View Full Version : Nette, complete TDI motor
Gezocht voor m'n Jetta;
1.9 TDI Motorblok met bijbehorende 5-bak.
- Motorcode AHU of AFN
- Niet veel km's (150.xxx ofzo)
- Incl. startmotor, dynamo, motorsteunen, turbo etc.
Deze motor is geleverd in een Golf3. Dit alles moet in nette staat zijn en dus niet al 6 maanden buiten ligt ofzo. Liefste lopend te horen.
Laat maar horen. :)
breadfan83
22-11-2006, 23:36
Wat voor motor heeft die plamuurbak in het marktplaats gedeelte?
Geen idee, staat er niet bij..
http://www.slook.nl/corrado/main.php?option=1&forum_id=810199
Hmm, ja wat is een serieus bod voor zo'n motor ;) Weet ook niet of deze motor zo in de jetta kan (en dan bedoel ik de motorsteunen..)
Hmm, ja wat is een serieus bod voor zo'n motor ;) Weet ook niet of deze motor zo in de jetta kan (en dan bedoel ik de motorsteunen..)
Zover ik weet kan het er in hoor, word ook vaker in een mk1 gebouwd.
Geloof dat de prijs rond de 1500 euro ligt.
Niet veel voor zo`n motor, met alles erbij.
Incl. versnellingsbak .
Klopt ze zijn allemaal in te bouwen, zelfs met de 6-bak. Maar hoe jonger de motor hoe lastiger het is om hem te monteren.
Bij de pd motoren moet je de steun aan distributie zijde zelf maken omdat je anders in de knoei komt met je spanrol van de distributie. enz.
Denk aan de startblokkering. De oudere hadden eigenlijk alleen de transponder en ontvanger nodig om te functioneren. Bij de Golf 4 heb je al een complete tellerunit nodig naast de startblokkering in de sleutel.
die ARL is van Melchior.. Melg60 hier op VF
Klopt en teller en dergelijken zitten er ook gewoon bij.
Motor is dus geheel kompleet zoals hij vroeg.
Klink goed, maar dan moet ik dus het dashboard/tellerunit aan gaan passen :confused: Wil de looks zo origineel mogelijk houden in ieder geval.
Jepz die moet je plaatsen in de jetta. Anders loopt hij niet.
tellerbak etc wegwerken onder het dash..
Ach dan heb je gewoon een mooie moderne blauw verlichte tellerunit in de Jetta.
Zal lekker knutselen zijn dan, want de tellerbak van een jetta is zo 4kant als iets. Van een Golf4 is ie wat ronder ;)
Ach..... details....
Waarschijnlijk kan je de tellerunit ontdoen van de kunststof kappen en dan is hij vast niet veel groter dan die van de Jetta.
Ach..... details....
Waarschijnlijk kan je de tellerunit ontdoen van de kunststof kappen en dan is hij vast niet veel groter dan die van de Jetta.
Misschien wel ;)
Het contactslot moet dus ook overgezet worden..
Weet iemand of de bak een 6 of 5 bak is?
Hoogst waarschijnlijk een 5-bak. De 6-bak is alleen geleverd onder de 130 en 150 pk uitvoeringen.
Hoor net dat hij verkocht is .
Zat een 6 bak achter.
Oke, zoeken we verder. Ik denk dat ik morgen even naar de sloop ga, ff kijken wat het kost en wat ik ervoor krijg ;)
Waarom niet een komplete golf 3 tdi zoeken met schade, die koop je tegenwoordig voor 1000 euro of minder.
Ik zag net deze topic en moest direct aan jou denken! http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=26531
breadfan83
24-11-2006, 20:39
Ik ben vandaag voor wat spullen bij de sloper geweest, en hij had nog een 1.9 TDI liggen van een Golf 3 zonder bak, maar met boom en aanbouwdelen.
Je zult dus alleen de bak nog ergens vandaan moeten halen.
Hij vroeg er geloof ik 80 euro voor.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar wilde het je even melden.
Hmm die Corrado tdi ligt weer in groningen..
Broodfan; welke sloop was dat?
't Schiet niet hard op, zit zelfs te denken om er tijdelijk gewoon een 1600(t)d weer in te zetten want ik wil ff niet zoveel tijd/geld in de jetta gaan steken maar in de Kever.. anders schiet dat ook niet op :)
Dus in principe is alles welkom, als het maar diesel is ;) Goede 1600d dus ook evenals een goede bijbehorende 5-bak.
Toch bedankt dat jullie dit hebben laten weten.
breadfan83
24-11-2006, 23:22
Broodfan; welke sloop was dat?
Hier in Sittard.
Haha, andere uiterste van nederland ;)
breadfan83
25-11-2006, 05:10
Haha, andere uiterste van nederland ;)
Brabant is toch niet zo gek ver weg!
En als jij me de huur van een autoambulance-aanhanger betaald neem ik het zakje wel mee naar Den Bosch ofzo. :D
Hehe, nee klopt. Sittard is prima te doen. Rij er voor m'n werk ook wel eens heen. Weet nog steeds niet wat ik doe met de motor; kop eraf, pakking vervangen (snelste) of andere motor :tongue: Zal waarschijnlijk wel de eerste optie worden en dan later eventueel een tdi....
maurice_vr6
03-12-2006, 23:12
6 bak is ook geleverd op een AJM motor 115 pk pd
FolkertMk1
04-12-2006, 21:21
heb een tdi motor liggen compleet met bak en draadboom met de steunen van een golf 1 er al op zitten zal er eens over nadenken om hem eventueel te verkopen
prijs is in ieder geval 1500 euries dan heb je ook een gereviseerde dynamo en startmotor bij
heb een tdi motor liggen compleet met bak en draadboom met de steunen van een golf 1 er al op zitten zal er eens over nadenken om hem eventueel te verkopen
prijs is in ieder geval 1500 euries dan heb je ook een gereviseerde dynamo en startmotor bij
Oke, en wat voor motor is het dan? G3/G4 en motorcode? Pk's etc :) Ook 100mm aandrijfassen?
Ik vind het nogal wat voor een TDI. Dan moet het wel een hele jonge zijn met weinig km's
Een redelijke motor kan ik regelen voor rond de 750 euro met zeker onder de 150 dkm.
FolkertMk1
05-12-2006, 17:34
he da brt zit dan echt alles erbij? deze heeft nieuwe distributieriem met waterpomp
en alleen geen steekassen maar voor de rest echt alles. incl de goeie distr. steun er al op.
Die motoren zijn compleet, zonder bak. Maar met kabelboom, zekeringkast, gaspendaal, tellerunit, contactslot .... de hele rataplan.
De dingen waar jij het over hebt kosten nieuw rond de 100 bij elkaar. Daar hoef je het niet voor te doen. En de meeste dingen heb ik op voorraad liggen.
breadfan83
13-12-2006, 02:51
Heb je er al eentje gevonden?
Hier staat er nog een:
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-volkswagen/65402885-motorblok-voor-een-golf-3-1-9-turbo-diesel-bj-1995.html?return=eJwlyOEOgiAUhuF7cdN%2FSmg6h3PN7oSCJfPIYXBSq3Xvwfrzvc8%2BKbj4GHEaguBtK7Kbxz3oYSZygrEFnbbVKv1CDqSkUFlg8klYKrNpH7RlaJX2SoO25YawhF0%2B4nvvu2qmFS4HjLxQYSTMm4nnzRXiTOc%2BqY7quySKehuXeESmvv7FYCLqwo1NNnx%2FHrA3fQ%3D%3D&df=1&p=3&fta=
Franklin
13-12-2006, 18:13
zie jij daar een cilinderkop?
ik niet. :D
breadfan83
13-12-2006, 18:25
zie jij daar een cilinderkop?
ik niet. :D
Is misschien gewoon gedemonteerd.
1500 vindk ook wat veel :redface:
Voor die prijs hebje toch een golf 2 tdi??
Kleine kick :rolleyes:
De motor is weer uit de Jetta. Kop is eraf, en ik ben niks wijzer geworden. Wil de kop na laten meten hoe vlak die is.
Mocht er iemand met een leuke TD(i) motor incl bak zijn, hoor ik het graag :)
Check nou je warmtewisselaar eens :)
Kop moet je even af laten persen.
90% van de problemen met indirect ingespoten diesels heeft scheuren tussen de kleppen die naar de voor verbrandingskamer lopen en dan naar een koel kanaal. Is bijna niet zichtbaar en kan gecontroleerd worden door hem op druk te zetten.
Klopt, ik heb al heel wat gescheurde koppen verzameld :)
Maar doe grote hoeveelheid olie die GooS z'n dieseltje met kracht in z'n koelsysteem pompt doet mij nogsteeds vermoeden dat misschien de warmtewisselaar intern lek is.
De kop wil ik vanavond even weg brengen om te laten afpersen. Dus daar kan ik asap meer over vertellen :)
De warmtewisselaar heb ik geprobeerd te zoeken, heb een vermoeden wat het is :tongue: maar ik me er niks bij voorstellen dat er olie bij komt... Zal vanavond even foto's maken wat ik denk dat het is ;)
Heeft iemand van jullie in ieder geval nog een goede 5 bak liggen voor op een (t)d motor? 020 bak ofzo? Wil iig toch naar een 5bak. Alles ligt er nu toch uit en schakelmechanisme moet toch gereviseerd worden :)
Nop alleen nog wat 02A bakken.
@Stijn: Heeft de motor van Go0s-Golf wel een warmte wisselaar? Die zitten er toch pas op vanaf de type2 TD's? En ja die dingen rotten vaak kapot. Is het niet op de aansluiting dan wel van binnenuit. Moeten ze er ook maar goede koelvloeistof in gooien.
Bert, die 02a bak heeft een andere verhouding wat de motor niet trekt of past ie gewoon niet op dit blok?
En qua schakelstangen, zijn die gewoon nog bij de dealer te bestellen? Zal denk ik zelf wat maken worden :rolleyes:
Ehm ja, dan moet ie wel een warmtewisselaar hebben ja :)
Oke :tongue: en dat heeft een CR blok dus niet...?
Wil morgenavond de cilinderkop klaar maken en dan wordt ie woensdag gevlakt. Persen konden ze hier niet, en hij zei ook dat dat ook niet altijd alles wil zeggen.
Maargoed, ik kan zelf ook niks meer verzinnen. Dit is dus op het moment de laatste poging :tongue:
Wat ik wel zeker nog wil is een andere versnellingsbak. Heb jij niks meer liggen stijn? :)
Heb een Golf 2 1.6TD 5-bak liggen, als dat wat is?
Volgens EDGAR heeft een CR wel een olie/water warmtewisselaar.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/edgar1.jpg (http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/edgar1_original.jpg)
Uh, ohw die! Ik heb heel ergens anders zitten kijken :redface:
Damn, wat heb ik nog veel te leren :tongue:
Als je van een ander blok een 'korte' oliefilter adapter haalt (nummer 15 op het plaatje hierboven), dan kun je het oliefilter rechtstreeks tegen de aansluiting schroeven en de warmtewisselaar er tussenuit laten. Helaas ligt je blok uit elkaar dus kun je niet meer testen....
Er zitten twee waterslang aansluitingen op die wisselaar, sluit er een af (bijvoorbeeld met stuk waterslang met een bout erin geklemd) en zet op de ander een beetje druk met een compressor. Er mag uit de 'olie' kant(en) geen lucht ontsnappen!
Diesel kop moet je niet (nooit) vlakken! de kans dat de voor verbrandingskamer los komt is groot!
Hmm, ze doen dat vaker zeiden ze... maar hier wacht ik nog ff mee.
Heb net gekeken, maar een warmtewisselaar zit er bij mij niet (meer) op. Misschien dat de pakking achter nr #1 kapot is (nr #11 dus :tongue: )..?
Kan wel zijn, maar het lijkt me dan dat ze maar wat doen! Indirect ingespoten diesel koppen moet je afblijven met een vlak bank!
http://members.home.nl/gijskorthals/jetta/motor/1600d-01.jpg
http://members.home.nl/gijskorthals/jetta/motor/1600d-02.jpg
Zie hier een ranzig blok zonder warmtewisselaar.. :)
Inderdaad, geen warmtewisselaar!
De pakking achter nr11 heeft geen verbinding met waterkanalen, dus dat kan het niet zijn.
Dan is de enige optie nog de koppakking (heb je er een detailfoto van? De oliepassage naar de kop is de inkeping die ik omcirkeld heb, hier komt de olie onder hoge druk (van de pomp) erg dicht bij koelwaterkanalen) OF inderdaad een interne scheur zoals Dabbert zegt.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/8/headgasket_change_08.jpg
oei das nog een oudje met een mechanische kop zonder hydrolische klepstoters. oude vacuumpomp en dergelijke.
Ik heb nog wel een goede kop voor je voor 25 euro. FF schoon maken en erop zetten.
Heb zelfs nog een compeet lopende CR liggen :)
ik nog een gereviseerde TD en wat TDI motoren, maar goed dat is voor hem niet de oplossing.
http://members.home.nl/gijskorthals/jetta/motor/koppakking01.jpg
http://members.home.nl/gijskorthals/jetta/motor/koppakking02.jpg
http://members.home.nl/gijskorthals/jetta/motor/koppakking03.jpg
http://members.home.nl/gijskorthals/jetta/motor/koppakking04.jpg
http://members.home.nl/gijskorthals/jetta/motor/koppakking05.jpg
Bedankt voor al het aanbod, jullie horen daarover nog meer. Wil eerst kijken of dit op te lossen is :)
Ben ook wel in om een TDI motor in te bouwen, maar dat is over het algemeen veel meer werk ;)
Koppakking ziet er toch niet slecht uit..?
Heb trouwens geinformeerd om de kop te laten persen, dit kost 50 eurys.. denk dat ik dit wel laat doen. Er wordt dan ook gemeten of de kleppen nog goed afsluiten.
nee, heb zitten te turen over je foto's maar kan niks vreemds ontdekken. Lijkt ook de goede koppakking te zijn (met 1 olieretourgat aan de voorzijde).
Het koperen ovaaltje aan de voorzijde van de pakking, rechts uit het midden, dat is waar de olie onder hoge druk van het blok naar de kop passeert. In die omgeving niks vreemds te vinden? Leg de pakking eens op het blok en check of nergens toevalig een 'waterkanaal' een 'oliekanaal' overlapt?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.