View Full Version : corrado start slecht. (heel veel rook)
jeffrey-16v
26-05-2012, 11:14
heyzz
ik heb sinds kort een corrado 1.8 g60.
nu heb ik het volgende probleem: de corrado start niet met een warme motor.
vervangen:
luchtfilter
bougiekabels
bobine
bougies
rotor
verdelerkap
brandstoffilter
olie + filter.
gasklephuis schoongemaakt.
symptomen:
start alleen met 100% koude motor. (ook heel snel).
geeft tijdens het starten met warme motor een enorme blauwe walm.
blauwe walm is direct weg als de auto uiteindelijk loopt.
als de auto loopt met warme of koude motor is de rook iets zwart (niet veel).
krijgt wel benzine, brandstofpomp maakt zijn normale geluid en je ruikt de benzine tijdens het doorstarten.
toerental schommelt stationair tussen de 1000 en 1500 tpm.
auto loopt tijdens het rijden heel normaal, alleen bij gas los zakt hij heel abrubt in toeren.
g-lader word binnenkort gereviseerd, maar dat wil ik eerst dit probleem van de baan hebben.
ik hoop dat mensen hier iets mee kunnen, want ik snap het niet meer.
groeten jeffrey
Golf2_Gtd
26-05-2012, 11:20
Heb je gekeken of lambdasonde nog goed is als die die heeft..? ik had een gelijke probleem.. alles vervangen.. maar uiteindelijk bleek de lambda kapot te zijn gewoon ff de stekker loskopelen hoe kijken hoe die loopt?Hoe zit het met de olieverbruik van de motor blauwe rook duid op olieverbruik.. ?
jeffrey-16v
26-05-2012, 12:03
Heb je gekeken of lambdasonde nog goed is als die die heeft..? ik had een gelijke probleem.. alles vervangen.. maar uiteindelijk bleek de lambda kapot te zijn gewoon ff de stekker loskopelen hoe kijken hoe die loopt?Hoe zit het met de olieverbruik van de motor blauwe rook duid op olieverbruik.. ?
hey,
lambdasonde stekker loshalen geeft geen resultaat.
auto blijft het zelfde lopen, dus die zou dan stuk zijn.
olie verbruik heb ik niet kunnen meten, omdat ik nog geen 200km met de
corrado heb gereden. blok is wel helemaal droog, maar dat zegt niks over inwendig. en als de auto wel loopt is de rook echt direct weg.
bedankt voor de tip!
ik ga de lambda dan zowiezo vervangen.
gr. jeffrey
jeffrey-16v
27-05-2012, 11:28
nieuw symptoom:
auto rookt ook blauw bij het rijden en stationair nog veel meer.
blauwe en zwarte rook wisselt zich af.
toch ergens een olie lekkage? koppakking? ik hoop het niet...
jeffrey-16v
27-05-2012, 11:50
lader aan gort?
hoe kan je dit herkennen?
want de auto loopt verder gewoon goed.
g-lader maakt ook geen gekke geluiden.(wel een beetje het typische
compressor gehuil)
ik las ook iets over de klepsteelrubbers en geleiders. kan dit?
lader uit je systeem halen en kijken of de motor het nog doet.......alles kan,maar voor je in het wilde weg gaat vervangen zou ik beter het probleem traceren.
jeffrey-16v
27-05-2012, 13:02
zojuist even een stuk gereden,
had op een forum gelezen over een test;
doortrekken in de 2e versnelling, dan gas loslaten tot onderin de toeren
en dan ineens weer vol gas., bij blauwe rook zouden dan de kleprubbers of geleiders verrot zijn...
de auto rookte helemaal niet, dus volgens die test zijn de kleprubbers en geleiders goed. .
ook greep gisteren in de 3e versnelling de toerenbegrenzer in bij ong. 6300 toeren (inhouden en een enorme knal) vandaag bij dik over de 7000 toeren (liep teller uit)
dit alles natuurlijk bij een goed warme motor, en weer rustig koel rijden.
ook heb ik de slang van de carterontluchting afgekoppeld bij het starten.
de auto starte nog niet jovel, maar hij starte wel....
mischien de carter ontluchting?
corrado-usa
27-05-2012, 17:52
zo te horen is de lader niet veel meer als de lader aan zijn einde is neemd die ook olie en als je te lang door rijdt komt de delen van de lader in de motor en is de motor ook nog weg ben bang dat de motor al wat heeft op gelopen.
jeffrey-16v
27-05-2012, 18:20
het probleem is gedeeltelijk opgelost!!!
de stekkers van de temperatuursensoren (zwarte en blauwe) waren verwisseld door de vorige eigenaar....
dat de auto wel goed liep bij de aankoop is mij een raadsel.
nu is de vraag nog; is die blauwe walm wat bij het starten kwam normaal als deze stekkers verwisseld zijn?
de auto rookt nu nog een heel klein beetje zwart bij gasgeven bij stilstand.
te weinig brandstof? (absoluut geen blauwe rook meer)
en de auto houd een beetje in laag in de toeren, boven 1500 toeren is het over. co goed afregelen?
daarbij ga ik de lambda ook vervangen omdat de auto niks beter of slechter loopt als de stekker er af is, dit zou normaal wel moeten toch?
wat de lader betreft, ik denk dat het wel meevalt met de lader.
hij word binnenkort wel zowiezo gereviseert, uit voorzorg.
bedankt voor jullie hulp.
groeten jeffrey
corrado-usa
27-05-2012, 22:28
p.s naar de computer loopt een slangetje heb al eens gehad dat die gaar was en liep die ook erg beroerd en rookte ook wat.daarna vervangen en rijdt hij beter.mischien heb je daar wat aan.
jeffrey-16v
28-05-2012, 11:57
p.s naar de computer loopt een slangetje heb al eens gehad dat die gaar was en liep die ook erg beroerd en rookte ook wat.daarna vervangen en rijdt hij beter.mischien heb je daar wat aan.
dit is idd een berucht slangetje, en die is al vervangen voor een nieuw exemplaar.
ik vervang de lambda nog en de blauwe temp.sensor uit voorzorg,
en dan is het probleem hopelijk over.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.