Log in

View Full Version : golf 2 automaat


vw_derby
11-06-2012, 11:01
heb ik heb dus een probleem met mijne golf

als ik hem warm rijdt lees langer dan 30 m rijdt en leg hem stil en wil 5 m later terug vertrekken start hij niet meer pas na een tijdje start hij terug
wat zouw dit kunne zijn ???

heb al gehoord startkabel die slecht is ??

ook alsk ik lange rit heb gemaakt 1 uur of zo
en leg hem stil vliegt mijn koelschroef aan en dit blijft draaien en stopt ook niet ??

alvast mercie

Jorp
12-06-2012, 14:08
Ik kan iemand die heeft het zelfde probleem. Waarschijnlijk is het de startmotor die door de hitte van de uitlaat ( want daar zit hij achter) intern geen contact meer maakt. Om de startmotor te vervangen moet de uitlaat verwijderd worden. En dat ik ook een lekkere klus.

powah
12-06-2012, 14:43
Klinkt idd als de startmotor. Ook al 2x gehad. Hij start als hij koud is prima. Soms ook als je 20min ofzo gereden hebt start hij ook. Als hij niet start duurt het soms 2u of langer voordat hij weer start. Was bij mij tot 2x toe de startmotor die niet goed meer was.

vw_derby
14-06-2012, 19:42
ja dan zalk deze maar is laten resiveren eh

ma mss iemand een oplosing van mijne koel probleem??
want tis echt aleen bij lange afstanden hoor alsk nu 10 rijdt heeft hem het niet enkel alsk iets meer dan een 30 m rij dan doet hem dat

ook volgende probleem opgedoken
na 5 m rijden brand en maakt mijn lampje van de olie lawaai
en dit duurt 1 m en dan is deze weg en blijft weg ??

heb geen olie lek juist nieuwe olie op de moter gdn en op de boit

grtz dave

Melvin
14-06-2012, 19:52
Het probleem bij de automaatjes is dat het grote ronde relais te warm wordt en meer kracht nodig heeft om te kunnen schakelen. Je zult deze met een eigen relais aan moeten sturen, zodat deze telkens stroom krijgt direct van de accu. Dan ben je van het probleem af (is al meer over gesproken op het forum).

Jorp
16-06-2012, 18:03
Dus een relais van de accu naar de dunne aansluiting van de startmotor?

vw_derby
17-06-2012, 19:40
Het probleem bij de automaatjes is dat het grote ronde relais te warm wordt en meer kracht nodig heeft om te kunnen schakelen. Je zult deze met een eigen relais aan moeten sturen, zodat deze telkens stroom krijgt direct van de accu. Dan ben je van het probleem af (is al meer over gesproken op het forum).

heb je daar soms een link of foto of meer info over?

alvast mercie