Log in

View Full Version : Org. NL Wolfsburg Edition '91

gti-er
13-01-2012, 21:41
http://link.marktplaats.nl/512511529

niet naar de prijs kijken! :D

Ddrag
13-01-2012, 22:05
Die gast is gek haha, dat bedrag vang je er niet voor met zo'n km-stand .. tenzij de motor gereviseerd is ofzo..!

tiepe ain
13-01-2012, 22:24
'Krijg ik het idee dat de auto als knutsel pakket gebruikt gaat worden, verkoop ik hem niet'.......

Nou, als ik deze auto voor zo'n bedrag zou verkopen mochten ze van mij echt alles met 't ding doen...

Larsv5
13-01-2012, 22:50
Weet ik voor dat geld een mooiere met een 16V op ITB's...

gti-er
13-01-2012, 23:13
kost wel wat meer en is ook niet org. NL.
maar goed... hij ziet er wel schon aus!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63471&highlight=ITB

Mk1driver
13-01-2012, 23:47
kost wel wat meer en is ook niet org. NL.
maar goed... hij ziet er wel schon aus!
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63471&highlight=ITB

What the vonk

sjoost
14-01-2012, 10:56
'Krijg ik het idee dat de auto als knutsel pakket gebruikt gaat worden, verkoop ik hem niet'.......

De autohandelaar die deze uitspraak doet moet naar mijn idee nog geboren worden. :cool:

Ruud_79
14-01-2012, 11:17
Wel weer apart om te lezen dat een topic als dit word gestart en gevoed door mensen die geen interesse hebben in een dergelijke auto.
Ik kan het mezelf goed voorstellen dat de verkoper dergelijke uitspraken doet, want als je ooit ziet hoe sommige mensen deze soort steeds zeldzamer wordende auto's verknallen, schieten de tranen je als vorige eigenaar in de ogen.
En ja wat betreft de prijs, heel makkelijk, vind je m te duur? Je hoeft m niet te kopen toch? Iemand mag vragen wat ie wil. Zou je zelf voor je eigen bolide ook doen denk ik zo.
Ga eens een vergelijkbare auto zoeken, dan kom je er wel achter hoe veel er staan. Allemaal verknald en met nog veel meer kilometers. Deze auto heeft alle documentatie erbij, zelfs de originele aankoopnota! Waar vind je dat nog??
Tel eens terug hoeveel deze auto jaarlijks heeft gereden, dan kom je op iets meer dan 10000 kilometer per jaar. Iets wat heel normaal is met een auto hoor!
Conclusie: Zet een link van een dergelijke zeldzame auto hier niet neer om m af te zeiken, maar zet m neer voor anderen die dit WEL op waarde weten te schatten.

Misha
14-01-2012, 11:38
Ziet er mooi origineel uit!

Mis wel een skirtkapje en de neus lijkt wel veel steenslag te hebben, vraag me af of het geen enorme tegenvaller is. Als je ziet hoe hij 'm beschrijft en op foto's zie je al wat dingetjes dan zal het irl nooit beter zijn. Maar ben 't eensch met Ruud.. als je zo'n ding echt zoekt dan is er niet veel om uit te kiezen.

vwmotorsport
14-01-2012, 11:47
Amen Ruud. Nederlands kenteken, ziet er op de foto,s behoorlijk uit probeer hem in die staat en origineel hollands maar te vinden. zit wel behoorlijk wat werk in

vdWal.
14-01-2012, 15:47
mist wel meer als 1 skirtkapje ook en zie geen radio.. maar echt wel een hele nette wagen :cool:

Rinus66
14-01-2012, 16:46
mist wel meer als 1 skirtkapje ook en zie geen radio.. maar echt wel een hele nette wagen :cool:

Bedoel je een ruitenwisser?

gti-er
14-01-2012, 17:08
Conclusie: Zet een link van een dergelijke zeldzame auto hier niet neer om m af te zeiken, maar zet m neer voor anderen die dit WEL op waarde weten te schatten.

Daarvoor zet ik hem ook niet hier neer!
Ik zet hem heus niet hier neer omdat hij lelijk is, maar omdat hij mooi is!
maar als jij hem als verkoper hem niet wilt verkopen omdat je geen liefhebber bent tsja.....
auto is maar een auto!
als je een auto verkoopt moet je zelfs blij zijn dat je hem verkoopt en NIET bij stil staan wat een ander er mee doet. Want dan heb je helemaal geen leven meer (aangezien ik er al zat versleten heb! :D ).
D'r zijn zat andere dingen wat belangerijker is dan dat je iemand in de gaten moet gaan houden wat hij of zij doet met een auto wat je ooit verkocht heb aan hem of haar.

BIEZELWERKS
15-01-2012, 06:33
Moet wel een APKaatje op die rode mkII,maar dat zal wel bij de prijs inzitten.
Wat betreft de kM stand dat is ja niks. En als die dealer onderhouden is en de complete historie is bekend, dan heb je wel een goed exemplaar. denk ik zo..

johanv22
15-01-2012, 11:21
Heb ook een nederlandse edition one met boekjes en aankoopnota erbij.

alleen kost deze aardig wat minder dan deze :)

maar ze worden alleen maar meer waard, nederlandse editions zijn er niet zo veel en ja ik hecht WEL waarde aan origineel nederlandse wagens!

martinus83
15-01-2012, 18:14
Erg leuke auto, misschien ietwat aan de prijs maar zoveel van deze edition's kom je niet meer tegen laat staan een 16v die in NL voor het eerst op kenteken is gezet.

johanv22
15-01-2012, 19:07
Erg leuke auto, misschien ietwat aan de prijs maar zoveel van deze edition's kom je niet meer tegen laat staan een 16v die in NL voor het eerst op kenteken is gezet.

Maar dit is geen 16 klepper hoor :)

Dokter D
15-01-2012, 19:37
Hij staat alwel een tijdje stil.
"vervaldatum apk: 09-10-2010"

Jan-Jelle
15-01-2012, 19:38
Ik vindt het een mooie auto, echter is hij wel flink aan de prijs.

En ik begrijp deze handelaar ook niet met zijn uitspraak dat hij hem niet verkoopt als hij denkt dat iemand hem zal verkrachten. Sowieso niet slim om dit op deze manier in een advertentie te zetten, dat schrikt namelijk af.

richard-polo
16-01-2012, 10:32

:thumbup: helemaal mee eens.

Ralph
16-01-2012, 12:03
Maar goed dat niet iedereen het hele verhaal van deze auto kent...

johanv22
16-01-2012, 14:56

elke auto heeft wel een verhaal :rolleyes:

Erik
16-01-2012, 15:00
Maar goed dat niet iedereen het hele verhaal van deze auto kent...ahh toe Ralph, vertel vertel.... :D

Je kent ook iedere VW bij jou in omstreken hè! :)

gti-er
16-01-2012, 19:12

ben toch wel benieuwd of hij daadwerkelijk zijn 5500 euro waard is! ;)
feiten graag!!! :D

Ralph
16-01-2012, 19:29
Het is en blijft natuurlijk wat de gek ervoor geeft, en ja het wordt een liefhebbers auto. Maar als je hem inkoopt voor 4000 Euro en hem dan te koop zet voor een 1,5 K meer moet je er geen lulverhaal over "liefhebbers" bij zetten.

Kijken wat hier weer voor commentaar op komt... Hopelijk alleen positief !!

gti-er
16-01-2012, 20:01
Het is en blijft natuurlijk wat de gek ervoor geeft, en ja het wordt een liefhebbers auto. Maar als je hem inkoopt voor 4000 Euro en hem dan te koop zet voor een 1,5 K meer moet je er geen lulverhaal over "liefhebbers" bij zetten.

Kijken wat hier weer voor commentaar op komt... Hopelijk alleen positief !!

:D

ik denk: gewoon een goeie winstmarge! :D

bluebastard
22-01-2012, 14:01
:D

ik denk: gewoon een goeie winstmarge! :D

:thumbup:

Lieuwe
22-01-2012, 14:08
Verkoper is liefhebber van een goeie winstmarge :D

Thomas 8v
22-01-2012, 14:58
Wel weer apart om te lezen dat een topic als dit word gestart en gevoed door mensen die geen interesse hebben in een dergelijke auto.
Ik kan het mezelf goed voorstellen dat de verkoper dergelijke uitspraken doet, want als je ooit ziet hoe sommige mensen deze soort steeds zeldzamer wordende auto's verknallen, schieten de tranen je als vorige eigenaar in de ogen.
En ja wat betreft de prijs, heel makkelijk, vind je m te duur? Je hoeft m niet te kopen toch? Iemand mag vragen wat ie wil. Zou je zelf voor je eigen bolide ook doen denk ik zo.
Ga eens een vergelijkbare auto zoeken, dan kom je er wel achter hoe veel er staan. Allemaal verknald en met nog veel meer kilometers. Deze auto heeft alle documentatie erbij, zelfs de originele aankoopnota! Waar vind je dat nog??
Tel eens terug hoeveel deze auto jaarlijks heeft gereden, dan kom je op iets meer dan 10000 kilometer per jaar. Iets wat heel normaal is met een auto hoor!

Ik kan me mijn eigen tranen nog herinneren toen ik een, voorheen zo originele, Polo G40 Genesis met lage km op een meeting zag met
- het originele soundsysteem verwijderd,
- een externe olie koeler voor de bumper,
- etc etc ...

Klinkt bekend neem ik aan. ;)

En ivm dat deze auto het waard is en dat je vragen mag wat je wil.
Het zijn toch vaak, niet altijd, mensen die zelf geld verdienen met de hype die dit zullen verkondigen. Ik denk dat we hier allemaal op 1 of andere manier liefhebbers zijn, ook de "topicstarter". Anders zou hij niet op de advertentie uitgekomen zijn. Zoeken naar auto's die je niet wil hebben, wie houdt er zich ermee bezig?

Ik heb de auto niet IRL gezien dus kan er niet over oordelen. Maar laten we aub elkaar geen blaasjes wijsmaken.
Ja het is een edition one (hoeveel X0.000 zijn hier van gemaakt?). En ja leuk zo'n aankoopbewijs. Maar ik ken persoonlijk geen verzamelaars die interesse hebben in 1tje met 240.000km op de klok met, zelfs op de slechte foto's te zien, behoorlijke steenslag, geen Gamma radio, versleten wang. En als zo iets kleins als een dorpelkapje niet kan gemonteerd worden, zegt dit veel over de huidige eigenaar.
Op je laatste punt ga ik dus met je mee, schiet niet op de auto, want die heeft zijn eigen prijs niet bepaald. De eigenaar daar en tegen.... ;)

martinus83
24-01-2012, 17:49
Maar dit is geen 16 klepper hoor :)

Je hebt inderdaad gelijk. Heb niet goed gekeken, zag het Recaro interieur en gezien die alleen in 16v's zijn geleverd (zover ik weet) ging ik ervanuit dat het een 16v is.

Hij is dus wel origineel NL, het is helaas een 8v en niet origineel gezien het interieur. Al vind ik Recaro van een 16v uiteraard een stuk mooier.

Nee het geld wat hij er voor vraagt is hij naar mijn mening lang niet waard!

johanv22
25-01-2012, 20:24
Je hebt inderdaad gelijk. Heb niet goed gekeken, zag het Recaro interieur en gezien die alleen in 16v's zijn geleverd (zover ik weet) ging ik ervanuit dat het een 16v is.

Hij is dus wel origineel NL, het is helaas een 8v en niet origineel gezien het interieur. Al vind ik Recaro van een 16v uiteraard een stuk mooier.

Nee het geld wat hij er voor vraagt is hij naar mijn mening lang niet waard!

Wat betreft de recaro's, deze zijn ook geleverd in de 8v.

Ik heb zelf een Nederlandse edition 8v met de recaro's.

Bij een 16v staat het in de hoofdsteun geborduurd :)

Ruud_79
26-01-2012, 21:06
[QUOTE=Thomas 8v]Ik kan me mijn eigen tranen nog herinneren toen ik een, voorheen zo originele, Polo G40 Genesis met lage km op een meeting zag met
- het originele soundsysteem verwijderd,
- een externe olie koeler voor de bumper,
- etc etc ...

Klinkt bekend neem ik aan. ;)

Klinkt heel bekend ja, maar aan mijn G40 was destijds niet heel veel gedaan hoor. Oliekoeler kon er weer af, en het radiosysteem had ik nog en kon ook weer teruggebouwd worden. Maar goed, ook ik was toen 10 jaar jonger en zou dat nu vast en zeker anders hebben gedaan. Dus daar ga ik verder niet op in.
Om dan nu een trapje na te geven over een auto die ik 8-10 jaar geleden had vind ik een beetje jammer Thomas...

obimaster
28-01-2012, 07:50
idd wat tijden stylen en smaken veranderen met de jaren.

mvg

gti-er
28-01-2012, 13:39
idd wat tijden stylen en smaken veranderen met de jaren.

mvg

gelukkig wel! :thumbup: