View Full Version : Custom made inlaat spruitstukken
Dub-Detail
26-04-2010, 23:16
Velen hebben er al eens over nagedacht om dubbele carburateurs op hun vw-blok te bouwen. Sommigen gaan voor webers of solexen anderen voor motorfiets carburateurs.
Nu zijn webers/solexen en het bijbehorende spruitstuk niet de goedkoopste maar het is wel de echte ''oude school''.
Iets minder ''oldskool'' maar ook erg gaaf zijn motorfietscarbs met een op maat gemaakt spruitstuk op je vw.
Omdat de trend toch weer een beetje oldskool is (check de laatste nummers PVW) en ik graag wat te doen heb in mijn vrije/hobby tijd, ben ik custom inlaat spruitstukken gaan maken.
Ik beschik over een waterstraalsnijder, een draai-/freesbank, een AC/DC Tig lasapparaat en nog wat andere machines. Daarmee maak ik allerlei spruitstukjes en andere dingen.
Deze spruitstukken varieren van grote spruitstukken voor een 16/20vt tot een weber/solex set-up.
Maar ik focus me vooral op de motorfietscarb spruitstukjes omdat hier op het moment de meeste vraag naar is.
Zo heb ik al enkele spuitstukken gemaakt voor mensen van dit forum, iemand uit belgie, en een aantal mensen uit de UK.
De spruitstukken:
Op dit moment maak ik een drietal product varianten in twee verschillende materialen, namelijk: RVS en Aluminium.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/P10408551600x1200.JPG
Kant en klare spruitstukken:
Naast het bouwpakket maak ik kant en klare spruitstukken. Speciaal voor de mensen die wel graag met cv carburateurs of webers/solexen willen rijden maar niet beschikken over de kennis of apparatuur om het spruitstuk zelf in elkaar te lassen. Deze kant en klare spruitstukken zijn in feite gelijk aan de bouwpakketten alleen maak ik alles op maat en las ik alles af met een TIG-machine. Ook bij de kant en klare spruitstukken kunnen verschillende opties geleverd worden: de verstevegingsstrip met veren voor het vastklemmen van de carburateurs op het spruitstuk en het poedercoaten van het spruitstuk in de kleuren zwart, grijs of zilver. Dit is vooral aan te raden bij de stalen spruitstukken vanwege de corrosie van het spruitstuk die optreedt tijdens het gebruik.
Complete ombouwsets:
Deze sets bevatten een kant en klaar spruitstuk plus alles wat je nodig hebt om alles in een keer om te kunnen bouwen. Naast het spruitstuk zitten dus de volgende spullen in de set: carburateurs, pakkingen, brandstofslangen met slangklemmen, brandstofpomp met filter en al het montage materiaal plus een handleiding, om alles te kunnen inbouwen.
Optielijst:
Is een complete set te duur of heb je zelf al het een en ander bij elkaar gezocht. Dan kan ik ook de volgende opties leveren:
Carburateursets, Carburateur toebehoren, Poedercoaten, ceramisch coaten, Pakkingen, montagemateriaal, brandstofpompen, brandstofslang, filters, etc..
voor een volledige optielijst kun je het beste een PM of mailtje sturen
Prijzen variëren van €50,- voor een stalen voetplaat tot €540,- voor een complete custom aluminium ombouwset (incl. carbs).
Ook voor ITB, Turbo, Downpipes en weber/solex aplicaties.
Ook andere producten op maat behoren tot de mogelijkheden.
Voor meer informatie of vragen
PM of info@dubdetail.com
Mvg, Pim Bonne
jetta mk1 '82
27-04-2010, 15:07
klinkt interessant, maar dit is niet echt hobby matig als ik zo je machine park is lees?
The Green
27-04-2010, 19:13
heb je een site?
Zelfde vraag, ook turbo spruitstukken? Heb je ipv carbs ook ITB's?
Dub-Detail
27-04-2010, 19:35
@ jetta MK1: Ja dit is nog hobbymatig. Ik zit ook nog op school. Ik heb zelf een draai-/freesbank, afkortzaag, kolomboormachine en TIG lasapparaat. En ik heb een kennis die op z'n bedrijf een watersnijder heeft staan. Ik programmeer die machines zelf en maak zelf de tekeningen.
dus het is in mijn ogen nog hobby matig.
@ Richard: Op het moment alleen turbo inlaatspruitstukken. Ik was van de week bij Jelmer van BK costums en daar zag ik dat het ook prima mogelijk is om zelf turbo uitlaatspruitstukjes te maken. Dus daar ga ik me binnenkort eens aan wagen. Eerst een paar prototypes maken en die laten testen op een aantal verschillende auto's (heb ik ook zo me conneties voor) en als dat allemaal bevalt en goed is kan ik die ook maken voor mensen die intresse hebben.
@ The Green: Neen nog geen site, ben er wel mee bezig, ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik deze het beste kan vormgeven, reclame maken mag immers niet. Ik ben geen bedrijf. ITB's kan ik ook leveren zowel van een motorfiets als Standaard units van Jenvey Dbilas etc.
Ook kunnen mensen bij mij terrecht voor Kirkey racing seats. Mijn neef is namelijk ook actief in de racerij, Stockcar F1 daar maak ik ook spruitstukken voor (andere auto) en hij is hoofdimporteur van europa voor kirkey racing seats.
Als jullie nog meer vragen hebben, vraag maar raak.
Mvg, Pim Bonne
martiepartie
29-04-2010, 13:29
Wat reken je voor een stalen spruitstuk, afgelast en gecoat?
Prijzen tussen 50,- en 540,- is nogal breed :D
Dub-Detail
29-04-2010, 13:39
Wat reken je voor een stalen spruitstuk, afgelast en gecoat?
Prijzen tussen 50,- en 540,- is nogal breed :D
Vanaf 50,- voor een stalen flens.
Vanaf €500,- voor een complete set alu incl. carbs en alles wat je nodig hebt.
Vanaf €220,- Stalen spruitstuk voor een smallblock. afgelast en gecoat.
martiepartie
29-04-2010, 13:42
Niet duur :thumbup:
Dub-Detail
29-04-2010, 13:51
Niet duur :thumbup:
Ik vind het leuk om te doen plus ik verdien er in me eigen tijd wat mee. (De polo staat ook al meer dan een jaar in het stof te wachten tot ik eindelijk haar motor eens in elkaar ga zetten.)
En zo zijn de spruitstukjes toegankelijk voor een breedt publiek. Dus ik iedereen blij.
Behalve me vriendin, maarja daar hebben meerdere last van misschien.
Die krijgt binnenkort een dreier cabby met daarbij een schroefset, vento front, andere velgen en een doppenset. Dus dan is die ook even zoet...
Gr, Pim
Héle nette pryzen, je hoort me vd winter voor n spruitstuk voor mn 16v motor,
Gr Pim
heb intresse om mijn holset straks op de audi te drukken.. kun je ook een kleine downpijp erij fabriceren? (3,5/4 inch)
Dub-Detail
03-05-2010, 20:14
heb intresse om mijn holset straks op de audi te drukken.. kun je ook een kleine downpijp erij fabriceren? (3,5/4 inch)
Is te doen, alleen verders maak ik nog geen uitlaatspruitstukken.
PM maar bij intresse.
Gr, Pim
breadfan83
03-05-2010, 20:24
Heb je misschien wat meer plaatjes van wat je al gebouwd hebt?
Ik heb met name interesse in de inlaatspruitstukken voor bijvoorbeeld itb's.
Dub-Detail
03-05-2010, 20:30
Heb je misschien wat meer plaatjes van wat je al gebouwd hebt?
Ik heb met name interesse in de inlaatspruitstukken voor bijvoorbeeld itb's.
Ik zit op het moment bij m'n vriendin thuis. ik zal van de week effe wat plaatjes schieten van mijn eigen jetta met de carbs en het spruitstuk. Verder heb ik nog geen foto's gemaakt van de spruitstukken die ik maak. Ik heb eigenlijk alles gemaakt en op de post gegooid. Ik zal wel eens wat meer foto's schieten.
Mvg, Pim
Dub-Detail
04-05-2010, 22:19
Vandaag de keuze mogelijkheden nog iets uitgebreid:
-de RVS spruitstukken kan ik nu maken in 304, 312, 316 en 320 kwaliteit. (met zicht op de uitlaatspruitstukken)
-downpipe flenzen kan ik inkopen of zelf snijden voor costum downpipes.
-het ceramisch coaten van downpipes en in-/uitlaatspruitstukken. (Wel prijzig maar het scheelt een hoop, het heeft een zeer gunstig effect op de temperatuur.)
Mvg, Pim Bonne
Bluepower
05-05-2010, 08:27
Interessant dit!
Ff in gedachten houden mocht ik met ITB's op de 20vt willen gaan werken straks..
Misschien later ook een mooi equal lenght uitlaatspruitstukkie voor de 20vt?
Dub-Detail
05-05-2010, 09:29
Interessant dit!
Ff in gedachten houden mocht ik met ITB's op de 20vt willen gaan werken straks..
Misschien later ook een mooi equal lenght uitlaatspruitstukkie voor de 20vt?
ITB's op een 20v loopt als een woeste. Zijn enkele filmpjes op youtube van.
Vulling is zeer goed met die koppen.
Equal lenght gaat in de toekomst ook tot de mogelijkheden behoren.
Mvg, Pim Bonne
Dub-Detail
08-05-2010, 19:53
Up!
Wilde vandaag proberen om foto's te maken van het waterstraal snijden van de voetplaten. Helaas was er groot onderhoud aan de machine dus geen foto's kunnen maken.
Volgende week beter.
gr, pim
Dub-Detail
20-05-2010, 23:33
Heb na een hele tijd proberen en vele prototypes eindelijk een goede passende oplossing gevonden voor een spruitstuk om motorfietscarbs/webers op een 1500, 1600 en 1800 8v te monteren.
Omdat ik gebruik maak van een 38mm carb kwam ik niet uit op de kop. De bevestigingsbouten van de inlaat zitten namelijk te dicht op elkaar om runners met 38mm binnendiameter te kunnen plaatsen.
Ik heb nu een adapter gemaakt zodat dit wel mogelijk is. Het gaat om een vrij dikke adapter die kan worden gemonteerd met de originele bevestigings boutgaten. Deze bouten liggen in de adapter verzonken. Bovenop de adapter wordt dan het eigenlijke spruitstuk gemonteerd met eigen bevestigings gaten.
Alles waterstraal gesneden, de prijzen voor deze moteren zijn echter wel anders dan normaal. De cyclustijd om de adapters te kunnen snijden uit staal/RVS is namelijk een stukje langer dan de bij Aluminium. Hierdoor wordt een compleet aluminium spruitstuk voor deze motoren goedkoper dan de staal/rvs varianten.
De eerste is al verkocht en ben nu bezig met een tweede voor iemand van het forum hier.
Plaatje bij het praatje
Links originele inlaatspruitstukpakking, adapter, custom spruitstukpakking, voetplaat spruitstuk, runner. (adapter en voetplaat uit staal, alu runner voor het idee)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/IMG_0301.JPG
Hier zie je goed de inbus die verzonken in de adapter de originele gaten gebruikt.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/IMG_0303.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/IMG_0302.JPG
Custom spruitstukpakking
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/IMG_0304.JPG
Alles op elkaar gemonteerd
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/IMG_0307.JPG
Mvg, Pim Bonne
zeer netjes doe mij een prijs voor een 1600 via pm
ziet er goed uit Pim :thumbup:
ik heb alleen net mn 1.6 8V uit mn auto gehaald ;)
Dub-Detail
05-06-2010, 17:53
Omdat het een lijdensweg is om goede stalen lasbochten te vinden en omdat staal in de praktijk duurder blijkt dan rvs of ALU, heb ik besloten om te stoppen met het maken van stalen spruitstukken. Vandaag heb ik de laatste afgemaakt welke naar de coater gaat van de week. In de toekomst dus alleen nog RVS en ALU custom spruitstukken.
Gr, pim
Dub-Detail
06-06-2010, 11:53
Hier nog even wat foto's van het uiteindelijke spruitstuk.
(op de foto's nog niet afgelast maar wel gehecht, inmiddels afgelast en naar de coater)
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/P1050017.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/P1050018.JPG
Mvg, Pim Bonne
Dub-Detail
24-06-2010, 15:53
Up!
Dub-Detail
30-06-2010, 12:24
Up!
Dub-Detail
19-07-2010, 14:50
Up!
http://img46.imageshack.us/img46/9423/dsc02192.jpg
http://img24.imageshack.us/img24/4921/dsc02196wg.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/8703/dsc02197.jpg
http://img705.imageshack.us/img705/2517/dsc02198v.jpg
http://img46.imageshack.us/img46/372/dsc02199r.jpg
http://img46.imageshack.us/img46/5422/dsc02200c.jpg
kun je dit ook?
Bluepower
19-07-2010, 15:57
wow, wat een mooie lassen zeg!!
Dub-Detail
19-07-2010, 19:13
Moet wel lukken, ik zie alleen dat twee foto's het niet doen en die zijn waarschijnlijk de crusiaalste. Hoe zitten de runners aan de collector?
Edit: lag aan me pc. maar het moet wel te doen zijn. Zal es even kijken hoe alles in elkaar zit.
Ik neem aan dat het alu is? Of hoge kwaliteit RVS met gebeitste lassen.
Kan je mij nog een foto sturen van de voetplaat waar de injectoren inkomen?
Ik zou alleen de kelken anders maken.
Ik zou het zo maken, het lijkt mij dat de flow dan beter is.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/PIC00013.jpg
Mvg, Pim Bonne
oke.. denk dat we binnenkort even om de tafel moeten
Dub-Detail
24-07-2010, 09:06
Up!
Mooi werk lever je daar af zeg! Doe je ook afstellen?
Niet dat ik persoonlijk interesse heb, maar lijkt me dat het wel ideaal zou zijn als jij het adresje bent waar je naartoe gaat voor een carbombouw. Dan kun je in een dagje het spul monteren en afstellen en rijdend naar huis. Is wel markt voor! Plus, goede carbafstellers zijn er niet veel!
Dub-Detail
24-07-2010, 23:20
Afstellen doe ik eigenlijk nog niet, ik heb daar iets te weinig ruimte voor. Ik moet hoog nodig een aantal blokken en onderdelen gaan verkopen. om ruimte te maken zodat ik dat ik het afstellen er ook bij kan gaan doen en daarnaast ook weer eens kan beginnen aan m'n eigen polo.
Gr, Pim
Dub-Detail
10-08-2010, 09:26
Zo, ben weer terug van vakantie dus weer in staat om pb mails etc te beantwoorden.
Gr, Pim
Ook kunnen mensen bij mij terrecht voor Kirkey racing seats. Mijn neef is namelijk ook actief in de racerij Stockcar F1 daar maak ik ook spruitstukken voor en hij is hoofdimporteur van europa voor kirkey racing seats. Hij werkt met de echte racerij en ik met de hobby racers.
Als jullie nog meer vragen hebben, vraag maar raak.
Mvg, Pim Bonne
Is je neef Daniel bij toeval ? :D
Dub-Detail
10-08-2010, 18:24
Het toeval maakt daniel al 21 jaar mijn achterneef.
Hij is de neef van m'n vader. Woont op Texel en heeft een bedrijf ''Bonne Mechanisatie''
Als je die bedoeld dan hebben we het over dezelfde persoon.
Waar ken jij Daniel van dan?
Gr, Pim
jajaja, zelfde Daniel indeed. Ik woon op het zelfde eiland, in de zelfde polder :) Tevens één van de grotere Tengtools/Rodac afnemers bij 'em. En ikben ookwel bekend met z'n stockcar :D
Dub-Detail
11-08-2010, 19:22
jajaja, zelfde Daniel indeed. Ik woon op het zelfde eiland, in de zelfde polder :) Tevens één van de grotere Tengtools/Rodac afnemers bij 'em. En ikben ookwel bekend met z'n stockcar :D
das idd een bruut apparaat. Geen koppeling 2 versnellingen en 650pk.
Ligt nog een 700pk blok int rek maar dies te zwaar.
Doet hem maar de groeten.
Gr, pim.
Lasklus Nederland
13-08-2010, 17:00
@Pim, Wat voor school doe je? WTB? ziet er netjes uit...
Dub-Detail
13-08-2010, 17:59
Ik heb eerst twee jaar hbo wtb gedaan. Daarmee gestopt omdat ik me draai niet vond.
Nu begin ik aan m'n tweede jaar IPO. lassen heb ik geleerd uit een boekje en gewoon 'doen'.
Mvg, Pim
@Pim, Wat voor school doe je? WTB? ziet er netjes uit...
Mss een stomme vraag,
maar heb je er al ooit eens aan gedacht om turbo uitlaatspruitstukken te gaan fabriceren voor Dieseltjes?
Dub-Detail
13-08-2010, 20:04
Mss een stomme vraag,
maar heb je er al ooit eens aan gedacht om turbo uitlaatspruitstukken te gaan fabriceren voor Dieseltjes?
Ik heb wel beschikking tot de juiste materiaalsoorten en machines.
Maar het hekel punt waar ik op het moment tegenaan loop is de nabehandeling.
Ik heb beschikking over een keramische poedercoat techniek die het mogelijk maakt om om de temperatuur in het spruitstuk te houden zodat de motorruimte aanzienlijk koeler blijft. Het probleem is alleen dat ik niet goed weet/ervaring heb, hoe ik de zaak moet na laten gloeien zodat het spruitstuk niet scheurt op de lasnaden.
Gr, pim
Dub-Detail
13-08-2010, 20:22
Al doende leert men :)
Al begonnen aan die van mij? :redface:
Morgen wordt hij uitgesneden. En dan moet ik wachten op de carbs om hem af te lassen.
Gr, pim
Dub-Detail
13-08-2010, 23:43
Supers ! Kan haast niet wachten. Zit nog ff in dubio wat ik ga doen met
de ontsteking.
Op een vast punt of vrijprogrammeerbaar setje erop.
Er zijn setje die goed betaalbaar zijn, weet alleen zo snel even geen namen.
Gr, Pim
Dub-Detail
14-08-2010, 11:05
Mss een stomme vraag,
maar heb je er al ooit eens aan gedacht om turbo uitlaatspruitstukken te gaan fabriceren voor Dieseltjes?
Het is mogelijk maar het gaat snel kapot.
Ik heb vandaag even navraag gedaan, je zit vast aan een hele dure rvs soort en een warmtebehandeling is verplicht. Ik weet nu hoe ik dat moet doen. Maar het probleem is dat je met een diesel een EGT heb van over de 1000 graden.
Met een benzine of e85 motor is dit een stuk lager. Tot 900 graden kan ik een spruitstuk maken, daarna gaat die kapot. Het wordt gewoon te heet met een diesel motor.
Gr, Pim
Dub-Detail
15-08-2010, 23:12
Weer een update voor de bigblock 8v motoren.
Ik heb al enkele sets voor deze motoren gemaakt en dat paste allemaal zonder problemen.
Deze motoren liepen echter alle 2 met een spaghetti spruitstuk.
Met een gewoon spruitstuk onstaan er helaas wel problemen en past de zaak dus niet zonder flinke aanpassingen aan het uitlaatspruitstuk.
Er moet aardig wat weg worden geslepen wil het allemaal passen.
Daarom heb ik nu ook adaptertjes gemaakt voor de uitlaat. Deze zijn even dik als de inlaatadapter en zo past het dus allemaal zonder dat er flink geslepen moet worden aan het spruitstuk zelf. Het kan zijn dat je de middendemper iets moet inkorten (15mm) maar dat moet de praktijk nog uitwijzen.
De eerste set uitlaat adapters gaat morgen op de post en vanaf nu zitten ze bij de complete ombouwset voor de 1.5, 1.6, 1.8 en 2.0 8v motoren.
Gr, Pim
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/MEMO0002.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/MEMO0004.JPG
Dub-Detail
18-08-2010, 18:23
Up!
eddyvwone
18-08-2010, 18:31
met wat voor een 16 v comp en ontsteking rij je dadelijk dan op de carbs.
als ik vragen mag ben er zelf ook mee bezig namelijk
grtz eddy
ik ga eerst nog ff met de 16v comp en ontsteking rijden, en dan voor een iets mooiers. Dan heb ik het lekker kaal onder de kap :)
maar goed, nu weer ontopic ...... ik zal mijn reactie plaatsen als ik het ontvangen heb.
Dub-Detail
22-08-2010, 11:09
Hieronder zal ik de bouw van een 16v spruitstuk + carbset in beeld brengen.
Omdat het hier gaat om een spruitstuk + carbs.
Raadpleeg ik al tijdens de communicatie met de potentiële koper mijn carb-toeleverancier om te kijken of hij geschikte sets heeft liggen.
Meestal heeft hij meerdere sets liggen en biedt mij dan de beste optie aan. Dwz. bouwjaar, type en extra onderdelen zoals originele rubbers, klemmen etc.
Meestal laat ik dan twee of drie sets apart leggen.
Mocht het tot een deal komen met de koper en ik een voorschot van de totaalprijs heb ontvangen bestel ik de door de koper gekozen set.
Deze wordt kompleet in losse onderdelen bij mij afgeleverd (vaak met een nieuwe set schroeven, boutjes en moeren) zo weet ik zeker dat alle delen die ik krijg aangeleverd in goede staat verkeren. dwz. geen verdroogde rubbers en membranen.
Ondanks dat ik alles al redelijk schoon ontvang, ontvet ik alsnog alle delen en maak het huis van de carbs zo goed mogelijk schoon. (Er blijft altijd wel wat in de scherpe hoekjes zitten)
Tot slot bouw ik de carbs samen en smeer ik de set door.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/P10003792.JPG
Het spruitstuk.
Tijdens het definitief bestellen van de carbs mail ik ook een snijtekening met materiaal en specificaties naar het bedrijf bij mij in de beurt die mijn voetplaten uitsnijd. Omdat ze het daar af en toe best druk kunnen hebben is de levertijd ongeveer een week. Meestal is de voetplaat precies klaar als de ik carbs in elkaar heb gezet. De productietijd van de voetplaat is ongeveer 19 minuten.
Zie hieronder de RVS voetplaat op een ABF-kop. Ik heb meerdere koppen liggen om alles op pas te maken, zodat ik precies goed uitkom en niet achteraf te horen krijg dat het totaal niet past omdat bijv. het klepdeksel in de weg zit.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/P10003802.JPG
Als ik de voetplaat thuis heb liggen en heb nabewerkt (scherpe randen)
bestel ik het materiaal voor de runners.
Thuis heb ik wel voorraad maar deze vul ik per bestelling weer aan.
Ik zal de komende dagen het verdere verloop van de bouw van het spruitstuk hier posten.
Dub-Detail
28-08-2010, 09:52
Nog even geen up-dates van het process. Leverancier laat op zich wachten.
Ik hoop de spullen aan het eind van de week binnen te hebben, dan kan ik weer wat posten.
Gr, Pim
The Green
28-08-2010, 12:06
heb je ook tb's die geschikt zijn voor drukvulling? (dat ze er zijn weet ik, mr heb jij er ook)
Dub-Detail
28-08-2010, 17:57
Op voorraad niet, maar ik kan ze wel bestellen.
Voor meer info PM of Mail
ErikvanBilsen
28-08-2010, 20:33
Weer een update voor de bigblock 8v motoren.
Ik heb al enkele sets voor deze motoren gemaakt en dat paste allemaal zonder problemen.
Deze motoren liepen echter alle 2 met een spaghetti spruitstuk.
Met een gewoon spruitstuk onstaan er helaas wel problemen en past de zaak dus niet zonder flinke aanpassingen aan het uitlaatspruitstuk.
Er moet aardig wat weg worden geslepen wil het allemaal passen.
Daarom heb ik nu ook adaptertjes gemaakt voor de uitlaat. Deze zijn even dik als de inlaatadapter en zo past het dus allemaal zonder dat er flink geslepen moet worden aan het spruitstuk zelf. Het kan zijn dat je de middendemper iets moet inkorten (15mm) maar dat moet de praktijk nog uitwijzen.
De eerste set uitlaat adapters gaat morgen op de post en vanaf nu zitten ze bij de complete ombouwset voor de 1.5, 1.6, 1.8 en 2.0 8v motoren.
Gr, Pim
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/MEMO0002.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/MEMO0004.JPG
Deze zijn dus voor mij,
Ik ga binnenkort even kijken voor langere draadeinde/bouten zodat ik het erop kan zetten en kijken hoe het allemaal gaat uitzien.
Zal tegen die tijd wel even wat foto's posten.
Erik.
Dub-Detail
05-09-2010, 10:41
Druk druk druk, alles ligt klaar moet alleen nog aflassen.
Maar ik kwam er vorige week zondag achter dat ik afgelopen week schoolkamp had.
Dus heb ik een week vertraging.
Gr, Pim
Dub-Detail
16-09-2010, 09:46
Foto's schieten er op het moment bij in. Ik heb het aardig druk met de spruitstukjes en school.
Maar daarom een paar plaatjes van m'n tekeningen. Niet van denderende kwaliteit omdat m'n goede pc stuk is. Dit is het maximale wat een 7jaar oude laptop kon renderen in 4uur per plaatje.
het 16v spruitstuk voor cv-carbs. In deze opstelling is te zien dat ik ook het injector gat heb gebruikt, de kop dient in dit geval aangepast te worden. Dit is een optie, normaal zijn deze ovaal.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/VW-KRPL7A9AABFspruitstuk3d.jpeg
het 8v spruitstuk voor motorcarbs (zonder adapter) Bij deze kan ook de kop worden geflowd naar ronde kanalen. Een andere optie is dan ik verloopjes maak in de adapter van ovaal naar rond.
http://www.volksforum.com/albums/files/7/6/5/6/VW-JBEGDx3d.jpeg
Dub-Detail
16-09-2010, 12:14
Goed lezen.
''Dit is een optie, normaal zijn deze ovaal''
Heb ik van te voren aangegeven. Ik heb het druk zat. En op het moment dat je besteld sluit je achteraan in de rij aan. Moet nu nog één spruitstuk aflassen waar ik vorige week aan ben begonnen. Daarna die van jou aflassen en dan gaat die op de post.
Dub-Detail
03-10-2010, 11:05
Ook hier even een up-date welke ik in mijn andere topic al had geplaatst.
Binnenkort heb ik hoogst waarschijnlijk beschikking over een CNC-plasma snijmachine.
Deze heeft enkele voor en nadelen ten opzichte van de waterstraalsnijmachine.
het voordeel is dat de plasmamachine veel en veel sneller snijd en minder snel onderhoud nodig heeft. Dit maakt dus het uurtarief een stuk voordeliger.
het nadeel is dat plasma warmte in het materiaal brengt en dus spanning. Voor de inlaten maakt dat niet veel uit omdat deze niet te maken hebben met krimpen en uitzetten. Voor de uitlaten is dit echter niet gewenst omdat ik deze dan extra moet nabewerken omd e spannign eruit te halen.
Dus kort samengevat ga ik, als de machine er is voor de inlaten over op plasma. Voor de uitlaten en downpipes blijf ik bij het water/grit mengsel.
Ander voordeel van de plasma is dat de machine ook veel goedkoper is in aanschaf en hij gewoon werkt op een externe plasma-bron.
Gr, Pim
ik vind die 16v render nog helemaal niet zo slecht hoor pim :thumbup:
Dub-Detail
15-01-2011, 09:54
Ik heb het de laatste tijd erg druk gehad met de spruitstukjes.
Zo druk dat ik de aanvraag tot eind 2010 niet bij kon benen.
Voor 2011 heb ik het wat groter aan gepakt en doe ik alleen nog het tekenen en ontwerpen, de productie heb ik uitbesteed.
Zo kan ik meer werk aannemen en snellere levertijden garanderen.
De gangbare spruitstukken voor vw smallblock 8v, bigblock 8v en bigblock 16v komen in serieproductie. Deze zullen vanaf februari uit voorraad leverbaar zijn.
Mvg, Pim Bonne
mischien wat off-topic maar ik heb zelf een golfje 2 met een 1.3 injectie motor met 55pk.
maar wat voor profijt heb er mee als ik zo'n setje met 4 motorcarberateurs op dit motortje gaat monteren.
ik ben een leek op het gebied van carberateurs,vergeef me mijn domheid.
ergens lijkt het me wel erg leuk om dit aan te schaffen namelijk.
je werk er superdik uit!
keep up the good work!
Dub-Detail
23-01-2011, 20:06
Buiten dat het gewoon leuk klinkt en de auto wat happiger op het gas is, haal je icm. een goede afstelling en een leuke nokkenas ook wat extra pk's.
Mijn persoonlijke ervaring is ook dat het zuiniger loopt dan de originele carburateur. Maar of het zuiniger loopt dan injectie durf ik niet te zeggen, ik verwacht van niet.
Gr, Pim
mischien wat off-topic maar ik heb zelf een golfje 2 met een 1.3 injectie motor met 55pk.
maar wat voor profijt heb er mee als ik zo'n setje met 4 motorcarberateurs op dit motortje gaat monteren.
ik ben een leek op het gebied van carberateurs,vergeef me mijn domheid.
ergens lijkt het me wel erg leuk om dit aan te schaffen namelijk.
je werk er superdik uit!
keep up the good work!
ErikvanBilsen
23-01-2011, 20:31
Mijn verbruik ging met een 1.5JB blok van 1:10 naar 1:12,5 ongeveer.
Dus mijn ervaring is ook dat het iets zuiniger is.
ScareMercy
23-01-2011, 21:05
Mijn verbruik ging met een 1.5JB blok van 1:10 naar 1:12,5 ongeveer.
Dus mijn ervaring is ook dat het iets zuiniger is.
Wat merk je qua vermogen ten opzichte van de standaard carberateur?
Ikzelf heb op mijn jb een pierburg 2b5 gemonteerd (2 traps carb). Hierdoor zit ik rond de 85 pk icm mijn spaghettie spruitstuk en rvs uitlaatlijn. Ik ben eigenlijk benieuwd of ik er op voorruit ga (behalve de looks en het geluid).
ok ok op zich wel een duidelijk verhaal.
betere responce op het gaspedaal en een aantal pk's extra.
ik hoef ook geen wonderen te verwachten op zo'n set maar ik zoek gewoon wat leuke,extra pk's i.p.v die 55 die ik nu heb.
maar wat ''scaremercy'' al vroeg,wat zou ongeveer de vermogenstoename kunnen zijn t.o.v een standaard motor?
Dub-Detail
23-01-2011, 23:09
Dat zijn zaken die ik niet met zekerheid kan zeggen. Ik verwacht dat als je alles goed voor elkaar hebt. Perfect afgestelde carbs, goede spaghetti met goede uitlaatlijn en eventueel een nokkenas dat er wel een pk of 15 a 20 te winnen is. Misschien nog wel meer, maar dat kan ik niet zeggen.
Wat wel een feit is, is dat de motor een stuk levendiger wordt en ook makkelijker meer toeren maakt.
Gr, Pim
Steilheck
23-01-2011, 23:27
Als voorbeeld:
Standaard MH met 40 mm motorfiets carbs, zeker niet 100% afgesteld:
max snelheid verhoogd met 15 km/h (TOMTOM gaf 165 km/h aan)
in zijn 2 naar de 120 met een fijn geluid
heeft meer pit maar vooral vanaf de 3500 toeren
Waarden in pk's of Nm kan ik ook niet geven, maar elke tunnel is een feestje!
ik heb al gezocht voor een spaghetti voor mn golf maar kan er geen 1 vinden.
ik weet wel dat er voor de polo 1.3 spaghetti's worden aangeboden echter ik weet niet of dat uitkomt onder mijn golf 1.3,het zijn wel dezelfde motoren.
ik wil eerst de uitlaat naar mn zin hebben
kevinnMK1
13-06-2011, 16:11
Hallo heb een jetta mk2 gt.
dit is een 1.6 td met intercooler erop al.
Zou je me een prijs kunnen doorsturen voor een inox uitlaat van spruitstuk tot achter?
mvg kevin
Dub-Detail
13-06-2011, 16:15
Hallo heb een jetta mk2 gt.
dit is een 1.6 td met intercooler erop al.
Zou je me een prijs kunnen doorsturen voor een inox uitlaat van spruitstuk tot achter?
mvg kevin
Ik maak geen uitlaatspruitstukken voor diesels. Wel inlaat.
Uitlaatlijn wil ik wel een prijs voor maken. mail even naar info@dubdetail.com
Mvg, Pim Bonne
Maak je toevallig ook inlaatspruitstukken voor webers op een 16v(PL)
Wat is je prijs hiervoor?
Hoi Pim,
Maak je ook inlaatspruitstukken voor een 2.0 16v Turbo (abf) ?
Dus een inlaatspruitstuk als van een 1.8 20v maar dan voor een 2.0 16v abf.
Zoja met wat voor gasklephuis maten werk je dan?
Mark
Dub-Detail
29-07-2011, 17:38
Yes, PM voor info.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.