PDA

View Full Version : Hoog vermogens brandstofpomp voor (G)TD


DÁ-BRT
08-02-2010, 22:11
Ik heb nog voldoende onderdelen liggen om twee brandstofpompen te bouwen met een hoge opbrengst. (10mm plunjer, andere nokkenschijf en een aangepaste toerenbegrenzing)

Wat en hoe?

Als je een goede brandstofpomp van een 1600 of 1900 (G)TD aanlevert dan bouw ik de pomp om en stel hem af op mijn testbank.

De voorkeur heeft een 1900 pomp aangezien die een sterkere lager constructie hebben.

Vermogens door de 150pk mogelijk. (ligt aan de turbo, verstuivers) Eventueel kan ik de verstuivers ook upgraden.


Kosten inclusief het afstellen op de auto: 250 euro.

Meer info via PB, Mail of 06 11 33 05 04

DÁ-BRT
24-08-2011, 08:21
Ik kan en wil met de onderdelen die er liggen nog 1 pomp bouwen, daarna stop ik ermee.

jetta mk1 '82
26-08-2011, 20:02
Hey kerel hoe is het, tijd niet gesproken? Ga je ook stoppen met STS?

Groeten,
Martijn

DÁ-BRT
26-08-2011, 20:26
Goed, maar heel druk op het werk. Met als resultaat dat ik overal mee stop. ;)

DÁ-BRT
26-08-2011, 20:30
Trouwens ik ga voor Ruud de laatste snell pomp voor in zijn T3 met 1900td bouwen.

gti_power
26-08-2011, 22:39
Dit is een goede prijs en merken zal je het zeker,zonde dat je stopt.

J-9A-N
27-08-2011, 09:08
Idd jammer dat je er mee stopt Bert!
Gelukkig heb ik nog zo'n juweeltje weten te scoren vorig jaar.

DÁ-BRT
12-07-2012, 10:07
Up, er zijn weer voldoende delen binnen om pompen te bouwen.

jetta mk1 '82
12-07-2012, 21:02
Toch weer begonnen Bert?

sikke aant
12-07-2012, 21:12
Hmmm, mischien is dit tog wel zo leuk als een tdi in m`n bruine golfje :D

golfman
12-07-2012, 21:13
fijne om te horen wil Bert ..GR .golfman

DÁ-BRT
13-07-2012, 05:56
Kan het gewoon niet laten ;)

DÁ-BRT
10-08-2012, 18:36
Up

vwgijs
17-08-2012, 15:12
Wat voor een verstuivers kun je voor een AFN krijgen zonder te chippen? En qua brandstofpomp?

DÁ-BRT
17-08-2012, 16:04
Ik werk alleen met mechanische pompen. Dit aangezien ik geen electonische pompen kan testen op mijn pompstebank (een goede 30 jaar oud)

Verstuivers kan ik leveren een stap groter dan de AFN voor de rotatie pomp TDI's (1Z, AHU, AFN, AGR, ASV, ALH.

DÁ-BRT
29-09-2012, 06:08
Up, ik ben nog steeds lekker aan het bouwen, maar het is zo druk dat ik eerst de opdrachten af maak die ik heb en dan weer nieuwe erbij neem. Hou rekening met een dikke maand wachten voor de grote klussen.

gtipower
30-09-2012, 20:15
even voor duidlijkheid

kun je wel een inspuitpomp ombouwen van een 1z tdi naar mechanische tdi heb dus een 1z staan die ik mechanische wil hebben, heb evt nog een 1,9td pomp liggen weet zo ff niet waar deze oorspronkelijk van af komt

zoja wat kost zo iets zonder afstellen daar red ik mezelf wel mee denk ik

grts dennis

DÁ-BRT
01-10-2012, 11:15
Ik bouw heel veel mechanische pompen voor TDI's.

Als je een 1900D en TDI pomp aanlevert heb je voor 250 euro een pomp die gebouwd is met de onderdelen van deze twee pompen en afgesteld op de pomptestbank. Garantie op levensduur kan ik niet geven door dat het gebruikte onderdelen zijn waar hij mee opgebouwd is.

gtipower
02-10-2012, 20:25
oke stuur je zo ff een pb hierover

golf1-gtd
03-01-2013, 23:26
Hallo bert,
Zou je voor mijn pomp van mijn golf1 Gtd motorcode CY ook zo'n pomp kunnen ombouwen weet niet of het een probleem is om ook een lekkage aan de koude start te verhelpen op de achterkant van de pomp?

Groet Wim

DÁ-BRT
03-01-2013, 23:34
Laat me maar horen wat de wensen zijn.

Die lekkages kan ik sowieso wel verhelpen los van het aanpassen, maar met een beetje pech moet de pomp er wel voor af.

golf1-gtd
03-01-2013, 23:50
Is geen probleem dat de pomp er af moet ben nog met de rest aan het opbouwen!
Ik heb nog grotere nozels voor de verstuivers van een Mercedes de grootste die er in passen geloof ik.
Zal morgen even kijken welke setup ik graag wou voor de pomp liefst met originele turbo setup aangezien de turbo nieuw is.

golf1-gtd
04-01-2013, 14:24
Wat voor verstuivers heb je nu stein. Ik heb onlangs dezelfde pomp ongeveer gebouwd als de Frankenstein pomp die op jouw motor zit. In eerste instantie met originele TD verstuivers en vervolgens met Mercedes nozzles en een hogere openingsdruk.

golf1-gtd
04-01-2013, 14:26
Dit wat ik net geplaatst heb heb ik even gekopieerd uit een ander topic en deze setup leek mij wel wat alleen kan dat met de originele garret turbo?

DÁ-BRT
04-01-2013, 14:38
Geen probleem, alleen mijn voorkeur gaat uit naar de sterkere KKK K24 turbo ten opzichte van een Garrett T3.

Stuur anders een pb of mail voor de details.