View Full Version : WAARSCHUWING! Opgelicht? op MP
die handeling snap ik.. kreeg hierbij gewoon valse gegevens
oh dat komt goed.. eerst zijn gegevens even
Audi1981
01-11-2011, 22:42
Als ie in de Zeeuwse sferen verkeerd, meld het even....:thumbup:
Ga ik even voor je langs :D
Samen met vriend http://i974.photobucket.com/albums/ae222/cruxshadows/Algemeen/10x10_Walther-Logo_V01.png
Der Ghopmeister
06-11-2011, 09:13
Kent iemand DEZE (http://link.marktplaats.nl/299369188) beste man uit Hoogeveen ?
mijn broer had een set dopjes besteld en betaald
maar de man reageerd nu nergens meer op :mad:
Daar hebben we 'vriend' Jacc(co) weer......
http://verkopers.marktplaats.nl/11978752
arosaboy
06-11-2011, 11:04
heb het idee dat er veel mensen rond assen wat naafkappen missen
Der Ghopmeister
06-11-2011, 13:08
'restpartij' van zijn vroegere banden/velgen zaak zegt ie zelf....
Gelukkig toendertijd mijn beloofde dingen afgehandeld met hem maar dat ging niet zoals t zou horen helaas voor hem!
De media erkent het probleem nu ook van buitenlandse autoverkoop.
klikerdeklik (http://www.nu.nl/algemeen/2747671/zorgen-klassieke-oplichtingstruc-autos.html)
JarnoVWPolo6N
23-02-2012, 11:10
'restpartij' van zijn vroegere banden/velgen zaak zegt ie zelf....
Gelukkig toendertijd mijn beloofde dingen afgehandeld met hem maar dat ging niet zoals t zou horen helaas voor hem!
Is dat toevallig dezelfde vent van dit lijstje naafdeksels uit Assen? LINK (http://verkopers.marktplaats.nl/17341004)
Onlangs in contact gekomen met een persoon uit Zeeland.
Hij noemt via de mail Dirk Zeelenberg en met ondertekening Dirk Dijkstra.
Is dit een bekend persoon hier op het forum?
Na betaling heb ik geen levering gekregen, zal dus verdere acties ondernemen.
Mochten jullie verdere info hebben pm me dan even, dan ga ik er wel langs nu ik nog vakantie heb.
Let dus even op de naam bij MP
JarnoVWPolo6N
24-02-2012, 10:35
Edit: foutief geplaatst, verwijderen aub :redface:
Der Ghopmeister
24-02-2012, 21:18
Is dat toevallig dezelfde vent van dit lijstje naafdeksels uit Assen? LINK (http://verkopers.marktplaats.nl/17341004)
Ben bang van wel als ik de foto's zo zie ;)
erwinsims
06-06-2012, 11:15
Ik heb er even mee gewacht tot alles echt duidelijk was en goed is afgehandeld.
Mensen die geld terug krijgen van Patrick uit Assen moet ik teleurstellen,
dat gaat niet meer omdat hij iets teveel mensen probeerde op te lichten.
Maar hij is gebrandmerkt voor het leven en heeft een persoonlijke failliet opgedrongen gekregen...
(linkje voor de liefhebber https://www.actisjura.nl/home?pg=dossier&m=faillissementen&kid=92640 )
Voor nu wees voorzichtig en de enige tip die ik kan geven is : afhalen en altijd cash hebben, geen overmakingen totdat je alles echt vertrouwd.
Hallo, ik ben afgelopen weekend opgelicht op marktplaats :( en met mij vele anderen vrees ik. Ik dacht een keer een meevaller te hebben door een mooie nieuwe hella grille voor net (een week geleden) gespoten auto te kopen voor een mooie prijs. Maar helaas de meevaller bleek een hele grote domper te zijn. Nadat ik geld over had gemaakt kwam er dus niets. :( Naast de grille had hij onderandere ook een g60 uitlaat - willwood remmen voor een golf 1 - een dubbeldin navigatie en nog wat spullen die ik niet meer te koop. Allemaal best leuk spul dus waar denk ik nog wel een aantal mensen mee opgelicht zijn, misschien ook op het forum. Ik heb al wat speurwerk en natuurlijk aangifte gedaan. Zo worden er foto's van het forum en foto's van andere ads van mp gebruikt. Mochten er hier ook gedupeerde zijn zou je dan ook aangifte willen doen en het hier http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,1719.0.html ook willen melden. Ik ben er best wel kapot van dat er mensen zijn die tot zoiets in staat zijn.
Alvast bedankt voor de medewerking.
Gr. Yoery
Degene die dit te koop had op marktplaats had/heeft ook een advertentie geplaatst op dit forum of op vwforum (kan het zo snel niet terugvinden)
is der nog niemand langs dat adres gegaan wat in de advertentie staat? is misschien leegstaand pand?
Turbo-Variant
15-08-2012, 10:18
Mijn vader is er langs gegaan, maar deed niemand open. Geen idee of het leegstaand is overigens, waren volgens mij drive-in woningen, dus lastig te zien?
Heb overigens gemaild met de adverteerder, en naam etc. kwamen overeen met hetgeen dat in de telefoongids is te vinden op bovenstaand adres.
Had zelf ook argwaan, vandaar dat ik de spullen graag wilde ophalen. Heb helaas nooit mail terug gehad of dit mogelijk was. ;)
NUYTJUH je weet toch dat je de spullen bij mij moet kopen ;)
nee geintje maar lullig dat je bent opgelicht heb het ook 2 keer mee gemaakt kan er zo kwaad over worden.
succes met zoeken en als je een amerikaans busje met bouwvakkers wil optrommelen ik hou me aan bevolen :mad:
Gelukkig dat ik daar niks gekocht heb aangezien ik met hem gemaild heb...
Die Brembo setjes waren wel extreem goedkoop :)
EnVeeZee
15-08-2012, 22:42
Heb 10 minuten nadat de ad op mplaats werd gezet geprobeerd om een flink deel van de spullen te kopen aangezien ik en een kameraad ze prima konden gebruiken. Wat een kanloze gasten. Ze hebben me op enig moment teruggebeld maar was niets mee af te spreken. Vermoed dat dit niet lukte omdat ik direct wilde afrekenen bij ophalen.
Ze hebben geen poging gedaan om geld te ontvangen of overgemaakt te krijgen.
Hoop niet dat er hier veel mensen zijn gedupeerd, jammer dit :screwy:
Helaas zijn er best veel mensen door deze persoon gedupeerd :mad: Was het wel een Nederlander die je aan de telefoon hebt gehad?
Ik hoor het graag van je.
Heb 10 minuten nadat de ad op mplaats werd gezet geprobeerd om een flink deel van de spullen te kopen aangezien ik en een kameraad ze prima konden gebruiken. Wat een kanloze gasten. Ze hebben me op enig moment teruggebeld maar was niets mee af te spreken. Vermoed dat dit niet lukte omdat ik direct wilde afrekenen bij ophalen.
Ze hebben geen poging gedaan om geld te ontvangen of overgemaakt te krijgen.
Hoop niet dat er hier veel mensen zijn gedupeerd, jammer dit :screwy:
Marcel_VW
16-08-2012, 08:40
ik weet welke advertentie je bedoeld: de 2 op voorraad zijnde nieuwe originele GTI G60 grille met Hella verstralers zeker? Ik heb daar meteen een mail heen gedaan dat ik ze beide wilde hebben en ze direct diezelfde avond nog op wilde halen en betalen. Nooit wat van P.S. Parts (?) gehoord. Ik had al zo'n voorgevoel bij de prijs maar dacht hé laat ik eens een mailtje wagen, wie weet. Hoop dat er niet te veel mensen door deze opgelicht zijn!
Sjaak_73
16-08-2012, 08:43
ik zeg altijd gewoon spullen gaan ophalen. beter stukje rijden. als geld over maken en niets er voor terug krijgen. gebeurd al veel te veel helaas :shake: :mad: :shake:
mvg sjaak
Er zijn er helaas de nodige opgelicht door deze .......... :wow:
ik weet welke advertentie je bedoeld: de 2 op voorraad zijnde nieuwe originele GTI G60 grille met Hella verstralers zeker? Ik heb daar meteen een mail heen gedaan dat ik ze beide wilde hebben en ze direct diezelfde avond nog op wilde halen en betalen. Nooit wat van P.S. Parts (?) gehoord. Ik had al zo'n voorgevoel bij de prijs maar dacht hé laat ik eens een mailtje wagen, wie weet. Hoop dat er niet te veel mensen door deze opgelicht zijn!
Heb je ook helemaal gelijk in. Tot vorige week ook altijd gedaan,tja nu dan de eerste keer en gelijk besodemietert. Ben zo woest :mad:
ik zeg altijd gewoon spullen gaan ophalen. beter stukje rijden. als geld over maken en niets er voor terug krijgen. gebeurd al veel te veel helaas :shake: :mad: :shake:
mvg sjaak
Sjaak_73
17-08-2012, 07:39
Heb je ook helemaal gelijk in. Tot vorige week ook altijd gedaan,tja nu dan de eerste keer en gelijk besodemietert. Ben zo woest :mad:
ja lijkt mij erg vervelend. heb het nog niet mee gemaakt. maar ik laat 2e hands spullen ook nooit opsturen . ik rij wel een stukje.
en nieuw haal ik ook weleens op. als ik het bedrijf nog niet ken.
helaas dat moet je tegenwoordig doen bij bepaalde bedrijven en mensen
vaak helpt het wel als je even langs gaat. veel mensen zijn niet zo stoer als dat ze zich voor doen. achter het veilige pc scherm
succes in elk geval
mvg sjaak
of je verzend het onder rembours , dan maar iets meer kwijt .
dragracer
17-08-2012, 08:35
Ook iemand hier bij VW-Speed heeft de 2 Grilletjes betaald maar nooit gekregen :(
Moet je wel pakketje meteen bij de deur openmaken, anders heb je nog kans
Dat er een baksteen ipv een stel brembo's inzit :D
EnVeeZee
18-08-2012, 13:28
Helaas zijn er best veel mensen door deze persoon gedupeerd :mad: Was het wel een Nederlander die je aan de telefoon hebt gehad?
Ik hoor het graag van je.
Jazeker, dat was een nederlander, belde me vanaf nummer onbekend!
Ik wil je de hele mailwisseling nog wel sturen. PM als je die wilt, had je antwoord / vraag gemist.
Moet je wel pakketje meteen bij de deur openmaken, anders heb je nog kans
Dat er een baksteen ipv een stel brembo's inzit :D
dan heeft hij iig iets op gestuurd :D
Als verkopende partij verstuur ik sowieso nooit onder rembours. Na de 2e keer pakketje-geweigerd-omdat-niet-meer-nodig geloofde ik het wel..
Sjaak_73
18-08-2012, 16:15
Als verkopende partij verstuur ik sowieso nooit onder rembours. Na de 2e keer pakketje-geweigerd-omdat-niet-meer-nodig geloofde ik het wel..
mee eens. spullen gewoon ophalen. is altijd het beste zien wat je koopt :thumbup:
mvg sjaak
Ik wil je de hele mailwisseling nog wel sturen. PM als je die wilt, had je antwoord / vraag gemist.
Ja stuur alles maar. ben er nog lang niet klaar mee :mad:
Alvast bedankt!!
gr. Claudia (moeder van Yoery)
Ook iemand hier bij VW-Speed heeft de 2 Grilletjes betaald maar nooit gekregen :(
Weet jij of de persoon aangifte heeft gedaan en het gemeld heeft op deze site : http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,1719.0.html
Zo niet,wil je dan vragen of ze dit alsnog willen doen?
frankvdberg
20-08-2012, 20:26
Beste frank,
We willen u graag informeren over het volgende.
Onlangs heeft u een reactie ontvangen van gebruiker ‘lies’ op uw advertentie: ‘filterhuis golf 1 en 2 gezocht’. Marktplaats heeft wegens veiligheidsredenen besloten om het account van deze gebruiker te blokkeren. Daarmee zijn tevens alle advertenties en/of biedingen van deze gebruiker verwijderd. De berichten van en/of aan deze gebruiker die in de afgelopen 24 uur zijn verzonden, zijn mogelijk niet aangekomen. We raden u aan extra alert te zijn in uw verdere contact met deze gebruiker.
henkiehubo
21-08-2012, 13:32
ben ook ooit opgelicht, maar gelukkig via aangifte is de persoon gepakt
en ik krijg nu maandelijks via een pluk ze regel elke maand 15 euro via het c.j.i.b. tot het volledige bedrag is terugbetaald
dus doe altijd aangifte, bij meer aangiftes gaan ze echt wel tot aktie over
wil je iets kopen op marktplaats, check altijd het bank nummer van de betreffende verkoper op de site,
www.mijnpolitie.nl/miocheck
als er al aangifte is gedaan tegen de betreffende persoon
zal zijn bank nummer rood opkleuren
en weet je dat het onbetrouwbaar is
veel succes allemaal
gr . henk
Spierings
21-08-2012, 17:01
Dank voor de link: die gaat in m'n favorieten :thumbup:
Is inderdaad erg handig, bij mij ook meteen tussen me favorieten ;)
Jammergenoeg stond het bankrekeningnummer nog niet bekend op deze site. Ondertussen wel,maar voor vele te laat.
Lasklus Nederland
11-09-2012, 11:56
Ik heet ook Patrick W en kwam dit tegen met googlen op mijn naam (BOVENAAN!), niet echt goed voor mijn naam en bedrijf dit topic, kan me voorstellen dat klanten die refferenties zoeken hierop uitkomen en e.e.a. kunnen verwarren :eek:
SpeedieD
11-09-2012, 14:55
Ik heet ook Patrick en kwam dit tegen met googlen op mijn naam (BOVENAAN!), niet echt goed voor mijn naam en bedrijf dit topic, kan me voorstellen dat klanten die refferenties zoeken hierop uitkomen en e.e.a. kunnen verwarren :eek:
Das wel ruk dan. Maar gelukkig woon je in een andere plaats.
Sjaak_73
14-09-2012, 07:37
Voor nu wees voorzichtig en de enige tip die ik kan geven is : afhalen en altijd cash hebben, geen overmakingen totdat je alles echt vertrouwd.
idd helemaal mee eens dat doe en zeg ik ook altijd
mvg sjaak
nog nieuws hier? straffen in NL staan geen flut voor en van kale k*t valt niet te knippen maar ben benieuwd of dat stuk str*nt gestopt is met oplichtingspraktijken
http://assen.citysite.nl/link/1/nieuws/2433819/91_Celstraf+voor+frauderende+man++werkstraf+voor+vriendin.html
werkt dat goed ja?
heb de email en 2 van de 3 telefoonnummers geprobeerd van Patrick uit het ander opgelicht topic maar niets rood geworden
zal dat rekeningnummer nog eens zoeken waar ik 3 jaar terug geld naar overgemaakt heb
Dokter D
12-10-2012, 20:13
"Gebladwijzerd" thnx :thumbup:
Hoi Nuytjuh
Sucks echt big time dat je belazerd bent. Dat soort schoften zouden ze een jaar of twee naar zo'n strafkamp in Siberië moeten sturen. Dat zal ze leren!
Ik zie hier reakties van mensen die weinig vertrouwen hebben in dat er ook eerlijk gehandeld kan worden. Ik wil toch even de andere kant belichten, want die bestaat nl. Ook!
Ik ben al heel wat jaren actief op oa Marktplaats, heb al veel pakketten verzonden en ontvangen, en ik ben nog NOOIT opgelicht. Het overgrote deel van de mensen die zaken aanbieden op oa MP heeft goede bedoelingen.
Ik hoop dat je toch nog je geld terugkrijgt, en dat ze die vent te pakken krijgen.
Succes!
knal het hier toch neer :thumbup:
Golfje44
18-11-2012, 16:35
Hallo,
zoals veel van jullie weten en ook in mijn topic hebben gezien heb ik een scirocco gehad welke niet helemaal aan de eisen voldeed.
bij de garage heb ik een vw scirocco gekocht, deze auto bleek naderhand helemaal niet de auto te zijn welke ik had gekocht.
enkele dingen:
schassis nummer klopt niet bij uitvoering. auto word aangeboden als R-line. auto blijkt helemaal geen R-line te zijn.
bij rijden in de auto stinkt de auto naar verbrand, de rook komt uit de luchtroosters. (auto kan na mijn mening elk moment in brand vliegen)
auto is total loss geweest, terwijl hun vrolijk adverteren met schadevrij.
auto mist alle airbags, behalve die van het stuur. kabels zijn onder het dasheboard met kroonsteentjes aan elkaar geplakt.
zit een vouw in het dak. tevens stikt de auto van de electrische problemen.
ramen die niet omlaag gaan, bij achteruit rijden gaan de mistlampen branden achter, remmen gaat het achteruitrij licht branden. en ga zo maar door.
mistlichten zijn verwijders, maar de lampjes zitten er nog gewoon in. deze zijn met t-raps tegen het schassis gebonden.
deze auto is het rijden niet waard, een gevaar op de weg.
zij hebben mij 3,5 maand geleden belooft een nieuwe auto te leveren. deze is na 3 maanden eindelijk geleverd.3 maanden hebben zij mij het aan het lijntje gehouden, 3 maanden lang afspraken gemaakt en 3 maanden lang zijn zei geen enkele afspraak nagekomen.
daarom wil ik jullie waarschuwen, koop deze auto NIET want je koopt een kat in de zak.
deze auto is levens gevaarlijk, aangezien wij hier allen samen op dit forum zitten wil ik jullie graag waarschuwen. koop deze auto niet bij deze garage want ze houden je alleen maar aan het lijntje.
betreft scirocco 2.0 TSI met kenteken 11-PHP-6
http://www.autotrader.nl/auto/volkswagen/naarden/4gnme/volkswagen-scirocco-20-tsi-r-line-dsg-navigatie/detail/
http://link.marktplaats.nl/616365425
ik vind het schandalig dat dit nog kan, mij word verteld dat de auto naar de sloop gaat of naar het buitenland. maar ze bieden hem mooi fijn weer aan op internet.
wees gewaarschuwd.
ik kan hier nog uren doorgaan over de problemen wat zei mij geleverd hebben met deze scirocco
11-PHP-6. voor meer dingen over deze auto kun je lezen in mijn topic.
ik heb hier geen woorden meer voor. het is in 1 woord schandalig.
wat je koopt een kat in de zak....
ik neem aan dat je dit ook bij marktplaats hebt gemeld...
idd schandalig
zoals veel van jullie weten en ook in mijn topic hebben gezien ben ik opgelicht door een garage.
weet er niks van,welk topic gaat het over?
enige dat ik zie is een off-topic bericht in het vraag&aanbod gedeelte.
Golfje44
18-11-2012, 16:48
weet er niks van,welk topic gaat het over?
enige dat ik zie is een off-topic bericht in het vraag&aanbod gedeelte.
mijn excuses ik zal dit zo meteen even bijwerken :thumbup:
Golfje44
18-11-2012, 17:14
bij deze
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1363531#post1363531
Welkom op het forum.
Ik snap 1 ding niet je ziet toch eerst een auto voordat je hem koopt ?
Een auto ongezien kopen is zoiezo nooit verstandig en dat is echt op eigen risico.
Als je een nieuwere VAG auto koopt ga dan altijd eerst naar de dealer daar kunnen ze vaak de historie terug vinden zowel in Nederland als in het buitenland (europa).
Dat kan je vaak een hoop ellende besparen.
Kom het regelmatig tegen dat men komt vragen voor de informnatie en blijkt bij vele de km standen ook niet eens te kloppen.
WaarIsPerry
18-11-2012, 17:54
Welkom op het forum.
Ik snap 1 ding niet je ziet toch eerst een auto voordat je hem koopt ?
Een auto ongezien kopen is zoiezo nooit verstandig en dat is echt op eigen risico.
Als je een nieuwere VAG auto koopt ga dan altijd eerst naar de dealer daar kunnen ze vaak de historie terug vinden zowel in Nederland als in het buitenland (europa).
Dat kan je vaak een hoop ellende besparen.
Kom het regelmatig tegen dat men komt vragen voor de informnatie en blijkt bij vele de km standen ook niet eens te kloppen.
Precies wat Rallye zegt.
Je bent er toch zelf bij? Hoe kun je al die mankementen niet doorhebben als je een testrit maakt?
Erik Baas
18-11-2012, 17:57
Je bent er toch zelf bij? Hoe kun je al die mankementen niet doorhebben als je een testrit maakt?
Onzin! Bij een testrit check je niet alle lampjes, en je kijkt bv. ook niet onder het dashboard.
niet? gister een oud polotje gekocht voor een prikkie en daar doe ik het ook bij. als ik een boel geld uit zou geven aan een auto zou ik echt alles checken.
maar de lijst met dingen die mis zijn is zo lang dan zou je toch iig iets gezien of geroken moeten hebben
c@briodriver
18-11-2012, 18:46
dnek ook dat je met een proefritje en een rondje om de auto lopen heel veel dingen wel gezien zou hebben, of opgemerkt zou hebben.....dan is 't zuur dat je dat nu pas door hebt; beetje verblind door een mooie auto op 't net en zo zonder rijden en kijken kopen is 't domste wat je kan doen
superbeast
18-11-2012, 18:50
Dit soort dingen verwacht je toch niet bij zon jonge auto, blijkt dat je daar toch ook goed moet gaan kijken.
bedankt voor de tip
ik snap niet dat er mensen zijn die nu nog zitten zeiken.
die man heeft zijn lesje wel geleerd neem ik aan, en hij geeft aan dat als 1 van ons hier gaat kijken om hem NIET te kopen. EN JULLIE dus de ellende te besparen van wat hij heeft meegemaakt.
hij vraagt dus niet om een mening, maar hij geeft slechts een waarschuwing!
Het vervelende is ook nog eens dat zulke figuren na alle negatieve berichten over die auto hem waarschijnlijk over een maand gewoon weer met een ander vin en kenteken te koop zetten en het volgende slachtoffer dan aan de beurt is.
Golfje44
18-11-2012, 19:39
die man heeft zijn lesje wel geleerd neem ik aan, en hij geeft aan dat als 1 van ons hier gaat kijken om hem NIET te kopen. EN JULLIE dus de ellende te besparen van wat hij heeft meegemaakt.
Het is inderdaad een waarschuwing, dat niemand dit wrak meer koopt.
@ de rest natuurlijk ben ik van te vore gaan kijken naar deze auto voordat ik m kocht. Er vielen mij toen een paar enkele dingen op. Deze had ik voor aankoop aangegeven en deze zouden worden opgelost door hun. Dit hebben ze gedaan maar vraag mij niet op welke manier. Helaas vraag ik mijzelf naderhand ook af waarom ik dat ding gekocht had. Waarschijnlijk een groot deel verblind door de mooie auto
Echter ben ik geen auto monteur en weet ik niet precies waar ik allemaal op moet letten.
Aan de buitenkant had ik wat dingen ontdekt voor aankoop. Maar dingen onder het dashboard en onder de auto kan ik helaas niet zien.
2sneaky bora
18-11-2012, 19:40
oplichters genoeg in nl
je zal m maar kopen wat een drama
en door zulke mensen moet je inderdaad heeel goed opletten of je wel een goede auto koop.
Mezelf er ook al te vaak op betrapt iets te kopen op goed vertrouwen/geloven dat de verkoper gewoon eerlijk is. Maar staan gewoon voor je ogen je glashard met een hoop omkosten te naaien/ hun zooi te dumpen ten kosten van jou
brabomk1g60
20-11-2012, 06:21
Gelijk met foto en al op facebook gezet, top dat je zo iedereen wilt waarschuwen!
Golfje44
20-11-2012, 09:50
Haha post die link van jou fb eens brabomk1g60.
Kan ik even vind ik leuken haha
brabomk1g60
20-11-2012, 19:12
Haha post die link van jou fb eens brabomk1g60.
Kan ik even vind ik leuken haha
En hoe doede da dan? ge komt alleen mar op mijn profiel uit dan
Roy van Hout (brabo) dan vinde me wel ;)
VW_Mannetje
20-11-2012, 21:12
+1 :thumbup:
Dag mannen,
Dit is misschien niet helemaal de manier, maar ik was benieuwd naar jullie meningen en of ervaringen hiermee.
Op oudjaarsdag een leuk setje 18 inch velgen op marktplaats gezien. Volgens omschrijving wat lichte schades, maar de velgen zouden niet krom zijn of trillen. Setje opgehaald, verkoper had een mooie Skoda op een schroefsetje en leek een autoliefhebber. Hij kwam betrouwbaar en eerlijk op me over en daardoor heb ik waarschijnlijk te snel de velgen gekocht. Thuis bleken twee velgen dusdanig beschadigd te zijn dat de band niet meer afsluit (zie foto's) en een velg is ook niet gebalanceerd (in de advertentie stond duidelijk dat alle velgen opnieuw gespoten en gebalanceerd waren!) Wanneer ik de verkoper bel neemt deze zijn telefoon niet op, op whatsappberichten antwoord hij met, ik heb er geen verstand van, lang leve marktplaats, ik wist het niet, ze waren bij mij goed, er kan een loodje afgevallen zijn. Iemand een idee wat mijn rechten zijn en hoe ik dit nog netjes kan oplossen?
Even wat foto's ter verduidelijking.
Dit zijn de wielen zoals ik ze kocht:
http://i88.photobucket.com/albums/k196/stefbefke/IMAG0307_zps21a5fd5e.jpg
Na het controleren van alle wielen kwam bij twee velgen dit boven water:
http://i88.photobucket.com/albums/k196/stefbefke/IMAG0309_zpsf83bd327.jpg
http://i88.photobucket.com/albums/k196/stefbefke/IMAG0310_zpsc88bda74.jpg
Waar bij de eerste ook duidelijk sporen van zijn dat iemand zelf al aan het richten is gegaan:
http://i88.photobucket.com/albums/k196/stefbefke/Naamloos_zpsac0cf5ff.png
Gaat overigens om Rudy Schenkeveld uit Alphen aan den Rijn, dit zijn zijn overige advertenties: http://www.marktplaats.nl/verkopers/1199292.html
Ik had verwacht dat autoliefhebbers onder elkaar wel wat netter met elkaar om zouden gaan, maar helaas is het tegenwoordig denk ik normaal om op deze manier met elkaar om te gaan.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Zelf opgehaald ? Eigen schuld, geen enkel recht. Sorry maar dat is gewoon echt dom
Wat je zegt, echt dom... Teveel vertrouwen in de mens van tegenwoordig. :)
Tnx voor het verplaatsen trouwens, wist niet waar ik dit bericht kwijt kon.
indewarre
02-01-2013, 14:05
niet echt handig maar ze zijn wel te richten ik heb afgelopen zomer 2 stuks laten richten dit was bij weiden goed gebeurt koste me 130 euro voor beide velgen. Deze zagen er beduidend slechter uit na een ontmoeting met een gat in de berm.
Hoe gaat het gezegde ook alweer..? Iets met garantie en een deur..? :D
Sjaak_73
02-01-2013, 16:38
Gaat overigens om Rudy Schenkeveld uit Alphen aan den Rijn, dit zijn zijn overige advertenties: http://www.marktplaats.nl/verkopers/1199292.html
Ik had verwacht dat autoliefhebbers onder elkaar wel wat netter met elkaar om zouden gaan, maar helaas is het tegenwoordig denk ik normaal om op deze manier met elkaar om te gaan.
Alvast bedankt voor jullie reacties![/QUOTE]
is idd iemand flink aan het beuken met een hamer geweest zo te zien om hem rechter te krijgen :shake:
ik moet zeggen dat met alle 2e hands velgen die ik voor dat ik voor mezelf begon ooit heb gekocht . er altijd wel iets mis was. pas nog een set gekocht vrij unieke velgen en ja hoor ook 3 van moeten laten richten :shake: . leek ook van een liefhebber :rolleyes:
mvg sjaak
johanv22
02-01-2013, 17:57
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alsof je de velg recht zou krijgen met een hamer :screwy:
Hoe vervelend dan ook je stond er zelf bij toen je ze kocht.
Nooit iemand vertrouwen en zeker goed kijken wat je koop zeker als het maar 4 velgen zijn die je moet te controleren :rolleyes:
Gewoon laten richten en een gewaarschuwd mens telt voor 2 :thumbup:
gerwin88
02-01-2013, 18:18
Tja je kunt je kunt natuurlijk genaaid worden door een verkoper,
Maar tegenwoordig wordt je soms net zo hard genaaid door bezorgers.
Had ook wat via mp gekocht, netjes verzonden met track&trace (via postnl).
Status staat op afgeleverd, helaas is er niets afgeleverd.
Ook niet bij buren die later door hun als aflever adres worden opgegeven.
En tja ze kunnen er natuurlijk niks aan doen, lekker pech dus..
Yellowbug
02-01-2013, 18:23
Buiten de andere opmerkingen zou ik, zeker omdat ze opnieuw gelakt zijn, heeeeel goed kontroleren of er geen scheurtjes in de velgen zitten. Je weet namelijk niet waarom hij ze maar even mooi gespoten heeft. Er kan namelijk nog meer ellende onder zitten :eek:
Sven-GTI
02-01-2013, 18:26
Je staat zeker wel in je recht. De is een geval van bedrog/dwaling.
De man heeft jou een product verkocht wat niet aan de omschrijving voldeed. Hij is verplicht de velgen terug te nemen en jou je geld terug te geven.
Hier heeft wettelijk nooit een overeenkomst plaatsgevonden aangezien de wil tot kopen er niet was geweest wanneer jij de gebreken zou hebben geweten.
Tnx voor alle reacties! Zoals al gezegt, een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ik heb bij deze een mooie waarschuwing gehad. Denk dat ik de velg goed ga controleren / laten richten.
@ Sven, ik heb de velgen contant betaald en de advertentie bestaat ook niet meer, ik denk dat het erg moeilijk te bewijzen wordt op deze manier.
Nou lekker dan.. Igg suc6 met de afwikkeling!
Marcel_VW
02-01-2013, 22:20
De man heeft jou een product verkocht wat niet aan de omschrijving voldeed. Hij is verplicht de velgen terug te nemen en jou je geld terug te geven.
Hier heeft wettelijk nooit een overeenkomst plaatsgevonden aangezien de wil tot kopen er niet was geweest wanneer jij de gebreken zou hebben geweten.
een koper moet zelf ook de aangeboden waar bekijken. Dit was met even rustig elke velg apart bekijken te zien geweest...
Was het een bedrijf stond je misschien nog wat sterker maar dit is naar ik begrijp een particulier en gevalletje 'pech gehad' denk ik.
Wat wel niet zo netjes is ,is dat de verkoper niet meer reageert zet je wel aan het denken.
Tja je kunt je kunt natuurlijk genaaid worden door een verkoper,
Maar tegenwoordig wordt je soms net zo hard genaaid door bezorgers.
Had ook wat via mp gekocht, netjes verzonden met track&trace (via postnl).
Status staat op afgeleverd, helaas is er niets afgeleverd.
Ook niet bij buren die later door hun als aflever adres worden opgegeven.
En tja ze kunnen er natuurlijk niks aan doen, lekker pech dus..
Toch kun je diegene van wie je het hebt gekocht in gebreke stellen.
Hij is verantwoordelijk voor het verzonden pakket niet post NL.
En hij mag het met ze gaan oplossen.
Ik had vanlaatst ook iets met post NL, pakket was niet te vinden op Track&Trace, en was ook niet aangekomen.
Klantenservice gebeld, pakket bleek bij een vestiging van post nl in de buurt te liggen, gast had geen bonnetje ontvangen door de brievenbus :screwy:
gerwin88
03-01-2013, 13:27
Ik had vanlaatst ook iets met post NL, pakket was niet te vinden op Track&Trace, en was ook niet aangekomen.
Klantenservice gebeld, pakket bleek bij een vestiging van post nl in de buurt te liggen, gast had geen bonnetje ontvangen door de brievenbus :screwy:
Dat denk ik toch niet.
De verkoper heeft netjes het pakket op de bus gedaan.
Hij heeft daar ook een bewijs met track&trace van gekregen.
Pakket is op de site van PostNL ook gewoon zichtbaar, en staat op status van afgeleverd wat dus niet zo is.
Dus m.i. is dit absoluut niet de schuld van de verkopende partij.
kijk hier maar even.
http://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/829/ik-heb-een-pakketje-besteld-van-130-euro-de-verzender-heeft.html
En anders even googlen kom je op dezelfde antwoorden uit.
Niet leuk voor de verzender maar zo werkt het wel helaas.
brabomk1g60
03-01-2013, 19:04
PostNL.........
Breek me de bek niet open wat een kansloos bedrijf is dat toch.....
3,5 week spullen kwijt zijn die naar mij verzonden waren en dan terugvinden (ergens in een busje of pand) en dan doodleuk terug sturen naar de verzender...... :screwy:
Nou mag de verzender weer opnieuw gaan versturen (bij ander bedrijf) en hij vraagt er nix extra's voor, dan mag je toch blij zijn dat er nog fatsoenlijke mensen rondlopen :)
Maar bij PostNL mogen ze van mij aan het gas allemaal! :mad:
Marcel_VW
03-01-2013, 20:12
kan je als koper proberen ja. Alleen als ik (als verkoper zijnde) met de koper afspreek dat het verzonden wordt met standaard pakket, dus onverzekerd, en ik heb mijn bewijs van verzending is het toch echt PostNL's probleem en dat van de koper en niet dat van mij ;) Hoe lullig het ook is.
Gelukkig is mijn verzonden pakket alsnog terecht gekomen, opgehaald door de de koper bij een Post nl punt.
Maar heb er wel van geleerd, voortaan een verzekerd pakket of nog liever ophalen!
Dit klopt wel, alleen kost het zo ontzettend veel tijd, energie en geld om je gelijk te halen, dat je beter je verlies kunt nemen en in het vervolg beter opletten.
Even terugkomend op de velgen. Wilde ze net eens even passen, blijkt het ook nog eens 5x112 te zijn ipv 5x100. Terwijl de verkoper glashard tegen me zei dat het 5x100 was. (Letterlijk: 'ze komen niet onder mijn Skoda vandaan maar onder die Golf daar, die is van m'n vrouw. (was een Golf 4)) Iemand nog interesse in een setje wielen? Inmiddels niet meer krom en lek ;)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m629941311-18-inch-5x100-225-40r18.html
Daar overigens de advertentie, staat dus duidelijk Golf 4 en 5x100 in...
Zestienkleppen
06-01-2013, 18:50
Opgelet: mocht je een keer op zoek zijn naar een motorblok of versnellingsbak, let dan op voor CAP uit Apeldoorn, hij adverteert veel op Marktplaats http://www.marktplaats.nl/verkopers/13931572.html (CAP)
Helaas heb ik deze fout vorige winter gemaakt, je krijgt keurig het motorblok thuisbezorgd, maar bij nadere inspectie is het helemaal gaar. Over Henri Tersteeg zijn meerdere verhalen te vinden op internet.
Je krijgt keurig een factuur, alleen op de naam van een ander bedrijf, dat bij navraag zijn vorige werkgever was. Dit was de reactie:
We hebben even in ons factuur systeem gekeken en uw factuurnummer is niet bij ons bekend,
Volgens mij heeft u zaken gedaan met Henri Tersteeg van C.A.P
De motor is niet geleverd uit onze voorraad dus u kunt het beste even contact opnemen met Henri Tersteeg.
Ik bleek niet de enige te zijn, maar contact krijgen met dhr Tersteeg was niet meer mogelijk. Dus wees gewaarschuwd, ik was bijna 800 euro lichter.
Even terugkomend op de velgen. Wilde ze net eens even passen, blijkt het ook nog eens 5x112 te zijn ipv 5x100. Terwijl de verkoper glashard tegen me zei dat het 5x100 was. (Letterlijk: 'ze komen niet onder mijn Skoda vandaan maar onder die Golf daar, die is van m'n vrouw. (was een Golf 4)) Iemand nog interesse in een setje wielen? Inmiddels niet meer krom en lek ;)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m629941311-18-inch-5x100-225-40r18.html
Daar overigens de advertentie, staat dus duidelijk Golf 4 en 5x100 in...
Dat is wel heel zuur vriend maar je zei toch dat je was wezen kijken.
Zou ze gewoon terug brengen en mocht hij geen interesse hebben en jij ook niet meer kunnen ze altijd nog bij hem door het raam :D
Sjaak_73
07-01-2013, 10:00
dat er nog mensen zijn die zo zaken doen. het is bijna niet te geloven
hoor ik het wel meer om mij heen. zelfs van bedrijven die ook nieuwe velgen verkopen. en dan zwart zonder bon 2e hands krom verkopen. ik zal geen namen noemen hier. :shake:
mensen komen dan daarna nadat ze alle ellende van kromme velgen hebben gehad.bij een ander, bij mij gewoon nieuw kopen en ik zet ze ook onder de auto zodat we beide weten dat de steek en et waarde goed is.
ik zou ze idd terug brengen. een verkeerde steek dat kan dus echt niet....
succes in elk geval
mvg sjaak
gerwin88
07-01-2013, 19:14
kijk hier maar even.
http://www.rechtswinkel.nl/antwoorden/829/ik-heb-een-pakketje-besteld-van-130-euro-de-verzender-heeft.html
En anders even googlen kom je op dezelfde antwoorden uit.
Niet leuk voor de verzender maar zo werkt het wel helaas.
hm oke, nja ik ga hem er niet voor aansprakelijk stellen.
vind persoonlijk niet dat hij wat verkeerd heeft gedaan.
postNL is degene die hier de boel een beetje naait:|
Hoe vervelend dan ook je stond er zelf bij toen je ze kocht.
Nooit iemand vertrouwen en zeker goed kijken wat je koop zeker als het maar 4 velgen zijn die je moet te controleren :rolleyes:
Gewoon laten richten en een gewaarschuwd mens telt voor 2 :thumbup:
Nou, ik heb ook een keer ff snel alle velgen gepast ... Kun je zeggen een hoop werk, maar als het om een duurdere set gaat en het voelt niet lekker, zijn die paar minuten extra ook niks meer! Maar dan zul je wel met een 2e iemand moeten gaan, zodat hij bij de verkoper kan blijven en je eigen velgen ofzo.
Achja.. Een velg van mij is gericht met een breekijzer, mooi ingesmeerd met vet, zoals de andere wielen ook uitzagen, dus ik zag de beschadiging pas nadat ik ging poetsen.. Lekker midden in het bed van ronal r8's.
En ohjaa, een tip van mij:
Als je twijfelt: LIGGEN LATEN!!!!
Een setje eta beta's, volgens de verkoper geheel schade vrij en 100% recht. Toen ik kwam zat er een klein deukje in de binnenkant. Na twijfeling, omdat de advertentie niet klopte, toch gegokt, en de banden die rondom zaten (die waren weer voor een vriend van me), die hadden een mooie noodstop gemaakt wat niet te zien was. Dus na een testrit de dag erna, begon vanaf 60km/u mijn stuur te bibberen.
Leuke is, is dat als je verhaal probeert te halen bij de verkoper, ze boos reageren... Zou het de 'crisis' zijn waardoor mensen elkaar bedriegen..
SpeedieD
15-01-2013, 23:21
Jimm een hoop mensen zitten zo diep in financiele problemen dat ze dit als enige uitweg zien.
En je hebt natuurlijk de verstokte oplichters.
Jimm een hoop mensen zitten zo diep in financiele problemen dat ze dit als enige uitweg zien.
En je hebt natuurlijk de verstokte oplichters.
Tsjah, wat moet ik erop zeggen.. Gelijk heb je natuurlijk!
Gewoon goed opletten wat je koopt, voelt het niet lekker of klopt de advertentie niet helemaal, laten staan... Kan je een hoop geld besparen!
SpeedieD
15-01-2013, 23:55
Inderdaad en altijd zelf gaan kijken en niet laten opsturen. Tenminste als je via speurders of marktplaats koopt. Van hier op het forum heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Inderdaad en altijd zelf gaan kijken en niet laten opsturen. Tenminste als je via speurders of marktplaats koopt. Van hier op het forum heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Ebay moet je anders ook mee oppassen hoor! Had daar een aantal jaren een PC gekocht van 700euro, pc helaas nooit gezien. En van ebay kreeg ik maar 150euro terug. Dus, een paypal accountje aanmaken is ook zo stom nog niet!!
SpeedieD
16-01-2013, 13:26
Ebay moet je anders ook mee oppassen hoor! Had daar een aantal jaren een PC gekocht van 700euro, pc helaas nooit gezien. En van ebay kreeg ik maar 150euro terug. Dus, een paypal accountje aanmaken is ook zo stom nog niet!!
Daarom heb ik al een aantal jaren een Paypal account. Heb trouwens op Ebay nog nooit gezeik gehad over spullen die niet geleverd werden dan wel niet goed waren.
MartinGT
16-01-2013, 14:22
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,4477.0.html
Ben opgelicht via een marktplaats gezocht advertentie. :(
Dus niet reageren als je iets aangeboden krijgt door rekening nummer: 676541305 / I Freze.
https://www.mijnpolitie.nl/b/internetfraude.html?serviceID=260
Misschien handig om dit eerst te checken? Zie dit ook pas net, via de link die jij stuurde!
SpeedieD
16-01-2013, 14:55
Mijnpolitie.nl geeft niet altijd een melding ook al is er een oplichter aan het werk. Pas na drie aangiftes verschijnt er een melding.
Gezocht advertenties zijn altijd gevaarijk.
Beste tip die ik kan geven is emailadres en bankrekeningnummer googelen.
En als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook!
heb ook al een paar mooie reacties gehad op gezocht-advertenties. Ik verzoek dan altijd een foto van het onderdeel, en dat met een vreemd verzoek, of de het op de foto kunnen zetten samen met een fruitmand ofzo (een plaatje googelen kan ik ook!)
vaak blijft het stil, of je krijgt een keurige opsomming van scheldwoorden :)
En weer een mailtje in de mailbox, na een bod te hebben gekregen van €1000 op een auto welke voor 900 te koop staat:
Hi how much do you want to sell it to me?I will also want to know if
its still in good condition and i will like you to send me more
pictures if possible i want you to know that i will like to no the
last price for it and i will be paying you by PayPal after the payment
has been made i will contact my shipper to come for it at your home i
am doing that because i am on sea now(I am a marine Engineer (Heerema
Marine Contractors)so i can not come for the pick up myself
Zouden er werkelijk nog steeds mensen zijn die erin trappen?
SpeedieD
17-01-2013, 11:44
Anaud ik denk het wel anders zouden ze er wel mee stoppen....
BMW320d19
17-01-2013, 13:34
Hallo iedereen,
Ik ga het forum niet vervuilen met allerhande beschuldigingen.
Ik ben zelf op zijn zachtst gezegd onfair behandeld geworden door bovenstaande firma.
Ik lees talrijke verhalen op het internet. Ik zou graag de getuige-
nissen van andere slachtoffers verzamelen.
Ik snap dat het economische klimaat zowel voor de consument
als de handelaars moeilijk is. Maar dit is je reinste afzetterij.
Garantiebepalingen worden totaal niet nageleefd op de op het
eerste zicht niet merkbare kapotte of oude rommel die hij ver-
koopt.. Er wordt door deze handelaar gespot met andere on-
dernemers (die op deze manier ook in een slecht daglicht ge-
steld worden) en met het recht (de wet in het bijzonder).
Ik begrijp eveneens dat dit forum niet dient voor dergelijke za-
ken. Maar in het belang van zowel autoliefhebbers als brave
consumenten, zie ik dit als een geschikt medium.
Ik verwacht geen op het forum publiek gemaakte verwijten. Ik
wil gerust gepm'd worden. In alle discretie en sereniteit wil ik
de mogelijke problemen helpen oplossen. Wie belanghebbend is
en deze gedachte ondersteunt, mag mij steevast contacteren.
We verdienen allemaal een eerlijke behandeling.
Alvast bedankt iedereen.
WilcoGTI
17-01-2013, 14:26
Moet je daar hiervoor nu een account aanmaken?
PuttenMKII
17-01-2013, 15:13
Stel nou dat jij op het punt staat daar een enorme investering te doen voor je auto, dan is het toch even fijn dat hij 'even daarvoor' een account heeft aangemaakt ;)
Ik vind het netjes en subtiel gebracht, ik zal me 2x bedenken eer ik daar heenga ;)
HotWheels
17-01-2013, 21:49
Stel nou dat jij op het punt staat daar een enorme investering te doen voor je auto, dan is het toch even fijn dat hij 'even daarvoor' een account heeft aangemaakt ;)
Ik vind het netjes en subtiel gebracht, ik zal me 2x bedenken eer ik daar heenga ;)
:goodpost:
Anoniemous tips
02-05-2013, 11:09
Hoi Volkswagenliefhebbers.
Na een tip van iemand die ik ken werd mij medegedeeld dat er een Patrick zou zijn die volkswagens, en onderdelen van VW verkoopt, nu beschik ik over wat informatie betreffende deze jongen..
Na een deel te hebben gelezen heb ik uiteindelijk maar doorgeklikt naar de laatste pagina om te kijken of dit forum nog up-to-date was en tot mijn verbazing zag ik dat er nog steeds op gereageerd word..
Nou is mijn vraag of er mensen zijn die nog een appeltje met hem te schillen hebben, gezien ik beschik over zijn nu huidige telefoonnummer en adres..
Ik hoop dat ik jullie hiermee van dienst kan zijn..
ook daarvoor maak jij een account aan?
Sjaak_73
02-05-2013, 22:45
als het echt waar is . dan is dit wel fijne info mischien'? voor mensen die opgelicht zijn
door ene patrick?
mvg sjaak
Hoi Volkswagenliefhebbers.
Na een tip van iemand die ik ken werd mij medegedeeld dat er een Patrick zou zijn die volkswagens, en onderdelen van VW verkoopt, nu beschik ik over wat informatie betreffende deze jongen..
Na een deel te hebben gelezen heb ik uiteindelijk maar doorgeklikt naar de laatste pagina om te kijken of dit forum nog up-to-date was en tot mijn verbazing zag ik dat er nog steeds op gereageerd word..
Nou is mijn vraag of er mensen zijn die nog een appeltje met hem te schillen hebben, gezien ik beschik over zijn nu huidige telefoonnummer en adres..
Ik hoop dat ik jullie hiermee van dienst kan zijn..
Kom maar op dan! Appeltjes schillen doe ik niet :thumbup:
Vwgolffreak
16-06-2013, 22:16
Hallo vw vriende ik ben ook opgelicht door die zelfde ik heb een week geleden bij hem zwarte achterlichten besteld voor men cabrio en heb deze niet gekregen.Heb wel al betaald en nu meld hij zich niet meer.Wanneer zouden we met zen alle erlangs rijden.
heb hem al 1000 keer gebeld en gemaild krijg hem niet tepakken
Groeten danny
Vwgolffreak
16-06-2013, 22:20
Hij heeft me via marktplaats bezeikt.ben al bij de politie geweest maar die doen er niks mee.Dus wil ik er wel heen rijden.Wij wil er alles mee dan maken we een datum en tijd uit en plaats waar we ons verzamelen.Zodat we een einde kunnen maken aan die oplichter
Erik Baas
16-06-2013, 22:24
Ik denk dat het tijd wordt om zijn naam en adres hier te plaatsen, al was het maar als waarschuwing voor mogelijke volgende slachtoffers.
PuttenMKII
17-06-2013, 08:33
ook daarvoor maak jij een account aan?
ik snap dit echt niet ..
als jij straks door iemand bent genaaid zul je willen dat je van te voren gewaarschuwd bent ..
Ene Marianne stuurt mij 2 bbs rm 0.5j randen op voor 100 euro!
Dit zouden 2 Rs 1j randen moeten zijn. (Opknappers)
Uiteraard geen reactie meer daarna...
Leuk grapje hoor!
Jakkie Takkie
18-06-2013, 20:37
Hierbij een waarschuwing voor een persoon die handelt in onderdelen voor de Golf 1 en dan met name cabrio. Hij adverteert onder de naam PP op marktplaats en zou gevestigd zijn aan:
J. de Walstraat 7
9421 PN Bovensmilde
Tel. 06-19445633 of 0592-413848 (staat op naam van J. Meints)
email: pwr_parts@hotmail.com
Het geld heb ik overgemaakt op naam van:
P. Wouterse ING bankrekening 1565410
Het leek mij in eerste instantie een liefhebber die op een nette manier iets probeert bij te verdienen om de hobby te bekostigen maar het is een ordinaire oplichter. Inmiddels heeft hij zo te zien nattigheid gevoeld want alle advertenties die op marktplaats stonden zijn weggehaald lijkt het.
Bah, wat smeerlapperij om iemand zo het plezier in zijn hobby te ontnemen!
Dat is diezelfde patrick waar ze het hier boven overhebben. En die zit ook hier op het forum. Alleen denk ik niet dat de mensen weten dat hij het is. Hij post nauwelijks.
Dikke mk1 g60 heet hij hier.
Jakkie Takkie
18-06-2013, 21:21
Vreemd dat zo iemand dus kennelijk al langer mensen oplicht zonder daarvoor gepakt te worden. Waarschijnlijk zijn het te lage bedragen voor de politie om iets te doen. Misschien binnenkort even een meet organiseren in Bovensmilde :)
Hierbij een waarschuwing voor een persoon die handelt in onderdelen voor de Golf 1 en dan met name cabrio. Hij adverteert onder de naam PP op marktplaats en zou gevestigd zijn aan:
J. de Walstraat 7
9421 PN Bovensmilde
Tel. 06-19445633 of 0592-413848 (staat op naam van J. Meints)
email: pwr_parts@hotmail.com
Het geld heb ik overgemaakt op naam van:
P. Wouterse ING bankrekening 1565410
Het leek mij in eerste instantie een liefhebber die op een nette manier iets probeert bij te verdienen om de hobby te bekostigen maar het is een ordinaire oplichter. Inmiddels heeft hij zo te zien nattigheid gevoeld want alle advertenties die op marktplaats stonden zijn weggehaald lijkt het.
Bah, wat smeerlapperij om iemand zo het plezier in zijn hobby te ontnemen!
Alle advertenties van hem zijn verwijderd door mp, dit uit veiligheidsredenen.....
Heb ik vernomen.....
road runner
18-06-2013, 22:07
Inmiddels is ie weer actief op marktplaats zag ik. Er staat bij z'n account "actief sinds 3 dagen"
Klopt al niet, staat bij de meestel al meerdere jaren omdat ze het eerlijk houden
LowCabbieDave
18-06-2013, 22:48
Heb 1 week geleden ook geld overgemaakt voor zwarte achterlichten en tot op heden niets ontvangen of vernomen van hem!!
Via marktplaats kreeg ik de mail dat om veiligheidsredenen deze adverteerder was verwijderd... Een bezoekje in Bovensmilde zal toch nodig zijn vrees ik!!
ewcaddymk1
18-06-2013, 23:17
word daar straks nog gezellig :D
Sven-GTI
18-06-2013, 23:19
Wellicht ook een idee om met zoveel mogelijk mensen die opgelicht zijn door hem aangifte te doen, dan wordt er vaak een heel stuk serieuzer naar de zaak gekeken.
Grote kans dat er dan wel actie ondernomen gaat worden.
Sven-GTI
18-06-2013, 23:20
Volksforum knokploeg oprichten dan maar? :D
ewcaddymk1
18-06-2013, 23:30
Volksforum knokploeg oprichten dan maar? :D
:rock: :slap: :chair: :nuts: :weak: :D
Ghost1.8T
20-06-2013, 21:36
Heeft iemand toevallig een link van een van zijn advertenties?
Ik woon er vlakbij en heb wel zin in een beetje actie:)
Misschien een keer langs rijden, aangezien de verkopers uit de provincie groningen allemaal last hebben van deze eikel...
Waarom is er nog steeds niks gebeurd? Als er echt zoveel mensen gedupeerd zijn dan ga je er toch naartoe? Al die speculaties van mensen met een knokploeg dit dat. Dat topic is speelt al 5 jaar en nog is die gozer bezig... Doe er nou eens wat aan
Jakkie Takkie
20-06-2013, 22:34
Ik heb al even gezocht, kan hem zo niet vinden. Waarschijnlijk leest hij mee....
SpeedieD
20-06-2013, 22:57
Heeft iemand toevallig een link van een van zijn advertenties?
Ik woon er vlakbij en heb wel zin in een beetje actie:)
Misschien een keer langs rijden, aangezien de verkopers uit de provincie groningen allemaal last hebben van deze eikel...
Zijn inderdaad meer mensen die last hebben van deze knuppel.
Valt me mee dat hij nog niet opgezocht is door een aantal mensen.
http://link.marktplaats.nl/689777656
Daar is hij weer......
Erik Baas
22-06-2013, 23:32
Weet je het zeker? De naam is nu "Classic line", alias "Blomsma", uit Assen, tel. 06-19445633, dus het tel.nummer klopt wel...
Ja dat is hem. Ik herken die oprit.
Ik weet wel waar die oprit ligt , niet in assen :)
Weet precies waar deze man woont, laatst nog in die straat geweest :thumbup: Stonden toen 2 cabrio's op de oprit en voor de raam staan toen ik er langskwam met mijn auto :D
Meteen melden bij MP
Iemand heeft het weer gemeld want al zijn advertenties zijn alweer weg.
Mijn maatje davelowcabby zijn naam hier op het forum, heeft zijn spullen inmiddels wel ontvangen. Hij heeft hem wel moeten vertellen dat hij op bezoek kwam, als hij de spullen niet zou opsturen!!!
Met dit soort praktijken van mensen voor de gek houden en spullen niet opsturen, kom je vanzelf de verkeerde tegen.
VWFanaat
18-07-2013, 11:01
Beste VW collega's..
Deze oplichter Patrick is nog steeds actief. en probeert bij iedereen waar hij zijn kans ziet op te lichten en geld tussen uit te snaaien.
Inmiddels lopen er al een aantal aangiftes tegen deze persoon!
Het is noodzaak dat iedereen die bedrogen is door deze oplichter gelijk aangifte te doen. zodat er zo snel mogelijk een zaak van gemaakt wordt!
OPROEP!!! ga naar www.mijnpolitie.nl .
Vul je aangifte in. Hier wordt er direct werk van gemaakt en alle gevens verzamelt.
Alle gegevens van deze oplichter staan inmiddels ook op dit forum.
Het wordt tijd dat er iets aan gedaan wordt.
Als hij aankopen doet of porobeert spullen te verkopen! waar mogelijk licht hij je op! met de ene naar de andere LEUGEN! en SMOESJES!
mv.g.
RobbieMK1
18-07-2013, 12:23
Wel frappant dat er meerdere aangiftes gedaan zijn en onze vriendjes bij de politie nog steeds geen actie ondernemen...
The_Maxx
18-07-2013, 14:11
Misschien is het tijd dat iemand het programma Opgelicht?! eens inschakelt?
http://www.opgelicht.nl/
ewcaddymk1
18-07-2013, 14:18
:thumbup: Misschien is het tijd dat iemand het programma Opgelicht?! eens inschakelt?
http://www.opgelicht.nl/
Wel frappant dat er meerdere aangiftes gedaan zijn en onze vriendjes bij de politie nog steeds geen actie ondernemen...
Toen ik een poos geleden van hem aangifte heb gedaan gaven ze aan dat ze een zaak aan het bouwen zijn. Of tewel naar mijn mening niet belangrijk genoeg om er iets mee te doen vooralsnog.
Typisch Nederlands, en maar klagen achter je toetsenbord! Als ik wordt opgelicht en heb het adres van deze man of vrouw zocht ik ze op en dan sloop ik alles incl. de persoon of personen.nl
Typisch Nederlands, en maar klagen achter je toetsenbord! Als ik wordt opgelicht en heb het adres van deze man of vrouw zocht ik ze op en dan sloop ik alles incl. de persoon of personen.nl
Dat is een goede oplossing...! (NOT, dan ben je straks zelf aansprakelijk voor mishandeling oid)
Ze zorgen er wel voor dat ze hun adres niet delen. En via de bank kan je het geld niet terug vorderen, want je hebt het zelf overgemaakt. Dan had je maar de gegevens moeten controleren. Sindsdien gebruik ik vaak Paypal)
Doe alles fijn via de Nederlandse wetgeving! Dan weet je zeker dat je geld weg is!
Sven-GTI
18-07-2013, 16:41
Dat zal wel meevallen hoor, ik zou m'n geld terug krijgen en een eventuele schadevergoeding wanneer mij dit zou overkomen :D
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat je wel actie moet ondernemen want achter je toetsenbord gebeurt er weinig!
Jakkie Takkie
18-07-2013, 19:06
Ik zal ook even aangifte doen. Nog niet aan toe gekomen.
Adres van deze persoon is trouwens wel bekend hoor, zie mijn eerdere post. Ik denk echter niet dat je je geld terug krijgt als je er langs gaat. Kost je wel weer benzine en het risico op allerlei zaken die je liever niet wilt. Dan is het toch weer zonde van de tijd en het geld er langs te gaan.
richard-polo
19-07-2013, 09:27
bla bla bla,, ondertussen kom je daar aan en word je total los geslagen....
die kans zit er ook in ;)
Ja die kans zit erin voor 10%
richard-polo
19-07-2013, 09:46
tuurlijk all Pacino
tuurlijk all Pacino
Wat een frustratie richard-polo, zeker al verschillende malen meegemaakt en niet bij machte om het zelf op te lossen
richard-polo
19-07-2013, 11:19
frustratie jegens mensen zoals jij die heel hard roepen andere in mekaar te rammen als hen dit zou overkomen, en ondertussen blijven ze ook gewoon achter het scherm zitten :rolleyes:
omdat ze weten als het op de manier gaat die ze zelf aangeven helemaal niet werkt, ja averechts...
Ik ben trouwens wel zo slim dat ik me niet Op laat lichten :lick:
Idd als ik opgelicht zou worden (al acht ik die kans zeer klein) kom ik zeker mijn geld terughalen incl. reiskosten! En gefrustreerd raken van een paar zinnen op het volksforum, oké tja!
Christiaan
19-07-2013, 13:43
Zijn we klaar?
Zijn we klaar?
Sorry.. Ik ben klaar!
Die jongen weet gewoon dat hij er mee weg komt. en dat er toch geen keyboard warrior langs komt om z'n geld op te halen.
Elk verhaal heeft ook zijn keerzijde ( ik praat niets goed wbt deze verkoper hoor, ken hem gelukkig niet).
Ik verkoop veel onderdelen via Marktplaats en stuur ook veel op.
Ook ik ben door schade en schande wijzer geworden als verkoper.
Je wil niet weten hoe vaak ik een overeenkomst sluit met een koper en na het geven van de betalingsgegevens ik nooit geld krijg bijgeschreven voor de onderdelen.
Ik ben nu altijd op mijn hoede zodra iemand onderdelen wil hebben via een hotmailadres.
Versturen doe ik pas na bijschrijven van het geld.
Als mensen mij wantrouwen ( en verkopers als in dit topic werken dat in de hand helaas) schrijf ik dat ze de onderdelen dan maar moeten komen halen ipv laten versturen.
Onderdelen zoals glas of plaatwerk doe ik niet meer, bij de TNT kunnen ze nogal lomp met pakjes omgaan met als gevolg dat het lijkt alsof ik beschadigde onderdelen verzonden zou hebben.
Nee, ophalen of anders maar naar een verkoper gaan die dat wel wil doen.
Ik hoop dat je je geld of onderdelen nog krijgt.
Spierings
03-08-2013, 22:35
Elk verhaal heeft ook zijn keerzijde ( ik praat niets goed wbt deze verkoper hoor, ken hem gelukkig niet).
Ik verkoop veel onderdelen via Marktplaats en stuur ook veel op.
Ook ik ben door schade en schande wijzer geworden als verkoper.
Je wil niet weten hoe vaak ik een overeenkomst sluit met een koper en na het geven van de betalingsgegevens ik nooit geld krijg bijgeschreven voor de onderdelen.
Ik ben nu altijd op mijn hoede zodra iemand onderdelen wil hebben via een hotmailadres.
Versturen doe ik pas na bijschrijven van het geld.
Als mensen mij wantrouwen ( en verkopers als in dit topic werken dat in de hand helaas) schrijf ik dat ze de onderdelen dan maar moeten komen halen ipv laten versturen.
Onderdelen zoals glas of plaatwerk doe ik niet meer, bij de TNT kunnen ze nogal lomp met pakjes omgaan met als gevolg dat het lijkt alsof ik beschadigde onderdelen verzonden zou hebben.
Nee, ophalen of anders maar naar een verkoper gaan die dat wel wil doen.
Ik hoop dat je je geld of onderdelen nog krijgt.
Je hebt inderdaad kopers welke niet komen kijken en naderhand zeuren dat het niet goed is en dat het te lang duurt. Maar je krijgt niet zomaar een slechte naam.
Maat van me had een keer een goed Yamaha r6 motorblok verkocht aan een of ander petje (wel zelf opgehaald), kwam hij naderhand zeuren dat het blok kapot was. Nadat me maat zij dat hij hem terug mocht brengen en dat hij van het blok dan wel even het motornummer zou controleren haakte hij af. Denk dat hij gewoon zijn kapotte blok terug wou geven :screwy:
Versturen moet altijd zo goedkoop mogelijk, er is er geen een die vraagt of hij verzekerd verzonden kan worden. En dan wel zeuren als er tijdens transport iets mee gebeurt, dat is dan meestal toch al een welles nietes verhaal.
Hoor net op de radio dat er een MP oplichter is opgepakt die voornamelijk auto onderdelen 'verkocht'. Had totaal ca. €25.000,00 buit gemaakt schijnbaar..
precies! hoor het net ook op 3fm, waar kwam hij ookalweer vandaan?
precies! hoor het net ook op 3fm, waar kwam hij ookalweer vandaan?
Ik luister 538, en daar hebben ze volgens mij niet verteld waar ie vandaan kwam. Of ik heb het gemist.
http://nos.nl/artikel/540534-marktplaatsoplichter-opgepakt.html
Berlicum blijkbaar
Yep, dat was het. Iemand ooit iets niet uit Berlicum gekregen?
Nee , maar dit komt overal voor , ene Mike ut Barneveld , gebruikt het e-mail adres 'S-line ... @ hotmail (http://link.marktplaats.nl/706837582)
Beloofd ook gouden bergen , maar komt niet een afspraak na !
PuttenMKII
15-08-2013, 15:47
das vlakbij .. geen adres?
das vlakbij .. geen adres?
Nee gelukkig niet nodig gehad .
Maar man is niet te vertrouwen
greenmk116v
15-08-2013, 20:23
Eventjes achter de golf hangen en zorgen dat ie iedereen netjes terug betaald . :drill:
Beste VW collega's..
Deze oplichter Patrick (forumnaam dikke-mk1-G60) is nog steeds actief. en probeert bij iedereen waar hij zijn kans ziet op te lichten en geld tussen uit te snaaien.
Inmiddels lopen er al een aantal aangiftes tegen deze persoon!
Het is noodzaak dat iedereen die bedrogen is door deze oplichter gelijk aangifte te doen. zodat er zo snel mogelijk een zaak van gemaakt wordt!
OPROEP!!! ga naar www.mijnpolitie.nl .
Vul je aangifte in. Hier wordt er direct werk van gemaakt en alle gevens verzamelt.
Alle gegevens van deze oplichter staan inmiddels ook op dit forum.
Het wordt tijd dat er iets aan gedaan wordt.
Als hij aankopen doet of porobeert spullen te verkopen! waar mogelijk licht hij je op! met de ene naar de andere LEUGEN! en SMOESJES!
mv.g.
http://assen.citysite.nl/link/1/nieuws/2433819/91_Celstraf+voor+frauderende+man++werkstraf+voor+vriendin.html
Ik volg het hier nog en wil vooral anderen behoeden want net als veel mensen heb ik een druk leven van hard werk en dan vergeet je nooit dat je zo genaaid wordt door zoon parasiet . heb al mijn gesprekken met hem hier nog op papier. helaas moet ik nodige info van oude pc afhalen inmiddels. nog even wat beknopte info (niet helemaal up to date)
patrick wouterse
assen (oude adres heb ik hier nog waar zijn toenmalige vriendin woonde waar hij een kind van heeft. die vriendin heb ik aan de lijn gehad)
giro rekkening 1565410 (hier moest ik 350 euro naar overmaken. nooit iets gekregen. geeft hij ook toe. dreigt dan wat.
0616211072 op dit nummer hoor je meestal de voicemail. misschien herken je het
0619445633 hier kun/kon je hem wel bereiken. Sinds 22-03-2014 staat bij zijn whatsapp: "Voor niemand meer berijkbaar".
Ik heb hier nog een nummer dat ik zal zoeken waarop hij bereikbaar is en WHATSAPP heeft. hier zie je gewoon een foto ook van dat golffie1 meen ik
Toen hij mij oplichtte gebruikte hij een foto van een polo G40 met velgen die ik zou kopen. die foto heeft hij gejat ofzo denk ik maar bij het kenteken kwam dit adres toen:
AR ROSEMA KUUNDERHOF8 (appartementencomplex)
8431 DZ OOSTERWOLDE FRIESLAND
verder is bekend dat hij jaren terug al vastzat. 17 paginas strafblad heeft. alleen al 30000 schuld had bij woningstichting en andere voorzieningen
en hij gaat gewoon verder. ondertussen betalen wij verder van onze belastingcentjes aan zoon figuur
Hij zit zelf op dit forum ja. Dit heb ik al eens aangegeven.
Dikke-mk1-g60
Dat is hij.
RobbieMK1
27-09-2013, 15:06
Hij zit zelf op dit forum ja. Dit heb ik al eens aangegeven.
Dikke-mk1-g60
Dat is hij.
Kunnen ze dat soort volk hier niet gewoon weren? Account door de shredder en IP blokkeren? :confused:
Zou zeker moeten kunnen toch? Gewoon doen.
Mij hebben ze laatst nog gepakt op een grilletje. F via marktplaats. Feike heet hij, heb z'n gegevens ook nog wel ergens. Was maar om 16.75 euro, dus ging meer om het principe, maar goed, als je zegt dat een grill honderd procent heel is, moet hij dat ook wel echt zijn. Niet dat de ophangpunten zo verneukt zijn dat je er echt helemaal niks meer mee kunt. Zet het dan netjes terecht, neem het terug of tref een schikking, maar dat doen zo niet, oh nee hoor, dan is er geen gehoor meer.
EDIT: hij komt uit Uithuizen. Wil liever niet meteen al zijn gegevens het internet op slingeren.
Voor kleine bedragen geloof ik het wel en maak het steeds maar goedwillig over, voor grotere bedragen neem ik het alleen aan onder rembours. Die garantie wil ik hebben.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel eerlijk zijn. Laatst een postgolf lampje toegestuurd gekregen waarvan een clipje af bleek te zijn. Was hem niet opgevallen en na confrontatie heeft hij netjes 15 euro terug overgemaakt naar mijn rekening. Top! Alle lof voor deze mensen. :thumbup:
Ik stuur nooit iets onder rembours, krijg die vraag
Wel vaker, met velgen ed.
Kan er net zo goed bakstenen indoen,
Dan heb je pakket ontvangen, betaald en voor getekend
Plus de extra rembours kosten
99% maakt pakket later pas open :D
Kunnen ze dat soort volk hier niet gewoon weren? Account door de shredder en IP blokkeren? :confused:
Nee. Hij is hier bekend. Kwestie van "keeping your friends close and your enemies closer"
IP ban werkt tegenwoordig toch niet meer.
RobbieMK1
27-09-2013, 19:18
Nee. Hij is hier bekend. Kwestie van "keeping your friends close and your enemies closer"
IP ban werkt tegenwoordig toch niet meer.
Klopt, snap ik wel. Proxy servers...
Maar ook aan cookies kun je zien of het dezelfde gebruiker is, ongeacht op welk IP hij zit.
golf1 rieger
30-01-2014, 00:30
hellas is deze oplichter de dag van vandaag nog actief ik had een hele mooie golf1 rieger wou ik eerst ruilen tegen zijn golf cabrio achteraf bleek dat ding ook erg verwaardeloosd te zijn dus niet akkord gegaan met ruil terug naar huis ik had hem nog hij had mij ook al van te voren gezegt dat hij met papegaaien deed fokken dus met vrouw over gehad is goed ik heb ook wel interessen in de papegaaaien zo gezegd zo gedaan hij is helemaal uit drenthe naar uden gekomen savods laat alles haastig enzo ik op gezogt die papegaaien leverden niet meer dan 800 euro op dus hem gelijk terug bellen wordt niet meer geanwoordt dus ik ben zwaar opgelicht ik had mijn golfje voor 2500 te koop op mp reken uit mijn verlies
1700 zwaar verdiende en zure euris al mijn lieFde in de golf mijn uren en mijn werk als er mensen zijn die mij kunnen helpen graag
VW LOVE 4EVER PEACE :thumbup:
Wow! ik begrijp er echt helemaal niks van!
Paar hoofdletters en punten doen wonderen. Maargoed wat ik uit je verhaal begrijp heb je je golf 1 rieger geruild voor een papegaai, dude :P
Verlies maken ben je zelf bij, had hij nou een dooie papegaai meegebracht is het anders :P
Erik Baas
30-01-2014, 00:59
"Now that's what I call a dead parrot."
npjOSLCR2hE
;)
Erik Baas
30-01-2014, 01:22
Over MP gesproken: ene Neville uit Drachten adverteert met allerlei VW-spullen. Maar in de advertenties staat dat hij in Harkema woont. En vorige week heette hij nog Ruud!
Bovendien denk ik dat het dezelfde persoon is die eerder als "L Friesland" resp. "Venema" op MP stond. Er was ook nog een "supersport" (ook uit Harkema), maar ik weet niet zeker of dat ook dezelfde is.
Hoe dan ook: ik vind dit verdacht. Het gebruik van een schuilnaam is al niet erg fris, maar als je die ook nog elke paar weken verandert... :(
golf1 rieger
30-01-2014, 06:18
Die gast is gewoon smoel van lord of the rings het is gewoon een zware ******leierrrrr. ik zal gesprek van middag nog iets op op orde maken zodat hij wat duidelijker is
@Golf1_rieger: Waarom opgelicht? Hij heeft gewoon goed gehandeld. Vervelend dat jij de waarde van het product verkeerd in hebt geschat. Maar je had natuurlijk ook wat onderzoek kunnen doen. Als mensen happig zijn om direct een deal te maken zit er meestal iets achter.
Hopelijk vind je weer een mooie auto om aan te sleutelen.
Van ruilen komt..........
EnVeeZee
30-01-2014, 09:01
Ik bied 12 dwergparkieten :lmao:
RobbieMK1
30-01-2014, 09:12
Ik bied 12 dwergparkieten :lmao:
:D
SciroccomTDI
30-01-2014, 10:26
De beste oplichtingen zijn nog steeds "een velg is een beetje krom, maar je merkt er niets van, als je hem achter monteert" ..
en dan ga je naar de velgenrichter... en betaal je 180 euro, omdat 45 euro/velg * 4 velgen = 180 euro...
en dan is een "setje voor een leuke prijs" plotseling gewoon een "setje voor een bovengemiddelde prijs"
golf fahrer
30-01-2014, 10:33
Had het nog niet zo bekeken, maar klopt :D
Ah, er zit ook iemand op marktplaats met de volgende naam:
NOS
en dan niet van die omroep maar daar wordt zou ik zeggen toch New Old Stock mee bedoeld.
De beste man bood een pijlpinker aan (zo'n oude richtingaanwijzer voor een kever, ook wel semafoor genoemd) die NOS zou zijn. De foto's waren zo gemaakt dat het er ook wel erg geloofwaardig uit zag... paar keer gevraagd of het echt NOS was en of het nog werkte. Dat heeft hij bevestigd dus uiteindelijk opgestuurd gekregen, dat is dan wel netjes, maar... het was ABSOLUUT niet NOS, omdat je gewoon kon zien dat het gebruikt was en in een auto heeft gezeten. Ook waren er beschadigingen die dus niet te zien waren op de foto's. Nou goed, dus hem een mail gestuurd dat ik het een beetje vreemd vind dat je jezelf NOS kunt noemen en beweert dat het een NOS onderdeel is en het dan toch geen NOS is. Of je gebruikt het dan als modewoord of je weet gewoon niet waar je het over hebt... jammer, maar geen reactie meer gehad van de beste NOSSER... pas op dus.
De beste oplichtingen zijn nog steeds "een velg is een beetje krom, maar je merkt er niets van, als je hem achter monteert" ..
en dan ga je naar de velgenrichter... en betaal je 180 euro, omdat 45 euro/velg * 4 velgen = 180 euro...
en dan is een "setje voor een leuke prijs" plotseling gewoon een "setje voor een bovengemiddelde prijs"
Jup kan me er helemaal in vinden. :(
SciroccomTDI
30-01-2014, 11:10
anderzijds hoeft het natuurlijk geen kwade opzet te zijn...
Scirocco_1600
30-01-2014, 13:07
ik heb ook zo een setje te koop met 1 velgrand krom door borduurschade ... zelf durf ik ze bijna niet verkopen daarom verkoop ik ze voor 125€ ( bespreekbaar ) zelf 350€ betaald , die kerel waar ik ze aan kocht zei dat ze 100% recht zijn ...
ik durf ze bijna niet te verkopen maar ga ze toch proberen te verkopen voor een kleine prijs om toch maar iets terug van te krijgen ... ik zeg het wel dat 1 velg wat krom is en moet gericht worden
Ja, het probleem is dat altijd iets fout kan gaan zo.. Als je dingen 2dehands koopt kan je " tegenwoordig" helaas genaaid worden haha.. Wel zuur daar niet van!
Als ik iets op MP koop vraag ik sowieso altijd een adres voor het op te halen.
Meestal meld ik dan vaak 1 of 2 dagen van tevoren dat ik toch niet kan komen en of het dan eventueel verstuurd kan worden. Zo heb je toch altijd een adres achter de hand.
Of een onderdeel opgestuurd krijgen in een veel te kleine doos is ook zo'n ergernis..
Ja als ik de kan krijg haal ik het ook liever op inderdaad. Maarja met velgen kan zo kleine inperfecties niet op het oog zien dus blijft het altijd een gok. Helaas.
richard-polo
30-01-2014, 16:49
Als ik iets op MP koop vraag ik sowieso altijd een adres voor het op te halen.
Meestal meld ik dan vaak 1 of 2 dagen van tevoren dat ik toch niet kan komen en of het dan eventueel verstuurd kan worden. Zo heb je toch altijd een adres achter de hand.
Of een onderdeel opgestuurd krijgen in een veel te kleine doos is ook zo'n ergernis..
Daar heb je weinig aan als de verkoper een ander adres hanteerd... Als ik iets verkoop laat ik ook niemand op m,n woonadres afkomen!!
{anders komen ze s,nachts alles meenemen zonder mijn toestemming ;) }
dubster.be
30-01-2014, 17:20
Daar heb je weinig aan als de verkoper een ander adres hanteerd... Als ik iets verkoop laat ik ook niemand op m,n woonadres afkomen!!
{anders komen ze s,nachts alles meenemen zonder mijn toestemming ;) }
juist, ik spreek altijd af op het marktplein van het dorp :D
Ik laat ze ook nooit bij de garage komen ,thuis is geen probleem ligt niks maar wel een motivatie knuppel ;)
Scirocco_1600
30-01-2014, 17:45
Ik laat ze ook nooit bij de garage komen ,thuis is geen probleem ligt niks maar wel een motivatie knuppel ;)
Mensen die ik ken of vertrouw laat ik gewoon binnen in de garage ... Maar het gebeurt ook gewoon dat de poort gesloten blijft en dat het aan de poort ligt :)
Ik ben misschien wat goedgelovig, maar ik heb best wat gehandeld via marktplaats. Ik spreek altijd thuis af, of verzenden. Leg het wel buiten klaar, blijkt de koper te vertrouwen te zijn dan geef ik hem graag een toertje door de schuren, mochten ze daarin interesse hebben. Ik heb er tot dusver nog maar een keer een probleem gehad [afkloppen], die ene keer is al m'n koperkabel gejat. Was bedoeld voor de in de schuur de verlichting te fatsoeneren, maar is netjes opgelost met de verzekering. Ze lagen echter niet zomaar in het zicht, je moest echt wel een keer al binnen zijn geweest voor ze te weten liggen. Maar goed, allemaal goed afgelopen dus. Als ze maar van men wagens en onderdelen afblijven...
Ik vertrouw niemand verder dan de stoep kom je niet.
Onderdelen liggen altijd klaar in de hal en dan is het ja of nee ;)
Spierings
30-01-2014, 23:32
@Golf1_rieger: Waarom opgelicht? Hij heeft gewoon goed gehandeld. Vervelend dat jij de waarde van het product verkeerd in hebt geschat. Maar je had natuurlijk ook wat onderzoek kunnen doen. Als mensen happig zijn om direct een deal te maken zit er meestal iets achter.
Hopelijk vind je weer een mooie auto om aan te sleutelen.
Inderdaad.
Het is gewoon je eigen schuld als je je wagen tegen iets van veel minder geld ruilt. Moet je maar wat research doen..
Als hier iemand komt die een dikke Ferrari tegen mijn golfje wilt ruilen, zeg ik ook snel JA :cool:
en als die dikke Ferrari achteraf een omgebouwde pontiac fiero blijkt te zijn ben je ook niet blij :D
maar met ruilhandel, tja je bent er zelf bij! heb soms ook wel eens dingen van, dat had achteraf ook niet gemoeten. neem het verlies, en daarna weer lekker verder gaan..
Inderdaad.
Het is gewoon je eigen schuld als je je wagen tegen iets van veel minder geld ruilt. Moet je maar wat research doen..
Als hier iemand komt die een dikke Ferrari tegen mijn golfje wilt ruilen, zeg ik ook snel JA :cool:
richard-polo
31-01-2014, 10:08
Kale boel bij jouw thuis als je alleen een knuppel binnen hebt liggen :D ;)
@ barn, zo is het dus vragen om problemen....
er zijn zat van die koekenbakkers die vertrouwelijk lijken maar dan alleen nachtwerk komen doen ;)
Bij mij kunnen/mogen ze het altijd proberen maar ik denk dat ze niet meer naar buiten komen :mad:
Ja, ik weet het eigenlijk wel, maar ja, het is lastig om het te verbergen. Een veldschuur van 20 bij 15 met twee glazen rolpoorten erin, je gaat er hoe dan ook binnen kunnen zien. En daar staat wel wat meer dan twee wagens, dat zie je ook. Als ze echt te vertrouwen zijn merk je dat wel. En als je echt niemand meer moet vertrouwen, waar gaat het dan heen? Is er toch echt geen lol meer aan...
RobbieMK1
31-01-2014, 12:10
Ik ben ook goed van vertrouwen maar je kunt op voorhand wel een beetje inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt natuurlijk... vooral bij marktplaats. Als het een sjappie is of een vage pool ofzo dan doe ik daar gewoon al geen zaken mee.
En ze mogen proberen 's nachts langs te komen, het zit echter wel potdicht bij mij en ik heb een totaal aan 4 beveiligingscamera's hangen.. vaak schikt dat al wel genoeg af.
EnVeeZee
31-01-2014, 12:11
Bij mij kunnen/mogen ze het altijd proberen maar ik denk dat ze niet meer naar buiten komen :mad:
Inderdaad, leg maar eens uit aan 60kg spierbal met tanden dat je dat gratis mocht pakken... En verwacht vooral geen medelijden van z'n baas...
Johan1982MK1
31-01-2014, 13:27
Vaak is het 'aanslaan' van een grote 4 voeter al genoeg.. :D
richard-polo
31-01-2014, 13:41
Of na het zien van de baas bedenken ze zich wel :cowboy: :stick:
Camera,s doen helemaal geen shit, behalve opnemen... die boeven zijn ook niet gek!{eigenlijk wel anders doe je zoiets niet} die dragen of maskers of hun gezicht de andere kant op!!
RobbieMK1
31-01-2014, 19:29
O, oké ... nee dan verkoop ik die camera's wel en koop ik een hond :D
Dokter D
31-01-2014, 20:08
Dit doet een handige dief met camera's in de buurt :d
ghRji9ZKOl0
turbojo2
31-01-2014, 20:49
Ik heb de afgelopen jaren heel veel gekocht en verkocht via Marktplaats en het Volksforum en ook via Golf 1 Ig. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen en die vind ik vrij groot onder VW-liefhebbers. Als ik iets verkoop en de koper mailt mij dat het geld is overgemaakt dan stuur ik meteen het verkochte op zonder te controleren of het geld wel binnen gekomen is. Op mn bankafschrift zie ik dan achteraf wel of het geld is binnengekomen en ik moet je zeggen dat dan wel eens een paar weken later kan wezen. Nog nooit ben ik door iemand in de maling genomen. Als de verkoper geld naar mij overmaakt moet hij er ook in vertrouwen dat ik het gekochte opstuur. Dus als iemand meld dat het geld is overgemaakt dan vertrouw ik daarop. Gelukkig zijn de meeste mensen nog eerlijk.
RobbieMK1
31-01-2014, 21:01
ghRji9ZKOl0
Moet je nagaan wat een handige dief met je hond doet :tongue:
EnVeeZee
31-01-2014, 21:23
O, oké ... nee dan verkoop ik die camera's wel en koop ik een hond :D
Het een sluit het ander niet uit, althans hier niet ;)
richard-polo
01-02-2014, 11:45
ghRji9ZKOl0
:D da,s een goeie
@ robbie, die cameras gewoon houden en er een hond bijnemen ;)
stel dat ze komen heb je leuke film voor daarna :D
EnVeeZee
01-02-2014, 13:09
Of je net verworven papegaai africhten als waker....
Dokter D
01-02-2014, 18:08
Hahaha :lmao:
Ik heb de afgelopen jaren heel veel gekocht en verkocht via Marktplaats en het Volksforum en ook via Golf 1 Ig. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen en die vind ik vrij groot onder VW-liefhebbers. Als ik iets verkoop en de koper mailt mij dat het geld is overgemaakt dan stuur ik meteen het verkochte op zonder te controleren of het geld wel binnen gekomen is. Op mn bankafschrift zie ik dan achteraf wel of het geld is binnengekomen en ik moet je zeggen dat dan wel eens een paar weken later kan wezen. Nog nooit ben ik door iemand in de maling genomen. Als de verkoper geld naar mij overmaakt moet hij er ook in vertrouwen dat ik het gekochte opstuur. Dus als iemand meld dat het geld is overgemaakt dan vertrouw ik daarop. Gelukkig zijn de meeste mensen nog eerlijk.
Het is inderdaad een kwestie van vertrouwen.
Een jaar of wat geleden heb ik een versnellingsbak verkocht, echter kon de persoon die hem kwam halen op tijden dat het mij niet uit kwam. Ik heb toen de bak klaargelegd achter op de oprit en de persoon had het geld netjes in de brievenbus gedaan..
Maar of ik zo iets tegenwoordig nog zou doen... Lastig
Hallo allemaal,
Ik heb geen idee of ik dit hier neer mag zetten maar ik wil jullie wel even waarschuwen voor S.Dirksen ik vermoed uit de buurt van Groningen.
Doe geen zaken met deze persoon ik ben opgelicht voor 60 euro ik kreeg vanmiddag een mail van Marktplaats helaas 2 dagen te laat.
Mocht deze niet mogen haal hem maar weg...........
Sven-GTI
11-03-2014, 15:31
http://volksforum.com/forum/showthread.php?p=1515536#post1515536
Post het hier ook even :thumbup:
Altijd kut om opgelicht te worden.. helaas gebeurt dit nog erg vaak via marktplaats
Bedankt voor het verplaatsen ik was dit topic nog niet tegen gekomen :thumbup:
Het ging om 60 euro kreeg netjes een adres er bij ik handel al jaren op Marktplaats en dit is de eerste keer dus volgende keer beter opletten maar ja.....
eerste keer voor mij denk ik... of het moet nog goedkomen maar carparts uit schinveld limburg, moest geld overmaken naar J van Gelder IBAN:NL22INGB0685294536 of ook wel 685294536
had een lupo 3l stuur gekocht maar is niet geleverd tot dusver en wordt niet meer gereageerd op email! Hopelijk komt het nog goed en is er door omstandigheden niet meer gereageerd!
groet Jan Willem
Ik hoop voor je dat het goed komt je hebt nog wel een naam en hopelijk adres ik had een valse naam en ook een vals adres ik kan wel fluiten naar mijn 60 euro.
Hopelijk krijg je nog contact met ze..........
Berserker
01-04-2014, 07:43
eerste keer voor mij denk ik... of het moet nog goedkomen maar carparts uit schinveld limburg, moest geld overmaken naar J van Gelder IBAN:NL22INGB0685294536 of ook wel 685294536
had een lupo 3l stuur gekocht maar is niet geleverd tot dusver en wordt niet meer gereageerd op email! Hopelijk komt het nog goed en is er door omstandigheden niet meer gereageerd!
groet Jan Willem
Ik woon enigszins in de buurt en ben deze verkoper ook tegengekomen, hij biedt nogal wat Snap-on gereedschap aan, daar werd ook flink op geboden..
Twijfelde nog om dat te kopen..
Nou gelukkig maar waardeloos dat je mensen oplicht voor een paar tientjes :shake: :screwy:
Ik woon enigszins in de buurt en ben deze verkoper ook tegengekomen, hij biedt nogal wat Snap-on gereedschap aan, daar werd ook flink op geboden..
Twijfelde nog om dat te kopen..
Als je zegt dat je het wil komen afhalen, dan reageren ze toch niet meer. Al zovaak mee gemaakt.
Je moet eens een xbox one of een playstation 4 kopen via marktplaats. Gewoon letterlijk 90% is oplichterij.
Eentje was zelfs heel brutaal. Hij adverteerde met de naam Robert, ik bel hem op maar hij sprak vrij slecht Nederlands voor iemand genaamd Robert. Naja, vooruit, maakt me verder ook niet zo heel veel uit als die playstation 4 prima is.
Meneer wou wel even controleren of mijn geld echt was. De playstation lag ook niet bij hem thuis maar bij een vriend waar die ook het geld kon controleren. Ja... en dan kom ik daar, word je geïntimideerd door 12 'Roberts' en wisselen ze snel jouw geld om voor nep geld. Natuurlijk ben ik nooit deze playstation gaan halen aangezien ik niet het IQ van een doperwt heb. Achteraf bedacht ik me, ik had eigenlijk moeten gaan, en alleen 5euro of 2 euro muntstuk mee nemen. Succes met controleren of omruilen.
Kortom: Marktplaats is verrot.
Nou ik koop ook wel goeie dingen op Marktplaats heb al heel veel auto onderdelen opgehaald via Marktplaats.
Wat ik wel dom vind 600 euro over maken voor een telefoon :screwy:
Als ik achteraf mijn mailtjes terug lees dan is het denk ik een vrouw geweest met haar Apex verlagingsveren maar ja dat is de koe in zijn kont kijken......
Ik ga ook maar eens een handeltje beginnen op Marktplaats er word toch niks aan gedaan en makkelijk verdienen zo :mad:
eminemin
01-04-2014, 12:03
Ik kijk meestal hoe lang iemand lid is van Marktplaats en of die persoon meerdere advertenties heeft staan, telefoonnummer vermeld is en vervolgens bel ik die persoon om te peilen en vraag gelijk ook of ik het kan ophalen.
Telefoonnummer check ik op Google. Ondanks deze voorzorgsmaatregelen trap ik er nog wel eens een enkele keer in, het blijft Marktplaats :D
jups doe ik ook wel eens als ik het niet vertrouw, maar goed... je kunt het rekeningnummer dus ook controleren op https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck.html?serviceID=260 kwam ik achter en dat is best een handig iets. Verder inderdaad googlen als je het niet vertrouwd.
Toen we om een lupo 3L zochten voor mijn vriendin een jaartje of 4 geleden toen waren er ook wel wat oplichters actief, maar dat had ik direct wel in de gaten dat dat stonk!
O ja, ik heb vanavond officieel aangifte gedaan bij de politie!
Goed dat je aangifte hebt gedaan ik heb het ook gedaan en wel handig je link die zal ik volgende keer ook gebruiken :thumbup:
Dinsdag was er een uitzending van opgelicht ook deels over internet; http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1408336
Blijken ook heel veel webshops te zijn waar je wordt opgelicht. Het is altijd wel "te mooi om waar te zijn". Een nieuwe Iphone kopen voor 349,- terwijl ze overal 200,- meer kosten? Dan moet er wel een belletje gaan rinkelen, helaas zijn er veel mensen niet al te slim.
Nou niet al te slim, het is gewoon hebzucht. Mensen willen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang. Voor een beetje ondernemer is het al moeilijk genoeg om wat te verdienen dus echt medelijden heb ik niet met dit soort types.
volkswein-rider
03-04-2014, 20:05
jups doe ik ook wel eens als ik het niet vertrouw, maar goed... je kunt het rekeningnummer dus ook controleren op https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck.html?serviceID=260 kwam ik achter en dat is best een handig iets. Verder inderdaad googlen als je het niet vertrouwd.
Toen we om een lupo 3L zochten voor mijn vriendin een jaartje of 4 geleden toen waren er ook wel wat oplichters actief, maar dat had ik direct wel in de gaten dat dat stonk!
O ja, ik heb vanavond officieel aangifte gedaan bij de politie!
Handige check, maar is niet zalig makend. Er moet dan al aangifte zijn gedaan tegen die persoon voordat het hierop aangegeven staat.
Nou niet al te slim, het is gewoon hebzucht. Mensen willen tegenwoordig voor een dubbeltje op de eerste rang. Voor een beetje ondernemer is het al moeilijk genoeg om wat te verdienen dus echt medelijden heb ik niet met dit soort types.
wat heeft oplichten met ondernemen te maken? :screwy:
Wat hij bedoeld is dat mensen geen cent willen uitgeven maar wel alles willen. De 'eerlijke' ondernemer zal duurder zijn maar omdat mensen hier niks aan willen uitgeven gaan ze naar deze louche praktijken toe.
Ik kan ook totaal geen medelijden hiermee hebben. Via marktplaats iets in goed vertrouwen kopen en niks krijgen vind ik wel sneu maar om echt op een site iets te kopen zoals laatst bcc-winkel dan ben je gewoon niet bepaald snugger of zo gierig dat je spontaan tunnelvisie kreeg van hoe goedkoop het wel niet was.
wessel97
19-05-2014, 21:59
Goeie (laat dat maar weg trouwens) avond,
Ik wil jullie er allemaal ook even op atenderen op te passen met dingen te kopen op marktplaats, ik ben zojuist opgelicht voor 240 euro :shake: nu denken jullie natuurlijk 240 euro dat valt best mee... Maar voor mij als 17 jarige komt dit toch best hard aan.
Ik had twee weken terug een advertentie op marktplaats gezet met 'bbs randen gezocht' op een gegeven moment kreeg ik een bericht van 'marktplaats via marktplaats' onder de naam 'mike den visser' uit terneuzen. Hij zou voor mij 2 nieuwe 1J randen en twee nieuwe 1,5J randen te koop hebben voor 240 euro incl. Verzendkosten (achteraf kan dat ook niet maarja) ik zo voorzichtig mogelijk geweest en zijn telefoon nummer, adres, volledige naam etc. Gevraagd. Allemaal gekregen. Dus ik de 240 euro overgemaakt, en hij zou ze netjes opsturen. Ik twee telefoonnummers gekregen
06-84896085
06-87148882
Waarbij ik bij beide nummers telkens een belgische voicemail krijg. Wanneer ik bel neemt hij niet op, maar op smsen reageert hij wel. Dus ik kreeg in eerste instantie het eerste nummer van hem, waarbij hij nergens op reageerde, toen kreeg ik vanmorgen het tweede tel.nr. Waarop wel gereageerd werd. Echter werd er gezegd dat hij mike den visser niet kende en ook niet wist waarover het ging.
In eerste instantie zou ik kunnen komen kijken in terneuzen maar aangezien dat best verweg was gevraagd of hij het op kon sturen, dit kon dan wel maar hij had geen foto's van de randen :confused: dus ik zei zonder foto's koop ik ze niet. De reden dat hij geen foto's had was omdat zijn camera kapot zou zijn. Toen kreeg ik al reactie terug 'ik ga bij de buren een camera vragen en dan stuur ik jou de foto's' dus ik foto's gehad, zagen er goed uit. Maar wat bleek nou, de foto's komen achteraf van het golfc@brio forum.
Dus ik gewacht en gewacht of ze binnen kwamen, en na anderhalve week nog niets gehoord of gezien, postbode al tig keer langsgeweest maar nee hoor...
Dus kon ik vaststellen dat ik opgelicht was. Aangezien het voor mij een flink bedrag is en er goed ziek van ben, wil ik het jullie graag mededelen om te zorgen dat hij niet nog meer mensen oplicht.
Mocht je ooit geld over moeten maken naar rek.nr. 154556173 van de rabobank onder de naam M. Snoek, DOE HET NIET!!
Alleen wat ik niet snap is dat ik over moest maken en erbij moest zetten 4-1922.8
Maarja maakt nu toch weinig meer uit
Achteraf valt bij mij nu het kwartje ook, alleen aangezien hij niet opdringerig o.i.d. Deed neem je iemand al gauw in vertrouwen. Niet doen dus!:stupidme:
Je kunt het niet vaak genoeg tegen jezelf zeggen 'als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het vaak ook zo'
:chair:
Gr wessel
VWmotion
19-05-2014, 22:22
Dat is waardeloos... Voortaan zulke bedragen via PayPal op Marktplaats proberen te kopen, dan is het verzekerd. Of in de auto stappen...
EnVeeZee
19-05-2014, 22:26
Klote voor je!
Gevraagd advertenties zijn vaak doelwit van oplichters. Hier is een mplaats opgelicht topic voor :thumbup:
Heel erg kut voor je Wessel.
Misschien een mooi moment om eens iets te opperen.
Ik loop al een poosje met een idee om speciaal voor VF gebruikers een topic te openen zodat men elkaar kan helpen.
Bijvoorbeeld: ik kom uit Koewacht vlakbij terneuzen en had best voor Wessel de ringen willen ophalen of zo als ik het op het forum had gelezen.
Ik kan alleen niet voor die gene bepalen of ze goed zouden zijn of dat het is wat hij bedoelt, maar hij had ze dan wél gehad.
Die oplichting gaat nog veel erger worden de komende tijd en ik heb mij ook al een paar poten uit laten draaien waardoor ik nu dus niets meer betaal tot ik het in handen heb.
Zelf heb ik eens een advertentie gezien van een golfje in Leiden en ben er niet heen gegaan omdat ik geen zin had om weer een hele dag in de auto te zitten (heen en terug) om naar een doorgeroest hondehok met een glimment laagje vet te kijken, dat is zo ook een goeie mogenlijkheid kunnen zijn zo kunnen we elkaar helpen.
Zelf ga ik er niet aan beginnen omdat ik niet zo heel erg met het forum bezig ben maar misschien is het een idee voor iemand die er wel zin in heeft?
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=54511
ronnieg60
20-05-2014, 01:24
@ wessel: klote zoiets maar als ik jou verhaal zo lees gaan er bij mij verschillende lampjes branden. 2 telefoon nummers, voice mail belgie, allen reageren op sms, kent mike visser niet, geld over maken naar m. snoek wat dus een andere naam is.. smoesje camera stuk. dat zijn mij een paar lampjes te veel! altijd voorzichtig zijn, als je denkt dat er iets niet klopt zal het ook wel zo zijn..
Oh, eeuh môge.......1-0 voor Jaap :D
Dan was het toch een goed idee,,,alleen wat laat ha ha
wessel97
20-05-2014, 06:51
Tja, ik ben er goed ziek van en hetenige wat ik kan doen is aangifte. Ik koop toch best vaak iets op marktplaats en dat ging altijd gewoon goed.
Maar als het vanaf nu boven de 5 tientjes komt ga ik gewoon kijken.
Het rare is gewoon dat er helemaal niets anders was kwa contact met hem dan normaal. Ik kon zelfs gewoon komen kijken als ik wilde... Het ging eigenlijk pas fout toen ik ging bellen waar mijn spullen bleven. Want ik had hem al een mail gestuurd waar het bleef en toen kreeg ik gewoon terug : het is op de post, daarna heb ik niks meer gehoord.
Ze zijn zo sneaky tegenwoordig dat iedereen erin trapt. Je zou je maar eens moeten verplaatsen in een situatie dat je iets heel graag wilt. Ik heb ook wel eens gehad dat ik het niet vertrouwde, en dan kocht ik het ook niet. Maarja dat met die telefoonnummers, die naam e.d. Gebeurde allemaal pas na een dag of vijf toen ik het geld overgemaakt had. Kijk dat met die camera kan natuurlijk gebeuren, en ik heb ook wel eens gehad dat ik het naar een ander rekeningnummer/naam moest overmaken dan de naam was die diegene doorgaf, maar dan kwam het ook altijd gewoon aan..
Maarja.. Het isnu gebeurd kan er weinig meer aan doen :mad:
Sven-GTI
20-05-2014, 08:38
Dit is erg vervelend voor je. Helaas is het erg lastig om hier iets aan te doen (behalve aangifte waar je toch nooit iets van hoort)
Ik had vroeger een connectie waarmee ik aan de hand van een naam/rekeningnummer etc. adres gegevens kon achterhalen omdat deze persoon daar toegang tot had vanwege zijn baan. Helaas kan dit niet meer anders had ik je graag geholpen.
Wat je nog wel kunt proberen (zo is het mij ooit gelukt) is op deze achternaam zoeken via het telefoonboek. Toevallig vind ik zo net ene snoek in terneuzen, wellicht kun je bellen en vragen naar de heer M snoek (gewoon beetje bluffen).
wessel97
20-05-2014, 09:00
Dit is erg vervelend voor je. Helaas is het erg lastig om hier iets aan te doen (behalve aangifte waar je toch nooit iets van hoort)
Ik had vroeger een connectie waarmee ik aan de hand van een naam/rekeningnummer etc. adres gegevens kon achterhalen omdat deze persoon daar toegang tot had vanwege zijn baan. Helaas kan dit niet meer anders had ik je graag geholpen.
Wat je nog wel kunt proberen (zo is het mij ooit gelukt) is op deze achternaam zoeken via het telefoonboek. Toevallig vind ik zo net ene snoek in terneuzen, wellicht kun je bellen en vragen naar de heer M snoek (gewoon beetje bluffen).
Aangifte is idd al gedaan, als ik het niet doe heb ik natuurlijk nooit iets om op terug te vallen. Dat in het telefoonboek is eigenlijk het eerste wat ik gedaan heb na dat ik erachter kwam dat ik opgelicht was, die heer snoek heb ik al gebeld, maar die zegt nergens iets van te weten, en als hij het wel weet zal die het toch nooit vertellen. Maar tocg bedankt voor de tip!
indewarre
20-05-2014, 13:23
Ik heb al eens geld overgemaakt naar een verkeerd bankrekening nummer de bank ging er toen achteraan en ik heb mijn geld toen teruggekregen, het is te proberen je moet ze dan niet vertellen dat je bent opgelicht natuurlijk!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.