Log in

View Full Version : MKI Cabrio


Larsv5
27-12-2011, 20:07
Mooi gebakje dacht ik zo.... :D

http://link.marktplaats.nl/509139671

Dennis-Mash
27-12-2011, 22:56
Ziet er niet gek uit. Vind de prijs ook wel mee vallen. :)

Rinus66
28-12-2011, 02:00
Ziet er inderdaad goed uit, maar zo te zien weet de verkoper niet welke motor er inligt.

dragracer
28-12-2011, 07:46
Ziet er inderdaad goed uit, maar zo te zien weet de verkoper niet welke motor er inligt.

Hoe bedoel je dat ?? wat is er met de motor ?? :rolleyes:

Larsv5
28-12-2011, 10:11
ik denk dat er een 2H in ligt...

onemirrorman
28-12-2011, 10:31
mooie ride voor het voorjaar. jammer van het grijze interieur (geschmacksache).

Rinus66
28-12-2011, 13:03
ik denk dat er een 2H in ligt...


Ik denk een JH...

Larsv5
29-12-2011, 11:37
Ik denk een JH...


Wat is het verschil..? Volgens mij maakt het niet uit qua vermogen (toch?)

vento tdi
29-12-2011, 11:40
vind het leer ook gruwelijk lelijk(mijn mening he).
Maar zeker leuke auto voor de rest.

Larsv5
29-12-2011, 11:47
Vind het grijze leer eigenlijk wel wat hebben, had het in me passat ook en vond het wel netjes staan... Maar smaken verschillen (gelukkig).

vento tdi
29-12-2011, 11:50
het geribbelde bedoel ik vind gladden leer persoonlijk mooier.

Larsv5
29-12-2011, 13:14
Maar dit vind ik ook wel wat hebben, staat de auto niet verkeerd..

Rinus66
30-12-2011, 01:42
Wat is het verschil..? Volgens mij maakt het niet uit qua vermogen (toch?)

JH is k-jetronic, 2H is digifant. Vind een goedlopende JH beter aan het gas hangen, maar een 2H is te chippen. Verschil in vermogen is op papier 3 pk, daar zul je weinig van merken.

Larsv5
30-12-2011, 18:27
Thanks rinus, in het nieuwe jaar maar eens gaan kijken... Hebben jullie nog specifieke dingen waar ik op moet letten (cabrio kwaaltjes?)

gti-er
30-12-2011, 18:33
Vind hem zeker netjes! ;)
Ben zelf niet echt een Cabrio-man maar deze mag er zeker wezen. :thumbup:

De Pul
30-12-2011, 20:00
enige puntje dat ik zo zie is het deukje in de achterklep.echte cabrio-kwaaltjes zijn roest rond de bevestigingspunten van de clipper-set en of de kap wel netjes afsluit.voor de rest zou ik niks weten?

vento tdi
30-12-2011, 20:18
In de naden van de achterklep of daar geen roest zit.
Achterasophangpunten geen roest.
Goed opletten op de zijschermen achter waar de sierlijsten lopen dat daar geen las of plamuurnaden zitten(al 4 keer gezien).
En de voorste draagarmbevestigingen onder de auto of daar geen lasplekken zitten, vaak als zo'n ding schade gehad heeft trekken ze daar met een lomp tapeind de zooi weer recht....

Larsv5
30-12-2011, 20:22
Thanks gents... Eerst maar eens een kijkje nemen bij deze beste man en dan zien we wel weer verder...!

Jeff
30-12-2011, 20:48
Volgens de RDW is de eerste toelating 20-12-1989. En 70KW.
En de apk vervaldatum is 5-12-2009.

2H is wat zuiniger dan de JH en toch wat betrouwbaarder.

Larsv5
30-12-2011, 20:57
Thanks :thumbup:


Net ook ff gekeken en mij valt ook op dat de auto voor het laatst gekeurd is in 2009..?

Larsv5
30-12-2011, 20:59
Dus de 2H krijgt wat jullie betreft de voorkeur ipv JH

vento tdi
30-12-2011, 21:29
het enige voordeel in mijn optiek van de 2 h is dat deze elktronische injectie heeft.
Voordelen 2 h motor:

Iets zuiniger.
Elektronische injectie.
Iets meer vermogen.
Makkelijk te chippen.

Nadelen:
Blokken zijn gebaseerd op de jh.
Onderblokken(drijfstanglagers minder sterk).
Nokkenassen slijten soms wel hard.
Meer elektronica.

Ik heb zelf een overigens een dichte mk1 met 2 h erin die ik met volle tevredenheid rijd, maar heb diverse cabrio's in onderhoud waarvan er een 2 a 3 tal 2 h tjes mechanische ellende hebben gehad...

Larsv5
30-12-2011, 21:33
thanks vento TDI :thumbup:

Rinus66
31-12-2011, 01:41
Een goedlopende JH is een fijne motor en mijn oude ging tot 4500 toeren probleemloos mee met een DX. Deze staat al twee jaar stil als de apk vervaldatum klopt, let goed op het stationair lopen en of ze hem niet zelf hebben warm gereden voor een eventuele proefrit.