PDA

View Full Version : Corrado g60

superbeast
09-07-2012, 22:09
De corrado g60 heb ik zondag ochtend opgehaalt.

Moet wel nog het een en ander aan gebeuren, maar dat komt wel goed.

Het eerste wat er gaat gebeuren is de kat (heb ik) en midden demper (heb ik niet) er terug onder.
Is nu toch wel een beetje heel erg kwa geluid, ze horen me 3 straten verderop al aankomen.
De supersprint uitlaat die gladersite aanbied, die heeft tuv maar hoe is het geluid, daarvan niet te hard?

Dacht laat ik het luchtfilter eens controleren, kwam ik tot de ontdekking dat er gewoon een soort spons materiaal inzat met een doorlaat van heb ik jou daar. :eek:
Dus de glader gaat binnenkort nog open om te kijken wat de schade is.
had nog een luchtfilterbak liggen met een kn filter voor een corrado g60.
dus eerst het kn filter maar is gereinigd en opnieuw ingeolied en geplaatst.

Zal van de week een drukmeter bestellen en aansluiten slangetje is al aangesloten en naar binnen getrokken door de voorgaande eigenaar.

verder zou de corrado motorisch standaard zijn, maar dat moet ik nog even controleren.

Natuurlijk zit er op een auto van 1989 wat rotterij, bij de wielkasten achter zit er wat rotterij op de dorpel.
rechter spatbord voor, op het dak en naast het tankdopje zit wat oppervlakkige roest.

Interieur is netjes, moet alleen goed uitgezogen worden en schoongemaakt worden om de muffe sigarettenlucht eruit te halen.
Ook het mfa schermpje moet ik nog vervangen een getal is vaag, donorteller heb ik erbij.
En het grootlicht lampje moet ik nog nakijken waarom die het niet doet.

Verder ben ik opzoek naar een setje goede knipperlicht glaasjes en mistlampen en een goede middendemper.

Maar het rijd goed zon corrado g60, ben benieuwd wat zijn 200 kilo lichtere broertje gaat doen (scirocco 2) met de snelle chip en kleinere poelie.

superbeast
19-07-2012, 13:32
Vandaag 2 nieuwe achterbandjes, in een zat een snee in tot op het staaldraad.

Zal morgen wat fotos plaatsen van de corrado.
Moet ook nog 4 schijven en blokken wisselen, moeten de bouten van de klauwen nog op moment getrokken worden of gewoon goed vasttrekken?

superbeast
20-07-2012, 20:34
Nou, vandaag geen tijd gehad voor de fotos die maak ik morgen.
Morgen ook verder met de voorremmen controleren, en linksachter nog even deze loopt nog een beetje aan.
Van de week de voorbanden laten balanceren de plakloodjes zijn pleite.

Iemand nog een stuk donordorpel over voor links en rechts achter wielkast.

superbeast
22-07-2012, 14:28
Intussen drukmetertje even aangesloten, had al een vaag vermoeden.
de druk is max 0,3 bar in de 3de versnelling.
moet dus de lader controleren, heb nog en andere liggen.
De poelie overzetten en de lader en dan is kijken wat ie doet.
Daar ga ik morgen mee verder, vandaag effe geen zin meer.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZYC8KN8S-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IDI4WMOC-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJEXN3JN-D.jpg

superbeast
23-07-2012, 13:01
Zo net de originele achterlichten gemonteerd, had ik een tijdje geleden op de sloop gehaald.

gladers gewisselt, op degen die eraf kwam zat een 68mm poulie.
en die gaf maar 0,3 bar druk meer, die is dus overleden, zit allemaal alu slijpsel in doordat die idioot er een spons met een doorlaat van de grand canyon in had gedaan ipv een ori of kn filter :screwy: .
Ga hem vanmiddag demonteren en kijken oftie nog te redden is.

De andere geeft 0,8 bar druk in zen 3, welke druk hoort erbij een 68mm poulie?

superbeast
23-07-2012, 13:55
nou, glader geopend.
verdringer ingelopen en zwaar bekrast.
een laderhelft daar is een van de dichtlijsten en de groef waar de dichtlijst inzit is compleet weg.
Dus opzoek naar een andere glader voor het scirocco project

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QLUMRNYB-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-R3N4RWSY-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETMAYUTZ-D.jpg

Ruud 16V-G60
23-07-2012, 19:58
als de timing niet goed staat,dan krijg jij de lader niet gedraait.Mocht hij wel gedraait hebben,dan liggen er grote stukken alu. los in de lader

superbeast
23-07-2012, 20:43
Oke, weer wat geleerd.
Neem aan dat die 2 kerfjes van de poelietjes loodrecht boven elkaar horen te staan?

Ruud 16V-G60
24-07-2012, 07:16
dat wel

superbeast
24-07-2012, 22:11
vandaag de remklauwen voor de voorwielen overhaalt, binnenkort uitwissellen met de huidige.
remklauwen achter moet ik nog mee naar de garage om ze inelkaar te laten zetten ivm veer op spanning zetten en dan die rot circlip weer in de gleuf te plaatsen ben al 2 dagen bezig geweest maar zonder speciaal gereedschap lukt dit niet

superbeast
01-08-2012, 15:59
ondertussen weer wat gedaan

begon eergister met een benzinelucht in de auto, gelijk weer terug de oprit opgereden en de motor gestopt plus accu ontkoppelt.
bleek dat de slang van de benzinedruksensor gescheurt was, hier gelijk een nieuwe opgezet.

Vandaag een andere radiateur plus mist en knipperlichten binnen gekregen.
De oude radiateur was lek en de lampen waren gebarsten.
Dit hele zwikkie vandaag gemonteerd, ziet er weer een stuk beter uit.

Zag gisteravond dat bij de bak in zijn achteruit zetten de mistlampen aangingen achter.
Hier is even naar gekeken en alle stekkers van de achteruitrijlampen en mistlamp losgehaalt.
Zat een hoop corrosie op, dus alle stekkers goed schoongemaakt en het probleem is weg

Vanavond een middendemper ophalen plus wat andere dingen.

dan is tie weer aardig compleet

superbeast
02-08-2012, 14:59
Hoe haal ik die intercooler los, moet hiervoor heel de bumper eraf of kan dat onderlangs zonder de bumper te verwijderen.

Aangezien ik mijn intercooler en pijpen inwendig moet reinigen ivm rotzooi in het luchttraject.

superbeast
03-08-2012, 10:53
nou intercooler pijpen zijn los en staan te weken in de dasty.
intercooler zelf, daar heb ik de stalen steun aan de achterzijde losgebout.
maar nu zit ie nog ergens vast, kan de intercooler wel op en neer bewegen maar niet verwijderen.
waar zit de intercooler nog meer gebout aan de bovenzijde, kan niks vinden.

superbeast
04-08-2012, 12:11
iemand die de gouden tip heeft op bovenstaande vraag ?

Dennis-Mash
04-08-2012, 13:19
Goed bezig hoor! ;)

superbeast
04-08-2012, 13:46
vandaag even naar het mooie brabant afgereisd om de laders na te laten kijken.
eentje is nog toppie, de andere was helaas overleden.
maar inmiddels al een andere voor gevonden

inmiddels een andere tankklep en middendemper gescoord, binnenkort maar eens monteren als de smeerput vrij is

Tombo90
21-08-2012, 10:50
Zo je hebt het tempo er goed in zitten.
Wordt zo te merken weer een leuke wagen. :thumbup:
Nog plannen van verlaging of velgen?

superbeast
23-08-2012, 10:12
Voorlopig blijft ie zo.
Eerst de rotte plekken verwijderen en de corrado mischien zijdeglans zwart spuiten of rollen
t word een daily, dus ik ga er niet teveel geld in pompen.
Mischien een cafe/polder racer ervan maken, aangezien we hier ook leuke landweggetjes hebben met weinig politie in de buurt.

classicline
23-08-2012, 10:17
Ik heb vanaf vanavond een complete Corrado G60 staan om in onderdelen te verkopen dus als je nog wat nodig hebt mag je me graag bellen.

Twan

0639570098

Quattro_38
23-08-2012, 10:48
Ik heb vanaf vanavond een complete Corrado G60 staan om in onderdelen te verkopen dus als je nog wat nodig hebt mag je me graag bellen.

Twan

0639570098

Die zwarte uit Dinxperlo?

classicline
23-08-2012, 10:53
Ja

Quattro_38
23-08-2012, 11:28
Ja

Was best een interessante wagen, maar als jij hem al in het bezit hebt hoef ik niet meer te overwegen om te gaan kijken of het wat is om op te knappen.

Is de carrosserie in goede staat?

classicline
23-08-2012, 11:31
Ja wel aardig ok,
heb hem nog niet goed bekeken.

G lader moet wel gereviseerd worden als je wat wilt.

Je kunt hem altijd nog over nemen alles zit er nog op heb nog niks eraan gedaan. :)

superbeast
23-08-2012, 11:51
ben alleen nog opzoek naar plaatwerk rondom de tankopening en eindstukjes dorpels voor de achterwielen

classicline
23-08-2012, 12:03
ben alleen nog opzoek naar plaatwerk rondom de tankopening en eindstukjes dorpels voor de achterwielen

mail mij ff foto's van wat je precies nodig hebt dan komt dat goed.

vw-classicline@hotmail.com

superbeast
26-08-2012, 19:05
Tijdens het spoelen van de ori ic erachter gekomen dat deze lek is, heb nu een aftermarket ic geinstalleerd
Moet alleen nog een 90graden stalen bocht lassen,dit hoop ik morgen af te krijgen.
Hopelijk heeft het constructie bedrijf die diameter op voorraad.
Dan de claxons even een ander plekje geven en het grilletje terugplaatsen.
kan ik eindelijk weer rijden, en zo snel mogelijk de kat en tussendemper er terug tussen plaatsen.

superbeast
27-08-2012, 17:07
90 graden bocht is klaar, alleen de verf nog uitlaten harden.
claxon heeft ook een ander plekje gekregen, morgen grilletje terugzetten.
en de slangklemmen installeren.

superbeast
28-08-2012, 13:01
Nou, zit er weer allemaal op gaat net.
Helaas is mijn borg clipje van de copot sensor gesneuvelt, iets te ver verbogen en tijdens het terugbuigen brak tie.
dus daar nog een nieuwe voor zien te vinden.

De druk is gelijk een stukje hoger nu 0,9 bar, heb de ori luchtkoeler eens goed bekeken maar de lamellen waar de lucht doorheen moet zitten ook een eind dicht met shit.

Vanavond effe een test rondje door de polder doen :D

superbeast
01-09-2012, 16:45
Testritje is goed bevallen.

Kwam nog een vw lt tegen met een groene corrado erop, zo te zien op slicks.
Heb een vermoeden dat deze een daggie circuit erop had zitten

Alleen zit ik nu met een knipperend rood ledje van de temperatuur indicatie.
deze begint na 20 seconden nadat de motor is gestart te knipperen en stopt niet meer.
temperatuur blijft gewoon goed 90 graden en de fan springt ook gewoon bij en af.

Heb wel een ander kabelboompje (scirocco) gebruikt en deze aangepast voor de radiator fan.
Heb hier een draad bij gemaakt voor de 2de trap, zoals de oude kapotte kabelboom was.
Dit werkt ook gewoon goed, eerst komt de eerste trap en dan later de 2de bij.

Wie o wie weet wat er fout kan zijn?
Ik heb namelijk geen instructieboekje bij de corrado.

mvg frank

superbeast
14-09-2012, 17:52
nah, het knipperend temperatuur ledje is vanzelf verdwenen.
heeft 2 dagen geknippert en was toen ineens weg :confused: .
voor de rest werkt alles prima, heb er een week mee op en neer gependeld naar schiedam.
maandag gaat de kat en ori middendemper er weer onder, ben ik koos demperloos af. :screwy:

Ook 2 dagen last van een snel knipperend linkervoor knipperlicht, het lampje schoongemaakt (witte corrosie op het voetje) en opnieuw in de houder gedraait en alles functioneerd weer zoals het hoort.

superbeast
18-09-2012, 09:16
De kat en middendemper zit er weer onder, hoor nou alleen maar de glader brommen. :D
Vind de corrado toch wel redelijk zuinig, heb toch aardig doorgereden en een gem verbruik van 1 liter op 11,8 km

VwGolfMK2VW
19-09-2012, 21:32
Goed bezig hier hoor!
Verbruik is zeker niet slecht!

topsport
20-09-2012, 06:47
Goed bezig idd! En die waardes heb ik ook, is wel te doen..

superbeast
28-09-2012, 13:09
Al een tijdje weer met de middendemper en kat ertussen gereden, kan wel merken dat ik iets vermogen mis, maar mis de herrie niet.
Aangezien ik veel zeeland > rotterdam en vice versa op en neer rijd met de corrado, heb geen zin in boetes.

passatje2
28-09-2012, 19:10
ik had de kat leeggehaald,wel zelfde effect als kat vervanger ma ja dan zit ie tenminste eronder zogenaamd,merk je ook met dootrekken,maar ja dan moet weer vanalles los,goed bezig met knutselen

superbeast
28-09-2012, 20:04
Ik heb nog een lege kat liggen, met de tijd die er eens tussen knutsellen.
Maar goed, voorlopig blijft het even zo.

superbeast
03-10-2012, 10:33
Probleem slecht optrekken is opgelost, zag vandaag dat me glader druk niet opliep zoals normaal.
Bleek dat het hefboompje die de retourklep bedient losgeschoten was.
Gewrichtje weer in elkaar gedrukt en voila weer 0,6 bar druk.

Rallye
08-10-2012, 21:11
Wanneer kom je eens deze kant op om hem te showen ? :D
Ik heb nog steeds een kenteken liggen hier wat nog niet gescanned is. :$

superbeast
16-10-2012, 10:13
Nou gister ben ik aangereden door een andere auto, de beste man zat handsfree te bellen en naar een boer te zwaaien die op het land bezig was.
daardoor is hij op mijn weghelft terecht gekomen.
was al zover mogelijk naar rechts gegaan maar kon niet meer verder anders was ikzelf van de dijk afgevlogen.
heb nog getoetert wat ervoor gezorgd heeft dat de schade beperkt bleef tot de linker voorzijde, hij trok hem nog een eind naar de rechter weghelft toe op het laatste moment.
maar goed toch nog flinke schade, voorwielophanging naar de gallemiezen, spatbord, velg krom, subframe krom, stuurstang en aandrijf as krom zijn haaks omgezet.
ikzelf reed al redelijk zacht denk 30 kmh, maar mijn tegenligger zat nog rond de 60kmh.

dus was redelijk pissig, wat een sufkut zeg.
maar goed we hebben alleen blikschade en zijn zelf nog heel dat is het voornaamste.
ik heb er alleen een zere pols aanover gehouden, toch nog een klap van het stuur gehad.

VwGolfMK2VW
16-10-2012, 11:55
Oef! Dat is wat minder leuk nieuws! Ga je de corrado nog redden of is ie afgeschreven?
Miss wat foto's plaatsen?

Succes!

superbeast
16-10-2012, 14:55
Ik houd wel het wrak inieder geval, motortje, versnellingsbak en glader is in prima conditie.
Eerst maar eens afwachten wat ik nog terug krijg, en of het chassis geen opdonder heb gehad.
de schade die zichtbaar is zit rond de 3000 euro, moet je maar afwachten of het chassis nog recht is :(

Duurt minimaal 5 dagen voordat ik de uitslag hoor van de verzekering.
Gaat weer met zon leuk systeem, wat de opkoper ervoor biedt gaat van de dagwaarde af en dat krijg ik dan vergoed

als de corrado weer thuis is zal ik wel een paar fotos neerzetten.

Staat hier in de buurt nog een corrado daar is de motor rot van, moet nog is kijken of het chassis nog roestvij van onder is.
mischien dat ik daar mee verder ga, de huidige had toch wel wat meer rotte plekken die nog onder de bodyschutz verstopt zitten.

superbeast
23-10-2012, 14:08
Nou de schade afhandeling gaat uiterst traag, hoop van de week nog wat meer te horen.
Ik ga morgen voor een andere corrado kijken en hopelijk meenemen, tis een 2 liter 16v uit 1994.

superbeast
02-11-2012, 21:07
Schade is afgehandeld en de auto staat thuis.
Zal morgen als het niet regend een paar fotos schieten.

De corrado g60 zal in onderdelen weggaan, dus als iemand nog iets nodig heeft stuur een pm.

mocht iemand een harde rotvrije koets weten te staan zonder motor bak,geef dan even een pmtje.
dit word zeer gewaardeerd, aangeizen ik toch weer een corrado g60 terug wil.

superbeast
09-11-2012, 12:26
Nou, mischien toch nog geluk.
Een oud buurman van ons heb nog een rode corrado 16v staan in zijn schuur.
dus van de week even kijken, volgens hem moet alleen de knalpot vervangen worden. :D

hierbij nog wat fototjes van de schade.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4JSFCVEF-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UUWNSVVI-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7HURK6ZO-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WTAXLHD-D.jpg

kan je deze schade aan de velg nog laten richten of is het echt teveel van het goede?
hoop dat ze gericht kunnen worden, ijn namelijk technocast velgjes die je niet zoveel ziet

superbeast
17-11-2012, 19:14
Vandaag naar driebergen en naar ettenleur geweest om naar een andere corrado g60 te kijken.

Uiteindelijk die uit ettenleur meegenomen, tis een (lc3y) bordeaux rood mettalic kleurige corrado g60 met azev brede velgen eronder zal morgen wat fotos plaatsen.

Der zit een rs look bumper op die al totalloss is, maar dat geeft niet want die had ik er zowieso al afgesnokt.
dan gaat de ori bumper erweer op van de de zwarte corrado, tevens een nieuwe kentekenplaat regelen de oude zit een trekhaak afdruk in van een anwb man

de ori achterlichten van de zwarte corrado zet ik over op de bordeaux rode.

Verder het interieur overzetten, in ieder geval de voorstoelen de foam is rot en de bekleding is doorgesleten.
Ook nog de ori uitlaat van de zwarte corrado afhalen, die mag weer onder de paarse, hier zit geen middendemper meer onder en de einddemper is zo omhoog staande dtm pijp waar je doof van word.

verder een hoop bonnen erbij van wat er vervangen is en dat is redelijk veel.
zit wel een rotplekje op de dorpel en de linkerdeur schaaft het linkerspatbord bij open doen.
Bodem is voor de rest keihard en goed in de tectiel gehouden, heb hem nog op de brug gezet om te kijken.

Dat was bij de corrado in driebergen helaas niet het geval een rotte vloerplaat met doorgroei naar de dorpel

Op de terugweg nog een keer stilgevallen omdat de accu leeg was, heeft al een tijdje binnen gestaan bij de vorige eigenaar ivm nieuwbouwhuis te weinig tijd heeft.
Maar na aanduwen, bleef die draaien dus zonder radio, verlichting, verwarming naar huis gereden.
thuis accu eruitgehaalt en een andere erin, en de lege op de lader.
gaf toch aan dat ie alweer halfvol was in een uurtje tijd.
abs fout ben ik ook gelijk kwijt na de volle accu erin gezet te hebben. :D

superbeast
18-11-2012, 10:35
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WZLBQEBI-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HUDXEVAO-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RTBQAV37-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SR8TA4BJ-D.jpg

betere fotos volgen nog, tis telefoon kwaliteit.

superbeast
18-11-2012, 13:54
Heb alleen standje 4 op de fan die het doet, zit hier ook een weerstand gemonteerd die kaduuk kan zijn?

Rallye
18-11-2012, 16:17
Goed bezig :D
Kachelweerstand kapot ja.
Ff je motor compleet omwisselen uit de andere die klik en draai je er zo uit.

superbeast
18-11-2012, 19:10
oke,bedankt dan wissellen we het hele zaakje (fan) om.

Audi1981
18-11-2012, 20:10
Gelukkig weer een Corrie gevonden, wel die Breukhoven neus eraf? :thumbup:

superbeast
18-11-2012, 20:15
Laat ik nou vandaag een ori voorbumper vinden op marktplaats in lc3y bordeaux rood :thumbup:

Die breukhoven neus gaat er zo snel mogelijk af, inclusief de boze wenkbrauw. :D

Audi1981
18-11-2012, 23:09
Het voordeel van een Corrie is dat ze er standaard al zo goed uit zien,
nadeel voor de knutselaar is dat je je dient te beperken tot de details :cool:
Anders kom je al heel snel in de tjoening hoek terecht :D

superbeast
19-11-2012, 10:56
Inderdaad, ik hou er ook niet zo van al die polyester tierlanteintjes.
Gewoon een mooie set velgen eronder en wat verlaagd is voor mij al goed genoeg.

ik ga morgen middag de trip aanvangen naar het hoge noorden, om de ori voorbumper in kleur op te halen.
heeft ook nogeen setje spiegels in kleur liggen, als het glas (geen roestkleur wat doorkomt) daarvan nog goed is neem ik ze ook mee.

De reden waarom ik deze genomen heb is dat hier niet zoveel laswerk aan zit te komen.
Die andere zat geen apk meer op en moest zowieso al een nieuwe middendemper, plus 2a3 grote plekken waar een fink stuk vervangend plaatwerk in moest.
dat was meer een jaar project om helemaal kaal te snokkken en opnieuw op te bouwen.
En aangezien ik hier met een project bezig ben en het volgende project al weer staat te wachten (kevertje van mijn vader).

Hopelijk is eind volgend jaar mijn garage af, dan kan ik teminste binnen staan :D
vergunningen staan in de aanvraag aangezien het hoogbouw en breed word :D

superbeast
19-11-2012, 15:29
Zo de wit rode lampen zijn eraf, de originele lampen van de zwarte corrado heb ik net overgezet.
Ook de chrome ruitensproeiers verwisseld voor de originele ruitensproeiers van de zwarte corrado.

nu alleen nog de voorbumpert en de fan

superbeast
20-11-2012, 21:12
Zo, net terug van een ritje oudwoude.
3 uurtjes aan het tokkelen geweest in de polo 1,9tdi van me ouders, wat een zuinig ding is dat toch. :D
Heb de voorbumper en 2 spiegels meegenomen in dezelfde kleur.
ook een hoop vwtjes gespot daar, onder andere 2 caddys type 1, een gele corrado, en een hoop golfjes 2.

Morgen de connie breukhoven neus eraf halen en de orriginele neus erop.

VW Johs
20-11-2012, 21:49
Nette corrado . De orginele bumper zal em goed doen

superbeast
20-11-2012, 22:06
Volgende op de lijst is de originele midden en achterdemper er weer onder.
Zit nu een middendemper vervangende pijp op en een dtm sportdemper.
worde er een beetje doof van, en de gene die achter me rijd ook :D .
ga er straks mee naar me werk rijden in rotterdam en wil dan geen gezeur hebben met de polizei.
maar goed die moet ik eerst van de oude zwarte corrado ervanonder halen.
aangezien ik daar een tijdje terug de oridempers er weer onder had gezet.

daarna ga ik met de fan stoeien en het paneeltje waarmee je de stand kan kiezen waar de luchtstroom naartoe gaat.
heb het idee dat als tie op verwarmen voorruit staat dat de klep maar half open gaat.
Als laatste het nette interieur uit de zwarte halen en overzetten, aangezien het interieur uit de paarse doorgezeten is en instapschade heeft.

Op wat voor druk horen getrokken bandjes te staan, heb er nu 2,5 a 3 bar ingepompt omdat ze steeds langzaam leeglopen

Audi1981
20-11-2012, 22:42
Getrokken bandjes hoort eigenlijk niet :shake:

Maar als ze vanaf die spanning nog leeglopen, dan kan je gerust met sealer aan de slag...

superbeast
21-11-2012, 10:47
Kan ook wezen dat ze langzaam leeglopen omdat er nogal wat stoepjes mee geraakt zijn zo te zien, alle vier de velgen hebben stoeprand schade.
Inieder geval links achter zit een flinke hobbel in de velg.
Kan ook zijn dat er vuil tussen zit, ding heb 2 jaar stilgestaan en er is af en toe meegereden.
Denk dat ik van de winter wel naar wheelcare ga met dit setje om te laten richten.

De bandjes voor en achter zijn 215-40-r16, de velgbeschermrand steekt nog net iets buiten de velgrand.

Net even de middendemper en achterdemper van de donorcorrado losgehaald en verwijderd.
Gelukkig zat deze er nog maar 2 maandjes onder, dus was makkelijk om uit elkaar te trekken

De bumper begin ik volgende week donderdag mee, heb dan weer een week de tijd om de bumper te wissellen.
Aangezien de huidige corrado nogal laag is en ik er moeilijk bij kan om de bumper los te halen.

Hoop dan ook de originele midden en einddemper weer eronder te hebben, kijken of de lokale garage daar tijd voor heb.

Wil dan ook de fan wissellen met die van de donorcorrado.

nog wat fotos van de laatste aanwinsten.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-S46D3EF3-D.jpg
bumper heeft 2 lelijke schaafplekjes, maar denk dat deze wel op te vullen zijn met een lak stiftje.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DNHAYNPY-D.jpg

2 spiegels waar ik alleen de glazen van ga gebruiken, aangezien de oude glazen soort van roest doorheen komt en dof worden.

Ook net even de waterbak uitgebaggerd kwam een emmertje vol bladeren en verrot blad uit.
Tevens de watergoot onder de ruit schoongemaakt, de plastic kappen verwijderd die zat ook een eind dicht met bagger.
Mischien ook de plastic afdekkappen van de wielboog eruit halen, kijken wat daar voor derrie inzit.

superbeast
21-11-2012, 15:33
Deze aankoop was eigenlijk niet gepland, maar voor de prijs kon ik het niet laten :D
Net effe opgehaald in heinekenszand,wil hier winterbandjes op draaien.
maar waarschijnlijk moet ik ze eerst laten stralen en laten coaten, aangezien er blank aluminium plekken zijn en icm pekel gaat dat niet goed komen.

Zijn 205/40/16inch bbs velgjes

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NWPF7KDJ-D.jpg

Audi1981
21-11-2012, 17:31
Netjes, heb net ook de winterwielen eronder, ook BBS :D

superbeast
21-11-2012, 18:26
Tis wel een aparte coating die erop zit, lijkt net chroom.
Helaas is wel de achterkant van alle velgen de coating los, en bij een is de voorkant ook beschadigd.
Is kijken of ik zon zelfde kleur verf of coating te pakken kan krijgen.

Audi1981
21-11-2012, 19:24
Die Bugatti's die ik te koop heb, zijn bij wheelcare in een soort silver-flake gecoat, ziet er ook echt super uit ;)

superbeast
21-11-2012, 20:48
aha, goeie tip.

Audi1981
22-11-2012, 01:15
http://www.volksforum.com/albums/files/2/6/6/5/6/BBSBugatti3.jpg

;)

superbeast
30-11-2012, 14:38
Ik heb vandaag de corrado een nosejob gegeven.
De bumpersteunen aan de zijkant waren pleite, heb die dan de andere corrado gepakt en ook het midden grilletje van de andere corrado gepakt.
Verder alles schoongemaakt in het front, zat nogal wat alg en slik tussen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QDMRNKCD-D.jpg

superbeast
30-11-2012, 17:34
Morgen de velgen wegbrengen om te laten stralen, kan ze smiddags weer ophalen :D
Heb besloten om ze te spuiten, eerst in de 2k grond en dan gewoon velgenzilver met 2k glans aflak.
aangezien ik dit dan zelf weer kan bijwerken, ipv de hele velg weer te stralen en opnieuw te laten coaten.

Audi1981
30-11-2012, 19:09
Poedercoating is leuk, maar een bitch om bij te werken...:thumbup:

superbeast
01-12-2012, 16:45
de straler had te weinig tijd om vandaag alles klaar te krijgen, waarschijnlijk dinsdag morgen de velgen ophalen.
vandaag samen met me vader een spuitcabinetje in de garage gemaakt,ken ik dinsdag aan de gang :D

superbeast
01-12-2012, 20:29
Operatie fan is ook geslaagd, onderkant dashboard bijrijderskant loshalen en dan kan je nadat je het borglipje het opgewipt hem zo een slag draaien en valt ie er al uit.
De ''nieuwe'' doet het op alle 4 de standen gelukkig :thumbup:
Kwam een topic tegen over het vervangen voor de weerstand van de fan, denk dat ik dat eens ga proberen.
heb ik er een op reserve mocht dit lukken.

Ook vandaag nog het interieur overgezet uit de zwarte corrado, eerst de auto nog eens goed uitgezogen.
Radio ook overgezet, kan ik tenminste weer via usb stickies muziek luisteren.
Verder nog wat kapotte afdekkapjes vervangen voor hele uit de zwarte corrado.
Ook nog even de balance afgesteld, want alleen gebulder vanaf de achterkant auto is ook zo irritant. (ivm versterker op de achter speaker en subwaffer) :D

superbeast
03-12-2012, 18:08
Velgjes inmiddels terug, en alvast ontvet.
Morgen verder met de primer, eerst het hokje opwarmen

superbeast
04-12-2012, 15:55
Vanochtend de buitenkant van de velgjes in de 2k primer gespoten, moet alleen nog meer primer halen voor de binnenkant te spuiten.
Heb me toch wel verkeken op hoeveel bussen ik nodig zou hebben. :redface:

Verder nog de glader gewisseld, degene die erop zat lekte de seals van.
ook nog het brandstof slangetje vervangen die op de rail en de druksensor zit.
Deze was helemaal verdroogd, toch belangrijk om de slangetjes in de gaten te houden.
Kwam nog 2 verrote vacuumslangen tegen gekomen, morgen even langs de seat dealer.
ik heb ook de knock sensor vervangen, daar was de isolatie van de kabel helemaal van afgebrokkeld

superbeast
05-12-2012, 12:54
Inmiddels ook de binnenzijde van de velg in de primer, helaas komt er niks van om het af te krijgen deze week.
De standby periode is omgezet naar een week werken, ach ja dan volgende week donderdag weer verder.

Audi1981
05-12-2012, 19:54
:thumbup: Weer extra centjes is ook altijd fijn ;)

superbeast
05-12-2012, 20:30
Inderdaad, dubbeltarief voor de baas :D

superbeast
13-12-2012, 09:26
Zo we zijn weer thuis na een niet zo leuke verrassing.
De corrado starte vanochtend niet na 7 dagen stilstaan, had dit al een keer eerder gehad
En daarom een andere accu erin gezet, blijkt toch niet de accu te zijn, waarschijnlijk een lekstroom.
het alarm systeem is het inieder geval niet, die heb een hele week uitgestaan.
Gaan we vandaag is naar kijken hoeveel die is.

superbeast
13-12-2012, 11:48
even een vraagje wat voor standaard accu zit er in de corrado.
heb er nu deze accu 44 Ah en 440A koudstart vermogen in zitten, zou deze te licht zijn aangezien ik ook 61 AH en 600A koudstart vermogen voor een g60 tegenkom.
want de accu geeft hetzelfde aan als de vervanger 12,6 volt in rust en na starten 14,3 volt als de dynamo de accu oplaadt.

net even de min pool eraf en de multimeter tussen de minpool en minpool accu geplaatst en amperes gemeten, maar die geeft 0,0 A verbruik weer.
dus dat zit goed, dan zit het toch mischien in de startmotor of contactblokje dat ie nie wil starten.

wubbe jan
14-12-2012, 14:11
vaak is het contactslot
had ik ook bij de mijne heb een genomen van een golf2
en toen was het goed

superbeast
15-12-2012, 17:26
Vandaag de zwaardere accu erin gezet, en toch nog is een keer gemeten of ik geen lekspanning heb.
Nu kwam er 0,02 A uit de meting, wat is de max lekstroom bij een corrado?.

tot nu toe geen startproblemen gehad, maar hij heeft ook nog geen 7 dagen stilgestaan.
zal voor de zekerheid, de reserve accu maar opladen en in de koffer zetten voor het geval dat. :redface:

Ook nog een abs storing, hoe moet ik die knipper codes ontcijferen.
heb bij contact aan een lange knipper en drie of vier korte knippers.
op A2resource wel de codes gevonden, maar niet de manier om ze te ontcijferen.

maandag winterbandjes bestellen, de velgjes zijn bijna klaar.
wacht met de blanke lak totdat de banden erop zitten, zal vast wel een krasje opkomen bij monteren.

Audi1981
15-12-2012, 19:22
Ondanks dat ie niet op alarm staat, kan dat toch wel verbruiken hoor ;)
Kwestie van zekeringen één voor één trekken en kijken in welke groep je verbruiker zit... :thumbup:

superbeast
15-12-2012, 19:34
Aha, zal dan toch een voor een de zekeringen eruit gaan halen van de week.
Zal als eerste is de alarm zekering op gaan zoeken, denk dat deze wel een grote kans maakt om de dader te zijn.

superbeast
18-12-2012, 15:38
Vandaag is aan het zoeken geweest waarom mijn mistlampen het niet deden.
Het was de mistlichtschakelaar, de oude eruit en de andere uit de donor erin.
En we hebben weer mistlampjes die het doen.
abs storing komt en gaat, zal hier ook eens naar kijken.

superbeast
29-12-2012, 15:47
Net even de corrado verwent met nieuwe olie plus filter.
Verder zitten de winterbanden erop en eronder, vanmiddag de naafkapjes even plaatsen zullen nu wel uitgehard zijn.
zal gelijk een paar fototjes maken.

Wie weet waar ik bbs plak logos met stalen achterkant kan krijgen in 80mm diameter.

Audi1981
29-12-2012, 23:20
Lekker bezig, ben benieuwd :thumbup:

superbeast
30-12-2012, 16:21
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UQHZMYFW-D.jpg

net effe snel en foto gemaakt, met de winterbandjes erop

Audi1981
15-01-2013, 07:38
Nice, wat voor velgen zijn dat? :thumbup:
(BBS, maar wat voor type? )

superbeast
15-01-2013, 13:57
bbs rv 205 zo uit mijn hoofd, ben nog opzoek naar nieuwe naafdekseltjes in 80mm diameter.

Deze zijn nog niet zo makkelijk te vinden, iemand een link waar ik ze kan bestellen

Audi1981
15-01-2013, 13:59
Deze? (http://www.sfxperformance.com/parts/BBS0932193.htm) :D

Komen mijn Bugatti center caps ook vandaan :thumbup:

superbeast
15-01-2013, 15:16
Deze? (http://www.sfxperformance.com/parts/BBS0932193.htm) :D

Komen mijn Bugatti center caps ook vandaan :thumbup:

jep dat zijn ze joepie, bedankt voor de link.

heb ook 80mm carbon look naafkapjes gevonden die er ook in passen, denk dat ik deze bestel.
zijn goedkoper en ik heb maar net die logos nodig niet de hele kap.

superbeast
25-01-2013, 14:03
Gisteren op jacht geweest naar een nieuwe lichtschakelaar, vond al dat ik weinig licht had op de terugweg midden in de nacht.
Moest mijn vinger op de knop houden om normaallicht te hebben, dat is dus wel een beetje klote.
Dus dan maar even asociaal de mistlampen aan, kreeg kramp in mijn linkerwijsvinger.

Maar goed heb een lichtschakelaar van een golf 2 op de sloop gevonden die heeft hetzelfde pin patroon als die van een corrado.
Net even erop gezet en getest, alles werkt weer als normaal :D

Ook nog even de koplamp eruit gehaald ivm een kapot dimlichtje, gaat sneller dan lopen kutten met koude vingers :D

superbeast
26-01-2013, 15:58
Staan wat grote onderhouds werken te gebeuren, zowieso compressie test.
Aan de hand daarvan kijken of er gehoond moet worden en nieuwe veren inkomen.
Ofdat de kop eraf gaat voor de klepsteelrubbers te vervangen.
Dan ook nog de keeringen vervangen, zweten een beetje.
Nieuwe thermostaat, zelfs met kachel dicht kom ik niet boven de 72 graden uit.

superbeast
29-01-2013, 15:58
Vandaag even de waterbak uitgebaggert en de aanzuigkap van de ventilator losgehaald om er nieuwe epdm tochtband tussen te plakken.
De oude tochtband die er origineel opzit was broos en liet door, met als gevolg een mistige auto van het vocht.

Volgende week een afspraak maken om de thermostaat te laten vervangen, ga zelf niet lopen klooien op de natte grond.
Tevens kunnen ze dan ook de compressie test doen.

Audi1981
29-01-2013, 17:55
Dat je gelijk hebt :thumbup:

superbeast
16-02-2013, 14:32
Maandag is de thermostaat vervangen, motor komt nu sneller op temp en blijft op temperatuur. :D

Zo net even een spoed operatie aan de benzineslang gedaan, deze loopt van de pomp maar het filter.
Had al een paar dagen een benzine lucht rond de auto, maar kon het niet vinden.
Totdat ik een plasje eronder zag, :eek: van de slang was de binnen en buitenmantel van verteerd.
Zal ook wel weer een stuk beter en zuiniger rijden :redface:

Audi1981
16-02-2013, 18:42
Vooral dat laatste ja, ook zonde als ie affakkelt... :screwy:

superbeast
18-02-2013, 14:31
Vandaag het kleppendekselpakking vervangen, was nodig ook de oude brak in stukken tijdens verwijderen en lekte door

Ook nogal wat sludge aanwezig in het kleppendeksel.

Van

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4UOW4W8-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XBZSBX6W-D.jpg

Naar

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X7LQKIPN-D.jpg

wat heet water en een flacon dasty al niet doen, tussendoor met de boormachine met een borsteltje eroverheen gevlogen.

superbeast
08-04-2013, 15:26
Rij er nog steeds dagelijks met groot plezier in.
Kan wel merken dat de wegen een flinke opdonder hebben gehad met de vorst.
Allemaal losse steentjes op het traject waar ik rij met als gevolg een rood met witte pitten auto :mad: .
Ook zijn er wat plekjes bijgekomen die aandacht verdienen.

Ga hem wel overspuiten maar niet in bordeaux rood, gaat hamerslag blauw worden heb een stukje op me vaders oude auto ermee gedaan zit als een dijk al een jaar lang en is knetterhard.

Tis toch een daily en staat aan het zoute water, als er verder nog een paar leuke mensen die een deuk in me portier hebben geslagen met hun portier en langs de bumper geschaafd hebben is de zin wel over om hem proffesioneel te laten spuiten