Ddrag
13-07-2012, 19:32
Wegens de overstap naar een lease-auto (polo 6R 1.2 tsi :thumbup: ) mag bij deze het golfje alweer weg! De auto is begin maart ingeruild bij mij en vanaf die tijd gebruikt als overbruggingsauto, vandaar ook geen rare fratsen mee gedaan zoals verlagen o.i.d.
Het betreft een golf 2 1600cc 51kw uit januari 1992. Uitvoering Pasadena,
5 deurs, in originele staat (op de grille na), mooi rood en eerste lak, en voor de liefhebber, een originele hollander!
Km-stand is nu rond de 169.500 met N.A.P., echter nog wel oplopend omdat ik hem elke dag gebruik om naar mijn werk op en neer te kachelen (zo'n 60 km per dag)
De APK loopt nog tot 26-02-2013
Wat betreft het onderhoud sinds ik hem heb:
Vervangen onderdelen:
Luchtfilter, benzinefilter, alle vacuumslangen, luchtslangen, koelvloeistof, koelvloeistof-flens van de cilinderkop, de beruchte Duselier-ontsteking weggegooid en vervangen voor een bosch-ontsteking uit golf 2 1.8 met nieuwe rotor/verdelerkap/bougiekabels/bougies, nieuwe grille (oude was kapot), nieuwe schijfremmen + blokken voor, uitlaat vanaf de kat, nieuwe vooruit.
Vervangen aan de carb:
Gereviseerde gasklepregelaar, gereviseerde onderdrukdoos, gereviseerde gaspotentiometer, alle vacuumslangen vervangen, nieuwe voetpakking.
Membraampjes bij de chokeklep zijn ook vervangen.
Voor de rest is de CO afgesteld, heeft de garage een compressietest gedaan;
2 cilinders op 12,5 bar, 2 op 13 bar. Lektest op de inlaat/uitlaat laten doen, helemaal lekvrij.
Kortom een zeer uitgebreide servicebeurt!
Minpuntjes: Hitteplaat van de katalysator zit een beetje los, trilt dus lekker, nog niet naar gekeken maar vermoed dat het gaat om een versuft boutje.
Stuur trilt een beetje bij snelheden boven de 80, maar dat is volgens de bandenboer te wijden aan 2 licht kromme velgen (zijn wel gebalanceerd).
Misschien dat het nog recht te zetten valt met uitlijnen.
Uiteraard gebruikerssporen, hier en daar wat kleine krasjes en deukjes, lichte roestplekjes, en er heeft volgens mij een keer een trekhaak in het linker spatbord voor gezeten.
Voor de rest is het interieur spatgaaf, geen uitgezakte stoelen of slijtage/gaten.
Al met al een leuke standaard golf, die het voor een golf met de beruchte Pierburg carb zeer aardig doet! Extraatje: 4 stalen velgen 14 inch met slechte banden, waren bedoelt voor deze golf met de huidige banden.
Hoe zonde het ook is, maar op MP staan er toch een hele hoop mk2's te koop tussen de 400 en 800 euro..vandaar nu een vaste prijs van 600 euro
Te bezichtigen in Huizen
http://i64.photobucket.com/albums/h166/Slayerowns88/Golf%202/2012-03-08130404.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h166/Slayerowns88/Golf%202/2012-03-08130422.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h166/Slayerowns88/Golf%202/2012-03-08130448.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h166/Slayerowns88/Golf%202/2012-03-08130500.jpg
Het betreft een golf 2 1600cc 51kw uit januari 1992. Uitvoering Pasadena,
5 deurs, in originele staat (op de grille na), mooi rood en eerste lak, en voor de liefhebber, een originele hollander!
Km-stand is nu rond de 169.500 met N.A.P., echter nog wel oplopend omdat ik hem elke dag gebruik om naar mijn werk op en neer te kachelen (zo'n 60 km per dag)
De APK loopt nog tot 26-02-2013
Wat betreft het onderhoud sinds ik hem heb:
Vervangen onderdelen:
Luchtfilter, benzinefilter, alle vacuumslangen, luchtslangen, koelvloeistof, koelvloeistof-flens van de cilinderkop, de beruchte Duselier-ontsteking weggegooid en vervangen voor een bosch-ontsteking uit golf 2 1.8 met nieuwe rotor/verdelerkap/bougiekabels/bougies, nieuwe grille (oude was kapot), nieuwe schijfremmen + blokken voor, uitlaat vanaf de kat, nieuwe vooruit.
Vervangen aan de carb:
Gereviseerde gasklepregelaar, gereviseerde onderdrukdoos, gereviseerde gaspotentiometer, alle vacuumslangen vervangen, nieuwe voetpakking.
Membraampjes bij de chokeklep zijn ook vervangen.
Voor de rest is de CO afgesteld, heeft de garage een compressietest gedaan;
2 cilinders op 12,5 bar, 2 op 13 bar. Lektest op de inlaat/uitlaat laten doen, helemaal lekvrij.
Kortom een zeer uitgebreide servicebeurt!
Minpuntjes: Hitteplaat van de katalysator zit een beetje los, trilt dus lekker, nog niet naar gekeken maar vermoed dat het gaat om een versuft boutje.
Stuur trilt een beetje bij snelheden boven de 80, maar dat is volgens de bandenboer te wijden aan 2 licht kromme velgen (zijn wel gebalanceerd).
Misschien dat het nog recht te zetten valt met uitlijnen.
Uiteraard gebruikerssporen, hier en daar wat kleine krasjes en deukjes, lichte roestplekjes, en er heeft volgens mij een keer een trekhaak in het linker spatbord voor gezeten.
Voor de rest is het interieur spatgaaf, geen uitgezakte stoelen of slijtage/gaten.
Al met al een leuke standaard golf, die het voor een golf met de beruchte Pierburg carb zeer aardig doet! Extraatje: 4 stalen velgen 14 inch met slechte banden, waren bedoelt voor deze golf met de huidige banden.
Hoe zonde het ook is, maar op MP staan er toch een hele hoop mk2's te koop tussen de 400 en 800 euro..vandaar nu een vaste prijs van 600 euro
Te bezichtigen in Huizen
http://i64.photobucket.com/albums/h166/Slayerowns88/Golf%202/2012-03-08130404.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h166/Slayerowns88/Golf%202/2012-03-08130422.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h166/Slayerowns88/Golf%202/2012-03-08130448.jpg
http://i64.photobucket.com/albums/h166/Slayerowns88/Golf%202/2012-03-08130500.jpg