View Full Version : Verzekering
Rickyrick
24-04-2005, 15:45
Allo,
Ben ff benieuwd wat jullie betalen aan verzekering per jaar voor een auto die ouder is dan 20 jaar.
Hoe zit dat met oldtimerverzekering? is er een voorwaarde dat je min een aantal schade vrije jaren moet hebben oid?
Ik heb de vr6 altijd op naam van pa gehad maar heb ik begin dit jaar overgezet op m'n eigen naam en de golf 1 is nou ook bij Centraal Beheer verzekerd.
Ben nog 21 dus dat is leuk aan de prijzige kant.
Voor de MK1 betaal ik 50 euro per maand, ik hoorde dat je dat per jaar betaald voor een oldtimerverzekering?
Wie kan me er wat meer over de voorwaarden vertellen?
mijn auto is 23jr oud
en ik betaal 242,- per jaar
ik kan er een oldtimer verzekering op zetten alleen bouw ik dan geen no claim en zo op
en als ik straks deze als 2de auto ga gebruiken is het toch wel meegenomen als ik wat korting krijg voor een normale auto
maar je kan hem ook als 2de auto verzekeren en dan betaal je nog minder
ik ben verzekerd bij gio advies groep
Volkswouter
24-04-2005, 16:30
Fiat Panda 1989 kost mij 16 euro per maand voor een WA extra met rechtsbijstand en inzittende en als tweede auto heb ik me bus uit 1966 voor 8,75 euro per maand all risk verzekerd.
Bij een oldtimer verzekering word er niet naar leeftijd gekeken,ik ben zelf 25 en heb me bus nu 3 jaar.Het enige wat héél vaak een vereiste is dat er nog een auto voor dagelijks gebruik verzekerd is.
Rickyrick
24-04-2005, 17:11
checkkk thanks volk!
Ik heb een cabrio dus die heb ik top verzekerd (WA/casco). Dure bedoening, 657,40 per jaar. Alleen WA kost me 240,64 per jaar.Ik ben wel aan het kijken naar een goedkopere verzekering.
Als je een old-timer verzekering hebt mag je officieel maar 14.000 o.i.d per jaar rijden.
OakgreenVR6
24-04-2005, 18:03
Ik zat aan 55euri per jaar voor mijn 75'er Golf via www.verzekeruzelf.nl, alleen WA.
site doet het niet...tenminste als je bezoeker bent.
ik heb me 83er cabrio all-risk voor 160 per jaar... oldtimer verzekering weliswaar, kan alleen als je ouder als 23 of 24 bent meen ik... dus ze kijken wel naar leeftijd... ook moet je een dagelijkse auto hebben en mag je maar 7500 km rijden... (bij sommige maar 5000, er moet er ook een zijn met 10000)
Rickyrick
24-04-2005, 19:02
okeej naja dan zou ik weer beide auto's moeten gaan wisselen van verzekering...het zijn wel de betere prijzen
je moet eens kijken bij www.zlm.nl dat is bijna altijd de goedkoopste verzekering
Via de ANWB: Oldtimerverzekering voor € 72,50 per jaar. Via een reguliere verzekering zou dat minimaal € 550 zijn.
Maximaal 7.500 kilometer, moest wel kopie autopapieren dagelijkse auto insturen.
Heeft verder geen effect op no-claim voor dagelijkse auto (was gelukkig al 75% :biggrin: )
Rickyrick
25-04-2005, 20:57
thanks, ga ff kijken!
Rickyrick
25-04-2005, 21:00
moet ik dat ding ook echt laten taxeren?
Nee hoor, hoeft niet. Ze vroegen wel de aanschafwaarde. Maar als 'ie plat gereden wordt zou ik nergens op rekenen..... :mad: :mad: :mad:
Rickyrick
25-04-2005, 21:06
haha ja ach zo gaat dan :)
Pedaalemmer
26-04-2005, 09:09
ik betaal 82 euro per kwartaal..golf gti 1985 verzekerd nog steeds op mijn broers naam (24)...doe ik het op me eigen naam dan stijgt deze met 70 euro
ik betaal 90euro per jaar voor mijn gti uit 1982 en dat is met onbeperkte kilomters.
OakgreenVR6
26-04-2005, 09:57
Wel zo handig om dan gelijk ff te vermelden waar (en hoe) je auto verzekerd is ;)
SplitBien
26-04-2005, 10:03
Ze kijken wel degelijk naar je leeftijd... Ik heb met de ponton veel moeite moeten doen om een verzekering te vinden, de auto was te oud en ik was te jong, die combi kan schijnbaar niet. Nu eindelijk een verzekering gevonden, Alianz. Betaal 86 euro per jaar, voorwaarde is wel dat je er NIET dagelijks in mag rijden en je niet meer dan 20.000 km per jaar mee mag rijden, ook is het bij mijn verzekering verplicht om er een 2de auto bij te hebben. Dat is dus de kever, daar betaal ik nu 34 euro per maand voor met 3 schade vrije jaren. De kever mag pas in oldtimer verzekering als hij 25 jaar of ouder is, bij een andere verzekering kan hij al vanaf zijn 20ste in een semi oldtimer verzekering.
Voordeel is wel dat als de ponton kort wordt gereden en ik heb een taxatie rappot, (die komt na de apk, voor augustus dus) ik het volle taxatie bedrag terug krijg als hij totalloss is..... De golf heb ik ergens anders verzekerd, gewoon bij centraal beheer, kost me iets van 4 tientjes per maand zonder schade vrije jaren (die zijn met de kever mee gegaan) en alleen voor een wa verzekering.
Wel zo handig om dan gelijk ff te vermelden waar (en hoe) je auto verzekerd is ;)
stom das waar.
90euro onbeperkte kilometers en wa verzekering voor een golf mk1 gti uit 1982 bij allianze ,dacht ik. ;)
dit is wel voor een 2de auto en met 70% no-claim van de 1ste auto.
Zestienkleppen
26-04-2005, 10:24
misschien nog handig om te vergelijken:
www.independer.nl
www.verzekeringssite.nl
61 RagTop
26-04-2005, 12:26
heheh betaal 5 euro per maand voor de oude pontiac (tja geen vw)
en zodra hij is bijgespoten en ik hem laat taxeren dan is hij all risk verzekerd voor +/-15 euro per maand.......
best handig die oldtimer verzekeringen
Niet te geloven jullie verzekering tarieven,ik heb in belgie moeten zoeken en zagen om mijn verzekering te doen zakken.
De mijne is van 84 en betaalde eerst 400 en een beetje euro's,terwijl ik ook een moto en nog een auto bij de zelfde verzekeraar had.
Na wat zoeken had ik iemand gevonden die mijn moto voor200 euro de golf voor 200euro en mijn c3 was iets van een 350 euro wilde verzekeren.
Afgedrukt en richting verzekeraar,hij kreeg alle kleuren,en dan kon het opeens bij hem ook?
nu ja ik heb alles bij hem gelaten en heb nu de zelfde tarieven.
Voor de belgen even adres meegeven waar ik die tarieven gekregen heb
WWW.erardverzekeringen.be maar zo goedkoop als in nederland hebben wij helaas niet.
Bij Centreel Beheer krijg ik collectiviteitskorting omdat ik een bijbaantje heb in een supermarkt. Daar krijg je bijna alles verzekerd en de prijzen vallen reuze mee.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.