View Full Version : Golf MK2 met 1.8 20v turbo
Ik had al een vraag gesteld in een topic van iemand anders en wellicht zijn er meer topics hierover maar ik ben misschien van plan om een 1.8 20v turbo in me golf 2 te bouwen. Maar wat past wel en niet? Wat kan ik het best gebruiken?
Past het op een golf 2 subframe zonder aanpassing?
En dat met een 5bak erachter.. welke aandrijfassen moet ik dan gebruiken? En welke remmen?
En hoe zit dat dat als ik er een 6bak achter wil doen? Want die heb ik namelijk liggen.. en dan ook welke aandrijfassen enzovoort..
Ik hoop en denk dat jullie mij daar wel antwoord op kunnen geven.
Groeten, Sjaak
rondekker1983
19-06-2012, 05:52
Wat voor golf 2 heb je want als je 1300 hebt kan je niks gebruiken.
Gr. Ron
Wat voor golf 2 heb je want als je 1300 hebt kan je niks gebruiken.
Gr. Ron
Ik heb wel de 1300 maar heb wel 1800 subframe liggen..
rondekker1983
19-06-2012, 10:52
Je kan een compleet g60 onderstel monteren ininclusief subframe. Dan de motorsteunen van de g60 op de 1.8t schroeven. Ook kan je er een g60 bak achter zetten dan kan je ook de aandrijfassen gebruiken. Bij de 6 bak weet ik dat niet. En je moet als het goed is je intercooler buis aanpassen van wege je achterste steun. En de rest natuurlijk :thumbup:
Een g60 subframe is toch niet anders als een 1800 subframe? Wel mooi van die g60 aandrijfassen en bak, dat kost niet de wereld.. Maar ben dan nog wel benieuwd hoe dat zit als ik een 6bak erachter zet..
Spierings
19-06-2012, 14:15
Weet niet of je nog alles aan moet schaffen, maar het makkelijkste is gewoon alles overzetten van een ibiza cupra.
Meen dat spoorbreedte, subframe, etc hetzelfde is waardoor je gewoon alles incl stuurbekrachtiging over kan zetten zonder al teveel problemen.
Is in iedergeval een stuk makkelijker als alles bij elkaar zoeken.
rondekker1983
19-06-2012, 14:49
Dat is wel waar maar een ibiza cupra is wel wat zeldzamer dan een corri g60 en zal ook wel wat meer kosten denk ik.
En marktplaats afstruinen naar onderdelen is ook een leuke bezigheid :thumbup:
Dat is handig! Dus dat word gewoon wachten totdat er een slopert voorbij komt :p
Hoe zit dat dan met een golf 4 ?
Spierings
19-06-2012, 17:46
Hoe zit dat dan met een golf 4 ?
Golf 4 heeft andere motorsteunen, subframe, assen, stuurhuis etc.
Je kunt er dus lang niet zoveel van gebruiken en moet je dus heel wat meer bij elkaar zoeken.
Meen dat de kabelboom van een ibiza ook beter past.
Voordeel van een complete cupra donor is dat je alles van een auto kunt gebruiken en dus bij eventuele reparatie in de toekomt veel makkelijk de delen op kunt zoeken.
Spierings
19-06-2012, 17:53
Dat is wel waar maar een ibiza cupra is wel wat zeldzamer dan een corri g60 en zal ook wel wat meer kosten denk ik.
En marktplaats afstruinen naar onderdelen is ook een leuke bezigheid :thumbup:
Als je echt alles los bij elkaar moet zoeken ben je vaak meer kwijt, kijk eens wat ze voor losse 1.8 turbo motoren vragen en dan komt er de rest nog bij.
Goedkoopste op cupra op MP is nu iets van 2000 euro en dan kun je er ook nog delen van verkopen. Meeste 1.8 turbomotoren kosten nog iets van 1000+ en dan is het de vraag of de herkomst aantoonbaar is voor de herkeuring ;)
rondekker1983
19-06-2012, 18:33
Als je echt alles los bij elkaar moet zoeken ben je vaak meer kwijt, kijk eens wat ze voor losse 1.8 turbo motoren vragen en dan komt er de rest nog bij.
Goedkoopste op cupra op MP is nu iets van 2000 euro en dan kun je er ook nog delen van verkopen. Meeste 1.8 turbomotoren kosten nog iets van 1000+ en dan is het de vraag of de herkomst aantoonbaar is voor de herkeuring ;)
Ok daar heb je gelijk in :thumbup:
Er staat trouwens een complete ombouset van een cupra te koop op mp voor 1650 euro. :)
Leuk dat jullie ook zo meekijken..
Punt is dat ik nu alleen informatie aan het inwinnen ben voor welk plan ik wil gaan gaan doorzetten.. ik had eerst me gedachte bij een vr6 maar aangezien 1 al genoeg drinkt en sowieso genoeg is lijkt me dit ook wel een leuke optie.. en het is een wat modernere motor dus dat trekt me ook wel.. en ja, tunen gaat ook makkelijker maar dat ff niet meegeteld..
De basis die ik heb is goed dus ik denk dat dit wel een mooi project gaat worden voor langere duur
Johan1982MK1
19-06-2012, 20:08
Een vr is wel ff makkelijker en goedkoper ;)
Jaa dat wel maar vr Word ook zo eentonig als je er al 1 heb eh.. niks op tegen verder maar als ik dan toch de uren erin stop liever wat anders
Johan1982MK1
19-06-2012, 20:22
Weet niet hoe handig je bent ;) maar 1.8t ombouw kost wel wat zeker als je veel dingen moet laten doen.
Heb tot nog toe alles nog voor mekaar gekregen met me auto's.. dus dan moet dit een leuke uitdaging wezen.. maarja, wat is handig? Kan lassen, heb wel eens motor gereviseerd, en ja ik zou niet wat allemaal.. heb genoeg ruimte tot me beschikking emet een brug werkbank en genoeg gereedschap.. ben er niet zo bang voor.. en als ik het niet red, dan weet een vriend van me het wel.. komt altijd wel goed zeg ik maarzo..
Johan1982MK1
19-06-2012, 21:28
Ok dan moet t goedkomen.
Nog even terugkomen op het onderwerp. Heb inmiddels een motor. Deze is van een Leon 180pk incl 6 bak en kabelboom. Heb de complete kabelboom, van de mistlamp voor tot aan het kentekenlampje achter. Maar nu... Heb een 2.0 16v subframe, TT remmen, stuurhuis achteras. Dus onderstel is compleet zeg ma. Maar toch vraag het ik ff, de motorsteunen.. Passen die gewoon ? Van de 6bak sowieso, maar meen dat je die bij dutchbuild kon halen. Iemand verder nog tips of opmerkingen voordat ik eraan begin? Des te minder verassingen, des te beter.
Spierings
18-08-2013, 20:22
Een leon heeft de motorsteunen op de chassispoten en de pendelsteun op het subframe, zal dus niet een op een passen.
Is het subframe van een golf 3 gti ?? Hou dan rekening met de spoorbreedte.
Assen zul je waarschijnlijk pas moeten maken.
Waar komt het stuurhuis en achteras vandaan ???
Ja subframe is van golf 3 GTI. Een 16v, maar dat maakt geen verschil dacht ik. Dus om de motor erin te hangen moet er nog wel 1 en ander gelast worden aan de motorsteunen
Pewi Vwteam
18-08-2013, 20:52
http://www.epytec.de/product_info.php/products_id/599 alstublief bak steun die je nodig bent.
Spierings
18-08-2013, 21:04
Je hoeft niet persee te lassen, voor de bak de steun die pewi aan geeft.
Voor de motor en voorste bak steun zal de deze waarschijnlijk van een ibiza 1.8 20v moeten hebben. Weet niet of andere ook passen.
Omdat je een 6 bak hebt heb je daarvoor een aangepaste steun nodig..En de aandrijfassen moet je op maat laten maken..Was bij een 5 bak niet nodig.
Ook moet je de ECU sleutelvrij laten maken, kan ik eventueel wel voor je doen..
Oké duidelijk. Maar ik wil gewoon die 6bak. Beetje eigenwijs misschien, maar heb em en denk dat t ook wel handig is als er in de toekomst wat meer vermogen komt.
Weet iemand een adresje voor de assen op maat te laten maken? Weet niet of dutchbuild dat ook doet. Die zit hier namelijk in de buurt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.