View Full Version : Sensor in carter
ronnieboy79
04-07-2012, 22:02
Beste forumleden,
Ik wil mijn carteraftapplug vervangen voor een olietemperatuurmeter maar nu vroeg ik mij af hoe ik deze het beste kan bevestigen?
Moet ik loctite schroefdraadafdichting gebruiken of een rubber ringetje of iets anders misschien?Alvast bedankt voor jullie reactie?
Groeten,
Ronald
Erik Baas
04-07-2012, 22:06
Zeker géén Loctite gebruiken ! En rubber kan niet tegen olie, dus een fiberring is de enige optie. Als dat al nodig is: het is een heel fijne schroefdraad, en als beide delen goed schoon zijn hoef je niet bang te zijn voor lekkage.
Spierings
04-07-2012, 22:07
zou zelf eerder een verloopje bij de oliedruksensor monteren zodat hier de sensor op kan.
Op plug is een beetje onhandig, moet tenslotte iedere beurt los.
zou zelf eerder een verloopje bij de oliedruksensor monteren zodat hier de sensor op kan.
Op plug is een beetje onhandig, moet tenslotte iedere beurt los.
hij heeft het over een temperatuurmeter,die moet wel in het carter.ik had bij biesheuvel een verloopje besteld met binnenkant die sensordraad,en buiten ori vw met rand voor koper ring.met vloeibare pakking dat conische sensortje in het verloopje draaien en als je af moest tappen stekkertje eraftrekken en sleutel 21 erop.werkte perfect,lekte geen drup.
Spierings
04-07-2012, 22:17
hij heeft het over een temperatuurmeter,die moet wel in het carter.ik had bij biesheuvel een verloopje besteld met binnenkant die sensordraad,en buiten ori vw met rand voor koper ring.met vloeibare pakking dat conische sensortje in het verloopje draaien en als je af moest tappen stekkertje eraftrekken en sleutel 21 erop.werkte perfect,lekte geen drup.
Waarom moet deze op het carter ??
Op deze foto van een golf cabrio zit hij recht in het oliefilterhuis, druksensor zat bij deze op de kop.
http://i642.photobucket.com/albums/uu149/Nelis87/Golf%20Cabrio/Motorruimte/DSC06634.jpg
tuurlijk kan het,maar echt secuur is het niet.als je olie zou gaan koken wil je immers meten bij de bron,en dat is het carter.maar ook daar zal iedereen zijn eigen theorien op nahouden,ik ben van mening dat je meet op de plaatsen waar de temperatuur het hoogst is.een kvs temp-sensor zit immers ook in/op/zo dicht mogelijk bij de kop en niet in een kachelslang.
ronnieboy79
04-07-2012, 22:25
tuurlijk kan het,maar echt secuur is het niet.als je olie zou gaan koken wil je immers meten bij de bron,en dat is het carter.maar ook daar zal iedereen zijn eigen theorien op nahouden,ik ben van mening dat je meet op de plaatsen waar de temperatuur het hoogst is.een kvs temp-sensor zit immers ook in/op/zo dicht mogelijk bij de kop en niet in een kachelslang.
Juist.Dit heb ik ook altijd gehoord en daarom wil ik hem dus ook in het carter hebben...
Maar iedereen badankt voor de reacties in ieder geval :thumbup: !
Spierings
04-07-2012, 22:29
Denk zelf dat het niet zoveel uit maakt, olie gaat na de oliepomp toch direct naar het oliefilterhuis. Dus het zou niet zoveel uit moeten maken. Maar zoals je aangeeft zijn hier de meningen ook over verdeeld ;)
Erik Baas
04-07-2012, 22:30
... met rand voor koper ring
Koper, ook prima; daar had ik even niet aan gedacht.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.