View Full Version : Sleutel laten bijmaken
Berrychello
13-07-2012, 14:48
Bij onze mkII hebben we helaas maar één sleutel.
Dit is de originele (en dus na 24 jaar wat versleten) sleutel dus niet zo'n goede basis om na te laten maken.
Kan ik een sleutel bijbestellen op basis van een nummer of zoiets, of is de enige optie alle sloten te vervangen?
je kan het proberen bij de dealer... ik heb een aantal jaren terug ook een kopie laten maken van een oude sleutel en dat werkte wel, de sleutel ratste wel het slot in, maar als reserve sleutel vind ik dat persoonlijk niet zo erg.
yougottamove
13-07-2012, 15:37
daar ben ik ook benieuwd naar, heb ook maar één sleutel....
kan je gewoon bijmaken. bij een sleutel zijn de inkeping van belang, NIET de tanden.
de tanden mogen dus bijna volledig vlak zijn, het slot blijft werken.
als je een nieuwe sleutel hebt, zijn die tandjes net heel scherp en die schrapen in de sloten. gewoon met schuurpapier die wat vlak en glad schuren en zal evengoed werken als je originele
The_Maxx
13-07-2012, 22:46
Tanden zijn idd niet belangrijk. Gaat om de diepte van de dalen zegmaar. Als die versleten waren zou je sleutel al niet meer werken.
Sleutel analyse bij de dealer laten doen.
Adv. Het sleutelnummer een nieuwe bestellen.
Heb ik ook gedaan bij mijn golf van '89.
Sleutel zat bijna niks meer op.
En het werkt.
Op de sleutel staat een code, ah of zoiets, deze zijn ongeslepen nog verkrijgbaar bij oa. Ruuds vw shop, deze kun je dan bij elke willekeurige sleutelboer laten slijpen!
Berrychello
14-07-2012, 20:01
Er zijn verschillende meningen zie ik: sommigen zeggen: ook een versleten sleutel is nog gewoon te kopiëren bij een sleutelmaker, anderen zeggen: je moet naar de dealer.
Dank voor de reacties!
Ik denk dat ik binnenkort even bij de dealer langsga!
En anders toch kopiëren. Dan eerst op een gewone sleutel en als dat werkt koop ik idd zo'n mooie VW sleutel!
Op de sleutel staat een code, ah of zoiets, deze zijn ongeslepen nog verkrijgbaar bij oa. Ruuds vw shop, deze kun je dan bij elke willekeurige sleutelboer laten slijpen!
Zijn ongeslepen ook bij de dealer verkrijgbaar ;)
Berrychello
14-08-2012, 15:55
Ik heb vandaag een sleutel laten bijmaken. De deur kreeg ik ermee open, maar het contactslot werkte niet.
De sleutelbaard was niet 100% gelijk, dus ik ga er nog een keer langs met zo'n nieuwe VW-sleutelbaard. Dat zou volgens de sleutelmaker moeten werken!
PuttenMKII
16-08-2012, 11:08
ik had pas ook een sleutel laten bijmaken, gewoon een blanco.
werkte eerst niet, 2e poging wel ;)
hoe is het met je golf incl. bumpers? ;)
ewcaddymk1
16-08-2012, 21:11
laatst ook 2 sleutels besteld bij Theo WOBSHOP en hier in de buurt laten slijpen de orgi. was knap versleten maar de 2 nieuwe doen het perfect
wel even een serieuze sleutel slijper vinden want anders zou het zonde zijn voor het geld ;)
Zijn ongeslepen ook bij de dealer verkrijgbaar ;)
En nog goedkoper ook !
Laats heb ik een sleutel laten slijpen, de man gaf aan dat het op eigen risico was. Het lukte hem echter wel en hij deed dat gewoon voor nop omdat die niet zeker wist of die wel werkte.
Sleutel deed het gewoon :thumbup:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.