PDA

View Full Version : Gasklep K-jetronic Audi 5-cilinder voor je GTI!


quattrodado
23-11-2010, 23:48
Ik heb te koop:

een gasklep van een audi 5-cilinder motor met k-jetronic.
deze past ook op een golf gti 8V met k-jetronic. voordeel
is de grotere diameter van de kleppen. het resultaat hiervan
hoef ik aan de kenner niet uit te leggen...

de gasklep verkeert in gebruikte, maar goede staat.

mag weg voor 50 euro.

quattrodado
23-11-2010, 23:51
tevens nog te koop:

dezelfde soort gasklep, alleen dan aangepast voor nog
betere air flow. de kanalen zijn verbreed, de tussenschotten
afgevlakt en de wanden zijn gepolijst. de buitenkant van de
gasklep is glasparel gestraald.

mag weg voor 100 euro

quattrodado
24-11-2010, 23:36
Kickje

quattrodado
05-12-2010, 19:53
Hier wat foto's van de bewerkte gasklep direct na de bewerking.

http://logiq.at/dump/IMAG0079.jpg

http://logiq.at/dump/IMAG0080.jpg

http://logiq.at/dump/IMAG0081.jpg

http://logiq.at/dump/IMAG0100.jpg

http://logiq.at/dump/IMAG0101.jpg

http://logiq.at/dump/IMAG0102.jpg

http://logiq.at/dump/IMAG0103.jpg

http://logiq.at/dump/IMAG0085.jpg

Jetta MaNiA
05-12-2010, 21:02
Zit standaard al vaak op een 8v toch?
In ieder geval wel op mijn GTI van 1984.

Om onnodig ombouwen te voorkomen...:D

quattrodado
05-12-2010, 23:06
Standaard heb jij er een met kleinere diameter kleppen.
zo op het oog zie je dat niet.

en standaard is hij niet bewerkt.

2 verschillen dus tussen de jouwe en die van de foto's.
het verschil met de bovenste voor 50 euro is dus de diameter van
de kleppen+kanalen tov. een standaard 8V GTI klep.

oettinger_18
06-12-2010, 15:39
Nou is er al een heel topic geweest over dat audi gasklephuis maar met eenmaail gasklephuis kom je er tog niet? Je moet je inlaat ook aanpassen voor de diameter tog? Sorry dat ik je topic vervuil mischien weet jij het wel en dat je meer informatie kan geven

quattrodado
13-01-2011, 07:28
Aan je inlaat kun je niet veel vergroten. Je kunt hier alleen de binnenwanden bewerken maar dat heeft enkel zin als je hem uit elkaar zaagt en daarna weer aan elkaar last. aluminium lassen is geen makkie en de vraag is dan of het de moeite waard is voor de hobby tuner.

de diameter van je inlaatspruitstuk is immers een stuk groter dan beide gaskleppen. alleen moet je geen 10pk verwachten door het vervangen van de gasklep. zie het meer als een aanvulling op een geheel opgevoerde motor
met o.a. scherpe nokkenas, goed uitlaatspruitstuk, bewerkte cilinderkop, etc....

voor technische vragen graag een pb sturen. dit topic is een advertentie. bedankt :)