PDA

View Full Version : Remdruk ineens weg Bora


tiefflieger
13-06-2012, 20:20
Vorige week had ik met mijn Bora 1.6 al een keer het probleem dat in een keer de remdruk weg was, toen ik het pedaal los liet en weer intrapte had ik meteen weer druk dus had het idee dat het aan mij lag en dat ik het me maar verbeeld had...
Nu had ik vanmiddag weer ineens geen remdruk meer, kon pedaal tot op de bodem intrappen zonder resultaat of tegendruk.
Na pompen weer wel druk en ook gewoon naar huis kunnen rijden.

Aangezien wij ook met kinderen in deze auto rijden vind ik dit niet zo fijn :(

Remolie staat op nivo en is vervangen bij de dealer, in 2013 pas weer aan vervangen toe.
Remblokken zit nog voldoende voering op.

Overigens was dit een keer met inparkeren en een keer met uitparkeren, en beide keren met het bijna max naar rechts sturen. Misschien toeval en heeft het er helemaal niks mee te maken ?

Waar zou dit kunnen zitten ?

mk2d
13-06-2012, 21:22
Bora en golf 4 hebben nog al eens de neiging om te lekken via de koperen afdichtringetjes tussen de banjobout van de achterste remslangen op de remtang.

Kan in het begin heel minimaal zijn zodat je het niveau nauwelijks ziet zakken in het reservoir.

Even achter de achterwielen op de remklauwen kijken, zie je donkere natte plekken dan heb je lekkage.

Kan ook in je hoofdremcylinder of abs zitten.

Spierings
13-06-2012, 21:43
Bora en golf 4 hebben nog al eens de neiging om te lekken via de koperen afdichtringetjes tussen de banjobout van de achterste remslangen op de remtang.

Kan in het begin heel minimaal zijn zodat je het niveau nauwelijks ziet zakken in het reservoir.

Even achter de achterwielen op de remklauwen kijken, zie je donkere natte plekken dan heb je lekkage.


Komt inderdaad vaker voor dat ze daar lekken.

Turbo-Variant
14-06-2012, 00:24
Check voor de grap maar eens of je stabilisatorstang niet tegen je klauw aanloopt bij volledig insturen. Heb dit al vaker voorgehad bij Golf 4 of A3tjes, vooral met aftermarket stabistangen of koppelstangen.

Bij volledige stuuruitslag duwde deze dan tegen de remklauw waardoor de zuiger naar binnen werd geperst, en je bij de eerste remactie(s) vooral de speling tussen zuiger en remblok aan het wegpompen bent. Ik gok dat je ergens slijtspoortjes hebt staan op klauw en/of stabistang. ;)

tiefflieger
14-06-2012, 19:47
Bedankt voor de tips, ga hier ff mee aan de slag en anders word volgende week de hoofdremcilinder vervangen.

Dokter D
14-06-2012, 20:03
De situatie als uitgelegd door turbo variant heb ik al 2x eerder gehoord en is dus ook bij jou mogelijk de boosdoener.

tiefflieger
17-06-2012, 19:12
Ben er nu achter dat het alleen is bij volluit naar rechts sturen, heb dit stilstaand getest en remdruk valt helemaal weg bij max sturen.
Tijdens normaal rijden geen enkel probleem, afgelopen week weer 600 km zonder problemen.

Morgen dus maar eens kijken wat er precies aanloopt en of er een oplossing voor te vinden is.