View Full Version : Polo start niet, aanslepen wel
Beste medeforumers,
ik heb een polotje 1.3 benzine van 1995
192xxx km gelopen en verder niets bijzonders of speciaals
Deze auto reed gewoon en verder geen problemen behalve
dan dat de startmotor wat meer lawaai maakt dan normaal.
Laatst had ik al met de auto gereden en wou even later weer weg en de
auto wou niet meer aanslaan. Je hoort de startmotor wel rond draaien en
heel af en toe net alsof de auto aanslaat. Maar uiteindelijk doet die niets.
Dus ik de auto naar huis gesleept en onderweg nog een keer geprobeert. Dan start de auto wel gewoon door de koppeling op te laten onder het slepen.
Even later thuis uitgezet en opnieuw geprobeert en starte gewoon weer.
Auto weer een dagje gestaan en wou weer niet starten zelfde symptonen. Als je het verhaal zo leest zou je in 1e instantie denken dat het aan de startmotor ligt maar vind het dan toch raar dat de startmotor wel gewoon rond draaid. Ik heb de auto ook uitgelezen en de enige foutcode is die op de nokkenaspositiesensor.
Wat denken jullie gewoon de startmotor vervangen of moet ik het toch in een andere hoek zoeken.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Greets Mc Gulf
Startmotor er af gehaald?
Kan zijn dat het tandwiel vast zit die het vliegwiel andrijft.
Anders kijken of ie vonkt als de motor nog wil draaien met de startmotor. Contact slot ga namelijk ook wel es kapot en dan pakt ie niet aan.
En die sensor moet je wel even fixen.
Startmotor er af gehaald?
Kan zijn dat het tandwiel vast zit die het vliegwiel andrijft.
Anders kijken of ie vonkt als de motor nog wil draaien met de startmotor. Contact slot ga namelijk ook wel es kapot en dan pakt ie niet aan.
En die sensor moet je wel even fixen.
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Daar zal ik morgen dan maar is mee beginnen. Hij lijkt de motor wel aan te draaien met de startmotor maar zal morgen nog eens proberen en kijken of het vliegwiel draaid als ik de auto probeer de starten. Hoe kan ik eventueel checken of het contactslot kapot is ?
Die sensor dat komt helemaal goed.
Bedankt voor de reactie
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Daar zal ik morgen dan maar is mee beginnen. Hij lijkt de motor wel aan te draaien met de startmotor maar zal morgen nog eens proberen en kijken of het vliegwiel draaid als ik de auto probeer de starten. Hoe kan ik eventueel checken of het contactslot kapot is ?
Die sensor dat komt helemaal goed.
Bedankt voor de reactie
Ik dacht als ie niet vonkt, maar dan kan het natuurlijk meer zijn dat kapot is.
Dit contact slot prbleem heb ik namelijk een tijd gelden gehad met een Golf 3. Alles zoeken en het bleek contact slot, die gaan wel stuk. Probeer helemaal je sleutel maximaal te draaien die Golf wilde toen wel starten.
Nou zoeken succes.
Ik dacht als ie niet vonkt, maar dan kan het natuurlijk meer zijn dat kapot is.
Dit contact slot prbleem heb ik namelijk een tijd gelden gehad met een Golf 3. Alles zoeken en het bleek contact slot, die gaan wel stuk. Probeer helemaal je sleutel maximaal te draaien die Golf wilde toen wel starten.
Nou zoeken succes.
Bedankt voor je reactie,
ik weet genoeg. Kan weer ff voorruit met diagnose stellen en aanknooien hahah we zullen zien waar we op uit komen :)
nou heb het 1 en ander is even uitgeprobeerd.
Heb de startmotor eerst is rechtstreeks doorverbonden met de accu om te kijken of het contactslot kapot is. Maar geen resultaat. Toen maar is de startmtor er afgehaald en die in de werkbank getest.
Op het asje zit wel heel veel speling maar daardoor zou die nog wel moeten aanslaan. Even getest met een accu tandwieltje komt goed naarbuiten en draaid. Alleen komt het tandwieltje niet gelijk terug maar komt heel langzaam terug.
Ik weet niet of doordat het tandwieltje niet gelijk terug komt de auto niet zal aanslaan ??
Anders eerst maar is een andere startmotor ophalen
nou heb het 1 en ander is even uitgeprobeerd.
Heb de startmotor eerst is rechtstreeks doorverbonden met de accu om te kijken of het contactslot kapot is. Maar geen resultaat. Toen maar is de startmtor er afgehaald en die in de werkbank getest.
Op het asje zit wel heel veel speling maar daardoor zou die nog wel moeten aanslaan. Even getest met een accu tandwieltje komt goed naarbuiten en draaid. Alleen komt het tandwieltje niet gelijk terug maar komt heel langzaam terug.
Ik weet niet of doordat het tandwieltje niet gelijk terug komt de auto niet zal aanslaan ??
Anders eerst maar is een andere startmotor ophalen
Goed idee. Heb je ook een op reserve als dat het niet was.
Heb je al kunnen zien of ie wel goed vonkt? Ook nog even kijken of er benzine komt.
Kun je die polo ook uitlezen, zit er een uitlees stekker in. Dat scheelt soms veel tijd, ook al zit er weinig uit te lezen electronica in een Polo. Maar je kunt geluk hebben.
Goed idee. Heb je ook een op reserve als dat het niet was.
Heb je al kunnen zien of ie wel goed vonkt? Ook nog even kijken of er benzine komt.
Kun je die polo ook uitlezen, zit er een uitlees stekker in. Dat scheelt soms veel tijd, ook al zit er weinig uit te lezen electronica in een Polo. Maar je kunt geluk hebben.
ja dat deed die allemaal goed. Het uitlezen had ik al een keer gedaan en toen gaf die alleen de nokkenaspositie sensor aan. Maar morgen eerst maar is even andere startmotor proberen
nokkenaspositiesensor=hallgever.die fout heb je altijd als je uitleest met niet-draaiende motor,bij deze types.niets om je druk over te maken.startmotor zelf zal wel stuk zijn denk ik? of contactblokje,maar dat moet je even uitsluiten door de auto op contact te zetten en dan dmv verbinden op de starter te kijken of ie welaan wil springen.dus even met een draadje vanaf de accu[+] naar het kleine stekkertje op de starter.
nokkenaspositiesensor=hallgever.die fout heb je altijd als je uitleest met niet-draaiende motor,bij deze types.niets om je druk over te maken.startmotor zelf zal wel stuk zijn denk ik? of contactblokje,maar dat moet je even uitsluiten door de auto op contact te zetten en dan dmv verbinden op de starter te kijken of ie welaan wil springen.dus even met een draadje vanaf de accu[+] naar het kleine stekkertje op de starter.
Ik heb de startmotor inmiddels vervangen en heb geen verschil. Bij het starten klinkt hij nu wel een stuk beter omdat de oude veel speling had op het asje. De auto nog een keer proberen aan te slepen en toen sloeg de auto ook niet meer aan.
Dus inmiddels kan ik denk ik overnieuw beginnen om te kijken of die vonkt/benzine etc. krijgt.
Inmiddels hebben er al veel mensen aan gezeten dus het kan overal aan liggen.
Bedankt voor jullie reacties
Succes,
Laat maar weten als je er echt niet uit komt. Ik heb een Golf 2 met een 1.3, zo een rare storing in zitten dat het niet te vinden is. Niet handig ja.
Inmiddels heb ik de auto bij een vriend staan, die er wat meer vanaf weet. Die heeft er is even na gekeken en volgens hem blijft de startblokkering er op staan. Nou probeert hij de startblokkering er af te krijgen of te omzeilen en dan maar is zien of er weer mee kunnen rijden. Ik laat het nog even weten!
bedankt voor je reactie's
Vandaag de auto weer opgehaald maar loopt helaas nog steeds niet. De startblokkering blijft er op staan volgens een vriend maar deze kreeg hem niet omzeild of gekraakt. Iemand ideen om te doen
Dacht zelf aan een andere transponder in de sleutel met daarbij startblokkering kastje en eventueel computer ??
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.