PDA

View Full Version : Op vakantie met de Corrado.

KevinJ
16-07-2012, 19:49
/

Krull
16-07-2012, 19:53
europa service van de anwb,
heb ik voor worthersee ook gedaan(Y)

niks geen problemen gehad

KevinJ
16-07-2012, 20:54
Okee, goed plan! Dankjewel!

Dennis-Mash
17-07-2012, 11:28
Een extra Corrado in onderdelen mee nemen. :tongue:

Nee, geintje Kevin. Ben benieuwd hoe de reis gaat verlopen! ;)

M1974
18-07-2012, 10:43
Gewoon de normale dingen checken zoals je bij elke auto zou doen. vloeistoffen op peil? Alle verlichting werkt? Reservelampjes bij? Reservewiel in goede conditie en past dit nog met je verlaging en remmerij.

Verder zou ik ook voor elke persoon 1 veiligheidshesje meenemen. Dat is in bijv. Oostenrijk verplicht. Net als een eerste hulp verbanddoos en gevarendriehoek.
In Frankrijk moet je tegenwoordig zelf een alcoholtest bij hebben... Zelf geen ervaring maar met geluiden van collega's. Met google is daar vast wat over te vinden.

ANWB hoeft niet per se, wel makkelijk. Veel all risk verzekeringen dekken ook pechhulp in het buitenland, maar om dan geholpen te worden is iets omslachtiger dan de ANWB.
Denk ook aan je reisverzekering.

Lesley
18-07-2012, 10:51
Ga jullie dan zeker volgen, ja via het forum dan he!

Ralph
21-07-2012, 20:02
Leuk topic!! Ga ik volgen.

jones
21-07-2012, 21:15
ik zat vorig jaar zomer lekker in het zonnetje op mn balkon in barcelona en zie een rode corrado plat op de grond aan komen rijden.
toen hij dichterbij kwam zag ik een nederlands kenteken.
hij parkeert bij het hotel aan de overkant en toen werd duidelijk waarom hij zo laag was. vader moeder en 3 kinderen stapten uit, vervolgens een kar vol bagage uit alle hoeken van de corrado en toen bleek hij helemaal niet verlaagd te zijn :D
flinke reis moet dus te doen zijn met een corrado, een hele fijne vakantie :thumbup:

Yellowbug
21-07-2012, 21:23
Wat je zeker moet checken is de conditie van de remvloeistof. Als je niet weet wanneer deze vervangen is, zou ik dat zeker nu doen. Je zou de eerste niet zijn die door zijn remmen trapt met berg af rijden, doordat de remvloeistof te oud is ;)
Vooruit komen is meestal geen punt (voor de meesten :tongue: ), maar stoppen moet je ten alle tijden kunnen. :)

Leuk topic idd om te gaan volgen.

Dennis-Mash
22-07-2012, 12:41
Lachen zo met de dragers en het koffer Kevin! Zijn het universele dragers of dragers speciaal voor de Corrado?

Larsv5
22-07-2012, 12:56
Wat al gezegd is;

ANWB Europa dekking
Reserve lampen set
Verband trommel
Alle vloeistoffen controleren/vervangen

Dit zijn maar enkele voorbeelden, ben zelf een aantal jaar geleden ook met een Oldi (GTI 16V) op pad geweest... Dit is zeker de moeite waard.

have fun!

mismeniet
23-07-2012, 11:23
Je moet er wel rekening mee houden dat tegenwoordig in Frankrijk alcoholzelftesten verplicht zijn? Dit geld ook voor buitenlanders. Toen ik op vakantie ging deed jaar waren ze niet meer verkrijgbaar en kon je bij de ANWB een brief met uitleg krijgen voor tbv evt politiecontact. Daarnaast moet je er ook voor zorgen dat je in Duitsland voor elke persoon in de auto een veiligheidshesje nodig hebt. Creditcard is ideaal bij de tolpoorten, scheelt een tijdje wachten. En natuurlijk een beetje handgereedschap is nooit verkeerd :rolleyes:

Ben vorige week zelf terug gekomen van mijn vakantie uit italie (Milaan -> Rome -> Florence -> Strassbourg). Heb mijn '82 scirocco meegehad en eigenlijk geen problemen gehad. Op gotthardpas geweest en geen druppel olie verbruikt (wel een warme moter :shake: check eerste foto onder de auto). Zelfs de wegen zijn goed te doen met een redelijke stijve schroefset en stevige verlaging.

En ja. Kon alles er zo in krijgen :D.

http://i272.photobucket.com/albums/jj181/mismeniet/DSC_0982.jpg

http://i272.photobucket.com/albums/jj181/mismeniet/DSC_1069.jpg

KevinJ
23-07-2012, 17:27
Nice! Alcoholtest, vestjes heb ik allemaal liggen! Bedankt voor de tip.

Tweede foto is super van je Scirocco!

T.C.Z.L
23-07-2012, 18:38
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/3/7/6/Citalia5.jpg

Ben vorig jaar ook met mijn Corrado G60 op vakantie geweest aan het Gardameer in Italie.
een dikke 3000km in 2 weken, zonder problemen...
Heb zelf geen dakkoffer of iets nodig gehad, had voor 2 mensen campingspullen bij me. (dus bbq,tenten,stoelen,tafels enz). Ging allemaal zonder problemen, kwestie van beetje goed indelen :thumbup:

KevinJ
23-07-2012, 19:38
Netjes! Ik denk dat wij ook geen dakkoffer meenemen, het lijkt erop dat alles zo gaat passen.

vvanvliet
28-07-2012, 10:45
In frankrijk mag je ook geen flitspaal verklikker hebben op de tom tom. En stopen voor stopborden. Zoals ik heb gehoord zijn de boete's niet mild en meteen dokken is ook niet fijn op vakantie.

sanderz
28-07-2012, 14:43
ben met 3 man in een corrado naar w'see geweest paar jaar geleden ging prima met de bagage

Dennis-Mash
31-07-2012, 16:45
Doe mij die dragers dan Kevin! :D

Wojtek
05-08-2012, 17:51
Ben benieuwd hoe het gegaan is.

Yellowbug
05-08-2012, 17:52
Oops, dat ziet er niet best uit :shake:

Dokter D
05-08-2012, 18:13
Aiii, ben benieuwd naar het verhaal.

superbeast
05-08-2012, 20:08
das jammer, motorische panne?

Loek C
06-08-2012, 21:17
Het begon met een kokende accu [...] Dus nu zit ik eindelijk weer thuis. De rest van de reis zonder problemen zal ik van de week even vertellen. :D

Oei...gelukkig is het toch nog goed opgelost. Zal wel de nodige spanning (voor zover dat kan met een defecte accu) met zich hebben meegebracht

Ik ben zelf ook van plan om binnenkort op vakantie te gaan met mijn Corrado. ga hem toch maar even goed nakijken en misschien e.e.a. vervangen voor vertrek ;)

Dennis-Mash
07-08-2012, 11:40
Jammer Kevin! Maar voor al de panne moet het denk ik toch wel geslaagd zijn geweest lijkt mij zo. ;)

Dokter D
07-08-2012, 11:42
Ai, das balen zeg, looptie inmiddels weer.

KevinJ
09-08-2012, 06:41
Nee. Auto loopt nog steeds niet. Ben er al de hele week druk mee. Verpest toch wel een beetje je vakantiegevoel. :(

Yellowbug
09-08-2012, 08:19
Ben bang dat de spanningsregelaar in de dynamo de geest heeft gegeven, aangezien je accu is gaan koken, en een te hoge spanning op je boordnet heeft afgegeven. Mogelijk dat hierdoor je ontstekingsmodule, ecu en hallgever (voorzover je die mocht hebben) een flinke tik hebben gekregen ;)

Ik wens je veel succes met oplossen van deze storing, dan kun je dat tenminste achter je laten.

Loek C
16-09-2012, 16:52
https://dl.dropbox.com/u/3335105/Corrado/2012-09-05%2013.25.40.jpg

https://dl.dropbox.com/u/3335105/Corrado/DSC03310.JPG

Na het lezen van de berichten van Kevin toch maar de Corrado genomen voor een vakantie met vrienden naar Zuid-Frankrijk. Gelukkig was een defect knipperlicht het enige euveltje tijdens de hele reis :)

Op de camping in Ucel (Ardeche) stond zowaar ook een Nederlandse VR6!

gurby
17-09-2012, 07:26
Lachen man :-) Mooi dat je goeie vakantie hebt gehad. Gaaf om zo'n reis te maken met je Corrado.

Omschrijf die Nederlandse VR6 verder eens?

Scirocco_1600
17-09-2012, 07:54
@kevinj : ik zou toch maar eens kijken naar u ecu en dynamo enz. ... ik heb dit ook eens op het werk gezien ( was wel een vrachtwagen ) maar toch kan het u misschien verder helpen , dat door een startbooster op een slechte/lege accu de ecu + alternator doorbranden door een te hoge piekspanning zelf de ecu van de abs en raambediening waren doorgebrand .
Wij gebruiken nooit een booster om een auto/vrachtwagen op te starten ( door dit voorval & omdat het niet mag van de fabrikant ) wij gebruiken altijd zware accu's in parallel .

dus hopelijk is het voor u een kleinigheid maar ik vrees er voor nu dat ik gehoord heb dat er een booster op heeft gestaan .

alvast succes met het zoeken naar uw probleem .

Loek C
17-09-2012, 17:09
Omschrijf die Nederlandse VR6 verder eens?

Als ik me niet vergis zwart metallic, best flink verlaagd, grote Mercedes-achtige velgen (17-18") en een dikke pijp eronder. De eigenaar (ben z'n naam vergeten :stupidme: ) had 'm in standaardvorm zonder interieur gekocht en heeft de versnellingsbak laten reviseren. Hij had ook een G60.