PDA

View Full Version : Polo 1.3 g40 startproblemen

Golf2_Gtd
29-05-2012, 17:41
Dag Allemaal,

Ik heb de laaste tijd startproblemen met mijn g40..
Ene keer start die wel heel makkelijk.. ene keer helemaal niet
toen ik de auto had gekocht was lamdasonde afgekoppeld.. starte goed reed goed lamdasonde eraan gekoppeld liep 1 a 2 dagen goed daarna niet meer toen kwam ik erachter dat de lamdasonde kapot was lamda eraf gekoppeld liep weer goed tot laaste paar dagen weer soms als ik de auto probeer te starten lijkt net alsof die wilt aanspringen soms springt die dan ook weer aan soms niet.. lijkt net als of het moment geen benzine te krijgen.. maar als die eenmaal loopt loopt die als een zonnetje

De onderdelen die ik heb vervangen zijn.

rotor + verdelerkap
Bougies
Bougiekabels
Blauwe Temperatuur Sensor
Gasklephuis schoongemaakt
Extra luchtschuif schoongemaakt onder inlaatspruitstuk

Km stand van G40 is 240.xxx olie verbruik is niet en geen koelvloeistof verbruik

1.Dat de lambdasonde kapot is mag toch geen invloed hebben op niet starten van de motor? (nieuwe lambda is onderweg)

2. Ik heb ook het vermoeden dat mijn extra luchtschuif het niet doet want als ik hem start hoor ik hem ook niet verhoogd stationair draaien weet iemand waar ik een nieuwe kan bestellen..? bij ebay kon ik hem niet vinden.. lokale onderdelen boer?

3. Weet iemand waar mijn startproblemen aan kan liggen..? ik heb het vermoeden dat het of aan het benzinepomp ligt bij de rechterachterwiel of bij de vlotter

Ralph
29-05-2012, 22:00
Als je de auto op contact zet hoor je de benzine pomp dan even lopen of niet ?

Golf2_Gtd
29-05-2012, 22:54
Als je de auto op contact zet hoor je de benzine pomp dan even lopen of niet ?

Die hoor ik helemaal niet wat me wel opvalt is dat ik hele tijd een lichte gezoem hoor tijdens dat ik voor een stoplicht stil sta het geluid komt wel van achter sins ik de auto heb ik geen gezoem gehoord..

Dennis@polo86c.nl
30-05-2012, 10:07
Gezoem van achter zijn de benzinepompen, 1 in de tank, en 1 onder de auto.
Toch zou je wel even een paar seconden gezoem moeten horen als je de auto op contact zet.

Lambdasonde heeft niks met startproblemen te maken.

Hoe heb je die luchtschuif schoongemaakt? Ingebouwd?
Je moet er doorheen kunnen kijken als de schuif koud is (gaat dicht door electrische verwarming en warmte van koelvloeistof).

Denk dat het probleem in de schakelaar van het contactslot zit.
Heb ik ook al eens gehad, soms wel starten, en soms alleen rondraaien maar niet aanslaan. Onsteking/injectie krijgt dan geen spanning.

Nieuwe schakelaar kun je zo proberen, door stekker van huidige schakelaar op nieuwe te zetten en nieuwe schakelaar te draaien met schroevendraaier.

Inbouwen is iets meer werk:
Stuur eraf, adapterhuls van stuurstand (poelietrekker), contactslothuis los, en schroefje van schakelaar los. Dan kun je schakelaar aan achterkant vervangen.

Golf2_Gtd
30-05-2012, 16:27
Gezoem van achter zijn de benzinepompen, 1 in de tank, en 1 onder de auto.
Toch zou je wel even een paar seconden gezoem moeten horen als je de auto op contact zet.

Lambdasonde heeft niks met startproblemen te maken.

Hoe heb je die luchtschuif schoongemaakt? Ingebouwd?
Je moet er doorheen kunnen kijken als de schuif koud is (gaat dicht door electrische verwarming en warmte van koelvloeistof).

Denk dat het probleem in de schakelaar van het contactslot zit.
Heb ik ook al eens gehad, soms wel starten, en soms alleen rondraaien maar niet aanslaan. Onsteking/injectie krijgt dan geen spanning.

Nieuwe schakelaar kun je zo proberen, door stekker van huidige schakelaar op nieuwe te zetten en nieuwe schakelaar te draaien met schroevendraaier.

Inbouwen is iets meer werk:
Stuur eraf, adapterhuls van stuurstand (poelietrekker), contactslothuis los, en schroefje van schakelaar los. Dan kun je schakelaar aan achterkant vervangen.

je bedoelt het wit contact blokje achter het contact slot.. die zou ik eventueel kunnen vervangen.. maar toen die niet starte heb ik gekeken of die vonkte en dat deed die als die geen spanning zou krijgen dan zou die toch ook niet moeten vonken of heb ik het mis? is de vlotter van een normale 1.3 wat in het tank zit het zelfde als een g40..? of moet specifiek van een g40 hebben?

Het luchtschuif heb ik uiteindelijk schoongemaakt met remreiniger toen ik hem had de vorige eigenaar had hem er niet goed op gezet.. hij had 1 bout gebruikt volgens mij kon die bij de andere niet bij.. de andere bout heb ik erweer op gezet en de stekker er weer op gemonteerd toen ik hem schoonmaakte was die wel lichtjes open.. soort van halve maan heel klein

Golf2_Gtd
01-06-2012, 14:31
weet iemand waar ik de brandstofpomp relais kan vinden.. van een polo g40?

The_Maxx
01-06-2012, 23:58
naast de ecu. Vervang die wat er naast zit ook ff, zijn van hetzelfde type ;)

Golf2_Gtd
25-07-2012, 00:29
probleem is al een tijdje opgelost de hallgever was overleden heb op sloop een nieuwe onsteking kunnen bemachtigen..

The_Maxx
25-07-2012, 08:07
heb je ook al een nieuwe lambda gemonteerd? Want het is niet gezond voor je blok om zonder rond te rijden. Dat ding is nogal van belang voor een goed motorloop.

Golf2_Gtd
25-07-2012, 11:28
Ik heb ook een ander lambda gemonteerd ik heb het vermoeden dat deze lamda
Het niet goed doet want soms loopt die laag in toeren stationair ik heb een nieuwe gekocht
Via ebay alleen nog erop zetten