PDA

View Full Version : [TK] G60 naar turbo ombouw project


AD G60
10-12-2005, 00:45
Ik ben een tijdje bezig geweest met een project om mijn G60 naar turbo om te bouwen. Op een gegeven moment kwam ik bij het opbouwen echter een paar probleempjes tegen. Omdat ik op dat moment heel graag wou rijden (mijn auto was net terug van de spuiter en stond voor een groot deel al in elkaar) heb ik mijn motor terug origineel in elkaar gezet.

Nu heb ik pas een huis gekocht, dus kom ik er helemaal niet meer aan toe om dit project af te maken. Zowel financieel als qua tijd niet. Misschien is er iemand anders die zin heeft om het af te maken. Het project bestaat uit:
- handgemaakt RVS spruitstuk en downpipe in 70mm;
- nieuwe K03S turbo (180pk golf/audi);
- FH technic custom chip, goed tot 1,5 bar overdruk en voor groene injectoren;
- Forge dumbvalve;
- Forge bleedvalve;
- veel siliconen slangen en alu buizen;
- enz.

Al deze spullen zijn nieuw en hebben me een hoop geld gekost, daarom heb ik ook lang getwijfeld om het wel of niet te koop te zetten. De problemen waar ik tegen aan liep waren: de inlaat van de turbo zat te dicht tegen de schakelkabels aan, deze zullen dus verlegd moeten worden. En mijn dynamo zat voor de inlaat van mijn golf G60 IC, deze zou dus of verlast moeten worden of de dynamo verplaatst. Ik had een dynamosteun van een golf diesel gebruikt, maar ik denk dat die van een gti 8v beter gaat werken. Tenslotte heb ik nog wat pics bijgevoegd:

http://www.xs4all.nl/~vwyk/Ad/groene/turbo.JPG

http://www.xs4all.nl/~vwyk/Ad/groene/turbo1.JPG

Er is dus al een groot deel van het werk gedaan, maar er moet nog wel het een en ander gebeuren! Voor de handige harrie moet dit geen probleem zijn. Prijs is n.o.t.k.

AD G60
10-12-2005, 19:26
De lijst met spullen:
- handgemaakt RVS 316 spruitstuk en downpipe in 70 mm, gemaakt met RVS 316 lasergesneden flenzen 12 mm dik, flexibel stuk en driehoeksflens in 70 mm;
- 3m 70x2 mm RVS 316 met een paar 90gr bochten een bocht met overschuifaansluiting eraan om de rest van de uitlaat te maken (ik heb hier een uitlaat met sidepipe van gemaakt, een rechte buis zonder dempers en een ovaal sierstuk van 140x70 mm als sidepipe erop. Hier zit echter nog een RVS race kat tussen die ik zelf houd en er dus uit slijp);
- nieuwe k03s turbo;
- carterpan met aanluiting voor olieafvoer;
- TDI oliespatplaat en carterpakking in een;
- steuntje + ophangbeugeltje voor turbo;
- hitteschildje voor aandrijfas;
- op maat gemaakte olieaanvoerleiding;
- 9,5mm siliconen slang + RVS T-stukjes voor aansluiting waterkoeling;
- Forge dumbvalve + tuning kit;
- Forge bleedvalve;
- div. siliconen slangen en alu buizen:
- sil. verbinder 25mm
- sil. 90 gr bocht 51/63mm
- sil. verbinder 63mm
- sil. 90 gr. bocht 63mm
- sil. 135 gr. bocht 63mm
- sil. 90 gr. bocht 45/51mm
- sil. 90 gr. bocht 51/70mm
- sil. verbinder 70mm
- 3x alu. buis 51/300mm
- 1x alu. T-stuk 63/150mm, 25 mm aansl voor dumbvalve
- 2x alu. buis 63/300
- 2x alu. buis 70/300

Ik zal vast nog wel wat vergeten zijn in deze lijst, maar daarom kun je beter een keer komen kijken. Deze spullen hebben ongeveer 1650 euro gekost en een hoop bloed zweet en tranen om het in elkaar te zetten. De vraagprijs is dan ook 1500 euro.

AD G60
17-12-2005, 17:27
Nog wat pics van het bouwproces:

http://www.xs4all.nl/~vwyk/Ad/groene/turbo%20gem.%20boven.JPG

http://www.xs4all.nl/~vwyk/Ad/groene/turbo%20van%20onderen.JPG

http://www.xs4all.nl/~vwyk/Ad/groene/uitlaat%20in%20wording.JPG

http://www.xs4all.nl/~vwyk/Ad/groene/sidepipe.JPG

Marcski
18-12-2005, 00:16
off topic verwijderd

AD G60
03-01-2006, 08:45
Oke, de prijzen van de onderdelen die los/samen weg mogen:
- handgemaakt RVS 316 spruitstuk en downpipe in 70 mm, gemaakt met RVS 316 lasergesneden flenzen 12 mm dik, flexibel stuk en driehoeksflens in 70 mm;
- 3m 70x2 mm RVS 316 met een paar 90gr bochten een bocht met overschuifaansluiting eraan om de rest van de uitlaat te maken (ik heb hier een uitlaat met sidepipe van gemaakt, een rechte buis zonder dempers en een ovaal sierstuk van 140x70 mm als sidepipe erop. Hier zit echter nog een RVS race kat tussen die ik zelf houd en er dus uit slijp);
- nieuwe k03s turbo;
- carterpan met aanluiting voor olieafvoer;
- TDI oliespatplaat en carterpakking in een;
- steuntje + ophangbeugeltje voor turbo;
- hitteschildje voor aandrijfas;
- op maat gemaakte olieaanvoerleiding;
- 9,5mm siliconen slang + RVS T-stukjes voor aansluiting waterkoeling;
- FH technic custom chip goed tot 1,5 bar overdruk;
Dit alles voor €800,-

- Forge dumbvalve + tuning kit;
Samen voor €120,-
- Forge bleedvalve €50,-
Deze drie samen voor €160,-

- div. siliconen slangen en alu buizen:
- sil. verbinder 25mm, 5 euro
- sil. 90 gr bocht 51/63mm, 30 euro
- sil. verbinder 63mm, 5 euro
- sil. 90 gr. bocht 63mm, 25 euro
- sil. 135 gr. bocht 63mm, 35 euro
- sil. 90 gr. bocht 45/51mm, 22,50 euro
- sil. 90 gr. bocht 51/70mm, 35 euro
- sil. 45 gr. bocht 70mm, 32,5 euro
- sil. verbinder 70mm, 6 euro
- 3x alu. buis 51/300mm, 12,50 euro p.st.
- 1x alu. T-stuk 63/150mm, 25 mm aansl, 25 euro
- 2x alu. buis 63/300, 15 euro p.st.
- 2x alu. buis 70/300, 15 euro p.st.

Alle alu buizen en siliconen slangen samen voor €300,-

- 70mm 90 gr. bocht RVS met overschuifaansl, 20 euro

AD G60
27-01-2006, 10:26
Inruil/ruil jetta mk1 met goede harde carrosserie ook mogelijk :)!

AD G60
10-02-2006, 08:36
Nieuwe prijzen van de onderdelen die los/samen weg mogen:
- handgemaakt RVS 316 spruitstuk en downpipe in 70 mm, gemaakt met RVS 316 lasergesneden flenzen 12 mm dik, flexibel stuk en driehoeksflens in 70 mm;
- 3m 70x2 mm RVS 316 met een paar 90gr bochten een bocht met overschuifaansluiting eraan om de rest van de uitlaat te maken (ik heb hier een uitlaat met sidepipe van gemaakt, een rechte buis zonder dempers en een ovaal sierstuk van 140x70 mm als sidepipe erop. Hier zit echter nog een RVS race kat tussen die ik zelf houd en er dus uit slijp);
- nieuwe k03s turbo;
- carterpan met aanluiting voor olieafvoer;
- TDI oliespatplaat en carterpakking in een;
- steuntje + ophangbeugeltje voor turbo;
- hitteschildje voor aandrijfas;
- op maat gemaakte olieaanvoerleiding;
- 9,5mm siliconen slang + RVS T-stukjes voor aansluiting waterkoeling;
- FH technic custom chip goed tot 1,5 bar overdruk;
Dit alles voor €700,-

- Forge dumbvalve + tuning kit;
Samen voor verkocht
- Forge bleedvalve €40,-

Div. siliconen slangen en alu buizen:
- sil. verbinder 25mm, 5 euro
- sil. 90 gr bocht 51/63mm, 25 euro
- sil. verbinder 63mm, 5 euro
- sil. 90 gr. bocht 63mm, 20 euro
- sil. 135 gr. bocht 63mm, 30 euro
- sil. 90 gr. bocht 45/51mm, 20 euro
- sil. 90 gr. bocht 51/70mm, 30 euro
- sil. 45 gr. bocht 70mm, 30 euro
- sil. verbinder 70mm, 6 euro
- 3x alu. buis 51/300mm, 10 euro p.st.
- 1x alu. T-stuk 63/150mm, 25 mm aansl, 20 euro
- 2x alu. buis 63/300, 10 euro p.st.
- 2x alu. buis 70/300, 10 euro p.st.

Alle alu buizen en siliconen slangen samen voor €225,-

- 70mm 90 gr. bocht RVS met overschuifaansl, 15 euro

Inruil/ruil golf Jetta mk1 spullen in goede staat zoals:
- voorruit;
- linker voorspatbord;
- motorkap;
- benzinepompen + tank en leidingen van een gti/cabrio;
- motorsteunen 1.8 cabrio/gti;
- 8v spruitstuk voor in een mk1;
- leuke retro velgjes, min. 15";
- andere retro/oldskool goodies...

AD G60
12-02-2006, 19:22
Oke de turbo + chip + spruitstuk en een gedeelte van de downpipe zijn verkocht! Nu de slangen en buizen, bleedvalve en 70 mm uitlaatdelen nog!

Iemand interesse in een flexibel stuk + 2 flenzen + een 90 graden bocht met overschuifaansluiting en een paar meter buis in 70mm om een uitlaatje te maken? Dit alles in RVS.