op de originele bevestiging punten? De aansluitingen doet me minder, er komen sowieso nieuwe leidingen onder.

Thanks!
Reply With Quote
  #27  
Old 01-03-2013, 09:11
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

volgens mij dit is het zelfde verhaal als ik je eerst al verteld had. met die adapters en naar s3 klauwen. volgens mij past dit niet op je fusee's, alleen met 288er fusee's

heb je nog gevraagd waar de klauwen orgineel afkomen?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #28  
Old 01-03-2013, 19:21
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by kaantjee
Okee, ik heb nu Seat Leon Cupra remmerij gevonden op Marktplaats waar ik interesse in heb en contact met de verkoper:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...m-schijven.html

Passen deze zonder al te veel problemen op mijn Mk3 GT Fusees? En dan bedoel ik mee dat de schijf niet te diep komt zoals de A8 schijven waardoor hij tegen de bevestiging v.d. klauw komt? En komen de bevestigingen v.d. klauw overeen met de bevestigingen op de fusee?

Dat de steek 5x100 is op de vooras is niet zo'n groot probleem, dat is omboorbaar, maar hoe zit het met de achterschijven?

Kan ik de achterschijven ook laten omboren of moet ik andere schijven nemen? En de achterrem klauwen; passen deze gewoon 1 op 1 op de originele bevestiging punten? De aansluitingen doet me minder, er komen sowieso nieuwe leidingen onder.

Thanks!

Fusees van een leon zijn heel anders dan een golf 3,

Achterschijven kun je omboren, de vraag is --> hoe wil je ze monteren
Bij een golf 3 zitten de wiellagers in de remschijven en een golf 4 heeft een losse naaf welke niet op je golf 3 past.
Hier is het dus ook makkelijk om gewoon schijven/remmen van een golf 3 te pakken.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #29  
Old 01-03-2013, 19:50
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

klauwen en schijven passen wel op 288er van een golf 3 met een adapterplaatje zie eerder in toppic ik heb ook al eens ergens een duitse anleitung gelezen naar ombouw van golf 4 remmen achter
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #30  
Old 01-03-2013, 19:52
kaantjee kaantjee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 117
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Fusees van een leon zijn heel anders dan een golf 3,

Achterschijven kun je omboren, de vraag is --> hoe wil je ze monteren
Bij een golf 3 zitten de wiellagers in de remschijven en een golf 4 heeft een losse naaf welke niet op je golf 3 past.
Hier is het dus ook makkelijk om gewoon schijven/remmen van een golf 3 te pakken.

Schijven/remmen van een Mk3 zijn te klein, dat heb ik al een paar keer vermeld..

Ik ga zometeen met pak 'm beet 300PK rondrijden en ongeveer het dubbele aan koppel, dit zijn pure speculaties, voor het zelfde is het maar 250PK, maar dannog 500nm koppel @ 1000kg. Ik wil het liefst zo groot mogelijke remmen op mijn auto met behoud van 4x100 en en MAX 315mm schijven.

Schijven zijn omboorbaar, op de achterschijven na, maar voor alles is er wel een oplossing. Eventueel van een Seat Ibiza Cupra?
Reply With Quote
  #31  
Old 01-03-2013, 19:56
kaantjee kaantjee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 117
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
klauwen en schijven passen wel op 288er van een golf 3 met een adapterplaatje zie eerder in toppic ik heb ook al eens ergens een duitse anleitung gelezen naar ombouw van golf 4 remmen achter

Kun je dit meer toelichten? En hoe zit het met de naven dan? Ik kan namelijk geen TDI assen door GTI fusees stoppen ivm. de naven. Dit heb ik namelijk al eens een keer geprobeerd..



Reply With Quote
  #32  
Old 01-03-2013, 20:26
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by kaantjee
Schijven/remmen van een Mk3 zijn te klein, dat heb ik al een paar keer vermeld..

Heb alleen gezegd dat de fusees totaal anders zijn voor de voorzijde.
Remmen van zo'n leon cupra zijn bovendien ook niks bijzonders.
Voor is het belangrijkste.
Als je grote 4x100 schijven wilt hebben moetje opzoek naar cupra R remmen, deze zijn 305 en passen meen ik zo. Maken gebruik van 4 pots brembo.
Collega van mij had deze op zijn ibiza tdi met stalen remleidingen en kon deze perfect gedoseert remmen (tot blokkeren als hij wou)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr


Achter zijn er niet zoveel opties voor plug en play.
Denk dat een setje sport schijven en blokken achter ruim voldoende is.
Achter wil je je wagen zeker niet over beremmen.
Kijk naar de wagen van dutchbuild, heeft achter ook nog gewoon ongeventileerde remmen en heeft nog veel meer vermogen dan de 300pk die jij in gedachten hebt.

En als je toch geventileerde remmen achter wilt en omboren naar 4x100, maar zit ook weer het nadeel aan dat de spoorbreedte iets oploopt.
http://www.volksforum.com/forum/sho...88&page=1&pp=20


remschijven van een ibiza cupra zijn ook ongeventileerd 232mm
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650

Last edited by Spierings : 01-03-2013 at 22:38.
Reply With Quote
  #33  
Old 02-03-2013, 00:07
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

[QUOTE=kaantjee]Kun je dit meer toelichten? En hoe zit het met de naven dan? Ik kan namelijk geen TDI assen door GTI fusees stoppen ivm. de naven. Dit heb ik namelijk al eens een keer geprobeerd..

Oke bestel ff op ebay.de voor 18 euro per kant ff een nieuwe homokineet van een vr6 die schuif je zo op de assen.

wat een gezeik als het niks mag kosten haal je ook geen 300 pk of 600n wat je graag wilt.

en een paar andere velgen zijn dan ook de kosten niet meer.

oke geloof je me niet kom maar ff langs trek ik ff de klauwen van een s3 en plak ik die ff op men golf.............................................. ................ met 288er schijven, dan kun je zien dat er een klein plaatje tussen moet en het past. (zie adapter ebay)

ik zal morgen nog ff dat topic opzoeken van die remmen achter hier op het forum.

oja ik bedenk mij net dat de volvo t5 (240 pk +-1500 kg), (men pa heb zon ding) dezelfde remmen heeft als een 2.9 syncro. Die volvo doet ( volgens tv reclame in het verleden 0/100 7 seconden 100/0 5 sec).

je hangt vast in de gordel geloof me maar.
ik zou jou was zou ik met deze remmerij maar goed in je spiegel kijken, ik heb vaker mensen die zich verremmen achter mij, gisteren nog een mk3 gti 8v achter mij die bijna in de kofferbak zat. en die hebben 280er.

size doesn't always matter.

zie verder maar wat je ermee doet.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #34  
Old 02-03-2013, 00:12
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Reply With Quote
  #35  
Old 02-03-2013, 09:02
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Nu heb ik ook een vraagje wat betreft de remmerij van een Mk3 gti .

Ik heb zelf een Golf Mk3 variant 110 pk tdi , en nu heb ik de vraag of er remmerij van een Mk3 gti 16v op gaat passen aan de voorzijde . Dan zou het gaan of de klauwen van deze mk3 Gti zo op mijn eigen naven passen , de schijven kan ik wel omboren naart 4x100 eventueel .
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #36  
Old 02-03-2013, 09:46
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

is eigenlijk het zelfde verhaal je bent ook de fusee's nodig. De vento 2 liter heeft volgens mij ook 4x100 met 280er remmerij. dan zou je die kunnen nemen incl fusee's.
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #37  
Old 02-03-2013, 20:10
Fastboelm Fastboelm is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 85
Default

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Nu heb ik ook een vraagje wat betreft de remmerij van een Mk3 gti .

Ik heb zelf een Golf Mk3 variant 110 pk tdi , en nu heb ik de vraag of er remmerij van een Mk3 gti 16v op gaat passen aan de voorzijde . Dan zou het gaan of de klauwen van deze mk3 Gti zo op mijn eigen naven passen , de schijven kan ik wel omboren naart 4x100 eventueel .



Remklauwen van een Golf 3 VR6 (1e type de 280 remmen )
2 remslangen van een Golf 3 VR6
set remschijven van een Golf 2 G60

dit is plug en play , en remt goed !
Reply With Quote
  #38  
Old 02-03-2013, 22:21
MK2-VRT's Avatar
MK2-VRT MK2-VRT is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 758
Default

Ben wel benieuwt naar je setup als je het dubbele aan vermogen / koppel wilt hebben..
Reply With Quote
  #39  
Old 03-03-2013, 16:30
kaantjee kaantjee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 117
Default

Quote:
Originally Posted by Mtdi

Is pak 'm beet 300 euro boven mijn budget :P
Reply With Quote
  #40  
Old 03-03-2013, 16:38
kaantjee kaantjee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 117
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
[QUOTE=kaantjee]Kun je dit meer toelichten? En hoe zit het met de naven dan? Ik kan namelijk geen TDI assen door GTI fusees stoppen ivm. de naven. Dit heb ik namelijk al eens een keer geprobeerd..

Oke bestel ff op ebay.de voor 18 euro per kant ff een nieuwe homokineet van een vr6 die schuif je zo op de assen.

wat een gezeik als het niks mag kosten haal je ook geen 300 pk of 600n wat je graag wilt.

en een paar andere velgen zijn dan ook de kosten niet meer.

oke geloof je me niet kom maar ff langs trek ik ff de klauwen van een s3 en plak ik die ff op men golf.............................................. ................ met 288er schijven, dan kun je zien dat er een klein plaatje tussen moet en het past. (zie adapter ebay)

ik zal morgen nog ff dat topic opzoeken van die remmen achter hier op het forum.

oja ik bedenk mij net dat de volvo t5 (240 pk +-1500 kg), (men pa heb zon ding) dezelfde remmen heeft als een 2.9 syncro. Die volvo doet ( volgens tv reclame in het verleden 0/100 7 seconden 100/0 5 sec).

je hangt vast in de gordel geloof me maar.
ik zou jou was zou ik met deze remmerij maar goed in je spiegel kijken, ik heb vaker mensen die zich verremmen achter mij, gisteren nog een mk3 gti 8v achter mij die bijna in de kofferbak zat. en die hebben 280er.

size doesn't always matter.

zie verder maar wat je ermee doet.

Sky is not the limit bij mij, ik heb ondertussen zoveel uitgegeven voor de restauratie van mijn Mk2 dat ik nu nog maar een klein budget over heb voor de remmerij.
Ik wil daarom ook niet alweer mijn velgen aanpassen vanwege andere remmen..
Ik heb max 350 a 400 te spenderen aan remmerij voor en achter. Ik kan het eventueel wel oprekken, maar dan moet het spuiten wachten v.d. auto en dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum