View Full Version : Gti tank en diesel
beste liefhebbers
Ik zoek voor mijn golf1 diesel ombouw nog een gescikte tank. Nou heb ik gelezen dat je een gti tank van een Golf1 ook kunt gebruiken als dieseltank. Deze staat sinds vandaag op het forum:
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=100737
Zonder opvoerpomp dus. Ik weet het fijne er niet van. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Kan ik deze tank als dieseltank in mijn golf1 1.6 td gebruiken?
Graag jullie reacties!
mk1diesel
04-06-2012, 21:25
onderdeel nummer van de gti en dieseltank zijn gelijk.
maar waarom een andere tank plaatsen?
rij met mijn omgebouwde jetta mk1 1.5jb benzine> 1.6td nog met de originele tank al 13.000km zonder problemen
Je hoeft idd geen andere tank te plaatsen, hoogstens je leidingdiameter wat upgraden.
Het is overigens wel zo inderdaad dat een GTI en diesel tank gelijk zijn, die hebben de brandstofaansluitingen onderaan de tank, normale benzine hebben ze bij de vlotter.
staande golf
05-06-2012, 12:48
En dat zou dus betekenen dat je wel met een originele benzinetank (met aanlsuitingen bij het vlotter) met een diesel kunt rijden. Mits je maar een zelfaanzuigende brandstofpomp hebt?
Ok, bedankt voor jullie reacties :thumbup:
Maken jullie gebruik van een opvoerpomp, of is zelfs dat niet nodig? En ik kan me voorstellen dat een grotere diameter van de brandstofleidingen niet overbodig is, zeker bij TD. Mk1diesel, heb jij grotere leidingen gebruikt?
Groet Coen
mk1diesel
05-06-2012, 20:23
Heb eerst 12.000km met de originele leidingen gereden.
aangezien ik de hele bodem behandeld heb heb ik nu ook maar direct andere leidingen geplaatst van kunststof van een golf 2 diesel.
dit puur omdat de oude verrot waren, anders had ik ze gewoon laten zitten
Heb eerst 12.000km met de originele leidingen gereden.
aangezien ik de hele bodem behandeld heb heb ik nu ook maar direct andere leidingen geplaatst van kunststof van een golf 2 diesel.
dit puur omdat de oude verrot waren, anders had ik ze gewoon laten zitten
:thumbup:
Prima, dan laat ik de originele leidingen gewoon zitten.
Ik even als spuit 11
Ja kan gewoon. i did it too :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.