Log in

View Full Version : Schokbreker vraagje

Christiaan
09-02-2008, 21:24
Bij onze Golf 3, zit op dit moment alleen nog aan de voorzijde een schroefset, aan de achterzijde was deze lek, en is inmiddels vervangen door een "normale" verlaginsset.

Nu wil ik deze aan de voorzijde ook vervangen. Echter....

Heb ik destijds bij het monteren van de schroefset, de originele veerpoten weggegooid. Nu moet ik alleen nog 1 onderdeel hebben om de schokbrekers aan de voorzijde te kunnen monteren, namelijk de "schotel" aan de bovenzijde van de schokbreker, die bovenop de veer zit. Dus tussen de veer en het lager. Hoe heet dit? Is dit een veerschotel? En zo ja, is dit ergens los te krijgen? 't zal vast wel iets simpels zijn, maar bij de lokale automaterialenzaak is het blijkbaar niet los te krijgen.

Waarschijnlijk staat het wel op ebay, maar moet ik wel weten wat ik moet hebben :redface:

Gijs
09-02-2008, 21:29
Veerschotel inderdaad. Ik heb ze een keer "gewoon" bij de dealer gehaald (en de hoofdprijs betaald uiteraard ;)).

Christiaan
09-02-2008, 21:33
Tja, dat is misschien de enige optie. Blijkbaar zit er met de diesel (b.j. 96) een verschil in, met betrekking tot de Golf 2, dat dit net ff anders zou zijn...

René
09-02-2008, 21:41
is idd gewoon de bovenste veerschotel...kost bij de dealer zo`n 15 euro per stuk

Jurgen Santana
09-02-2008, 21:43
Zijn inderdaad twee maten in. Ik heb op werk nog een set liggen. Meet de winding even op die tegen de schotel komt. Dan kan ik kijken of het de goede schotels zijn.

Kan ik mischien wel een leuke prijs voor je regelen.

Christiaan
09-02-2008, 21:53
@ Jurgen, dat zou geweldig zijn! Kan alleen de maten maandag pas even bekijken..... Ik kom er z.s.m. even op terug! Thanks!

Jurgen Santana
09-02-2008, 22:14
Komt goed uit, ik ga ook pas maandag weer aan het werk:D