PDA

View Full Version : Voorpoten door fusee steken?


Neill_s
18-07-2012, 10:02
Na het monteren van airride op mijn mk4 heb ik de volgende vraag. Het monteren van de voorpoten van een mk4 vind ik nog al vaag, gewoon zo in het fusee steken en dan aandraaien. Zit hier een duidelijke aanslag in of is het maar op de gok? Ik zou voor namelijk nog wat willen zakken en op mijn veerpoot zit een verdikking welke op de bovenkant van het fusee kan rusten. Hiermee zou ik nog 1,5-2 cm zakken, dit zou precies genoeg zijn.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/4/2/IMG_2380Kopie.JPG

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/4/2/IMG_2474Kopie.JPG

Sven-GTI
18-07-2012, 14:33
Als het goed is rust het beugeltje waar je remslang of iets aan vast zit tegen je fusee, tegvens schuift aan de achterkant die beugel ertussen (en er zit ook een gat is) waar precies de bout doorheen past, dus feitelijk zou die maar op 1 manier gemonteerd kunnen worden.

Of ik doe het al die tijd al fout.... :D

Neill_s
18-07-2012, 14:47
Die beugel met gat zit dus niet aan deze poten ;) Maar hoe ver steken de poten dan door je fusee? Als ik op de originele poten meet tot hoe ver ze er in gestoken zitten is dat net zo ver als deze poten nu zitten. Als ik deze monteer zodat het beugeltje tegen het fusee rust steken ze 1,5-2 cm door het fusee heen.

Sven-GTI
18-07-2012, 17:14
Pfff, zou ik eens even moeten opmeten.

Uit m'n hoofd zou ik zeggen dat dit ongeveer wel klopt..

Richard
18-07-2012, 17:24
Kan wel..moet je aram ff vragen, heeft t ook gedaan.

Neill_s
18-07-2012, 17:38
Bedankt voor de reacties. Had al zo'n vermoeden dat het wel kan, maar was ff benieuwd naar de ervaringen. Ik zal het idd eens aan Aram vragen, zijn Bora staat precies goed ;)

marcel--46
18-07-2012, 21:50
Zolang de demper de ashoes niet raakt kan je die 2 cm toch gewoon zakken.

Antera
19-07-2012, 08:15
de poot kan zover ik weet net verder omdat deze in het fusee tegen ene randje komt te zitten als het goed is. er zit een stukje in gefreest waar de demper uiteindelijk tegen rust aan de onderzijde. dit zodat de demper nooit links en recht ongelijk kan komen te zitten. Anders zou het altijd lastiger monteren zijn