PDA

View Full Version : Past een golf 2 schroefset nou wel of niet op de achterzijde van een Audi typ 81???


The Clauw
06-06-2012, 13:44
Er is al erg veel over geschreven en gefilosofeerd maar nu wil ik eindelijk eens de knoop doorhakken door een set schroefveren van een golf 2 aan de achterzijde van mijn audi coupe GT te monteren.

Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

De reden is dat mijn audi nu aan de achterzijde lijkt mee te sturen als ik van links naar rechts stuur icm de verlagingsset die er nu op zit. Ik moet wel bekennen dat de schokdempers achter geen sport dempers zijn.

Het meesturen wordt bijna gevaarlijk dus ik wil er snel een eind aan maken :mad:

Ronal_Driver
06-06-2012, 14:57
Wat ik heb begrepen moet dit gewoon passen, heb het zelf ook overwogen en na wat ik allemaal heb nagezocht heb ik een persoon gesproken die dit had.

Maar je kan op meer reacties wachten dat je het ff zeker weet :thumbup:

MauSeR35
07-06-2012, 17:56
Dan ga ik weer voor verwarring zorgen denk ik helaas.
Ik had nog twee goede achterpoten liggen van een golf 3 (zijn volgens mij hetzelfde als golf 2 toch!?) en dat paste niet 1 op 1. Ik heb toen wat aanpassingen gedaan met achterveren van een polo er bij maar dat was uiteindelijk niet helemaal geweldig. Het zakte namelijk nogal snel door.
De originele veer ligt namelijk met een rubber tegen je carrosserie aan en dat werkt met een schroefset poot niet meer. En ik vond het niks om de schroefset op dat dunne opstaande randje te laten rusten. Bij mij dan in ieder geval.
Op deze pagina staat een foto van mijn Frankenstein veerpoot: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=53701&page=9&pp=20

GJ007
11-06-2012, 18:13
ik dacht dat je beter een golf 1 set achter kon monteren ... ivm hoogte ...