Sven-GTI
06-07-2012, 21:53
Ik zit sinds vandaag met een probleem, de waterpomp van m'n 16v gti (abf) lekt.
M'n lampje van m'n kvs ging opeens branden, dus ik even kijken. Niveau te laag en een plasje onder m'n auto. Alles is kurkdroog, behalve de waterpomp, daar hangen de druppels aan.
Tijdens het rijden valt t wel mee, t lijkt wel of hij pas gaat lekker wanneer de auto stilstaat na een tijdje rijden. Vandaag zo'n 100km gereden en er moest daarna zo'n 200ml kvs bij.
Nu is het probleem dat ik de auto eigenlijk echt nog 2 dagen nodig heb, dus ik vroeg me af of het kwaad kan om hiermee door te rijden?
Ik heb gewoon genoeg kvs bij om bij te vullen onderweg, maar ik kan pas maandag/dinsdag m'n waterpomp vernieuwen.
Nu vroeg ik mij dus af of dit kwaad kan of dat m'n waterpomp stuk kan lopen? Hij koelt nog wel gewoon, hij lekt alleen. (ik kan ook niet zien waar de lek vandaan kom, alleen vanaf m'n waterpomp, dus weet niet of het de keerring is of iets)
M'n lampje van m'n kvs ging opeens branden, dus ik even kijken. Niveau te laag en een plasje onder m'n auto. Alles is kurkdroog, behalve de waterpomp, daar hangen de druppels aan.
Tijdens het rijden valt t wel mee, t lijkt wel of hij pas gaat lekker wanneer de auto stilstaat na een tijdje rijden. Vandaag zo'n 100km gereden en er moest daarna zo'n 200ml kvs bij.
Nu is het probleem dat ik de auto eigenlijk echt nog 2 dagen nodig heb, dus ik vroeg me af of het kwaad kan om hiermee door te rijden?
Ik heb gewoon genoeg kvs bij om bij te vullen onderweg, maar ik kan pas maandag/dinsdag m'n waterpomp vernieuwen.
Nu vroeg ik mij dus af of dit kwaad kan of dat m'n waterpomp stuk kan lopen? Hij koelt nog wel gewoon, hij lekt alleen. (ik kan ook niet zien waar de lek vandaan kom, alleen vanaf m'n waterpomp, dus weet niet of het de keerring is of iets)