PDA

View Full Version : waar op te letten met het plaatsen van een spaghettispruitstuk

rbd-jan
10-07-2012, 19:25
Ik heb een golf 3 gti 8v en waar moet ik op letten met het plaatsen van een spaghettispruitstuk en waar zitten de lambasondess ik heb er tot nu toe eentje gevonden bij me kat maar op me spaghetti spruitstuk zie ik nog een aansluiting er voor. En ik heb nog een vraagje heeft iemand ook nog tips voor het plaatsen van de spruitstuk en hoe ik het beste kan monteren.

Sven-GTI
10-07-2012, 21:18
Je hebt maar 1 lambdasonde, dus zoek niet verder ;)

Plaatsen valt wel mee, gewoon aan beginnen en voor je het weet ben je klaar ;)

rbd-jan
10-07-2012, 22:45
Ja toch ja door een maatje van begon ik te twijfelen namelijk maar zover ik kon zien is dat spruit stuk een hel karwei heb jy nog enige tips ?

rbd-jan
11-07-2012, 06:35
* sorry dat ik vage zinnen typ maar ik heb alles op me telefoon geypt dus vandaar.

dragracer
11-07-2012, 06:55
Zorg voor goed gereedschap..
Als de motor gewoon ingebouwd blijft zul je niet bij alle moeren goed bij kunnen komen.
Dus ratelset met verlengstukken enzo.

Misschien als je niet helemaal zeker bent....zorg ervoor dat je een spiegeltje bij je hebt zodat je af en toe "om het hoekje"kunt kijken of je goed bezig bent. ;)

rbd-jan
11-07-2012, 07:06
Ok maar het is dus ook mogelijk om de motor te laten zitten alleen is het wel wat meer gekut?

Sven-GTI
11-07-2012, 07:48
Ik kreeg het zelfs bij een mijn gti 16v voor elkaar met de motor er nog in :D

Was heeeeel erg kut aangezien dat grote inlaatspruitstuk behoorlijk in de weg zat :D

Maar je moet je niet te bang laten maken door allerlei verhalen enzo, zulke dingen zijn juist leuk om aan je eigen auto te doen + je leert er alleen maar van.
Het is niet dat je veel kan slopen ofzo, dus lekker op het gemakje aan beginnen en dat komt helemaal goed :thumbup:

Gewoon ff goede voorbereidingen treffen zoals een goed ratel/doppensetje bij de hand hebben en kruipolie voor de buitjes bij het spruitstuk en dan moet het zeker lukken :thumbup:

rbd-jan
11-07-2012, 12:58
Haha ja ga nu ook alles ff insprayen met kruipolie en volgende weej ga ik eraan beginnen dus maar het is ook zo vind het sowoeso leuk om te doen.

Tnx voor het advies

rbd-jan
11-07-2012, 17:43
Heb ik btw ook nog een flexibel stuk nodig tussen me spruitstuk en kat vervanger ?