View Full Version : remmem lopen vast mk2 1.3
heb een golf mk2 uit 89, rij daar nu zon half jaar mee.
gisteravond toen ik zon 30 km gereden had,werk mijn rempedaal keihard,en liepen mijn remmen aan de voorkant zo hard aan dat ik nauwelijks van de plaats kwam.
gisteravond het wiel aan bij rijderskant losgegooit, remklauw eraf gehaald, en cilinder stukje terug geduwd.
tot mijn verbazing was toen de andere kant ook los.
weer 30 km terug naar huis gereden,en 500 meter voordat ik thuis was begon het weer!!!
Ik heb het idee dat als ik heel even met de handrem erbij rem,dat t minder word...
wat kan dit in godsnaam zijn?
iemand?
alvast bedankt.
mvg roger
remflexibels vooraan kapot? als die oplossen langs binnen verstoppen die. je hoofdremcilinder perst de remvloeistof erdoor en je remt, moment dat je pedaal loslaat zou die vloeistof moeten terugkeren, maar door de remflexibel kan dit niet en neemt de hoofdremcilinder nieuwe vloeistof uit de reservoir. na x aantal keer remmen zitten je klauwe zo dicht dat je remmen aanlopen.
Waar vind ik deze remflexibels?
Heb zojuist klauwen gedemonteerd,de remcilinder aan besruurderskant,kan ik terugduwen,de bijrijderskant krijg ik met n lijmklem niet terug geduwd....
Alvast bedank!
dat zijn die rubberen stukken remleiding tussen de klauw en de auto
kan ook zijn dat de klauw aan bijrijderskant vast zit door roest. krijg je die wel terug geduwd als je de ontluchtingsnippel een beetje losdraait?
Hij is met veel geweld naar achter gedrukt nu.in elkaar en testen?of nieuwe remcilinder terugzetten?alvast bedankt!
als hij weer vastloop, voorwiel van de grond krikken en aan draaien (zal vast zitten).
ontluchting losdraaien van die klauw. als het wiel onmiddelijk weer kan draaien, is u klauw goed, maar zijn die flexibele remleidingen (tussen klauw en auto) verstopt. vervang die dan maar, kost niet zoveel. daarna nieuwe remvloeistof op terwijl je gaat ontluchten
blijft die klauw WEL vastzitten na die ontluchting los te draaien, dan moet je die klauw reviseren (of je zoekt snel een goeie 2dehandse, die erop, boel ontluchten en rijden maar.
ik gok nog altijd op kapotte remflexibels. heb ik ook al gehad en ik heb het geleerd na vervangen hoofdremcilinder en remklauwen. de zware kosten waren jammer genoeg al gebeurd bij mij. die remslangen kosten misschien 30€ (klauw en hoofdremcilinder is vlot richting 500€)
Klauwen reviseren, de vierkante oring zal wel versleten zijn ;)
Klauwen weer losgehad,cilinder gaat nu gewoon handmatig naar binnen,maar k krijg met ontluchten enz geen remdruk....zelfs de cilinder komt niet uit....
Remflexibels dab maar?
na veel handelingen nog geen remdruk...
ik heb de hoofdremcilinder van een golf 3 erin gezet,alles doorgespoeld en ontlucht heb net even een stukje snelweg genomen en alles lijkt in orde te zijn.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :)
(oude hoofdremcilinder had alleen druk aan de 2 aansluitingen het kortst op het schutbord)
is deze nog te reviseren? :confused:
heb je niet te diep ingedrukt bij het ontluchten?
als je ontlucht mag je namelijk je pedaal NIET verder duwen dan wanneer je normaal remt. als je die tever drukt, loop je het risico dat je de rubbers kapot gemaakt hebt en dan is de pomp dus ook kapot.
als test, rijd in een straat, licht bergaf. rijd 50km/h en druk je remmen ineens heel hard in (noodstop). dan laat je pedaal los en moet je auto weer gaan bollen.
anders ff deur open en probeer die vooruit te duwen, als die niet wil bewegen zitten de voorremmen weer vast
doe dit wel in een redelijke vrije straat, dat er geenene vanachter inknalt hé
Remmen doen het weer naar behoren,bedankt voor de info!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.