PDA

View Full Version : beginnersvragen alom


veryferry
28-05-2012, 21:59
Hallo volksmensen,

ik ben Ferry (kennismaking hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100419)), nieuw hier en heb wat vragen m.b.t. het visueel en motorisch upgraden van mijn golf MK4. Ik ben nog echt een beginneling wat betreft beide zaken, dus lach me aub niet uit vanwege mijn onwetendheid haha ;)

De kwesties waar ik momenteel mee worstel zijn hieronder beschreven.
Excuses voor de lange lappen tekst, maar ik ben maar liever duidelijk ;)


Wanneer mijn huidige banden aan vervanging toe zijn zou ik graag gelijk nieuwe velgen nemen en de originele voorzien van winterbanden.
Nou heb ik van mensen gehoord dat alles boven 17" eigenlijk niet meer zo heel comfortabel is binnen stadsverkeer. Maar ik wil wel graag dat de wielkast er een beetje gevuld uit ziet. Dus wil ik ook wat lager.
Maar wederom weer niet zo laag dat ik er echt last van ondervind in dagelijks gebruik. Vandaar dat het mij een goed idee lijkt een verstelbare schroefset te nemen die (al dan niet elektronisch) verstelbaar is in hoogte en stugheid.
Ook lijkt het me er wat stoerder uit zien wanneer de achterste twee wielen iets breder zijn dan voor. Dit lijkt me makkelijk te realiseren met spoorverbreders. Dus ook daar zit ik aan te denken, ook omdat ik denk dat dit de wegligging (al is het nihil) kan verbeteren.
Wat mij ook een relatief kosteloze upgrade lijkt voor een kleine verbetering in wegligging is het monteren van een veerpootbrug.
Verder is mijn auto zwart, en daar hou ik van. Zo erg, dat ik overweeg om alles in kleur mee te laten gaan, zo ook de lampen.

Nu de meerdere vragen die ik hierover heb:

-Waar kan ik goed zoeken voor mooie velgen?
(Ik zie veel velgen van andere merken die het vaak erg goed doen, maar ook third-party velgen die erg sexy zijn. Ik ben alleen niet rijk en vind 1000 euro voor een setje velgen al behoorlijk duur.)

-Bij welke combinatie van inch en rijhoogte begin je echt rijcomfort in te leveren?

-Bij welke combinatie van inch en rijhoogte begint het er een beetje stoer uit te zien?

-Wat gaat een goede, in hoogte en stugheid verstelbare schroefset me kosten?

-Zijn deze ook te vinden in elektronisch aanpasbare instellingen? (ipv elke keer onder de auto te moeten kruipen als ik een keer 4 mensen moet vervoeren).

-Zijn die kwalitatief te vergelijken met originele?

-Wat kost een gemiddeld setje getrokken banden?

-Gaan getrokken banden sneller kapot? Kan je er nog wel mee scheuren?

-Wat kost een gemiddeld duo-setje spoorverbreders?

-Hebben spoorverbreders daadwerkelijk een gunstig effect op je wegligging?

-Wat kost een fatsoenlijke veerpootbrug?

-Heeft een veerpootbrug daadwerkelijk een gunstig effect op je wegligging?

-Zijn Hella Black Smoke achterlichten goed waterdicht? En waar kan ik deze krijgen? Google ken ik wel, maar heb ik soms blijkbaar moeite mee haha.

-Verder vind ik compleet rode achterlichten ook wel mooi (zoals deze (http://i152.photobucket.com/albums/s183/vwtam/bolf1.jpg)). Enig idee welke dit zijn?

-Zijn er mooie koplampen te vinden waarbij de behuizing eventueel donker is, maar in ieder geval alle lampen wit zijn wanneer niet in gebruik? Ook kwalitatief gewoon goed, dus geen goedkope carstyle rommel.

-Verder zou ik graag wat tips voor sites krijgen waar je terecht kunt voor kwalitatieve motorische (upgrade) onderdelen voor een golk MK4.

-Ook zou ik graag link tips krijgen voor plaatsen waar ik originele Volkswagen styling onderdelen kan vinden (dus niet sites als autostyle of cargoods)



Er zullen vast meer vragen komen en/of voortvloeien uit eventuele antwoorden...dus hou hem alstublieft op scherp ;)

Bedankt voor het lezen en prettig kennis te maken.


Gr,
Ferry

Tjaap
29-05-2012, 06:24
Zo dat is inderdaad een behoorlijke lap tekst.

Als eerste: comfort en verbeterde wegligging gaan niet altijd samen.
Goede schroefsetjes zijn vrij prijzig maar al voor 300 euro kan je op de grond liggen als je wil. Elektronische sets bestaan maar is meer iets uit de racerij. En dan kom je in een prijsklasse terecht waarbij je beter airride kunt nemen. Airride klinkt zowiezo als een goede oplossing om aan al jouw wensen te voldoen. Enige nadeel is de prijs (vanaf twee duizend ongeveer)

Grotere wielen zijn niet perse oncomfortabel, het is de bandenmaat die die invloed heeft. In deze geldt: maak het niet te gek. Niet te groot niet te plat niet te getrokken en niet teveel spoorverbreder.

En ja veerpootbruggen zijn een mooie betaalbare toevoeging die je echt wel gaat merken.

veryferry
29-05-2012, 14:12
oei..dat verlagen ga ik dan nog maar eens heroverwegen haha. Wat kost een gewoon goed schroefsetje, dus niet elektronisch? Wel het liefst nog met mogelijkheid tot instellen van hoogte en stugheid.

Enne....die veerpootbruggen van rond de 50-100 euro...zijn die al prima? Is de montage daarvan makkelijk zelf te doen?

veryferry
29-05-2012, 21:17
Iemand nog antwoorden op sommige van de andere vragen wellicht?

Audi1981
29-05-2012, 21:23
Google ken ik wel, maar heb ik soms blijkbaar moeite mee haha.


Je kan de search op het forum hier eens proberen :thumbup:
Dan zie je vanzelf wat de meningen over schroefsets, velgen en de banden zijn. Verder is "comfort inleveren" een nogal subjectieve term. Sommige mensen vinden rijden op de bumpstops nog prima te doen ;)
Verwacht geen kant en klare handleiding voor het customizen van een mk4, zoveel mensen, zoveel smaken :D

veryferry
29-05-2012, 21:44
Thanks..zal ik eens doen. Maar de "smaak-vragen" zijn maar een klein deel van de lap tekst ;)
Dus de vraag of er wellicht nog antwoorden zijn op de andere, ietswat meer specifieke vragen, blijft nog steeds staan ;)

:D