Log in

View Full Version : Herrie tijdens rijden golf 2

Albu
06-07-2012, 18:52
Beste allemaal,

ik rij nu al een tijdje rond in mijn golf2 maar de laatste tijd maakt hij erg veel lawaai tijdens het rijden. Het lijkt wel of de moter kijhard moet brullen om te rijden.. eerst dacht ik dat het mijn banden waren die te hard opgepompt waren. even gechecked maar daar zit 1.9/2.0 in en dat mag er ongeveer in dus dat is het probleem niet. Ook doet mijn koppeling af en te moeilijk maar dat kan er niet mee te maken hebben denk ik??

Heeft iemand enig idee wat dit brullen is?

Het gaat om een 1.3 golf mk2 kat.

MVG Yoeri

Kevert
06-07-2012, 18:58
Dat is moeilijk te zeggen zo , komt het geluid van voor of achter?
Versleten wiellagers kunnen bijvoorbeeld ook een lage brom geven.
Als het van de motor komt ook een kijken of er nog genoeg olie in zit, bij mijn mk2 kan ik altijd horen als het weer eens tijd is om het een beetje bij te vullen (ook al gaat het om niet zoveel olie , scheelt wel steeds in geluid).

Albu
06-07-2012, 19:36
Oke ga morgen even naar de olie kijken.

Komt inderdaad van voor de auto!
Bedankt,

Spierings
06-07-2012, 20:53
Lastig zo, kan van alles zijn.

Maakt deze ook geluid als de koppeling intrapt ??
Wordt het geluid luider als je harder rijd ??
Veranderd het geluid als je iets op en neer stuurt ??

rondekker1983
06-07-2012, 21:00
Uitlaat???

Albu
06-07-2012, 21:42
Lastig zo, kan van alles zijn.

Maakt deze ook geluid als de koppeling intrapt ??
Wordt het geluid luider als je harder rijd ??
Veranderd het geluid als je iets op en neer stuurt ??

Het geluid blijft inderdaad als de koppelling is ingetrapt
en het wordt luider als ik harder rijd inderdaad!
dat van het sturen zou ik morgen even moeten testen, volgens mij blijft het gewoon hetzelfde.

Ik hoop dat we er op deze manier achter kunnen komen, zijn in iedergeval al goed opweg!

Bedankt allemaal,

Spierings
06-07-2012, 22:14
Het geluid blijft inderdaad als de koppelling is ingetrapt
en het wordt luider als ik harder rijd inderdaad!
dat van het sturen zou ik morgen even moeten testen, volgens mij blijft het gewoon hetzelfde.

Ik hoop dat we er op deze manier achter kunnen komen, zijn in iedergeval al goed opweg!

Bedankt allemaal,
Klinkt als een wiellager, dan zou het geluid iets harder/zachter moeten gaan bij het op en neer sturen.
Dit wel even op hogere snelheid doen als het geluid goed aanwezig is.

Albu
06-07-2012, 22:21
okee, zal morgen even kijken/luisteren. kan ik hier wel nog even mee rijden? moet zondag op en neer naar Limburg.

Tjaap
06-07-2012, 22:28
er mag trouwens wel wat meer in die bandjes hoor, 2.3 ofzo (als je standaard maat hebt) maar daar zal het geluid echt niet vandaan komen

Spierings
06-07-2012, 22:29
Of je er nog mee kan rijden is lastig te beoordelen, hangt er helemaal vanaf hoe erg en wat er kapot is.
Een kapot lager kan in het ergste geval altijd vast slaan maar komt zelden voor.

Albu
07-07-2012, 12:11
Heeft iemand misschien voor mij de wiellagers van de voorkant. (golf mk2 uit 1990)
hier zou je mij erg gelukkig mee maken!

Bedankt,

Tjaap
07-07-2012, 12:14
die koop je niet gebruikt maar nieuw.

Spierings
07-07-2012, 12:57
Heeft iemand misschien voor mij de wiellagers van de voorkant. (golf mk2 uit 1990)

Bedankt,
Zijn ze alle 2 kapot dan ??
Zoals Tjaap al zegt, monteer je ze gewoon nieuw.

willemsgti
08-07-2012, 12:27
het kan ook van je achter banden komen probeer eens andere banden

Spierings
08-07-2012, 12:35
het kan ook van je achter banden komen probeer eens andere banden
Geluid komt van voor ;)

Dokter D
08-07-2012, 12:42

Bedankt,

Die vind je hier:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98781

Geschikte lui met goede prijzen en een goede service.

mark1991
08-07-2012, 13:41
geluid word ook harder zodra je stilstaat en gas geeft of dat niet?? ik zal er niet zomaar vanuit gaan dat het een wiellager is.. als je perse wilt weten of het je wielager is krik je de auto op en gooi je het wiel rond en dan luisteren of het geluid links er rechts anders is, meestal kan je het ook voelen als je het wiel rond gooit en dan aan je veerpoot voelt of deze trilt, trilt ie dan is je wiel lager kaduk

gr

ab21662
08-07-2012, 16:20
Als je het mij vraagt is het gewoon een slippende koppeling

Spierings
08-07-2012, 19:01
Als je het mij vraagt is het gewoon een slippende koppeling
:shake: Geluid is nog steeds aanwezig bij ingetrapte koppeling, heeft hier dus niks mee te maken ;)

mk2d
08-07-2012, 19:14
Lek in je uitlaat is natuurlijk ook heel simpel vast te stellen, even einddemper dicht houden met je hand, lekt hij ergens dan hoor je dat zo.

Albu
09-07-2012, 11:00
Bedankt voor alle reacties..
Gister ben ik naar limburg heen en weer gereden met de golf en dat is gellukig allemaal goed gegaan. ik heb tijdens het rijden even een paar keer links en rechts gesturrd. en naar mijn idee werd het geluid dan wel minder! wel had ik er last van dat als ik een tijd lang in zijn 4 heb gereden en daarna terug moet schakelen naar 2 dat die erg zwaar in zijn versnelling ging. ik weet niet of dit er mee ta maken kan hebben? ivm iemand die over de koppeling begon?