PDA

View Full Version : Wouter's Golfjes


Pages : 1 [2]

Quattro_38
20-07-2013, 14:52
Gefeliciteerd met je nieuwe daily, mooi volgnummer van het aantal eigenaren: 22 :D

Gino89
22-07-2013, 18:04
Gefeliciteerd :thumbup: Nu eens hopen dat de 16v binnenkort goed loopt :thumbup:

Lesley
22-07-2013, 20:28
Super een originele NL GTI

Wouter42
23-07-2013, 21:26
Thanks voor de positieve reacties! Ben inderdaad erg blij met mijn originele Nederlandse GTI, zijn er niet veel meer van. Heb ook al reacties gehad op mijn topic met de probleempjes van deze auto, deze week maar eens het een en ander proberen.

De 16v is inmiddels voorzien van een nieuw onderkomen om daar binnenkort deftig afgesteld te worden. Afgelopen zaterdag op het werk gezien dat dit een vrij cruciaal werkje is, daarom laat ik het door een ander doen. Gemengde gevoelens hierover, aan de ene kant hoop ik dat dit het laatste probleem is, maar aan de andere kant heb ik er niet 100% vertrouwen in, door voorgaande tegenslagen. Hij zal zeker wat dingen ondervinden. Prijs is ook afgesproken, dus geen gekke dingen deze keer. :thumbup:

Wahnsinn
24-07-2013, 14:38
Succes met de auto Wouter! Met wat liefde wordt het weer een heerlijke bak. Ik ga je topic zeker in de gaten houden.

Wouter42
25-07-2013, 22:19
Oké net toch nog even met de 16v bezig geweest, uiteindelijk de slang van het gasklephuis afgehaald en hier startpilot ingespoten. Heeft even gelopen, maar op een gegeven moment kwamen er beste vlammen uit het gasklephuis aka backfire. Ook kwamen er vonken/vlammen uit mijn INJECTOREN!? Had daar nieuwe o-ringetjes voor gehaald, maar ik kon ze zonder inspanning los halen..

In het inlaatspruitstuk, het gedeelte waar de injectoren doorheen moeten, zit schroefdraad. Op de injectoren is niets te vinden wat ik daarin moet schroeven. Heb ik dan de verkeerde injectoren of verkeerde inlaatspruitstuk? Of mis ik delen?

Wouter42
27-07-2013, 23:57
16v:

Accu leeg..
http://imageshack.us/a/img713/3699/wv95.jpg

Bleken wat onderdelen te missen na aanleiding van bovenstaand bericht. Betreft de nummers 13 tot en met 16A op onderstaande foto.
http://imageshack.us/a/img441/8004/dcjp.jpg

Mis enkel nog het kunststof omhulsel, welke hopelijk woensdag van Classic Parts geleverd zullen worden.
http://imageshack.us/a/img7/2537/ehcv.jpg

Bleef enorm veel valse lucht krijgen, dat moet na het monteren van deze nieuwe onderdelen verholpen zijn! Tellerbak zit ook op zijn plaats, met een nieuwe kmtellerkabel, en vacuüm slang. Vacuüm systeem is nu ook compleet en vervangen. Later deze week meer!

8v:

Omdat het blokje toch wel flink zweet, heb ik het maar eens goed ontvet en afgespoten.

Voor het ontvetten en afspuiten:
http://imageshack.us/a/img268/2125/xk8p.jpg
http://imageshack.us/a/img4/4091/oy77.jpg
http://imageshack.us/a/img546/8837/zc3o.jpg
http://imageshack.us/a/img825/8899/73ee.jpg

Na het schoonspuiten:
http://imageshack.us/a/img22/5783/3f89.jpg
http://imageshack.us/a/img94/3118/xdfo.jpg
http://imageshack.us/a/img10/2854/41kc.jpg

Na een goede 100 kilometer te hebben gereden:
http://imageshack.us/a/img836/3753/tfkc.jpg
http://imageshack.us/a/img248/9217/r1m6.jpg
http://imageshack.us/a/img211/4065/wnq.jpg

Lijkt me dus een koppakking die olie naar buiten lekt, of heb ik dit mis? Anyway, het blokje moet opgefrist worden, dat is duidelijk! Wat moet ik hiervoor allemaal hebben?

- Koppakking
- In-/uitlaatspruitstukpakking
- Klepdekselpakking
- 10x rekbout
- 5L KVS
- 4L olie (5w40, 10w40?)
- Distributieriem
- V-snaar

Dingen die ik over het hoofd zie?

R.icky
28-07-2013, 00:05
Zou de kop ook gelijk laten vlakken, kan je vele ellende schelen in de toekomst ;), verder is 10w40 goed ;)

Gino89
28-07-2013, 09:50
Als die bussen en ringen er inderdaad niet in zaten op je 16v verklaart dat echt een hele hoop :thumbup:

Wouter42
28-07-2013, 10:10
Als die bussen en ringen er inderdaad niet in zaten op je 16v verklaart dat echt een hele hoop :thumbup:
Dat schept hoop voor volgende week! :thumbup: Verbaast me alleen dat een erkende Volkswagen dealer dit niet heeft gezien..

Gino89
28-07-2013, 10:30
Inderdaad, die injectoren kun je wel draaien maar niet zo maar er uit trekken. En als die bussen met die o-ringen er niet inzitten. Dan vallen die injectoren er gewoon uit.

Berrychello
28-07-2013, 19:49
Een beetje offtopic: die mistlampen op je 84-er, wat voor een lampen zijn dat? Ik zoek nog een paar knappe mistlampen en die zien er wel prima uit namelijk!

Wouter42
29-07-2013, 23:21
Originele Hella mistlampen. De rechter heeft een klein hapje uit het glas, maar zien er verder netjes uit. Zijn momenteel niet aangesloten, dus denk dat ik ze inderdaad van de GTI ga verwijderen.

Vandaag bezig geweest met de 8v zonder foto's, geprobeerd het gesputter, gestotter en gehik op te lossen, evenals het beroerde starten. Vanmorgen 15 minuten bezig geweest met het starten van de GTI, zonder succes. Uiteindelijk met de sleepkabel achter de variant van mn pa..

Anyway;
- Alle bougies schoongemaakt,
- Verdelerkap schoongemaakt van binnen,
- Stekker verdelerkap schoongemaakt,
- Vacuüm slangen iets ingekort,
- ECU gereset.

Gestotter is verholpen! Starten gaat al beter, maar is nog steeds niet perfect. Morgen even langs de garage om te zien waar het blok precies lekt, en dan maar eens even nieuwe delen bestellen. :thumbup:

SelimGTI
29-07-2013, 23:27
Ik durf er bijna mijn auto voor op in te zetten dat dat start probleem je choke en/of 5e injector is...
Probeer eens een kabeltje erheen te trekken en dan te starten wanneer die koud is, het is het proberen waard!

Wouter42
30-07-2013, 13:52
Probeer eens een kabeltje erheen te trekken en dan te starten wanneer die koud is, het is het proberen waard!
Hoe bedoel je dit precies?

Vandaag de auto bij de garage laten nakijken, had ik nog van hem tegoed. :thumbup: Hij is deze dingen tegengekomen:
- Koppeling zit hoog,
- Schakelt slecht,
- LV spiegelglas APK afkeur,
- Ruitenwissers voorzijde motor, schakelaar of relais niet goed,
- Achterruitenwisser werkt niet (draadbreuk?),
- Rechter kentekenverlichting doet het slecht,
- Klepdekselpakking lekt,

- Accu zit iets los,
- Stabilisatorstang zit iets uit het midden, waardoor bij uiterst sturen de linker voorband er tegenaan komt,
- Band RA matig,
- Bakolie lekkage (eerst motorolie lekkage verhelpen),
- LV Stuurkogel hoes,
- RA teveel lager speling,
- Motorsteun versnellingsbak defect. (!)

Weer een heel lijstje dus. De eerste zeven punten waren mij bekend, de zeven daarop volgende nieuw.. :rolleyes:

Klepdekselpakking is niet meer origineel te leveren, niet bij VW dealers, niet bij PON en niet bij Classis Parts, dus bestond er geen andere optie dan imitatie spul aan te schaffen.
http://img22.imageshack.us/img22/407/h4ys.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/22/h4ys.jpg/)

Eerst het blokje even laten afkoelen voor ik aan de slag ga. :thumbup: Verder heb ik al een gloednieuwe motorsteun besteld. De steun die er nu in zit ligt er helemaal uit, wat een verklaring van het slechte schakelen zou kunnen zijn. Ik vervang eerst mijn motorsteun, en ga daarna kijken naar het schakelmechanisme.

Pakketje voor de 16v was helaas nog niet binnen. :( Hopelijk morgen ochtend wel!

SelimGTI
30-07-2013, 18:26
Een kabeltje van je accu naar je 5e injector terwijl de auto nog koud is, dus wanneer de problemen zich voordoen...
Het is het proberen waard en is zo gedaan!

jorg-maashees
31-07-2013, 10:48
Bakolie lekkage is ook standaard bij vw versnellingsbakken :rolleyes: Als het niet te erg is , lekker zo laten en af en toe olie peilen :thumbup:

Emiel-64
31-07-2013, 16:02
Ligt er maar net aan waar deze lekt Jorg.
Met een kapotte prise-as keerring rijdt ik niet graag lang rond.

Met elke vorm van lekkage niet bytheway. Dat het 'standaard' genoemd wordt komt puur door achterstallig onderhoud en/of de leeftijd van de spullen.

Wouter42
31-07-2013, 21:53
Precies, ook de bakolie lekkage wil ik graag gaan oplossen. :) Alles op zijn tijd! Anyway, tijd voor een update :thumbup:

8v:
Eerst vorm van personalisatie is voltooid;
http://imageshack.us/a/img823/504/zbsj.jpg

Logootje zwart gespoten. Ziet er al een stuk beter uit al zeg ik het zelf. ;)

Verder een nieuwe versnellingsbak motorsteun gekocht. Huidige is kapot, dus moet snel vervangen worden.
http://imageshack.us/a/img442/2391/oyte.jpg

16v:
Vandaag dan eindelijk het laatste onderdeel voor de injectie binnen gekregen.
http://imageshack.us/a/img593/5364/i4uf.jpg

Wist niet precies hoe het in elkaar stak, na even prutsen zag het er zo uit.
http://imageshack.us/a/img20/1535/6lve.jpg

http://imageshack.us/a/img7/6643/24f3.jpg

Ondertussen flink geprutst met de bussen in het spruitstuk te krijgen. Uiteindelijk zelf iets gefabriceerd, kon ze hiermee er perfect indraaien. :thumbup:
http://imageshack.us/a/img825/8994/73ad.jpg

http://imageshack.us/a/img837/5797/osb0.jpg

http://imageshack.us/a/img713/7573/2fjm.jpg

Injectoren er in.
http://imageshack.us/a/img132/7149/qipz.jpg

Aanslaan doet hij helaas nog niet.. De accu is wederom leeg. Iets trekt de accu erg snel leeg, en ik verdenk de startmotor. Deze gaat ook erg traag rond naar mijn mening. Accu hangt aan de lader, startmotor wordt binnenkort even doorgemeten. :thumbup:

Gino89
01-08-2013, 18:36
Neem toch wel aan dat je de rubbers eerst op de injector heb gezet, en dan in de bussen hebt geduwd?

Auto zou toch wel beter moeten starten nu, nadat je die bussen hebt geplaatst. Aangezien die er v.t.v. niet in zaten. Dus hij heeft overal valse lucht kunnen trekken. Langs de injectors af.

Berrychello
01-08-2013, 20:40
Nounou, nog best wat 'to do' zeg maar!

Die mistlampen zijn dus Hella's, vandaar dat ze er nog netjes uit zien :) Mocht je ze weg doen, dan heb ik wellicht interesse!

Wouter42
07-08-2013, 16:58
Kleine update met betrekking tot de achtkleppert:

Wilde na MIVW niet meer stationair blijven lopen, dus het gasklephuis goed schoongemaakt. Dit wilde helaas niet helpen. Toen de stelschroef wat losser gedraaid, nu loopt ie weer stationair. Moet nu eens goed afgesteld gaan worden.

Onderweg naar MIVW, hier met de trotse eigenaar. :thumbup:
http://img694.imageshack.us/img694/7366/kvj2.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/694/kvj2.jpg/)

Verder nieuwe bougies en bougiekabels gekocht:
http://imageshack.us/a/img829/8505/5da4.jpg

Oud vs. nieuw:
http://imageshack.us/a/img268/8930/rl7s.jpg

Was vergeten dat dopje eraf te draaien, vond het al vreemd dat de kabel er niet op ging. :screwy:

Hele setje aangesloten, ziet er een stuk beter uit. Ook de injectoren isolatie eraf gehaald, zag er niet uit:
http://imageshack.us/a/img850/4734/h2of.jpg

Nieuwe pookknop :D
http://imageshack.us/a/img832/1462/9lr4.jpg

Mistlampen verwijderd:
http://imageshack.us/a/img109/830/9k0p.jpg

Motorkap isolatie verwijderd:
http://imageshack.us/a/img51/3650/69iq.jpg

Accu van de zestienkleppert hangt nog aan de druppellader, dus daarover later meer.

golfje_295.000
07-08-2013, 17:00
mistlampjes vond ik m wel leuk staan.

sinan
08-08-2013, 00:29
waarom NGK bougies en niet Bosch of Beru ?
ben geen voorstander van NGK

Timo2012
08-08-2013, 22:08
voor het stationair lopen kun je ook ns kijken naar het rubbertje om de stelschroef, die was bij mij ook hard geworden, en ik dacht misschien kan ik je zo helpen? Verder leuke auto's zo.

greenmk116v
11-08-2013, 13:40
Leuk project de 16v ,
Idd respect voor je doorzettings vermogen .
Succes en dat ie maar snel mag gaan lopen .

Mvg Boudewijn

Wouter42
11-08-2013, 20:54
waarom NGK bougies en niet Bosch of Beru ?
ben geen voorstander van NGK
Heb ik niet echt op gelet om eerlijk te zijn, bleek dat deze er ook al in zaten, dus waarom niet? :D

Kleinigheidje aangeschaft;
http://imageshack.us/a/img560/2963/h9fr.jpg

Zullen t.z.t. een flinke lading zand er tegenaan krijgen, gevolgd door een nieuw laagje verf en nette bandjes. :thumbup:

Wat betreft de 16v, gister avond een uurtje bezig geweest, accu leeg. De startmotor trekt de accu veel te snel leeg. Heb het eigenlijk wel een beetje gehad met de 16v, als ik het ene probleem oplos kom ik het volgende tegen, ik heb eigenlijk mensen nodig met meer kennis dan ik van deze specifieke auto, die een handje komen helpen. Motivatie gaat richting het nulpunt in ieder geval.

jellehier
11-08-2013, 23:50
Waar woon je ergens?

SelimGTI
12-08-2013, 00:26
Wat is het grootste probleem op dit moment?

Wouter42
12-08-2013, 11:18
Grootste probleem is dat die niet aan wil slaan, en ik geen flauw idee heb waarom.

@ jelle ik woon in Doetinchem, auto staat in didam, klein stukje verderop.

vwjohnny
12-08-2013, 22:23
Wat doet hij niet dan? Woon in zieuwent 20 min van dtc, heb zelf ook een 16v

Wouter42
12-08-2013, 22:43
Hij krijgt of niet genoeg benzine, of de startmotor gaat te traag rond, of hij krijgt de vonk niet op tijd. Dat is hetgeen wat ik nu zelf kan bedenken.

Vandaag besloten de 8v open te trekken, en een goed begin te maken met het origineel maken van de GTI. Te beginnen met de spiegels. Ik dacht dat de motorkabelboom een drama was, dit was niet veel beter.. Foto's komen later! Auto staat nu zonder spiegels, middenconsole is er ook uit. Even wachten tot ik een nieuw raammechanisme aan de linker kant heb, en nieuwe spiegels. :)

De Pul
14-09-2013, 23:39
Klepdekselpakking is niet meer origineel te leveren, niet bij VW dealers, niet bij PON en niet bij Classis Parts, dus bestond er geen andere optie dan imitatie spul aan te schaffen.
http://img22.imageshack.us/img22/407/h4ys.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/22/h4ys.jpg/)
victor reinz is waar volkswagen zelf de pakkingen ook weghaalt......imitatie is dus niet aan de orde.maar die 16v loopt nog steeds niet?

Wouter42
19-09-2013, 23:08
Kijk, dat is prettig om te weten! :D

Over de 16v; nope, leeft nog niet helaas. Inmiddels wel contact gehad met een monteur van mijn werk, die stond bijna met z'n onderkaak op de vloer toen ik zei dat ik hem niet aan de praat kreeg. Even een datumpje prikken en dan gaat hij zijn blik er eens op werpen.

Wat betreft de achtkleppert; genoeg gebeurd de laatste tijd! Heb nu een motorsteun, klepdekselpakking en twee wiellagers(achter) klaar liggen om te monteren, echter is geen van allen mij tot nu toe nog gelukt. Geen ramp. :) Ook is jellehier van het forum bij mij langs geweest enige tijd geleden, om de gehele kabelboom eens goed op te frissen. Verstralers, elektrische ramen, elektrische spiegels en de startonderbreker is er ook uit.

Verder heb ik de hemelbekleding van het dak getrokken, deze was 100% vergaan dus hing daar een beetje nutteloos te hangen. Interieur is er inmiddels ook uit, en er staat al een ander interieurtje te wachten. :) Niet het originele '84er interieur, maar iets wat heel goed bij de auto past.

Morgen foto's. ;)

SelimGTI
20-09-2013, 13:29
Kijk, dat is prettig om te weten! :D

Over de 16v; nope, leeft nog niet helaas. Inmiddels wel contact gehad met een monteur van mijn werk, die stond bijna met z'n onderkaak op de vloer toen ik zei dat ik hem niet aan de praat kreeg. Even een datumpje prikken en dan gaat hij zijn blik er eens op werpen.

Wat betreft de achtkleppert; genoeg gebeurd de laatste tijd! Heb nu een motorsteun, klepdekselpakking en twee wiellagers(achter) klaar liggen om te monteren, echter is geen van allen mij tot nu toe nog gelukt. Geen ramp. :) Ook is jellehier van het forum bij mij langs geweest enige tijd geleden, om de gehele kabelboom eens goed op te frissen. Verstralers, elektrische ramen, elektrische spiegels en de startonderbreker is er ook uit.

Verder heb ik de hemelbekleding van het dak getrokken, deze was 100% vergaan dus hing daar een beetje nutteloos te hangen. Interieur is er inmiddels ook uit, en er staat al een ander interieurtje te wachten. :) Niet het originele '84er interieur, maar iets wat heel goed bij de auto past.

Morgen foto's. ;)
Waar blijven de foto's?! :P
Wel goed dat je het niet opgeeft met je 16v!
De 8v betreft, wanneer ga je hem (laten) spuiten?

Wouter42
24-09-2013, 18:21
Even zien waar ik was gebleven wat betreft de achtkleppert. :D

Tijdje terug was jellehier van het forum bij mij om mijn bedrading te redden. Daarom ook direct handbediende spiegels en een handbediend linker raammechanisme gemonteerd.

Zo zag het er uit:

http://imageshack.us/a/img834/5840/r0fr.jpg

http://imageshack.us/a/img842/8449/y8a1.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0654.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0655.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0656.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0657.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/IMG-20130813-WA0009.jpg

Nadat Jelle klaar was, is dit er allemaal uit gekomen. :D

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/IMG-20130824-WA0002.jpg

Rallye interieur is inmiddels verkocht, heeft veel minder opgebracht dan ik had gehoopt, maar ik ben er in ieder geval van af. Gezien er in mijn linkerdeur het stelknopje van de elektrische spiegels zat, ontbrak hier het beugeltje waar de handbediening in bevestigd wordt.

Beugeltje uit een andere deur geslepen en in de mijne gezet:
http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0730.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0731.jpg

Interieur eruit:
http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0710.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0711.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0712.jpg

Vervolgens de boel flink schoongemaakt, nog wat verpauperde kabels weggeknipt van de achterste speakers en nieuwe geïsoleerde kabels gelegd:
http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0727.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0728.jpg

Nieuwe deurpanelen erin:
http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0732.jpg

Ja hij mist een strip, t is niet perfect maar een stuk beter dan wat erin zat!
http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0733.jpg

Bijrijdersstoel goed schoongemaakt, bestuurdersstoel moet nog even gefixt worden maar kon niet wachten. :) Stond ook flink in de weg in huis.
http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0734.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0735.jpg

Maat van me moet de stoelen van zijn Mk5 GTI laten repareren en daar had hij wel een leuk adresje voor, even afwachten tot ik daar een reactie van krijg:
http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0736.jpg

Inmiddels is er een originele GTI grille met enkele lampen en zeven lamellen naar mij onderweg, en ga ik een nieuwe zwarte hemel halen voor mijn 3deurs Golf met schuifdak. :) Heb ook al twee zo goed als nieuwe hoedenplank dragers, zwart bekleed zonder gaten of afgebroken delen. Ook is er een nieuwe rubberen pookhoes onderweg, de laatste die ik had was toch niet helemaal lekker.

Jeroen64
24-09-2013, 18:53
Bijrijdersstoel goed schoongemaakt, bestuurdersstoel moet nog even gefixt worden maar kon niet wachten. :) Stond ook flink in de weg in huis.
Stond flink in de weg?! Man heb dr 5x bijna m'n nek over gebroken :mad: :D

Lekker interieurtje hoor, nou ff kijken wat een respray gaat kosten :thumbup:

Wouter42
27-09-2013, 09:41
Weer een kleinigheidje voor de 8v ;)

http://i50.photobucket.com/albums/f349/Wousster/VW/DSC_0740.jpg

Hemel gister opgehaald bij Carlo, wat een rit was dat zeg xD bij mijn interieur twee hoedenplankdragers gekregen zonder afgebroken delen, heb ook een nieuwe strip bij de kofferbak gevonden, in de mijne zat een derde remlicht. Mis alleen de schuifdak bekleding nog. :)

Lesley
27-09-2013, 11:14
Zou de Deurfolie anders plakken, je krijgt lekkage zo het nu zit!

Wouter42
27-09-2013, 11:31
Hoe dan precies?

Timo2012
27-09-2013, 13:26
Wat ik heb gedaan is 2 kleine stukken plastic op de 'balk' midden in je deur geplakt. Die heb ikdan niet vast geplakt aan de onderkant van de deur, maar zo gelegd dat het water afgevoerd wordt naar de binnenkant van de deur. (ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :P

Daaroverheen heb ik een groot stuk plastic gedaan (over heel de deur) uit een stuk en deze vastgelijmd met zo'n spuitbusje lijm. Ik heb geen last van lekkages nu :)

yniezink
27-09-2013, 18:01
Ziet er erg goed uit die hemel! Mooi werk aan de golfjes !

Tjaap
27-09-2013, 18:12
Deze manier werkt ook prima maar je moet hem uiteraard wel rondom aftapen

Wouter42
27-09-2013, 18:47
Deze manier werkt ook prima maar je moet hem uiteraard wel rondom aftapen
Ga ik dat nog effe doen! :thumbup:

Eerst een nieuwe kabelboom scoren, krijg nog even geen reactie van de betreffende persoon maar dat komt wel goed. :D Daarna het schuifdak rubber laten vervangen op m'n werk. Carlo, waar ik de hemel heb opgehaald, raadde me dat ook al aan. Ik heb geen zin om over een paar jaar weer met een hangende hemel rond te rijden. Vandaag puin geruimd op mijn kamer, hemel ligt nu veilig onder mijn bed, te wachten tot ik hem in de auto ga hangen. :D

jellehier
27-09-2013, 20:43
Misschien heb ik nog ergens een zwart schuifdak bekledingkje liggen

Lesley
29-09-2013, 12:50
Zou 2 lagen folie gebruiken, de 1e laag knip je onder in model zodat die laag onder in je deur ligt waar je afwatering/ gaten zitten, en de 2e laag gaat op de normale manier! En idd goed rondom afplakken.

Wouter42
18-10-2013, 19:21
Aaaaaaaand it's gone. Geen zin meer in de GTI, dan maar dit:

http://img14.imageshack.us/img14/5494/tlgq.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/14/tlgq.jpg/)

Plat op de grond en leuke wieltjes, meer niet deze keer. Heb t wel gezien met die projecten. :)

jorg-maashees
18-10-2013, 19:29
Nice. Een 4 deurs! Plat op de grond en leuke wielen en je hebt een dikke golf :thumbup: Hopelijk heb je hier meer geluk mee ;)

golfje_295.000
18-10-2013, 19:42
ff voor mijn duidelijkheid,welke is nu weg?

Jeroen64
18-10-2013, 20:40
Nette bak broer, zul je een lange tijd geen zorgen aan hebben :thumbup:

@golfje_295.000: de GTI die je op de achtergrond van de foto kunt zien :tongue: (gaat dus om de 84'er)

Pewi Vwteam
18-10-2013, 21:37
Ding bij arie opgehaald. zo te zien.

Wouter42
18-10-2013, 22:15
Ja ga er wel van uit dat ik hier meer geluk mee heb, ding rijdt, remt en schakelt als een zonnetje, ziet er voor zijn leeftijd goed uit en bij Beekman nog de nodige onderdelen vervangen. :)

En ja, ik heb de 84'er GTI daar laten staan.

EnVeeZee
18-10-2013, 22:27
Nette golf, laatst nog zien staan bij Arie!
Hoop dat je hier meer plezier aan beleeft en nu lekker verder met de 16v :thumbup:

jorg-maashees
19-10-2013, 15:36
1600 is ook een degelijke motor. Niet super snel maar komt goed vooruit.. Enige probleem is de carburateur die erop zit. Maar daar zijn weber setjes voor :thumbup:

Wouter42
19-10-2013, 16:26
Deze auto hoeft ook niet snel te zijn. Als de 16v een keer klaar is dan is die wel vlot. Heb de carburateur bekeken en die is brandschoon. Eerste probleempje heeft zich al wel voorgedaan, wilde vanmorgen naar mijn werk rijden, gaf de startmotor de geest. :) Broer ernaar gekeken en Arie aan de telefoon gehad, kan maandag een nieuwe ophalen. :thumbup:

Jeroen64
21-10-2013, 09:52
Deze auto hoeft ook niet snel te zijn. Als de 16v een keer klaar is dan is die wel vlot. Heb de carburateur bekeken en die is brandschoon. Eerste probleempje heeft zich al wel voorgedaan, wilde vanmorgen naar mijn werk rijden, gaf de startmotor de geest. :) Broer ernaar gekeken en Arie aan de telefoon gehad, kan maandag een nieuwe ophalen. :thumbup:

En en en? :D
Ding vervangen is geen werk, wel even de bak ondersteunen anders zie je je motor ineens 15cm zakken :tongue:

Voor het snelle maar een keer goed werk maken van die 16V, als je nog naar Arie moet; haal daar dan ook ff een nieuwe startmotor voor de 16V :thumbup:



Pierburg caburateurs zijn niet heel slecht, hebben wat euhm..."karakter" laten we maar zeggen :rolleyes: maar als de carb in goede staat is, is er niks aan de hand en heb je een ontzettend fijn en zuinig blokje (wat bij deze dus het geval is) :thumbup:

Wouter42
22-10-2013, 10:38
Startmotor vervangen. :thumbup: Super simpel, geen foto's van gemaakt.

Binnenkort bij Redbull toch maar even een kleinigheidje ophalen voor deze Golf. Dit is echt een blijvertje. :thumbup:

Quattro_38
22-10-2013, 10:51
Startmotor vervangen. :thumbup: Super simpel, geen foto's van gemaakt.

Binnenkort bij Redbull toch maar even een kleinigheidje ophalen voor deze Golf. Dit is echt een blijvertje. :thumbup:

Dit hebben we vaker gehoord! :D

Jeroen64
22-10-2013, 11:45
Nog een startmotor gehaald voor de 16V? :D

Of druk bezig de 5-deurs naar de 230k te rijden? :tongue:

Wouter42
31-10-2013, 22:30
Middendemper is lek, vandaag bij Ben even een nieuwe gehaald. Gelijk een nieuwe kachel weerstand mee gekregen :thumbup: Alleen geen idee hoe ik die moet vervangen. :D

Verder nog bij Menne geweest voor een leuke optie voor de Golf. :) Zal morgen wel eens wat foto's plaatsen. ;)

Berrychello
01-11-2013, 13:42
Kachelweerstand zit bij de voetenruimte van de passagier. Als ik me niet vergis: onderkant dashboard losmaken, tapijt een beetje wegtrekken en je ziet 'm zo zitten! Ongeveer achter de mat t.h.v. de rechterwielkast.

jorg-maashees
01-11-2013, 14:25
Dat is echt een easy fix. Met een beetje handigheid 5 minuten :thumbup:

Wouter42
01-11-2013, 17:09
We hebben het over dit ding, toch? Heb geen idee hoe ik die daar vanaf krijg!

http://imageshack.us/a/img802/8190/iqro.jpg

Net dit even van de auto afgehaald, kan wel even een opfris beurtje gebruiken. Meer foto's volgen. ;)

http://imageshack.us/a/img600/6198/cx90.jpg

Rinus66
01-11-2013, 17:22
We hebben het over dit ding, toch? Heb geen idee hoe ik die daar vanaf krijg!

Even goed naar de nieuwe kijken wil wel eens helpen.

Wouter42
01-11-2013, 17:26
Gast als je niets nuttigs te melden hebt, post dan niet.. hier heb ik niets aan.

yniezink
01-11-2013, 17:37
Ik heb zelf gewoon de complete kachelmotor vervangen, je kan dat lipje omhoog doen en het dan loshalen van de motor (toen ik dat had gedaan, dacht ik laat maar :))

Berrychello
01-11-2013, 18:27
Even gegoogled: klik (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=1282)

En je gaat je logo's zwart maken? Staat wel prima bij een rode! :thumbup:

Wouter42
13-11-2013, 15:26
Neen logo's worden niet zwart :D Heb een paar bussen plastidip staan maar dat is echt bagger spul.

Anyway, weet niet waar ik deze vraag anders kwijt moet, dus dan maar hier: Heb een VR6 automaat gezien uit 1994, 191k kilometers met een defecte automaatbak. Is die automaatbak makkelijk te repareren/vervangen, of kan ik er uberhaupt een handgeschakelde van maken?

En, Passat subframe + achteras, past dat zo onder een mk2 Golf?

Jeroen64
14-11-2013, 09:18
Om het hele gebeuren in Elmo #1 te krijgen heb je een andere versnellingsbak (gewoon de handbak die achter een VR6 hoort), aandrijfassen (Corrado VR6), ECU voor een handgeschakelde VR6, pedalenbox, schakelmechanisme (is kabelschakeling) en schakelpook nodig, ook was de koppeling van de VR6 volgens mij hydraulisch dus dat moet je ook ombouwen.
En om het blok zelf nog passend te krijgen heb je ook nog een Corrado VR6 subframe nodig net als die voorste balk (kan ook met Mk3 spullen, maar Corrado past zonder aanpassingen).


Oftewel veel meer werk dan een nieuwe startmotor aan de 16V te hangen die nodig is om hem af te maken.

jellehier
14-11-2013, 10:59
Ik kan me vergissen maar volgens mij kan je een vr6 motor op elk nieuwe stijl subframe monteren, gewoon met originele motorsteunen. Aandrijfassen kan je ook van een g60 gebruiken, en in theorie zou je volgens mij zelfs de stangen geschakelde bak en koppeling aan je vr6 kunnen monteren die nu aan je 16v hangen, wat je dan over houd is kabelboom blok en ecu

Jeroen64
14-11-2013, 11:29
Ik kan me vergissen maar volgens mij kan je een vr6 motor op elk nieuwe stijl subframe monteren, gewoon met originele motorsteunen. Aandrijfassen kan je ook van een g60 gebruiken, en in theorie zou je volgens mij zelfs de stangen geschakelde bak en koppeling aan je vr6 kunnen monteren die nu aan je 16v hangen, wat je dan over houd is kabelboom blok en ecuDat zou zomaar kunnen, ik heb er geen kaas van gegeten en heb even op Mk2VR6.com gekeken wat daar als makkelijkste oplossing wordt gegeven.

Punt blijft dat ie dan alsnog nieuwe aandrijfassen nodig heeft (of dat nou G60 assen zijn of die van een Corrado VR6 maakt dan niet uit)
En even die schakelstangen en koppeling op een handbak van een VR6 (die overigens niet aanwezig is en ook nog gehaald moet worden) bouwen is ook niet zomaar gedaan.

En je geeft het zelf ook aan "..en in theorie.." is dus iets dat eerst moet worden uitgezocht en als er een slijptol en lasapparaat aan te pas moet komen zijn wij hier snel uitgepiest, hebben we gewoon niet.


Ik denk dat nog heel lang bezig zijn met onderdelen sprokkelen en dingen aanpassen (vooral dat aanpassen) om eindelijk te kunnen rijden er niet in zit (maar dat is just my :twocents: )

jellehier
14-11-2013, 19:25
Ik had het over het monteren van de 16v bak en koppeling op de vr6 motor

Dan heb je geen assen etc nodig en kan je ook werken met je huidige schakelsysteem

Ik weet alleen niet 100% zeker of het werkt op een vr6, bij een g60 kan het in elk geval wel

Dokter D
14-11-2013, 19:42
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=114246

Wellicht een optie?
Nu te koop voor 600.
Dan nog een vr6 bak er achter, weet alleen niet of het vliegwiel en koppeling nog bij het blok zit..

Jetta-GTI-16v
14-11-2013, 19:43
Dat gaat niet passen. je zal dan echt aan een VR6 bak gaan denken
assen hoef niet persee want je kan gewoon de originele assen op de bakflezen van de vr6 bak schroeven.
wel moet je een aantal dingen aanpassen om het aan het werken te krijgen, bij de krukas poulie een deuk erin slaan of een kleinere poulie,pedalen,schakelkabels,subframe,voorste motorbalk,radiateur,kabelboom,ecu dat is wat me zo effetjes invalt

jellehier
14-11-2013, 20:58
Waarom zou de 16v bak niet op de vr6 kunnen? Heb het ook al eens op een g60 gezien.

Gewoon koppeling en vliegwiel van de 16v gebruikt op het g60 blok, als het met een g60 kan kan het toch ook met een vr6