PDA

View Full Version : gti 83, sporing verkeerd na monteren schroefset??


ivotie
07-07-2012, 20:56
hallo
ik heb vandaag mijn kw schroefset eronder geschroefd, ter vervanging van de vmax.
Maar nu staan mijn voorwielen opeens naar buiten, terwijl ze iets naar binnen horen te staan. terwijl dat voor de vervanging niet zo was,
Nu vraag ik me af wat ik fout heb gedaan, lijkt mij dat het niet aan de schroefset kan liggen.

Spierings
07-07-2012, 21:14
Wagen even laten uitlijnen, wielvlucht zal verandert zijn waardoor ook de sporing is veranderd.

dakeraf
07-07-2012, 21:55
duidelijk je kan het op de gok verstellen met de bovenste excenterbout van je schokbreker op fusee.
maar uitlijnen biedt het beste resultaat

ivotie
07-07-2012, 22:34
als ik me niet vergis is wielvlucht hetzelfde als camber, dat wil dus zeggen, de verticale lijn.
Het gaat hier om de horizontale lijn. de wielen staan zeg maar naar buiten (linker wiel naar links, en rechterwiel na rechts)
terwijl voor goeie sporing moet het naar binnen staan, rechterwiel naar links en linkerwiel na rechts.
Heb ondertussen al aan de stuurstang van fusee bij gedraaid, maar durf niet te ver naar buiten te draaien omdat ik niet weet hoe ver de schroefdraad gaat.

Ik laat 't maandag maar even professioneel uitlijnen.
Maar toch vraag ik me af hoe het kan, snap hier niks van eigenlijk.

Spierings
07-07-2012, 22:42
Maar toch vraag ik me af hoe het kan, snap hier niks van eigenlijk.
Zoals ik al eerder aangaf, als de wielvlucht veranderd verandert de sporing ook ;)

Als je wielvlucht iets meer positief staat staan je fusees iets verder naar buiten waardoor je iets meer uitspoor krijgt.

passatje2
08-07-2012, 06:54
tja na het verlagen volgt altijd uitlijnen............

Alberto
08-07-2012, 08:09
tja na het verlagen volgt altijd uitlijnen............

en als je het goed wil doen , na een half jaar nog een keer , en dan elk jaar controle :thumbup:

Lieuwe
08-07-2012, 08:40
Abonnement bij Lammert?

Alberto
08-07-2012, 08:53
Abonnement bij Lammert?
:D

mk2d
08-07-2012, 09:23
In mijn ogen kan je onmogelijk veerpoten wisselen zonder dat je wielstanden vergaan.

Als het Camber maar een heel klein beetje vergaat dan klopt je sporing van geen kant meer.

Dus idd uitlijnen is het devies.