View Full Version : remklauw bevestigingsbouten afgebroken 1.3NZ golf 2 1990
yougottamove
11-06-2012, 21:47
Zondag kreeg ik het idee om maar is mijn stalen 14"wielen te gaan spuiten, eerst maar is het linker voorwiel verwijderen en stuitte gelijk op een probleem.... gescheurde stofhoes v/d aandrijfas. Enfin dit heb ik vandaag laten repareren en de wielen staan bijna allemaal mooi weer in de nieuwe lak. Tijdens het drogen dacht ik maar is de remklauwen voor te gaan schoonmaken, onderste inbusbout heb ik inmiddels compleet dolgedraaid en de bovenste bevestiginsbout is afgebroken :shake: het zit compleet vastgeroest en muurvast!! Morgen maar is proberen de remklauw wat te verhitten maar heeft iemand een idee hoe dit los te krijgen,? en waar haal ik nieuwe bouten? bij de dealer? of zit je dan aan een revisieset vast? enfin alle hulp is welkom...
The_Maxx
12-06-2012, 00:07
bouten bij de sloop halen. Afgezien van dat: bespaar je de moeite een haal een setje fusees met remklauwen (en check vooraf of die wel loskomen!) van de sloop, vervang eventueel de wiellagers.
Scheeld een hoop werk, gevloek en je kunt weer verder.
Met een beetje geluk hoef je je oude remklauwen niet de demonteren. Als je de bouten doordremelt, zou de klauw er zonder problemen af moeten komen.
Ik raad aan om nadat je het uiteindelijk los hebt gekregen of hoe je het dan ook oplost in ieder geval NIEUWE bouten te monteren. Deze draaien best vaak dol en juist om dit soort gezeik wat je nu hebt te voorkomen niet oude bouten van de sloop te halen.
2 inbus boutjes zijn echt niet zo duur.
Maar om antwoord te geven op je vraag:
Ik zou je fusee eerst los halen zodat je het boelje met de goede kant naar je toe kan draaien en dan de bouten uitboren en dan ff tapje er doorheen.
Uitboren in het fusee, opnieuw draad tappen.
yougottamove
12-06-2012, 11:17
Vanochtend met frisse moed er weer tegenaan, met een verfbrander heb ik de remklauw verhit en op de onderste bevst.bout heb ik een gleufje ingezaagd. Hierop een beitel gezet en in de draairichting geslagen...yess die kwam los.
de bovenste bout kreeg ik niet voor elkaar, die zit nog afgebroken in het bevestigingspunt. Bij de VWdealer 2 nieuwe bouten besteld, die komen morgen aan en ondertussen de auto naar de garage gebracht voor die afgebroken bout. Wat een ellende......soms zit het mee soms zit het tegen
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.