View Full Version : Golf Limited
Kopeh?
http://ww3.autoscout24.at/classified/265655171?asrc=st|as
Scirocco_1600
05-02-2015, 08:14
Ik wist dat ze duur waren ( dacht rond de 25000€ ) maar deze vind ik wel heel duur hoe uniek hij ook is
Ik wist dat ze duur waren ( dacht rond de 25000€ ) maar deze vind ik wel heel duur hoe uniek hij ook is
WTF.... :eek: Ben het helemaal met Scirocco_1600 eens, deze is echt over top :screwy:
Valt best mee toch? Wat dacht je van deze (http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-golf-syncro-rallye-berlin/204889025.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.modelDescription=rallye&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT&noec=1) rallye dan?
Beetje country moet tegenwoordig al 12,5k opbrengen :D
Op ebay staat ook een Rallye te koop voor € 49800. Beetje overprised, Rallye vind ik wel veel mooier dan een Limited.
NielsDub
05-02-2015, 08:52
Overpriced? Zijn er maar 70 van gebouwd hè! Hoeveel zijn er daar nog van over? Voor een goeie G60 Syncro moet je denk ik rond 25 meenemen en knappe Rallyes zit meer verschil in qua vraagprijs. Een Limited wordt zelden tot nooit aangeboden, dus ik zou ook zeker de hoofdprijs vragen. Maar wel ff leuk om te pollen: wat vinden we hier dan een reeele prijs voor deze Limited?
dukerider
05-02-2015, 08:59
Als ik het geld ervoor had kocht ik hem direct.
Ik zou daar veel liever mijn geld insteken dan in een tweedehands 911 ofzo.
SciroccomTDI
05-02-2015, 09:21
Voor dat geld of waarschijnlijk minder heb je een Golf 2 volledig ontroest, VR6 Syncro onderstel met 4motion ombouw, 1.8 20VT motor met leuke en betrouwbare tuning, en een grillebies met kleur naar keuze.
Waarschijnlijk hou je nog geld over, terwijl je een betere auto rijdt.
Maar goed. Vaak genoeg bepaalt het uniek zijn de prijs.. dit is bij lange na niet de eerste of de laatste keer dat wij het zien en zullen zien :thumbup:
ps. schitterend apparaat, daar niet van :)
Wat voor Golf je ook bouwt, zo uniek als een Limited zal het nooit worden. Met geld kan je alles maken (20vt's, R32's, 4motion noem het op), maar geen originele Limited. Die dingen zijn er 71 gemaakt en daar komt niks meer bij, zeg dat er nog een 40/50 over zijn in originele staat (lijkt me al een optimistische schatting). Er zijn altijd mensen die zo'n ding ooit willen hebben en als er dan 1 in de 10/15 jaar voorbij komt dan kan je gewoon grof vragen, andere opties heb je niet als je zo'n ding wil hebben.
Ik had gisteren nog een 'discussie' met m'n broer over deze auto, hij vond de kilometerstand wat hoog en denkt dat dit wel de max is kwa prijs. Ik ben van mening dat het bij zo'n auto niet zo heel relevant meer is, het gaat in dit geval om het soort auto. Een youngtimer is waardevol als hij vol opties zit, lage kilometerstand, aparte kleuren.. zaken die de ene auto unieker/begeerlijker maken dan een van ál die andere exemplaren. Bij 71 eenheden is er niet zoiets als 'ál die anderen', het is deze of niks voor de komende jaren. Dan geloof ik niet dat het nog zo heel veel uitmaakt of hij nou 100k of 150k op de teller heeft.
Ik had altijd wel de indicatie dat een goede Limited zo'n 40k moet kosten, dus dat klopt wat dat betreft. Hij is nog niet verkocht natuurlijk maar ik denk dat er altijd wel mensen zijn met een passie zo'n unieke auto's, ook mensen die het zich kunnen veroorloven.
carbreaker de autosloper
05-02-2015, 09:41
de lokale vw magazijnspecialist heeft dr 20 terug 1 laten staan van een buitenlander in een obscure wijk almere ofzo kwam uit telegraaf 16 klep toerbo ,,,toen was ie daar toch maar gaan kijken de wijk stond hem niet aan de auto was raar zei die 5 drs met opgepoptte spatbord verbreders ,geen rally ,,hij zegt we zijn de auto niet uitgeweest en weggereden
jaren later hoorde ie dat et een vwm sport golf was ....
hij heeft et dr nog wel es over,,,,
NielsDub
05-02-2015, 09:58
Voor dat geld of waarschijnlijk minder heb je een Golf 2 volledig ontroest, VR6 Syncro onderstel met 4motion ombouw, 1.8 20VT motor met leuke en betrouwbare tuning, en een grillebies met kleur naar keuze.
Waarschijnlijk hou je nog geld over, terwijl je een betere auto rijdt.
Maar goed. Vaak genoeg bepaalt het uniek zijn de prijs.. dit is bij lange na niet de eerste of de laatste keer dat wij het zien en zullen zien :thumbup:
ps. schitterend apparaat, daar niet van :)
Zelf voor heel dik geld een brute Golf bouwen moet je voor jezelf doen, anders is t kapitaalsvenietiging. Kosten krijg je er nooit meer uit. En dan is t nog steeds geen Limited.
De een vindt een Limited een geweldige auto met mooie Motorsport techniek, de ander ziet alleen een 5 deurs Golfje met een blauw randje om de grille. Los van of je m mooi vindt of niet, ik denk dat ie zeker niet onder de 35 weggaat.
Wat ik interessanter vind, gezien de opmerking dat je voor dat geld een serieuze mk2 kunt bouwen met van 20vt en wat nog meer, welke basis je moet gebruiken om een 1 op 1 replica van zon limited te maken? Is dat een 16v of g60? Is hij synchro? Enkel in zwart of zijn er ook grijstinten (staat me zo iets van bij).
Zou het wel een mooi project vinden, een goede 5 deurs scoren, een 16v g60 laten bouwen en volgens mij heb je voor een mooi bedrag een mk2 die iedereen kan waarderen (en waarmee je ook kunt rijden zonder risico dat je je zuurverkregen limited misschien in een schade komt).
Begin met een Country als basis, kan die alleen maar op vooruit gaan. :)
Kan je gerust doen, maar dan heb je een zwarte 5drs Golf met een 16vg60 motor. Dat maakt het nog geen Limited.
golf fahrer
05-02-2015, 13:39
Hoe men het ook draait of keert. Prijzen gaan helaas de hoogte in.
Misha heeft het hier goed verwoord :thumbup:
Ik heb zelf recent vernomen dat er 45.000 geboden geweest is aan een eigenaar van een limited. Maar de brave man verkoopt hem niet :D
Moest ik in die man zijn schoenen staan, ik zou hem ook niet wegdoen. :tongue:
NielsDub
05-02-2015, 13:39
Ja een Limited is syncro en alleen in zwart geleverd.
Nabouwen is best leuk, maar wat Misha zegt, t wordt nooit n echte.
Weet iemand trouwens wat de nieuw prijs was destijds?
Een 8v G60 syncro stond in NL bij de dealer op de lijst vanaf n goeie 80.000 Guldens en dan was er nog een optielijstje. Limited zal er nog wel ff over heen gegaan zijn.... Los van BPM want volgens mij is er geen enkele Limited nieuw in Nederland geleverd.
Edit: hier de antwoorden...
http://www.autoweek.nl/nieuws/26937/vrimibolide-volkswagen-golf-limited
Thomas 8v
05-02-2015, 14:01
Grappig om te zien dat ik hier in mijn Auto Motor und Sport boekjes van begin jaren 90 soms 2/3 verschillende Golf Limiteds tegelijkertijd zie aangeboden worden in de advertentie sectie (die ik nu vast heb, 1X gegen angebot, 1X 49500 DM en 1 "ohne km" voor 78000DM (wie interesse heeft in het telefoonnummer stuurt maar een pm :D )).
NielsDub
05-02-2015, 17:20
We kunnen in elk geval concluderen dat er weinig wordt afgeschreven op een Limited :D
Anderzijds bewijst t ook dat je een vw niet hoeft te kopen bij wijze van investering / belegging, zoals sommige verkopers je willen doen geloven met kreten als 'gegarandeerde waardetoename' 'garantierte wertzuwachs' enz. , tenzij je m voor een prikkie op de kop kan tikken. Maar helaas is dat meestal niet de praktijk met dergelijke zeldzame uitvoeringen.
Nou ja, weet ik niet. Ik geloof best dat een Limited over 15 jaar zomaar nog eens 20k kan stijgen. Van de andere kant, misschien komen er over 5 jaar in korte tijd in een keer 4 vrij zonder animo en kan je er een oplaaien voor 20k. Allemaal mogelijk, is geen zinnig woord over te zeggen. We kunnen niet in de toekomst kijken, dat moet je (denk ik) ook niet willen :)
SciroccomTDI
05-02-2015, 19:28
Hoeveel zou dan een CitySTROMer kosten? Zijn ook weinig van gebouwd, geloof ik?
NielsDub
05-02-2015, 19:58
Stel dat de waarde in 15 jr met 20k stijgt, da's dan toch geen rendement? Kosten stalling, verzekering, onderhoud, wegenbelasting etc en weg is het. Nee, zo'n auto koop je omdat je er stapelgek van bent, en omdat je weet dat er maar ongeveer 50 andere zijn op de aardkloot. Eerste is het belangrijkst natuurlijk en ja.... je moet ook nog ff 40 ruggen hebben liggen....
Wat voor Golf je ook bouwt, zo uniek als een Limited zal het nooit worden. Met geld kan je alles maken (20vt's, R32's, 4motion noem het op), maar geen originele Limited. Die dingen zijn er 71 gemaakt en daar komt niks meer bij, zeg dat er nog een 40/50 over zijn in originele staat (lijkt me al een optimistische schatting). Er zijn altijd mensen die zo'n ding ooit willen hebben en als er dan 1 in de 10/15 jaar voorbij komt dan kan je gewoon grof vragen, andere opties heb je niet als je zo'n ding wil hebben.
Ik had gisteren nog een 'discussie' met m'n broer over deze auto, hij vond de kilometerstand wat hoog en denkt dat dit wel de max is kwa prijs. Ik ben van mening dat het bij zo'n auto niet zo heel relevant meer is, het gaat in dit geval om het soort auto. Een youngtimer is waardevol als hij vol opties zit, lage kilometerstand, aparte kleuren.. zaken die de ene auto unieker/begeerlijker maken dan een van ál die andere exemplaren. Bij 71 eenheden is er niet zoiets als 'ál die anderen', het is deze of niks voor de komende jaren. Dan geloof ik niet dat het nog zo heel veel uitmaakt of hij nou 100k of 150k op de teller heeft.
Ik had altijd wel de indicatie dat een goede Limited zo'n 40k moet kosten, dus dat klopt wat dat betreft. Hij is nog niet verkocht natuurlijk maar ik denk dat er altijd wel mensen zijn met een passie zo'n unieke auto's, ook mensen die het zich kunnen veroorloven.
ben ik het zeker mee eens...je zou zoiets kunnen namaken tot in details..een 'echte' word het nooit..
prijs is onbelangrijk..net zoiets als een E30 M3 evo Cecotto..
is maar een e30 M3..met een paar andere dingetjes (ahum) maar toch...
prijzen gaan ook richting 'think of a number and double it'
en ergens toch gerechtvaardigd..hoe je ook wend of keert..
obimaster
05-02-2015, 20:11
ben ik het zeker mee eens...je zou zoiets kunnen namaken tot in details..een 'echte' word het nooit..
prijs is onbelangrijk..net zoiets als een E30 M3 evo Cecotto..
is maar een e30 M3..met een paar andere dingetjes (ahum) maar toch...
prijzen gaan ook richting 'think of a number and double it'
en ergens toch gerechtvaardigd..hoe je ook wend of keert..
. aan de lijn
mvg
Als je een Golfje van 40k wegzet dan schors je 'm en heb je 'm in eigen beheer staan. 20k verdienen door een auto in de hoek te zetten lijkt me geen gekke gedachte. Als ik er zeker van zou zijn dat die zoveel stijgt dan ga ik 'm nu nog ophalen.
Verder kan je de kosten van een stalling, verzekering/belasting en onderhoud niet bij de waarde van een object rekenen. Het zou heel raar zijn als je al die kosten van week tot week bijhoudt en bij de (eventuele) verkoopprijs telt. Dat zijn mijns inziens de kosten van het plezier dat je er van hebt. Als je zo'n ding voor 40k koopt, je hebt er 15 jaar lang plezier van en je kan 'm dan verkopen voor 60k, dan lijkt me dat je goed boert ondanks de gemaakte kosten van het bezit/gebruik, bij 'normale' auto's schrijf je alleen af. Onderhoudskosten is een vast gegeven bij élke auto en staat los van de waarde(vermeerdering/vermindering).
NielsDub
05-02-2015, 21:36
Zo bedoel ik t ook niet Misha. Hobby's kosten geld, da's makkelijk zat. Wat ik schreef, is dat je nog weleens adverteerders ziet die bij een zeldzame / minder vaak voorkomende auto roepen over 'gegarandeerde waardestijging' en dan zelf ook al de hoofdprijs vragen. Dat vind ik dus bull-shit. Een auto 20 jaar wegzetten onder een kleed, dan weer pakken en met winst proberen te verkopen lijkt leuk, maar ook dan zul je er eerst kosten aan moeten maken om t ding weer toon- en rijdbaar te maken om je beoogde winst te kunnen pakken. En vanuit die optiek vind ik dat je kosten voor stalling en conditionering, verzekering en dergelijke wel mee moet rekenen en verrekenen met je beoogde verkoopprijs in de toekomst. Anders kun je net zo goed een staatslot kopen om je geluk te beproeven. En natuurlijk schors je m dan, maar een knappe (brand)verzekering op een auto/object van 40000 (lees je spaarcenten) lijkt me toch wel verstandig.
skywalker38
05-02-2015, 22:30
Zo bedoel ik t ook niet Misha. Hobby's kosten geld, da's makkelijk zat. Wat ik schreef, is dat je nog weleens adverteerders ziet die bij een zeldzame / minder vaak voorkomende auto roepen over 'gegarandeerde waardestijging' en dan zelf ook al de hoofdprijs vragen. Dat vind ik dus bull-shit. Een auto 20 jaar wegzetten onder een kleed, dan weer pakken en met winst proberen te verkopen lijkt leuk, maar ook dan zul je er eerst kosten aan moeten maken om t ding weer toon- en rijdbaar te maken om je beoogde winst te kunnen pakken. En vanuit die optiek vind ik dat je kosten voor stalling en conditionering, verzekering en dergelijke wel mee moet rekenen en verrekenen met je beoogde verkoopprijs in de toekomst. Anders kun je net zo goed een staatslot kopen om je geluk te beproeven. En natuurlijk schors je m dan, maar een knappe (brand)verzekering op een auto/object van 40000 (lees je spaarcenten) lijkt me toch wel verstandig.
Ligt eraan welke auto je pakt er zijn tal van modellen die de laatste drie jaar schrikbarend zijn gestegen in waarde waar je echt niet veel geld aan hoeft te gooien om er vervolgens veel winst op te maken
Ik geef als voorbeeld de Mercedes EVO 2 Dutchbuild had er 1 en die is binnen 3 jaar meer dan 30.000 in waarde gestegen
Dus het kan wel
DutchWilco
06-02-2015, 01:29
Ligt eraan welke auto je pakt er zijn tal van modellen die de laatste drie jaar schrikbarend zijn gestegen in waarde waar je echt niet veel geld aan hoeft te gooien om er vervolgens veel winst op te maken
Ik geef als voorbeeld de Mercedes EVO 2 Dutchbuild had er 1 en die is binnen 3 jaar meer dan 30.000 in waarde gestegen
Dus het kan wel
Iedereeen riep dat ik gek was om zo veel geld uit te geven aan een Mercedes 190 EVO 2. Deze had maar 48K gelopen met ingevulde boekjes en in de eerste lak enz enz, echt alles klopte perfect.
Ik heb had deze gekocht voor 39K incl BTW en heb hem verkocht na 1 jaar voor 60K Ex BTW aan een Engelse verzamelaar. Ik dacht het goed te hebben gedaan, maar er staat nu (3 jaar later) een zelfde voor 100K te koop :confused:
De Limited heeft het grote probleem dat hij geen enkele geschiedenis heeft geschreven zoals in de Autosport.
Met de Mercedes EVO2 werd Mercedes voor de eerste keer wereldkampioen in de DTM en heeft hier door veel geschiedenis geschreven voor dit merk. Daarbij was dit de eerste auto in de DTM met deze grote spoilers etc waar hij ook geschiedenis mee heeft geschreven en nog niet gesproken hoe dit is ontstaan waar een mooi verhaal aan vast zit.
Dat maakt deze auto's interessant en geliefd onder de verzamelaars :)
De Auto's die in dit rijtje passen, zijn bijvoorbeeld de E30 M3, Lancia Delta EVO, Porsche RS, Audi Quattro, Ascona 400 enz enz.
De Golf Rallye is bijzonder, maar heeft niks klaar gespeeld en zal hier door altijd in de schaduw blijven staan van de bovengenoemde auto's, hoe bijzonder hij ook is in het VW Segment om maar 1 voorbeeld te noemen.
Dat is wat de Limited mist, waardoor ik mijn geld er niet op in zou zetten.
Waardevast zal hij zeker zijn, maar de Limited is net als de Rallye niet goed tegen de roest behandeld en een restauratie gaat prima, maar kan financieel nooit uit.
Een luchtgekoelde Porsche kopen is als voorbeeld verstandiger, maar als je echt de meest bijzondere Golf wilt bezitten en daar veel voor over hebt, is dit toch zeker de moeite waard :)
NielsDub
06-02-2015, 06:23
:goodpost:
dat zijn ook stuk voor stuk ook auto's waar zelfs de grootste autofoob nog wel aan ziet dat er iets 'niet klopt'...rechtstreeks afgeleid van rally of DTM auto's.. Dutchbuild..
enkel zonder gestript interieur en livery..
een limited daarentegen zou je (doet niemand,je was wel gek)gewoon op een parkeerterrein weg kunnen zetten tussen de leasebakken en 2e hands gebakjes..en (bijna)niemand die het ziet..
sterker nog,op Baarlo heb ik ooit foto's gemaakt van een Golf 1 GTI en daarnaast stond toen een Limited..
jaren later zit ik door foto's te bladeren en kom die afdruk tegen..
nu denk ik 'zag je dat toen niet?' ...wist ik veel ,,was gewoon een zwart 4 deurs Golfje 2 met BBS wielen..
dat maakt hem voor mij zo exclusief..het ziet er zo 'normaal' uit..
Scirocco_1600
06-02-2015, 08:06
dat zijn ook stuk voor stuk ook auto's waar zelfs de grootste autofoob nog wel aan ziet dat er iets 'niet klopt'...rechtstreeks afgeleid van rally of DTM auto's.. Dutchbuild..
enkel zonder gestript interieur en livery..
een limited daarentegen zou je (doet niemand,je was wel gek)gewoon op een parkeerterrein weg kunnen zetten tussen de leasebakken en 2e hands gebakjes..en (bijna)niemand die het ziet..
sterker nog,op Baarlo heb ik ooit foto's gemaakt van een Golf 1 GTI en daarnaast stond toen een Limited..
jaren later zit ik door foto's te bladeren en kom die afdruk tegen..
nu denk ik 'zag je dat toen niet?' ...wist ik veel ,,was gewoon een zwart 4 deurs Golfje 2 met BBS wielen..
dat maakt hem voor mij zo exclusief..het ziet er zo 'normaal' uit..
En das de reden waarom er bijna niemand zoveel geld er voor over heeft ... Een rallye heeft een andere look dat ziet iedereen , maar de limited lijkt op een 5 deurs met blauwe randjes ( leuk weer iemand die zitten knutselen heeft met blauwe verf ) enkel vw liefhebber kennen de limited ( en dan is het nog enkel van zien op the interweb of van horen zeggen ) een echte vw liefhebber gaat toch nooit 40k voor een golf geven ? Of heb ik dit nu echt verkeerd voor ? Hoe graag ik een limited wil , voor dat geld koop ik me wel een RS6 avant ( mss niet zo uniek , maar net zo geil )
Rallye is ook veel dikker dan een Limited. Maar goed ieder zijn ding.
En das de reden waarom er bijna niemand zoveel geld er voor over heeft ... Een rallye heeft een andere look dat ziet iedereen , maar de limited lijkt op een 5 deurs met blauwe randjes ( leuk weer iemand die zitten knutselen heeft met blauwe verf ) enkel vw liefhebber kennen de limited ( en dan is het nog enkel van zien op the interweb of van horen zeggen ) een echte vw liefhebber gaat toch nooit 40k voor een golf geven ? Of heb ik dit nu echt verkeerd voor ? Hoe graag ik een limited wil , voor dat geld koop ik me wel een RS6 avant ( mss niet zo uniek , maar net zo geil )Nou ik denk dat je dat toch echt verkeerd ziet. Iemand die zoiets koopt/bezit gaat er waarschijnlijk niet eens mee rijden (neem een Mark Wegh als voorbeeld). Het gaat er bij zo'n auto niet om om op te vallen, eerder het bezitten van een stuk je automobiel historie. Ik denk dat het wel degelijk auto's zijn die binnen dezelfde 'sport' vallen als E30 M3's, Delta's, etc. Maar wellicht in een andere 'waarde-divisie'. De kosten liggen lager maar naar mijn idee minstens zo uniek (E30 M3 ±16.000 geproduceerd, Golf Limited maar 71). Hij is gewoon onbekend; weinig productie, alleen verkocht in het buitenland, geen successen in de racerij, etc. Daardoor is er meer vraag naar die 'bekende classics' met successen in de racerij en dergelijke, dat worden een soort statussymbolen. Feitelijk is een Limited een stuk exclusiever, maar als de vraag er niet dusdanig naar is dan zal de prijs ergens blijven hangen.
Overigens hebben de mensen die deze categorie auto's gaan verzamelen een dusdanige welstand dat ze het niet hoeven te doen om een paar k winst te maken.
DutchWilco
06-02-2015, 09:18
Nou ik denk dat je dat toch echt verkeerd ziet. Iemand die zoiets koopt/bezit gaat er waarschijnlijk niet eens mee rijden (neem een Mark Wegh als voorbeeld). Het gaat er bij zo'n auto niet om om op te vallen, eerder het bezitten van een stuk je automobiel historie. Ik denk dat het wel degelijk auto's zijn die binnen dezelfde 'sport' vallen als E30 M3's, Delta's, etc. Maar wellicht in een andere 'waarde-divisie'. De kosten liggen lager maar naar mijn idee minstens zo uniek (E30 M3 ±16.000 geproduceerd, Golf Limited maar 71). Hij is gewoon onbekend; weinig productie, alleen verkocht in het buitenland, geen successen in de racerij, etc. Daardoor is er meer vraag naar die 'bekende classics' met successen in de racerij en dergelijke, dat worden een soort statussymbolen. Feitelijk is een Limited een stuk exclusiever, maar als de vraag er niet dusdanig naar is dan zal de prijs ergens blijven hangen.
Overigens hebben de mensen die deze categorie auto's gaan verzamelen een dusdanige welstand dat ze het niet hoeven te doen om een paar k winst te maken.
Je spreekt over de M3 dat er maarliefst 16.000 van zijn verkocht. Deze vergelijking klopt niet helemaal, want van de Golf G60 of de Golf Rallye zijn er nog veel meer van verkocht. Van het meest exclusieve model van de M3 zijn er ook maar heel weinig gemaakt en zijn het meeste waard zoals de DTM Race M3 en dan in stapjes naar minder exclusief. De minst exclusieve modellen zijn dan ook het minste waard zoals de eenvoudigste straat M3.
Toch worden ook de minder exclusieve modellen meer waard, maar blijven een heel eind achter bij de meest exclusieve modellen die in de handen terecht komen van de rijkere onder ons.
De mensen die geen EVO 2 kunnen betalen, willen dat toch voor de EVO 1 gaan waardoor ook hier meer vraag naar komt en de prijs ook opdrijft, maar minder. Zo zie je dat bijvoorbeeld voor de Golf G60 ook al veel geld word gevraagd. Als deze zelfde mensen meer geld te besteden zouden hebben, gingen ze uiteindelijk toch voor de Limited denk ik.
Ik vind de Limited mooi voor wat het is en zie hem graag. Echter heb ik persoonlijk dit geld er niet voor over, maar ik kan mij goed voorstellen dat er mensen zijn die hem zullen kopen want het is de meest exclusieve Golf mk2 op de Rally Groep A na dan die er ook is geweest en meer waard is en zal worden.
Daarbij roept iedereen dat er maar 71 van zijn gemaakt, maar echter is hier nog maar iets meer dan de helft van over en als je er 1 wilt is dit toch wel een kans die maar zelden voorkomt.
Eens, ik zou 't er ook niet voor geven hoor. Maar als ik zou zwemmen in het geld dan zou ik juist een collectie van dergelijke auto's wel ambiëren. Dat vind ik toch interessanter dan een nieuwe Ferrari bestellen bij de dealert. Ik heb geen enkele twijfel dat deze Limited ergens in een collectie verdwijnt voor niet veel minder dan de vraagprijs.
DutchWilco
06-02-2015, 10:11
Eens, ik zou 't er ook niet voor geven hoor. Maar als ik zou zwemmen in het geld dan zou ik juist een collectie van dergelijke auto's wel ambiëren. Dat vind ik toch interessanter dan een nieuwe Ferrari bestellen bij de dealert. Ik heb geen enkele twijfel dat deze Limited ergens in een collectie verdwijnt voor niet veel minder dan de vraagprijs.
Zo denk ik hier ook over Misha :)
Het is ook erg stil rondom de New Beetle RSI en vind ik persoonlijk ook zo bijzonder en zal straks ook net zo gaan als bij de Limited denk ik. Zijn er wel meer van gemaakt, maar hij is wat meer bijzonder voor wat het uiterlijk en het interieur betreft. Ben benieuwd wat deze straks zal doen.
NielsDub
06-02-2015, 11:10
Vind dit weer een leuke discussie.
Wilco, even terug naar die Evo 2. Zoals het geschreven is door Skywalker38, is de waarde met 30K gestegen. Maar dat wordt gerelateerd aan het verschil tussen jouw aan- en verkoopprijs. Stel dat de marktwaarde toen idd 60K was, hoe marktconform was de 39K dan waarvoor jij hem eerder had gekocht? Of kon je hier spreken van een gevalletje 'als ik m voor die prijs laat staan ben ik hartstikke knettergek'...
Scirocco_1600
06-02-2015, 12:48
Eens, ik zou 't er ook niet voor geven hoor. Maar als ik zou zwemmen in het geld dan zou ik juist een collectie van dergelijke auto's wel ambiëren. Dat vind ik toch interessanter dan een nieuwe Ferrari bestellen bij de dealert. Ik heb geen enkele twijfel dat deze Limited ergens in een collectie verdwijnt voor niet veel minder dan de vraagprijs.
ik denk dat alle mensen met miljoenen op hun rekening zich niet gaan bezig houden met een Golf 2 Limited ;) maar met een lamborghini / Ferrari / Porsche / enz het exclusief top martiaal , zie je een Sheikh in Dubai al rond rijden in z'n golf 2 Limited ?
mensen die een golf 2 Limited willen zijn Echte vw liefhebbers maar niemand heeft er het geld voor over
DutchWilco
06-02-2015, 12:55
Vind dit weer een leuke discussie.
Wilco, even terug naar die Evo 2. Zoals het geschreven is door Skywalker38, is de waarde met 30K gestegen. Maar dat wordt gerelateerd aan het verschil tussen jouw aan- en verkoopprijs. Stel dat de marktwaarde toen idd 60K was, hoe marktconform was de 39K dan waarvoor jij hem eerder had gekocht? Of kon je hier spreken van een gevalletje 'als ik m voor die prijs laat staan ben ik hartstikke knettergek'...
Ik was destijds op zoek naar een auto waarbij mijn investering veilig zou zijn (lees stabiel).
Het zijn vaak de auto's die overal tussen in vallen die onder aan de lijst staan (maximale afschrijving hebben gehaald) om later duurder te kunnen gaan worden (Youngtimers).
Toen ik deze auto kocht, vond iedereen hem te duur en werd deze Mercedes importeur voor gek verklaart om deze voor zo veel geld te verkopen.
Ik heb hem gekocht omdat dit echt waar, de netste overgebleven straat EVO 2 is en ook echt alles hier aan klopte en had maar 48K gelopen enz.
Iemand die rijk is wil de beste, zo simpel is dat. Als er 1 deel schade heeft gehad of als er delen zijn gespoten is hij gelijk duizenden minder waard omdat zij perse de beste willen.
Ik heb deze toen gekocht en na 1 jaar weer verkocht omdat echt geen enkele verzekering deze wilde verzekeren, zelfs Mercedes verzekeringen niet.
Even wetende dat een kale ongespoten voorbumper 5500 Euro kost en een achterspoiler 2300 enz. Zij wilde hier geen risico in nemen en om mede deze redenen heb ik hem toen weer te koop aangeboden. Hij is verkocht naar de man die ook de Motorsportbeurzen organiseert zoals in Keulen en in Birmingham. Deze man heeft 2 kastelen in Engeland en een hele rij met auto's die hij verzameld.
Aardig was hij niet en gigantisch krenterig, maar hij heeft deze van mij overgenomen voor 60K ex btw. Nu staan soortgelijke te koop voor 100K.
Ik had achteraf moeten wachten, maar het is zo als het is en heb er goed mee gezeten plus dat het heel bijzonder om zo'n auto te hebben gehad.
Er was veel commentaar over dat er een sportstuurtje in zat en wat er niet in hoorde en zelfs daar valt iedereen over. Dit stuur was uniek omdat hij 2cm kleiner was in doorsnee dan het normale stuur en bijna niet te vinden is.
Als al deze zeurpieten beter hadden opgelet en zelfs deze Mercedes importeur had het nog niet gezien, is dat het originele stuur nog helemaal nieuw in de kofferbak lag :)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/39425_118394408218477_7768136_n.jpg?oh=cd2a870b852289ba3a0813b2f6cc2a55&oe=554A6617&__gda__=1435893612_f0cd32b919dc8be345636818f5fa8b53
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/39425_118394424885142_6828858_n.jpg?oh=549fc609eb4059c0afa608e61e9c489e&oe=554B1A50
Daarna een hele mooie 964 gehad wat ook echt de enigste auto is waarvan ik spijt heb dat ik hem ooit heb weg gedaan :rolleyes:
NielsDub
06-02-2015, 13:53
Duidelijk Wilco, ik sluit me helemaal aan bij het verhaal over het ontbreken van grote successen in de autosport en dat dat van invloed is op de vraag naar en de waarde van sportieve oudere VW's. Een VW kopen als investering is niet zo'n slimme zet, tenzij je iets moois voor relatief weinig geld op de kop kan tikken en hem een tijdje weg kan zetten. Bijvoorbeeld een Limited of Beetle RSI, maar het zal niet meevallen om die 'voor weinig' in handen te krijgen. Met een beetje geluk zal een G60 Syncro of een G60 Ed. One of Edition Blue nog gaan, maar dat worden nooit top-dollar auto's. Blijven auto's die voor VW liefhebbers wellicht interessant zijn, maar veel minder voor de echte autoverzamelaars.
ik denk dat alle mensen met miljoenen op hun rekening zich niet gaan bezig houden met een Golf 2 Limited ;) maar met een lamborghini / Ferrari / Porsche / enz het exclusief top martiaal , zie je een Sheikh in Dubai al rond rijden in z'n golf 2 Limited ?
mensen die een golf 2 Limited willen zijn Echte vw liefhebbers maar niemand heeft er het geld voor overDat is echt onzin, dat hangt maar net van de persoon af en zijn interesses.. je zegt nu gewoon heel kort door de bocht dat elke VW liefhebber een arme sloeber is. Ferrari/Porsche/etc. exclusief topmateriaal? Als je naar de dealer gaat dan kan je zoveel auto's bestellen als je wil, da's nou niet bepaald exclusief. 40 overgebleven Limiteds, da's wél exclusief. Er zijn genoeg mensen met veel geld die ook liefhebber zijn van aparte auto's. Of dat nou Volkswagens (bv de eerder genoemde Mark Wegh van Porsche Centrum Gelderland), oude Citroëns, Ferrari's, Amerikanen of wat dan ook zijn.
The Skinnmeister
06-02-2015, 14:47
Vind t wel een leuke discussie om te lezen :thumbup: Voor mij blijft t een dikke bak die ik graag zou willen maar helaas niet zo'n diepe buidel :(
skywalker38
06-02-2015, 16:59
ik denk dat alle mensen met miljoenen op hun rekening zich niet gaan bezig houden met een Golf 2 Limited ;) maar met een lamborghini / Ferrari / Porsche / enz het exclusief top martiaal , zie je een Sheikh in Dubai al rond rijden in z'n golf 2 Limited ?
mensen die een golf 2 Limited willen zijn Echte vw liefhebbers maar niemand heeft er het geld voor over
Ben het hier niet echt mee eens,tijdje terug een vertegenwoordiger van een verfgroothandel gesproken die was bij een man langsgeweest die had in een hal in de buurt van Almere een La Ferrari, de nieuwse McLaren en de nieuwste porsche spyder staan en daarnaast stond een Renault Clio 16v met 500km op de teller,en nee dit is echt geen bullshit verhaal ik had hem gevraagd of hij de foto's wilde delen maar dat wilde de eigenaar niet hebben
Deze man is verdeler van Brabus in Azie
Nu staan soortgelijke te koop voor 100K.
Dan schrijven ze nog aardig af per kilometer ;)
http://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod/1992-mercedes-190e-evo-ii-w201-blauwzwart-metallic
Wanneer geld geen rol zou spelen stond stond ie al hier, 10 maal liever dan een Ferrari of een McLaren. Natuurlijk wel een RS4 voor doordeweeks, een 912, een 76er gti en nog wat hebbedingetjes :D
Dat zijn wel de echte unieke items, met 18.000 op de klok, A1 conditie. Waarschijnlijk zal er eentje met 100/150k een ton doen ofzo.
Wat een droom om zo'n zaak te hebben.
richard-polo
06-02-2015, 19:58
Vind t wel een leuke discussie om te lezen :thumbup:
Mee eens :thumbup:
Mij valt het op dat de Mk4 R32 ook gruwelijk stijgt de laatste 1,5 jaar. Ik was een jaar of 2 terug een beetje aan het uitkijken naar zo'n apparaat en toen stonden er telkens een stuk of 7/10 tegelijk op Marktplaats, een goeie had je voor ±11k. Als ik nu op Marktplaats kijk dan is het aanbod treurig en een enkele goeie heeft termen als 'collectorsitem' en 'uniek' in de advertentietitel. Gemiddeld genomen vragen ze voor een nette met <150.000 op de teller nu al zo'n 16/17k.
Toentertijd stond er een origineel Nederlandse DSG te koop bij vanderbijautos.nl met 68xxx NAP. Ik geloof dat die toen 14k moest kosten, denk dat als je die een jaartje of 10 zo wegzet dat je er niet slechter van zult worden. Dezelfde aanbieder heeft er nu weer 1 staan trouwens. 120k op de klok, handbak en de kosten? 16k.
DutchWilco
06-02-2015, 21:01
Mij valt het op dat de Mk4 R32 ook gruwelijk stijgt de laatste 1,5 jaar. Ik was een jaar of 2 terug een beetje aan het uitkijken naar zo'n apparaat en toen stonden er telkens een stuk of 7/10 tegelijk op Marktplaats, een goeie had je voor ±11k. Als ik nu op Marktplaats kijk dan is het aanbod treurig en een enkele goeie heeft termen als 'collectorsitem' en 'uniek' in de advertentietitel. Gemiddeld genomen vragen ze voor een nette met <150.000 op de teller nu al zo'n 16/17k.
Toentertijd stond er een origineel Nederlandse DSG te koop bij vanderbijautos.nl met 68xxx NAP. Ik geloof dat die toen 14k moest kosten, denk dat als je die een jaartje of 10 zo wegzet dat je er niet slechter van zult worden. Dezelfde aanbieder heeft er nu weer 1 staan trouwens. 120k op de klok, handbak en de kosten? 16k.
Dit is mij ook opgevallen en het is ook wel logisch nu zelfs de topmodellen niet verder komen dan een 2L 4-cilinder :confused:
Er zijn heel veel liefhebbers van de vr6/R32/R36 motor en het is eigenlijk wel logisch dat deze erg geliefd zullen blijven hier door.
Net zoals dat de laatste luchtgekoelde 911 (993) ook een zeer gewilde auto is door dat deze voor vele behoord tot de laatste echte 911 :)
Om deze reden ben ik op zich wel benieuwd wat de New Beetle RSI zal gaan doen, omdat deze best wel een bijzonder tijdperk van de VR6 motoren afsluit als meest bijzondere auto met de R32 motor en 4Motion waarvan de motor volledig met de hand is gebouwd enz.
golf fahrer
06-02-2015, 21:03
Die r32 is inderdaad super :cool:
Maar als ik voor zo eentje zou gaan, is het een 5 deurs zilver. ;)
Voor mij zou het ook een zilveren worden, half stof/half leer, wel 3drs. Precies zoals ik er een goed jaar geleden 1 kon kopen van een bekende, voor een scherpe prijs. Maar ja.. als als als. Valt me op dat verreweg de meeste volleder zijn en hoe laag de kilometerstand dan ook is, het (zitvlak) ziet er altijd verzeten uit. Nou moet ik zeggen dat die blauwe bij Van der Bij nog aardig meevalt.
Je hebt ook nog varianten met alcantara in het midden maar zoals dit is voor mij het mooiste, zeker in een Reflex zilvere:
http://i57.tinypic.com/iqvvuw.jpg
Ik las laatst dat bij deze combinatie het leer-gedeelte is gemaakt met skaileer, dat het daardoor veel strakker is/blijft.
DutchWilco
06-02-2015, 21:22
Dan schrijven ze nog aardig af per kilometer ;)
http://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod/1992-mercedes-190e-evo-ii-w201-blauwzwart-metallic
Wanneer geld geen rol zou spelen stond stond ie al hier, 10 maal liever dan een Ferrari of een McLaren. Natuurlijk wel een RS4 voor doordeweeks, een 912, een 76er gti en nog wat hebbedingetjes :D
Knijters zeg, en ik helemaal blij met de 60 die ik er voor heb gekregen :eek:
Ik kon geen adres vinden, maar staat deze toevallig bij de Mercedes dealer in Rotterdam ?
loopt wel dik hoor een r32..jongen hier uit de buurt die een metaalbewerkingsbedrijf heeft samen met zijn vader, heeft er 1 uit 2002/3 (weet ik veel)..heeft ook een zooi Golf 1 cabrio's staan waar ik wel eens onderdelen van koop
mocht er laatst een stukkie in sturen..gaat goed af en ligt als een blok..
moet ik erbij zeggen dat het een 'echte' en niet een afgeragd ex maroc drugsvervoermiddel is..
25000 op de klok ..en dat zullen er niet veel meer worden ,omdat meneer een Audi A3 Sportback bestelt heeft vanwege gezinsuitbreiding..
word een klassieker zo'n ding..zeker weten..
Zeker met zo'n kilometerstand kan je die gerust aan de kant zetten, heel erg dik!
Is toch een beetje de Limited van de zero's om even bij de topictitel te blijven :D
De limited van de zero's? Klets niet. In de jaren 70 en 80 waren er maar twee redenen om dergelijke dikke wagens te maken door fabrikanten. 1) ze hadden een homologatie nodig voor de competitie en 2) de ingenieurs van vroeger bedachten een technisch hoogstandje en gaven het aan de afdeling commercie in de zin " probeer maar aan de man te brengen". Dat maakt die auto's speciaal en bijzonder.
Een r32 is niets anders dan andersom geredeneerd; de afdeling commercie bedenken een paar stoelen met logo's, andere velgen en maar een krachtige motor en dat moeten ze bij de fabrikant maar bij elkaar schroeven. Allemaal om puur een commercieel slaatje te kunnen slaan.
Dat heeft dus niks maar ook niks met elkaar te vergelijken.
Mk1driver
06-02-2015, 22:13
Wat is zo'n 190 evo toch lelijk
Ja vreemd hoe dat werkt. Dat model Mercedes wordt alleen met slechte dingen geassocieerd (bij mij tenminste). Op die Evo hangt dan ook nog eens een halve trailer vol met tupperware tuning achtige zooi, wat totaal niet bij het model past. Een E30 M3 is ongeveer een triljoen keer mooier. Het enige wat mij bij die Mercedes aanspreekt is de techniek. De formule origineel geleverd + gelimiteerde aantallen = succes is hier wel van toepassing.
Sjeumig, is 't die periode van de maand ja? Het is puur een cynisch vergelijk omdat het beide het ultieme model uit de reeks is.
Neem 't niet zo letterlijk op svp, als ik serieus ben dan zet ik geen smilies achter een reactie zoals je kunt zien in voorgaande posts.
New Beetle RSI is al tijden niet te betalen. Zoek er maar eens naar.Dingen kostten nieuw €107000. Cup racers zijn nog betaalbaar.
http://suchen.mobile.de/auto/volkswagen-beetle-rsi.html
Mk1driver
06-02-2015, 22:35
Sjeumig, is 't die periode van de maand ja? Het is puur een cynisch vergelijk omdat het beide het ultieme model uit de reeks is.
Neem 't niet zo letterlijk op svp, als ik serieus ben dan zet ik geen smilies achter een reactie zoals je kunt zien in voorgaande posts.
Periode van de maand is in dit geval op jou van toepassing? Relax man.
Gaat over die reactie van DJW.. mocht dat niet helder zijn. 'T is vrijdagavond, veel relaxter als dit word ik niet ;)
Mk1driver
06-02-2015, 22:40
Shit, m'n smiley vergeten :D
DutchWilco
06-02-2015, 22:57
Lijkt er een leuke en interessante discussie te zijn wat leerzaam kan zijn voor de mensen die niet weten hoe dit in elkaar steekt, er van willen leren of er wat over zouden willen leren enz, word er weer van allerlei onzin uitgegooid en ongevraagde meningen geroepen wat nergens toe doet en is tie weer over :rolleyes:
Knijters zeg, en ik helemaal blij met de 60 die ik er voor heb gekregen :eek:
Ik kon geen adres vinden, maar staat deze toevallig bij de Mercedes dealer in Rotterdam ?
Bij een handelaar in Alkmaar.
DutchWilco
06-02-2015, 23:17
Bij een handelaar in Alkmaar.
Er stond er destijds 1 in Rotterdam bij de Mercedes dealer, en was van zijn dochter die hem nog niet wilde verkopen. Dit lijkt hem te zijn, maar weet het niet zeker.
Die van mij kwam bij de Mercedes importeur vandaan uit Veghel.
Daar stond ook nog een nieuwe, is meer bijzonder, maar lastig te verkopen omdat hij nooit gereden heeft en geen kenteken heeft.
Ik moet je zeggen dat het mooier lijkt dan dat het is om een bijzondere auto te hebben. Na deze auto had ik een Porsche 964 Carrera4 die bij de laatste 10 van de band is gerold met 80K op de klok en door Pon Leusden is geleverd met de boekjes volledig afgestempeld door alleen hun enz.
Ik durfde er niet mee te rijden omdat ik bang was dat iemand zijn deur er tegen zou opengooien enz enz. Oftewel ik heb deze na 1 jaar verkocht zonder er ooit mee te hebben getankt, terwijl deze wel in de wegenbelasting en verzekering zat.
Ik rijd met veel plezier in onze T4 rond en ondanks dat ik veel dingen mooi vind, heb ik geen behoefte om met dergelijke auto's rond te rijden.
Afgelopen jaar had ik een Lotus Elise S2 met maar 24K op de klok enz. Bij de eerste bruiloft kreeg ik overal al commentaar en was ook hier al snel klaar mee.
Een bijzondere Golf als de Limited zou dan wel een goede oplossing kunnen zijn, maar ik vind het leuker om mijn geld te steken in bijzondere spullen omdat ik daar wat van kan maken en leren.
Wat veel mensen niet realiseren is dat er buitengewoon veel bijzondere auto's in dit land staan.
Zo staan er bijvoorbeeld veel speciale modellen van Porsche en Ferrari in dit land, maar ook veel bijzondere WRC en Race-autos enz.
Ze zouden ze eens allemaal tentoon moeten stellen, kunnen we af en toe even een rondje doen om te kijken, want het is toch zonde om alles weg te stoppen :)
NielsDub
06-02-2015, 23:53
New Beetle RSI is al tijden niet te betalen. Zoek er maar eens naar.Dingen kostten nieuw €107000. Cup racers zijn nog betaalbaar.
http://suchen.mobile.de/auto/volkswagen-beetle-rsi.html
Zie er 2 van rond de ton en eentje met vergelijkbare km stand voor 32000
Da's nogalniet een verschilletje. Of is dat geen echte?
DutchWilco
07-02-2015, 00:01
Zie er 2 van rond de ton en eentje met vergelijkbare km stand voor 32000
Da's nogalniet een verschilletje. Of is dat geen echte?
Umbau is geen echte. Ze blijven een heel poosje rond de 30K hangen en heb even een jaartje niet opgelet en dan deze prijzen :confused:
Deze zijn trouwens alleen in het Zilver geleverd op 2 blauwe na geloof ik .
NielsDub
07-02-2015, 00:17
Had umbau idd over het hoofd gezien... Maar was eigenlijk ook gevalletje te mooi om waar te zijn, en dat blijkt...
NielsDub
07-02-2015, 00:26
Als t dan een 6cil moet zijn met 4wd, kan dit ook voor rond de 10.000:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi/m895020928-audi-tt-coupe-3-2-v6-quattro-automaat-alle-opties.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
Dit topic geeft exact aan wat het probleem is van de Limited. Al na een paar berichten wordt er niet meer over gesproken :D
Cabby1990
07-02-2015, 06:56
Dit topic geeft exact aan wat het probleem is van de Limited. Al na een paar berichten wordt er niet meer over gesproken :D
:goodpost:
Dokter D
07-02-2015, 07:40
Dit topic geeft exact aan wat het probleem is van de Limited. Al na een paar berichten wordt er niet meer over gesproken :D
:lmao:
Je kunt onderhand beter subforum maken van:
TE DURE Advertenties op MP, Ebay en andere sites maken.
Want daar is veel meer animo voor.
NielsDub
07-02-2015, 08:33
Als je van mening bent dat de discussie daar over gaat dan heb je t niet begrepen, zie #62
Umbau is geen echte. Ze blijven een heel poosje rond de 30K hangen en heb even een jaartje niet opgelet en dan deze prijzen :confused:
Deze zijn trouwens alleen in het Zilver geleverd op 2 blauwe na geloof ik .
Klopt precies, ik vond het een leuke auto, maar vond ze 2 jaar geleden te duur.
Inderdaad werden ze toen aangeboden voor rond de €30000.
SciroccomTDI
07-02-2015, 11:37
http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-II-G60-limited-MKII-Mk2-grey-met-LP9V-1989-Resin-otto-model-RARE-1-18-/201262112105
Aanzienlijk goedkoper dan 40k, maar je kunt er ongeveer even veel mee:
- je kunt hem wegzetten in een vitrinekast en er naar kijken.
- je kunt schelden op je kinderen, wanneer ze er een vingervlek op maken.
- vertellen, dat je hem hebt.
Naar mijn mening, zijn er 2 groepen (of meer, maar dat is nu niet relevant)
- auto's om te verzamelen
- auto's om te rijden (zo als ooit bedoeld.. want je verzamelde ook geen paard-en-wagen)
Een auto duur maken puur omdat er weinig van bestaan is soort van verheven tot kunst. Zeker, het is ook soort van kunst.. maar je bouwt zo ene precies na in jouw schuur voor de fractie van de prijs.
Zo is het ook met schilderijen.. doeken met klodders verf, vaak met alleen een denkbeeldige betekenis, gaan voor miljoenen door de veiling, puur omdat de schilder al een tijdje dood is. Een kopie van de schilderij is voor 10 euro te koop bij de plaatselijke Ikea.
Daarom denk ik, dat er nooit een einde aan zo een discussie komt (is ook niet erg :thumbup:.). want mensen met geld willen het best verzamelen, mensen met minder bouwen een fatsoenlijke auto om mee te rijden...
Zo een Golf 2 SE is gewoon heel bijzonder, en daarom een verzamelobject :)
En dan heb je natuurlijk nog semi-bijzondere auto's, waar veeeel te veel geld voor gevraagd wordt.. maar daar hebben wij al andere topics voor :D
rallyegolf driver
07-02-2015, 12:00
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de enigste Golf 2 waarvan het chassisnummer niet begint met W.....
Graag!
Trouwens, ooit eens een model gehad behorende tot 5000 homologatie-uitvoering. Om dan naar 1 van 71 te gaan zou wel heel mooi zijn. :thumbup:
Misha, kennelijk neem jij het juist letterlijk op? Stel je voor...iemand reageert op je post met een andere kijk op zaken...Maar dat geeft niet hoor, je kunt niet overal verstand van hebben, maak je niet druk. Gelukkig kun je dan inderdaad van alles aanvullen met smilies om toch iets te typen te hebben.
O ja smiley (geen idee hoe dat op mobiel werkt)
Nou een reactie met diverse lagen van onderbouwing/beargumentatie en opmerkingen als 'klets niet' neem ik serieus op ja..
Een sarcastische opmerking met deze jongen; :D erachter niet. Dat lijkt me een vrij normale opvatting van forumtaal.
Maar prima joh, zonder smilie lukt 't ook wel .. je kan niet overal verstand van hebben ;)
Een auto duur maken puur omdat er weinig van bestaan is soort van verheven tot kunst. Zeker, het is ook soort van kunst.. maar je bouwt zo ene ongeveer na in jouw schuur voor de fractie van de prijs.Hier zit 'm dus het wezenlijke verschil in. Het wordt nooit een échte, en dat is nou net waar hem de waarde in zit.
Zelfde als met het hele BBS/Lenso verhaal, voor de echte fanaten is Lenso nooit goed. Nu is een setje wielen prima te betalen maar in het geval van zo'n Limited.. zo'n ding nabouwen kan ook goed 20k kosten, en in de ogen van de die-hards heb je dan alsnog 'niks'. Zet originele boutjes, logo's in je Lenso's, randen polijsten en je komt een heel eind naar de prijs van een echte set BBS, maar onderaan de streep heb je alsnog gewoon een setje Lenso's.
SciroccomTDI
07-02-2015, 14:21
ik ben het met je eens, als het om verzamelwaarde gaat :) want je wil "echte" dingen verzamelen, zie het voorbeeld over een schilderij :)
Maar, stel, het zou om rijden gaan... Tijdens het rijden ga je niet merken, of die 210pk van VW Motorsport zijn of van een goede tuner.. en of je chassisnummer met een W of een Щ begint, gaat de auto niet sneller van, of beter door de bochten of wat dan ook.
BBS en Lenso verhaal ben ik het deels mee eens, omdat ik denk, dat er ook kwaliteitsverschil in zit.. ik weet het niet zeker, corrigeer mij als ik het fout heb..
BBS bouwt velgen met holle spaken voor snelle, kwaliteitsvorderende auto's.. en volgens mij doet Lenso zulke dingen niet.. en dan wil ik niet zeggen, dat Lenso slechte velgen maakt.. heb zelf VPD-16 op mijn MR2 gehad, en vond ze goed..
ik ben het met je eens, als het om verzamelwaarde gaat :) want je wil "echte" dingen verzamelen, zie het voorbeeld over een schilderij :)
Maar, stel, het zou om rijden gaan... Tijdens het rijden ga je niet merken, of die 210pk van VW Motorsport zijn of van een goede tuner.. en of je chassisnummer met een W of een Щ begint, gaat de auto niet sneller van, of beter door de bochten of wat dan ook.
BBS en Lenso verhaal ben ik het deels mee eens, omdat ik denk, dat er ook kwaliteitsverschil in zit.. ik weet het niet zeker, corrigeer mij als ik het fout heb..
BBS bouwt velgen met holle spaken voor snelle, kwaliteitsvorderende auto's.. en volgens mij doet Lenso zulke dingen niet.. en dan wil ik niet zeggen, dat Lenso slechte velgen maakt.. heb zelf VPD-16 op mijn MR2 gehad, en vond ze goed..
Uiteraard is er een kwaliteitsverschil. Verzamelwaarde of gebruik ben ik opzich wel met je eens inderdaad. Als het om het rijden gaat dan zou ik een auto bouwen naar je smaak, zelfs al is het dan een 'kopie' van een Limited dan zou ik het nog niet als Limited betitelen, dat klopt namelijk niet. Wat je ook vooral niet moet doen is bv een E30 M3 Cecotto kopen met 10.000km op de teller. Hoe raar het ook klinkt maar bij zulke pure, originele exemplaren is het eigenlijk zonde om er meer kilometers op te zetten.
Voorbeeldje, deze Porsche 964 Speedster bij Gina Classics:
http://www.ginaclassics.com/porsche-911-964-speedster-speedgelb-1993/
Onderhoudshistorie
- op 23-03-1995 bij 1.639 km
- op 09-10-1996 bij 5.311 km
- op 15-10-2011 bij 6.347 km
- op 18-09-2014 bij 8.687 km
Prijs: € 225.000,- incl. btw
Echt niet te filmen hoe bijzonder zoiets is, het zou echt zonde zijn als je zo'n auto koopt voor het rijden. Ik vind dat zoiets gewoon ergens weggezet moet worden bij een verzamelaar of ergens in een museum of net wat, maar svp geen rondje Nürburgring.
SciroccomTDI
07-02-2015, 15:11
Dat is inderdaad zo, met zo iets rijden is dan eigenlijk ook een no go..
Zo een auto krijgt een kusje voor het slapen gaan :tongue:
Maar wat mijn vraag dan zou zijn: naar mijn ervaring gaan dingen kapot, omdat je ze niet gebruikt. Bijvoorbeeld mijn auto.. reed vroeger 1100 km/week.. en ging niet kapot.. Auto van mijn moeder rijdt 100km per maand.. en nu is het weliswaar een Ford Ka, maar ik denk dat het vooral aan het weinig rijden ligt, dat hij niet makkelijk door de APK komt..
Hoe doe je het dan met zo een Porsche? Ding heeft in 5 jaar 1000km gereden..
Gaat het dan niet meteen kapot bij de 1e volgende start?
Een auto bewaren? Auto als beleggingsobject, ik persoonlijk vindt dat niks. Auto's zijn gemaakt om in te rijden. Zo'n gele Porsche mogen ze wel wegstoppen, wat een lelijk ding.
Dat is inderdaad zo, met zo iets rijden is dan eigenlijk ook een no go..
Zo een auto krijgt een kusje voor het slapen gaan :tongue:
Maar wat mijn vraag dan zou zijn: naar mijn ervaring gaan dingen kapot, omdat je ze niet gebruikt. Bijvoorbeeld mijn auto.. reed vroeger 1100 km/week.. en ging niet kapot.. Auto van mijn moeder rijdt 100km per maand.. en nu is het weliswaar een Ford Ka, maar ik denk dat het vooral aan het weinig rijden ligt, dat hij niet makkelijk door de APK komt..
Hoe doe je het dan met zo een Porsche? Ding heeft in 5 jaar 1000km gereden..
Gaat het dan niet meteen kapot bij de 1e volgende start?Nog een reden om er niet mee te rijden haha. Overigens vind ik zo'n Speedster ook niet om aan te gluren hoor, maar 't is een goed voorbeeld in dit geval. Bij Chasing Classic Cars hebben ze ook met regelmaat van die auto's die jaren stil hebben gestaan. Gewoon een kwestie van een goede check en onderhoudsbeurt en dan fingers crossed denk ik.
golf fahrer
07-02-2015, 16:42
Een auto dient om te rijden. Niet om in de garage te staan. Heb je niks aan en dient tot niets. Gaat enkel maar stuk.
Ik moet je zeggen dat het mooier lijkt dan dat het is om een bijzondere auto te hebben. Na deze auto had ik een Porsche 964 Carrera4 die bij de laatste 10 van de band is gerold met 80K op de klok en door Pon Leusden is geleverd met de boekjes volledig afgestempeld door alleen hun enz.
Ik durfde er niet mee te rijden omdat ik bang was dat iemand zijn deur er tegen zou opengooien enz enz.
Hey Wilco,
ik begrijp wat je bedoelt want ik had hetzelfde gevoel, weliswaar met een andere auto, een Audi RS4 B5.
Deze auto had ik ruim twee jaar terug gekocht met slechts 54.000 km op de klok, 1e lak, schadevrij verleden, enz, enz.
Ik heb twee jaar met plezier in de auto gereden, maar niet gebruikt als dagelijkse auto. Gewoon puur vanwege het feit dat ik als de dood was voor een parkeerdeukje of welke vorm van schade dan ook. Daarnaast wist ik dat ze in prijs aan het stijgen waren en wilde ik de oplopende km-stand niet te snel te laten stijgen. Toch wel 2x ermee naar Worthersee gegaan en dat zijn toch echt de mooiste ritten.
Om een lang verhaal kort te maken, mede vanwege gezin met twee kids en praktisch oogpunt, wilde ik een dagelijkse gezinsauto hebben die niet iedere dag in de garage hoefde te staan.
De RS4 voor erbij was dan geen optie meer. Enkele weken terug is de auto verkocht, voor meer dan mijn aanschafprijs destijds, wellicht wordt de auto nog wel meer waard als de nieuwe eigenaar er net zo goed mee omgaat als ik heb gedaan.
Wellicht komt er ooit eentje terug als hobby, want het was wel een dubbel gevoel de verkoop. De volgende wordt er dan wel eentje die minder exlusiefs is, eentje met meer km erop waar ik gewoon lekker mee kan touren, flink tunen en km erop zetten.
Gr Ronald
Een auto dient om te rijden. Niet om in de garage te staan. Heb je niks aan en dient tot niets. Gaat enkel maar stuk.Tsja, als iedereen zo zou denken dan zou er weinig tot geen automobielhistorie zijn. Althans, niet tastbaar. Ik vind het wel leuk om eens een museum binnen te wandelen, alsof je met een capsule terug in de tijd gaat. Geweldig om te zien dat er nog auto's bestaan die nog net zo zijn als dat ze 20/30/40 jaar geleden de fabriek uit kwamen. Ik vind het ZeitHaus in Autostadt heel tof bijvoorbeeld, het Mercedesmuseum in Stuttgart is ook prachtig.
Natuurlijk is rijden het belangrijkste doel van een auto, maar van ál die auto's die er zijn mogen en best een aantal speciale behouden blijven in de staat zoals ze uit de fabriek kwamen. Als je dat niet kan waarderen dan ben je mijns inziens ook geen echte autofanaat.
golf fahrer
07-02-2015, 18:21
Ik kan dat zeker waarderen. Maar het "museum" idee, is voor mij meer iets voor de automobielindustrie zelf. Als particulier/gewone man moet je daar gewoon mee rijden.
Ieder zijn mening over "de echte" autofanaat. Laat iedereen dat maar voor zichzelf uitmaken ;)
DutchWilco
08-02-2015, 01:31
Hey Wilco,
ik begrijp wat je bedoelt want ik had hetzelfde gevoel, weliswaar met een andere auto, een Audi RS4 B5.
Deze auto had ik ruim twee jaar terug gekocht met slechts 54.000 km op de klok, 1e lak, schadevrij verleden, enz, enz.
Ik heb twee jaar met plezier in de auto gereden, maar niet gebruikt als dagelijkse auto. Gewoon puur vanwege het feit dat ik als de dood was voor een parkeerdeukje of welke vorm van schade dan ook. Daarnaast wist ik dat ze in prijs aan het stijgen waren en wilde ik de oplopende km-stand niet te snel te laten stijgen. Toch wel 2x ermee naar Worthersee gegaan en dat zijn toch echt de mooiste ritten.
Om een lang verhaal kort te maken, mede vanwege gezin met twee kids en praktisch oogpunt, wilde ik een dagelijkse gezinsauto hebben die niet iedere dag in de garage hoefde te staan.
De RS4 voor erbij was dan geen optie meer. Enkele weken terug is de auto verkocht, voor meer dan mijn aanschafprijs destijds, wellicht wordt de auto nog wel meer waard als de nieuwe eigenaar er net zo goed mee omgaat als ik heb gedaan.
Wellicht komt er ooit eentje terug als hobby, want het was wel een dubbel gevoel de verkoop. De volgende wordt er dan wel eentje die minder exlusiefs is, eentje met meer km erop waar ik gewoon lekker mee kan touren, flink tunen en km erop zetten.
Gr Ronald
Ik ben er van overtuigt dat jij het wel heb begrepen :)
Door een auto in de garage te laten staan om hem 1x in de maand te poetsen zal je niks meemaken waardoor deze nooit een emotionele waarden zal krijgen in mijn ogen en gaat het dan meestal alleen om de heb, waarde of om de aandacht.
Hij mag er over 20 Jaar echt wel uitzien alsof hij veel heeft meegemaakt. Dit is wat ik zo mooi vind aan bijvoorbeeld een ongerestaureerde (race, Rally) auto. Een race-auto met history brengt immers ook veel meer op dan een nog nieuw en veel beter uitziend overgebleven exemplaar.
Ik vind het leuk om naar bijvoorbeeld het Louwman museum te gaan om te kijken, maar om zelf een auto te bewaren, dat is niet aan mij besteed.
Je doet een auto de meeste eer aan om hem daar voor te gebruiken als waar hij voor gemaakt is. Een race-auto om te racen, een toerauto om lekker mee te toeren en een sportauto voor het sportieve rijden enz :)
Als er een moment komt dat er bijna geen onderdelen meer beschikbaar en/of dat er nog maar weinig exemplaren van over zijn enz, dan vind ik dat zo'n auto de verzameling/museum in mag en daar hoort een Limited wel bij staan denk ik.
NielsDub
08-02-2015, 21:07
Limited 060 aan de rol:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JEYaJ0GZls4
En dit is m ook vanaf 0:54
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BnISAfUjLt4
(Hoe krijg ik hier die filmpjes hier ook alweer in de post?...)
/watch?v=JEYaJ0GZls4
/watch?v=BnISAfUjLt4
Advertentie schijnt nep te zijn trouwens. :rolleyes:
iemand ooit met zo'n Limited gereden?...ben best wel benieuwd naar hoe dat stuurt..is bijna 2 keer zo zwaar als een 1300tje..zal denk ik bijna aanvoelen als een Passat?
Ja, ik wel eens
Rijdt prima hoor, (stuurbekrachtiging)
Best luxe ook, en lekker vlot :)
Rallyegolf20vt
10-02-2015, 07:45
Ik ook wel eens. Feitelijk qua rijden net een Rallye.
Zware auto maar dan net een beetje meer prik wat de Rallye te kort heeft.
Maar toch ook niet zo veel dat je de straatklinkers er uit trekt.
Vermogen komt heel liniar in waardoor er weinig snelheidsbeleving is.
De 16VG60 is een hoogtoerige motor waarbij het vermogen laat in komt.
Daarom hebben ze een hele korte eindoverbrenging in de bak hebben gebruikt bij VWM.
Iets wat ik een gebrek vind bij een limited . Een zesbak was fijn geweest op deze wagen.
Vond het erg leuk hier een keer in te hebben kunnen rijden , en ervaren zoals een topmodel van vroeger nu rijd.
dat is een beetje typerend aan "snelle' auto's uit die tijd..
een e30 M3 voelt ook niet snel aan ,enkel wanneer je hem op toeren houd..en lopen raggen met zoiets vind ik dan weer zonde..
fabrikanten hebben het tegenwoordig goed begrepen om iets met 100pk een rijbeleving te geven van 250pk..
maar dan nog., je zult er maar 1 hebben staan ...wel dik hoor
Merk dat bij de mijne ook al, die is onderin even snel als een gewone 8v GTI, maar als een 8v overschakelt dan komt die ABF eigenlijk pas tot leven en die gaat dan nog wel even door. Op de snelweg net zo, als je 'm hoog in de toeren houdt dan schiet hij er wel vandoor maar in z'n 5 versnellen vanuit 120 is weinig spektakel.
skywalker38
10-02-2015, 13:29
Merk dat bij de mijne ook al, die is onderin even snel als een gewone 8v GTI, maar als een 8v overschakelt dan komt die ABF eigenlijk pas tot leven en die gaat dan nog wel even door. Op de snelweg net zo, als je 'm hoog in de toeren houdt dan schiet hij er wel vandoor maar in z'n 5 versnellen vanuit 120 is weinig spektakel.
Heb je jou vliegwiel ook lichter gemaakt?
Ik vond namelijk dat mijn golf 3 abf te tam aanvoelde door het veel te zware vliegwiel
Blok en bak zijn naar mijn weten volledig origineel uit een Cordoba gekomen, zit alleen een spaghetti op.
NielsDub
11-02-2015, 09:27
Umbau is geen echte. Ze blijven een heel poosje rond de 30K hangen en heb even een jaartje niet opgelet en dan deze prijzen :confused:
Deze zijn trouwens alleen in het Zilver geleverd op 2 blauwe na geloof ik .
Kwam deze pagina (http://www.thecoolcars.nl/volkswagen-new-beetle-3-2-v6-4motion-rsi/) bij toeval tegen. Dateert van november vorig jaar. Vraagprijs was 39.000. Die 100 die ze nu op Mobile vragen lijkt me best opportunistisch.
Berserker
11-02-2015, 10:18
Wat veel mensen misschien niet weten is dat de reguliere investeringen allemaal weinig opbrengen (goud, obligaties, etc.) en dat klassiekers een degelijke investering zijn (9% op jaarbasis). Dit werkt op dit moment ontzettend door in de klassiekersmarkt, kijk maar eens naar Motorshow Essen endergelijke. Weinig liefhebbbers en veel investeerders.
Natuurlijk zal iemand met miljoenen geen golf Limited kopen als investering aangezien er natuurlijk duurdere auto's zijn waar meer rendement op te halen valt. Toch heb je vaak liefhebbers die nu rijk zijn en vroeger ook golf gti reden, en die deze graag erbij willen hebben (als je het geld toch hebt).
NielsDub
11-02-2015, 10:26
Dat het duurdere auto's zijn waar meer rendement op te halen valt ben ik niet met je eens. Neem de EVO 2 van Dutchbuild nog maar weer eens even als voorbeeld. Ook gekocht voor rond de 40 (wel een klap geld, maar niet duur in de zin van duur zoals jij het bedoelt). Ik zie de Golf Limited een dergelijke prijsontwikkeling nog niet maken in de komende 4-5 jaar. Het gaat vooral ook om de beleving om zo'n auto heen, successen in de autosport etc. Afijn, eigenlijk alles wat in de vorige 4 pagina's al is ingebracht.
evilnyntje
11-02-2015, 10:28
Wat veel mensen misschien niet weten is dat de reguliere investeringen allemaal weinig opbrengen (goud, obligaties, etc.) en dat klassiekers een degelijke investering zijn (9% op jaarbasis). Dit werkt op dit moment ontzettend door in de klassiekersmarkt, kijk maar eens naar Motorshow Essen endergelijke. Weinig liefhebbbers en veel investeerders.
Natuurlijk zal iemand met miljoenen geen golf Limited kopen als investering aangezien er natuurlijk duurdere auto's zijn waar meer rendement op te halen valt. Toch heb je vaak liefhebbers die nu rijk zijn en vroeger ook golf gti reden, en die deze graag erbij willen hebben (als je het geld toch hebt).
Daarbij is de gemiddelde leeftijd van mensen die in hun jeugd GTI reden nu ook al op het niveau dat ze deze auto vaak best kunnen veroorloven
Klopt, ik wilde ooit een 912, best betaalbaar een tijdje terug en nu verdubbeld omdat alles ervoor al opgekocht is en dan gaat men voor the best next optie. Goede investering dus.
Berserker
11-02-2015, 10:37
Klopt, ik wilde ooit een 912, best betaalbaar een tijdje terug en nu verdubbeld omdat alles ervoor al opgekocht is en dan gaat men voor the best next optie. Goede investering dus.
Zodra de hele malaise met Griekenland en lage rentes binnen de EU is opgelost zal de bubbel barsten en de prijzen weer dalen tot normaal niveau.. Deze auto's zijn dit gewoon (nog) niet waard het zijn alternatieven om geld te laten renderen. De liefhebber community is veel kleiner en minder kapitaalkrachtig en dus zal de waardestijging gaan afnemen als de investeerders willen gaan cashen. Als de eerste te koop gaan komen en niet verkocht worden, zul je een dump op de oldtimermarkt krijgen. Met alle gevolgen van dien.
En op dat moment heren, zorg dat je wat extra geld achter de hand hebt om toe te slaan :cool: ..
evilnyntje
11-02-2015, 10:38
Zodra de hele malaise met Griekenland en lage rentes binnen de EU is opgelost zal de bubbel barsten en de prijzen weer dalen tot normaal niveau.. Deze auto's zijn dit gewoon (nog) niet waard het zijn alternatieven om geld te laten renderen. De liefhebber community is veel kleiner en minder kapitaalkrachtig en dus zodra de waardestijging zal afnemen. Als de investeerders willen gaan cashen en de eerste te koop gaan komen en niet verkocht worden, zul je een dump op de oldtimermarkt krijgen. Met alle gevolgen van dien.
En op dat moment heren, zorg dat je wat extra geld achter de hand hebt om toe te slaan :cool: ..
Ben aan het sparen :)
Als je echt geld wilt verdienen moet je het in de echte, oude exoten zoeken. Klassieke Ferrari's etc. dan praat je over tonnen en soms zelfs miljoenen. Alles staat een in verhouding met elkaar, met een Golf kun je denk ik wel wat verdienen, met een Evo 2 een stuk meer en met een Ferrari nog veel meer maar de aanschafwaarde ligt dan ook een stuk anders. Je kan dus eigenlijk pas echt substantieel investeren als je het eigenlijk niet eens meer nodig hebt. Boffen wij even dat geld niet gelukkig maakt :redface:
Berserker
11-02-2015, 10:48
Als je echt geld wilt verdienen moet je het in de echte, oude exoten zoeken. Klassieke Ferrari's etc. dan praat je over tonnen en soms zelfs miljoenen. Alles staat een in verhouding met elkaar, met een Golf kun je denk ik wel wat verdienen, met een Evo 2 een stuk meer en met een Ferrari nog veel meer maar de aanschafwaarde ligt dan ook een stuk anders. Je kan dus eigenlijk pas echt substantieel investeren als je het eigenlijk niet eens meer nodig hebt. Boffen wij even dat geld niet gelukkig maakt :redface:
Het ligt er maar net aan hoeveel startkapitaal je hebt, grote investeerders en hedgefunds gaan voor de exoten, maar particulieren die een extra cent achter de hand hebben krijgen de tip om in klassiekers te investeren. Vooral de zeldzame modellen (Limitited, 911 rs, evo2 endergelijke) zullen als eerste weg zijn. Maar je krijgt een waterval effect tot de 912 aan toe.
Investeren doe je in de regel met geld dat je kunt missen, maar met deze lage rentestanden zou je een lening kunnen afsluiten tegen 4% rente terwijl een klassieke auto misschien wel 9% rendeert en je dus 5% (redelijk risicovrij) winst maakt.
NielsDub
11-02-2015, 11:02
Golf 2 GTI zie je t ook gebeuren. Wat nog in min of meer originele staat verkeert en wordt aangeboden, is ook zo weer weg. En dat gaat al door tot de nieuwere types. Maar ja, we worden oud, bouwjaar '90 is inmiddels ook alweer 25 jaar geleden...
NielsDub
11-02-2015, 11:12
Het ligt er maar net aan hoeveel startkapitaal je hebt, grote investeerders en hedgefunds gaan voor de exoten, maar particulieren die een extra cent achter de hand hebben krijgen de tip om in klassiekers te investeren. Vooral de zeldzame modellen (Limitited, 911 rs, evo2 endergelijke) zullen als eerste weg zijn. Maar je krijgt een waterval effect tot de 912 aan toe.
Investeren doe je in de regel met geld dat je kunt missen, maar met deze lage rentestanden zou je een lening kunnen afsluiten tegen 4% rente terwijl een klassieke auto misschien wel 9% rendeert en je dus 5% (redelijk risicovrij) winst maakt.
Met 4% red je het niet, en in een auto beleggen met geleend geld? :shake: Risicospreiding 0, dus verre van risicovrij.
http://m.autoscout24.de/angebote/-266069132?from=ww3.autoscout24.de
Halve Limited.
sipkemk1rs2
15-02-2015, 10:34
http://m.autoscout24.de/angebote/-266069132?from=ww3.autoscout24.de
Halve Limited.
Ze er nog wel dus :thumbup:
wessel97
15-02-2015, 10:57
als ik de advertentie lees, is hij op zoek naar onderdelen... staat nergens dat hij te koop is..
DutchWilco
15-02-2015, 11:48
De Limited waar deze topic over is begonnen staat ook NIET te koop ;)
Hij heeft hem geplaatst om te kijken wat hij er op dit moment nog voor zou kunnen krijgen :confused:
Ik heb de man die de onderdelen te koop vraagt, een mail gestuurd of hij te koop is en wat hij er voor wilt hebben :)
Ik ben druk bezig om te kijken of ik er weer een auto bij kan kopen waarvan ik denk dat hij in prijs zal gaan stijgen, maar het meeste spul is al zo veel duurder geworden dat deze buiten mijn bereik zijn gekomen.
Ik ben nu aan het kijken voor een New Beetle RSI of een Porsche 968CS waarvan ik denk dat deze meer waard gaan worden, en op zijn minst stabiel zullen blijven. De Lancia Delta Evo heb ik ook hoog zitten, maar de onderdeelvoorziening word steeds slechter daar waar het bij de Porsche allemaal veel beter is geregeld.
Wel grappig dat ze enkele jaren geleden voor een 14-16 en 20k werden aangeboden.. Maarja als je alles wist van te voren... (Had ik wel 35 T1 samba barndoors gehad in de stalling) :D
DutchWilco
15-02-2015, 12:00
Wel grappig dat ze enkele jaren geleden voor een 14-16 en 20k werden aangeboden.. Maarja als je alles wist van te voren... (Had ik wel 35 T1 samba barndoors gehad in de stalling) :D
Ik kan mijzelf ook wel voor mijn hoofd slaan, want ik heb daadwerkelijk auto's gehad die nu de pan uit rijzen.
De Mercedes Evo2 heb ik verkocht voor 60K en er staan er nu 2 van te koop voor 145K en 165K.
Ik had voor een jaar terug een Porsche 911T uit 71 met S-Pakket verkocht voor 33K en staat nu voor 100K te koop en zijn het ook waard.
Ik heb een 964 gehad met 80K op de klok uit 93 in een speciale kleur, en bijzondere opties en is bij de laatste 10 van de band gerold, nieuw verkocht door Pon Leusden, onderhoudsboekjes netjes ingevuld door Pon enz en heb ik verkocht voor 40K en is nu het dubbele waard.
Ik ben nu aan het rondkijken voor een volgende, maar om dit keer langer te houden :)
Voor mijn hoofd slaan heb ik niet echt,
want het is/blijft een gok maw "als je alles wist van te voren"" ;)
DutchWilco
15-02-2015, 16:25
Ik wist met zekerheid dat dit zou gaan gebeuren, maar de prijzen stegen sneller dan gedacht en ik kon het geduld niet opbrengen om de auto's langer te houden.
Sommige zijn helemaal wild van een auto en willen hem niet meer kwijt enz, maar ik geef er niet zo veel om waardoor ze mij al snel in de weg staan en geen zin heb om ze te onderhouden enz.
Ik vind veel dingen mooi, maar het hebben er van is niet echt mijn ding is gebleken :)
Porsche 996 wordt vast wel meer waard in de toekomst, zijn nu nog betaalbaar.
DutchWilco
15-02-2015, 17:08
Porsche 996 wordt vast wel meer waard in de toekomst, zijn nu nog betaalbaar.
De GT3 is al in opmars en ook de enigste 996 die ik mooi vind.
De 996 Turbo is nog goed te betalen en zal zeker een klassieker gaan worden gezien al zijn turbo voorgangers idd
NielsDub
15-02-2015, 17:56
Volksforum investeringsclubje oprichten...
Kopen we gelijk een paar Golf Rallye's :thumbup:
Kopen we gelijk een paar Golf Rallye's :thumbup:
En Country's, natuurlijk :D
DutchWilco
23-02-2015, 10:05
Volksforum investeringsclubje oprichten...
Als investering is het helaas niet verstandig om dit in VW's te steken.
De oude busjes zou dan bij uitzondering wel wat zijn geweest, maar daar is het nu te laat voor.
Ik ben inmiddels weer voorzien van 1 bijzondere auto waarvan ik denk dat hij het binnen 5 jaar goed zal gaan doen en is helaas niet uit de VAG groep :confused:
Ik ben helemaal gelukkig met het Golfje waar ik nu mee bezig ben voor mijzelf, maar ik heb er nu wat naast gezet voor als ik ziek word etc, zodat ik wat achter de hand heb. Geld sparen is niet zo handig als bedrijf omdat er zoiets bestaat als de belastingdienst :(
Robbbert
23-02-2015, 10:33
Ik ben inmiddels weer voorzien van 1 bijzondere auto waarvan ik denk dat hij het binnen 5 jaar goed zal gaan doen en is helaas niet uit de VAG groep :confused:
Toch voor de Lancia gegaan of nog iets anders?
DutchWilco
23-02-2015, 18:01
Toch voor de Lancia gegaan of nog iets anders?
Getekent door Bertone, dat wel :)
Het is een Ferrari Dino 208 GT4 uit 1975 geworden :giggle:
Getekent door Bertone, dat wel :)
Het is een Ferrari Dino 208 GT4 uit 1975 geworden :giggle:
De 912 van de jaren 90/00, gaat wel goedkomen.
Getekent door Bertone, dat wel :)
Het is een Ferrari Dino 208 GT4 uit 1975 geworden :giggle:
Su-per-gaaf.
Kost een paar stuivers, maar is denk ik een goede investering. Denk dat dit idd wat meer rendement heeft dan een spaarrekening met de rentes van tegenwoordig :)
Fotootje??
DutchWilco
23-02-2015, 18:44
De 912 van de jaren 90/00, gaat wel goedkomen.
Een 912 uit 90/00 snap ik niet helemaal :shake:
De oude 912 is niet erg geliefd en zal altijd in de schaduw blijven staan van de 911. Hij schijnt wel veel beter te rijden dan de 911 door het lagere gewicht achterin.
De eerste dino is in 4 jaar tijd van 25K naar 350+K gegaan.
Er zijn veel te veel Porsches waardoor de Porsche markt straks verzadigd is. Elke rotte 911 word weer opnieuw klaar gemaakt waardoor deze markt vanzelf weer in elkaar zal storten net als met de Jaguar E-Type :)
Ik ben bij verschillende auto's wezen kijken zoals een 911SC en een Ferrari 348 die ik zelf erg mooi vind, maar hij zit voor geen meter.
Heb nog serious gedacht aan een Beetle RSI en ben bezig geweest met nog een hele mooi 964 die ik het liefst zou hebben gekocht, maar zijn minder verstandig dan deze. In Liere staat er nog 1 bij Stolze of zo, maar is knijter verrot. Er zitten platen onder gekit en genageld enz. enz. Na een poosje zoeken trof ik deze te koop in Belgie. Hij stond er om 11 uur s'avonds op en ik heb hem de volgende morgen meteen gebeld en s'middags gekocht.
Er is veel zooi op de markt en het is de sport om er een mooie tussenuit te kopen.
Deze Ferrari is de enigste Ferrari ooit getekend door Giovanni Bertone waarvan het bedrijf in 2014 falliet is gegaan. Bertone is ook de tekenaar van de meeste Lancia Stratos, Lamborghini Countach enz wat goed terug te zien is in deze auto.
Er zijn er in totaal 820 Stuks van gemaakt speciaal voor de Italiaanse markt.
De eerste V8 ooit door Ferrari gebouwd
Kleinste V8 ooit in een productie-auto geleverd
Vernoemd naar de zoon van Ferrari die is overleden aan een ziekte.
De vorige Dino was een samenwerking tussen Fiat en Ferrari waar Fiat de motor etc produceerde en de Dino een op zichzelf staand merk was. Deze 208 en 308 GT4 Dino is volledig door Ferrari gebouwd en ontwikkeld en heeft dan ook de originele Ferrari logo's ipv de Dino logo's enz. enz.
Hij is bijzonder in de Ferrari geschiedenis waardoor ik denk dat hij het straks goed zal gaan doen.
Dit ding klopt perfect op papier en verzamelaars zullen deze steeds meer weten te waarderen. Zeker omdat de Dino hier voor giga is gestegen in waarde, zal deze hier zeker achter aan gaan aangezien deze veel beter rijd, een echte Ferrari is en tevens de 2e en laatste Dino is ooit gemaakt.
Ik houd jullie nog wel op de hoogte ;)
enkel een keer overgespoten, maar nog nooit gerestaureerd wat nu de nieuwe mode is onder de verzamelaars.
Ik persoonlijk heb niet zo veel met dit merk en ben net zo gelukkig of misschien wel gelukkiger met de Golf mk2 waar ik mee bezig ben :D
Deze heb ik gekocht en is in een zeer goede en ongerestaureerde staat:
http://www.speed8classics.com/sites/default/files/styles/large_600/public/car_images/IMG_2639.JPG?itok=6mgmnmaT
http://www.speed8classics.com/sites/default/files/styles/large_600/public/car_images/IMG_2633_0.JPG?itok=32ujfvmd
http://www.speed8classics.com/sites/default/files/styles/large_600/public/car_images/IMG_2631_0.JPG?itok=LuVe7PlB
http://www.speed8classics.com/sites/default/files/styles/large_600/public/car_images/IMG_2632_0.JPG?itok=5ATR1GdS
http://www.speed8classics.com/sites/default/files/styles/large_600/public/car_images/IMG_2635_0.JPG?itok=P5VZz7L5
http://www.speed8classics.com/sites/default/files/styles/large_600/public/car_images/IMG_2634.JPG?itok=31NrmYjT
http://www.speed8classics.com/sites/default/files/styles/large_600/public/car_images/IMG_2638_0.JPG?itok=T9ItOTqT
http://www.speed8classics.com/sites/default/files/styles/large_600/public/car_images/IMG_2640_0.JPG?itok=u_tJgS9G
DutchWilco
23-02-2015, 19:47
Su-per-gaaf.
Kost een paar stuivers, maar is denk ik een goede investering. Denk dat dit idd wat meer rendement heeft dan een spaarrekening met de rentes van tegenwoordig :)
Fotootje??
Er zitten hier genoeg mensen op het forum die een duurdere VW rijden :)
Maar die schrijven alleen maar af :)
Zou mooi zijn dat de waarde van deze Dino ook over een paar jaar ineens een paar keer over de kop is gegaan. Dat maakt het altijd wel leuk...helemaal als je zoiets als een investering koopt.
En anders; rolkooi erin, slicks eronder en het circuit op :D
DutchWilco
23-02-2015, 20:17
Maar die schrijven alleen maar af :)
Zou mooi zijn dat de waarde van deze Dino ook over een paar jaar ineens een paar keer over de kop is gegaan. Dat maakt het altijd wel leuk...helemaal als je zoiets als een investering koopt.
En anders; rolkooi erin, slicks eronder en het circuit op :D
Hij is betaald en ik kan hem vanaf vandaag ophalen, maar dit zal waarschijnlijk pas volgende week worden omdat ik eerder geen tijd heb helaas. Ik ben alles aan het opruimen en aan het verkopen. Ik houd alleen mijn Golf mk2 project aan omdat ik daar het meest gelukkig van word.
Zelfs de TTRS-motor gaat er uit omdat ik er anders maar in weinig classes mee kan gaan rijden. In de werkplaats zijn we ook druk aan het timmeren geweest tezamen met Skywalker :D
Zoiets bedoel je :D
http://images.conceptcarz.com/imgxra/Ferrari/74_Ferrari-308-GT4-LM_DV-12-RMMC_004.jpg
Neeeee, eerst maar eens lekker door knutselen aan de Golf mk2 ;)
Gaaf zeg, ben benieuwd hoe dit loopt. Waar zit de fast forward knop :tongue:
DutchWilco
23-02-2015, 20:36
Ik zal deze wel even bij mijn mk2 project plaatsen :)
Dit is een super, super mooie auto zeg.
Elke cent waard die je uitgegeven heb.....
En gaat elke cent opbrengen die in de jaren hebt uitgegeven.
Hoe zal het de Golf Limited vergaan? Staat de auto bij de nieuwe eigenaar in een warme garage, op zolder of aan een drukke weg met veel vrachtverkeer? Waarschijnlijk zullen we het nooit weten want de auto is inmiddels al vergeten.
Berserker
24-02-2015, 11:25
http://images.conceptcarz.com/imgxra/Ferrari/74_Ferrari-308-GT4-LM_DV-12-RMMC_004.jpg
Neeeee, eerst maar eens lekker door knutselen aan de Golf mk2 ;)
HA de wielen heb ik al :redface:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_3422.JPG
skywalker38
24-02-2015, 17:01
Wat zijn dat PLS velgen?
Staat PLS op dus neem aan van wel ja,
Zullen we verder gaan met de limited discussie?
De ferrari kan in dutchbild zijn mk2? Topic :)
skywalker38jr
24-02-2015, 19:41
Staat PLS op dus neem aan van wel ja,
Zullen we verder gaan met de limited discussie?
De ferrari kan in dutchbild zijn mk2? Topic :)
Dat kon ik op mijn computer niet lezen op het hart vandaar de simpele vraag :thumbup:
DutchWilco
25-02-2015, 09:25
Staat PLS op dus neem aan van wel ja,
Zullen we verder gaan met de limited discussie?
De ferrari kan in dutchbild zijn mk2? Topic :)
De Limited is niet eens te koop en ook nooit te koop geweest ;)
Ik heb dit zelf gevraagd, en deze man heeft hem alleen geplaatst om te kijken wat op in de markt doet (verkoopwaarde). Je kan hem taxeren wat je wilt, maar uiteindelijk draait het er alleen om wat de mensen er voor willen gaan betalen.
Het gaat al lang niet meer over de Limited, maar over dat bepaalde auto's een investering kunnen zijn.
Ik ben eerlijk gezegd gelukkiger met de mk2 die ik aan het bouwen ben.
Deze andere auto is een spaarpot die ik er mooi uit vind zien en goed vind klinken, maar de VW Golf mk2 heeft voor mij persoonlijk een onverklaarbare waarde :D
DutchWilco
25-02-2015, 09:29
HA de wielen heb ik al :redface:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_3422.JPG
Ik ga lekker verder met mijn mk2 en laat deze auto voor wat het is :)
Ik zie graag eens wat anders onder de VW dan de BBS, dan zijn deze wielen wel een heel mooi alternatief :thumbup:
Berserker
26-02-2015, 14:38
Ik ga lekker verder met mijn mk2 en laat deze auto voor wat het is :)
Ik zie graag eens wat anders onder de VW dan de BBS, dan zijn deze wielen wel een heel mooi alternatief :thumbup:
Plaats ik liever deze eronder :redface:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/4/IMG_8174.JPG
Denk dat deze (http://www.akker.nl/aanbod/occasion/26850/ferrari-f40/) ook nog wel een aardige is voor de toekomst.. heb het op 't moment alleen net niet liggen :(
Ik zat er ook net naar te kijken. Aardig autotje inderdaad.
NielsDub
06-03-2015, 17:45
Kom ook net een paar nullen te kort....
Die kilometerstand, is toch zonde.
Berserker
09-03-2015, 14:25
Die kilometerstand, is toch zonde.
En dan toch 2 nieuwe benzinetanks??? :rolleyes:
Super auto...
Ja, misschien voor gewichtsverdeling twee. :)
Deze zijn tevens van rubber.
NielsDub
09-03-2015, 15:19
Elke cilinderrij heeft z'n eigen brandstoftank en ik geloof ook eigen ontsteking.
Mk1driver
09-03-2015, 17:10
Lijkt er een leuke en interessante discussie te zijn wat leerzaam kan zijn voor de mensen die niet weten hoe dit in elkaar steekt, er van willen leren of er wat over zouden willen leren enz, word er weer van allerlei onzin uitgegooid en ongevraagde meningen geroepen wat nergens toe doet en is tie weer over :rolleyes:
Is een mp topic, daar mag iedereen zijn ongezouten mening geven, ook als iemand vind dat een evo lelijk is, want dat issie.
Is een mp topic, daar mag iedereen zijn ongezouten mening geven, ook als iemand vind dat een evo lelijk is, want dat issie.
En toch geef jij niet je mening. :rolleyes:
Berserker
10-03-2015, 08:54
Ja, misschien voor gewichtsverdeling twee. :)
Deze zijn tevens van rubber.
Bedoel eerder dat deze al vervangen moesten worden.. Maar na zoveel jaar stil staan en rubber tanks kan ik dat wel begrijpen...
DutchWilco
10-03-2015, 16:05
Is een mp topic, daar mag iedereen zijn ongezouten mening geven, ook als iemand vind dat een evo lelijk is, want dat issie.
Als jij tussen door alleen even roept "ik vind hem lelijk" wat moeten we hier mee ?
Ook ik vind lang niet alles mooi, maar zo zijn er wel diversen auto's die ik niet zo mooi vind, maar ik wel erg waardeer om wat ze hebben betekend in bv de racerij of als voorganger van een nieuwe rage of ontwikkeling etc.
DutchWilco
10-03-2015, 16:19
Bedoel eerder dat deze al vervangen moesten worden.. Maar na zoveel jaar stil staan en rubber tanks kan ik dat wel begrijpen...
Zijn de zelfde "Race" tanks zoals van bijvoorbeeld van ATL die ook deze inserts kan leveren. Het is niet zo dat de gehele tank moet worden vervangen, maar de zakken die hier in zitten.
Deze zijn erg kostbaar van een F40 trouwens :)
De benzinetank van deze auto is opgedeeld ivm ruimte en gewichtsverhouding.
http://www.atlltd.com/upload_files/58/f40.jpg
Ik weet nog dat ik op mijn 15e uit school kwam op de fiets en een F40 bij de benzinepomp zag staan. Ik heb daar net zo lang gewacht tot hij weg reed, en of dat dit indruk heeft gemaakt :D
Denk er is nieuws betreft de Limited, helaas topic bloed dood en lijkt al meer op het grote dutchbuild topic wat ik persoonlijk wat minder interessant vind :)
Goed, laten we het weer over de limited hebben .. :rolleyes:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/image_77581_original.jpg
Meen dat deze (Arie) de 5e of6e ltd in nederland is
DutchWilco
10-03-2015, 17:57
Denk er is nieuws betreft de Limited, helaas topic bloed dood en lijkt al meer op het grote dutchbuild topic wat ik persoonlijk wat minder interessant vind :)
Sorry, maar dit heeft helemaal niks met mij te maken, of je het nu interessant vind of niet :confused:
Ook gaat het niet over mijn auto, maar om 1 die geplaats is door een medeforumgebruiker. Hier ontstond een vraag/discussie over de benzinetank waarop ik heb geantwoord om te helpen :rolleyes:
De Limited van hier heeft nooit echt te koop gestaan zoals ik al eerder heb vermeld ;)
Mocht er ooit weer 1 te koop staan ben ik wel benieuwd natuurlijk :)
De Limited Nr. 37 heb ik destijds uit Hannover gehaald en is inmiddels weer tot leven gebracht door Arie Beekman. Ik zou wel eens willen weten hoeveel er nog daadwerkelijk over zijn en hoeveel er inmiddels in NL staan.
DutchWilco
10-03-2015, 18:27
Ik heb nog wat leuke informatie die bij de auto van Arie hoort. Arie heeft deze zelf nog niet, maar krijgt hij nog van mij.
Leuk is om te zien wat er bij de bijzonderheden staat. Hier staat oa dat het meer aan vermogen door VW Motorsport is gedaan enz. Erg jammer dat hier niks van op het NL Kenteken van word overgenomen:
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6701-6800/Golf_G60_Limited_Fahrzeugbrief_1-6719-800-600-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
http://dutchbuild.com/images/igallery/resized/6701-6800/Golf_G60_Limited_Fahrzeugbrief_2-6720-800-600-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg
Mooie documentatie :thumbup:
DutchWilco
10-03-2015, 19:29
Mooie documentatie :thumbup:
Omdat dit een advertentie-topic is van een Limited die niet echt te koop staat, over waarde en weer terug naar Limited algemeen gaat, is het niet een idee om in het mk2 gedeelte een map aan te maken over de Golf Limited algemeen ?
NielsDub
11-03-2015, 11:40
Omdat dit een advertentie-topic is van een Limited die niet echt te koop staat, over waarde en weer terug naar Limited algemeen gaat, is het niet een idee om in het mk2 gedeelte een map aan te maken over de Golf Limited algemeen ?
Lijkt mij een goed plan :thumbup:
Tussendoor zijn er ook nog Mercedessen en zelfs Ferrari's voorbijgekomen en Beetles RSI. En zo kwam ik nu de Polo WRC tegen. Er staan er een stuk of 3-4 bij verschillende dealers. Weet iemand daar het verhaal achter? Vind ze wel ruig en ben benieuwd of dit over een aantal jaren niet dezelfde kant op zou kunnen gaan als Beetle RSI. Met dien verstande dat de Beetle RSI ik meen rond de 75000 nieuw gekost heeft, vervolgens in waarde zakte naar rond de 30 en nu weer behoorlijk in de lift zit. Dat is bij de Polo (nog?) niet aan de orde...
http://www.autoguide.com/blog/wp-content/uploads//2013/03/volkswagen-polo-r-wrc-street-car.jpg
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volkswagen/21404674/__Exclusief__Pittige_prijs_VW_Polo_R_WRC_Street__.html
Dat zal nog wel een jaar of 15/20 worden voor die gaan stijgen. Beter koop je er eentje met weinig kilometers of een jaar of 10 als ze op hun laagste prijs staan. Overigens vind ik de combinatie investering & VW Polo niet echt de meest aantrekkelijke, maar je weet 't niet.
NielsDub
11-03-2015, 14:01
Idd, je weet het niet. En als dan over tig jaar blijkt dat je er in % wel een aardig rendement op hebt kunnen maken, dan zal t in € altijd nog niet verschrikkelijk schokkend zijn. Overigens wordt er al aardig afgeschreven op die dingen. Dit staat in de persberichten: "De Polo R WRC Street kost liefst 40.990 euro. In Venlo wordt er eentje aanboden van 11 maanden oud met 5.400 km op de klok voor € 28.900,-. Nog ff geduld hebben dus....
Ja in 't begin gaat het het hardst natuurlijk, maar 30k voor een gebruikte Polo vind ik nog steeds vrij gortig.
Beetle RSI had in Nederland een nieuwprijs van €107000,-
M3:
http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-SALE-BMW-E30-M3-/111598234000?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19fbc5e990
Zeldzame M3:
http://www.ebay.co.uk/itm/FOR-SALE-BMW-E30-M3-Sport-Evolution-2-5-1990-/111592763485?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19fb72705d
Hoop geld voor een paar rode biesjes op de bumper :tongue:
golf fahrer
14-03-2015, 12:50
Die kerel kent wel prijzen :screwy:
12000 pond voor een peugeot 205 gti :rolleyes:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.