ratrod
19-06-2012, 19:03
Ik heb in een ver verleden al wel eens een voorstel topic gemaakt, maar ben meer een lezer dan een poster.
Mijn huidige auto verdient echter een project topic omdat deze in mijn ogen veel geleden heeft.
Het gaat om een 2.0 8v 2E GTI uit 1994, officieel 115 paardjes op stal, hoeveel er over zijn weet ik niet, maar hij rijdt niet slecht.
Hij is nu zo'n 3 weken in ons bezit, waarin ik in eerste instantie bezig ben met het verhelpen van het slechte lopen van deze 2E :rolleyes:
Vlak na aanschaf begon de auto te stoten, inhouden etc. men kent het wel.
Dus eerst maar eens wat slijtage spul voor de ontsteking aanschaffen.
Afgelopen zaterdag "ingebouwd" en test rijden, alles ok dachten we, niet dus.
Tijdens het nalopen van diverse zaken brak ik het carterontluchtingsfilter eraf wat een van de vorige eigenaren vastgelijmd / kit had, waardoor we genoodzaakt waren de kleppendeksel eraf te trekken om eventuele restanten uit het blok te vissen.
http://dl.dropbox.com/u/65371511/2012-06-17%2002.07.41.jpg
Problemen leken voorbij nadat we een 2ehands kleppendeksel en filter bij Bolku hadden gehaald. guess again.
Bleef alleen de bobine over, dacht ik.
Gisteren naar Bolku voor een bobine, daar kreeg ik de tip de stappenmotor te reinigen, zogezegd zo gedaan.
Vanavond heeft de wagen een uur lang lekker gereden, totdat het probleem weer terug was.
Daarnet ook een nieuwe stappenmotor besteld dus, in de hoop dat dan de problemen echt voorbij zijn.
Voor nu even genoeg over het blok en meer over de buitenkant.
Bij aanschaf zag de auto er zo uit:
http://dl.dropbox.com/u/65371511/2012-06-17%2002.07.27.jpg
De vorige eigenaren waren liefhebbers van de plastic fantastic garde.
Ikke ben dat alles behalve, dus de insteek is in deze het geheel zo origineel mogelijk te maken op enkele punten na, zoals velgen en een goede schroefset.
De borbet's die nu onder de GTI liggen krijgen winterbandjes en volgend jaar komen er zomerbandjes die om 16 of 17 inch Dotz Mugello in het zwart gaan.
Dan kan ik ook meteen het verschil tussen voor en achter verhelpen kwa bandenmaat.
Het interieur is zo goed (een heel net edition interieur met 8 speakers) dat ik alleen wat lichte aanpassingen doe kwa audio, ik wil uiteindelijk kijken voor een originele sub, maar weet niet of die voldoende aanwezig is, niet dat er db drag's mee gewonnen moeten worden, maar ik moet hem wel voelen.....
Mijn huidige auto verdient echter een project topic omdat deze in mijn ogen veel geleden heeft.
Het gaat om een 2.0 8v 2E GTI uit 1994, officieel 115 paardjes op stal, hoeveel er over zijn weet ik niet, maar hij rijdt niet slecht.
Hij is nu zo'n 3 weken in ons bezit, waarin ik in eerste instantie bezig ben met het verhelpen van het slechte lopen van deze 2E :rolleyes:
Vlak na aanschaf begon de auto te stoten, inhouden etc. men kent het wel.
Dus eerst maar eens wat slijtage spul voor de ontsteking aanschaffen.
Afgelopen zaterdag "ingebouwd" en test rijden, alles ok dachten we, niet dus.
Tijdens het nalopen van diverse zaken brak ik het carterontluchtingsfilter eraf wat een van de vorige eigenaren vastgelijmd / kit had, waardoor we genoodzaakt waren de kleppendeksel eraf te trekken om eventuele restanten uit het blok te vissen.
http://dl.dropbox.com/u/65371511/2012-06-17%2002.07.41.jpg
Problemen leken voorbij nadat we een 2ehands kleppendeksel en filter bij Bolku hadden gehaald. guess again.
Bleef alleen de bobine over, dacht ik.
Gisteren naar Bolku voor een bobine, daar kreeg ik de tip de stappenmotor te reinigen, zogezegd zo gedaan.
Vanavond heeft de wagen een uur lang lekker gereden, totdat het probleem weer terug was.
Daarnet ook een nieuwe stappenmotor besteld dus, in de hoop dat dan de problemen echt voorbij zijn.
Voor nu even genoeg over het blok en meer over de buitenkant.
Bij aanschaf zag de auto er zo uit:
http://dl.dropbox.com/u/65371511/2012-06-17%2002.07.27.jpg
De vorige eigenaren waren liefhebbers van de plastic fantastic garde.
Ikke ben dat alles behalve, dus de insteek is in deze het geheel zo origineel mogelijk te maken op enkele punten na, zoals velgen en een goede schroefset.
De borbet's die nu onder de GTI liggen krijgen winterbandjes en volgend jaar komen er zomerbandjes die om 16 of 17 inch Dotz Mugello in het zwart gaan.
Dan kan ik ook meteen het verschil tussen voor en achter verhelpen kwa bandenmaat.
Het interieur is zo goed (een heel net edition interieur met 8 speakers) dat ik alleen wat lichte aanpassingen doe kwa audio, ik wil uiteindelijk kijken voor een originele sub, maar weet niet of die voldoende aanwezig is, niet dat er db drag's mee gewonnen moeten worden, maar ik moet hem wel voelen.....