Log in

View Full Version : Beste Schroefset voor scirocco 2

Scirocco_1600
18-07-2012, 19:23
hallo .

ik ben er uit , en ga de scirocco dan toch iets ( niet zo heel veel maar ik wil af van die originele niet zo lekker dempers + veren ) verlagen , want nu rijdt hij als een vliegdekschip .

wat raden jullie aan als schroefset ? wat mij wel bekend is van naam Ta technix maar zelf geen ervaring mee .
ik heb trouwens een set intrax RS voor polo 6n liggen maar deze passen dus jammer genoeg niet .

wie kan mij helpen ;) greets .

Dennis-Mash
19-07-2012, 12:11
Als je zoveel mogelijk comfort wilt behouden is mijn ervaring dat je voor een wat duurdere verlaging of schroefset moet gaan. Onder mijn Corrado heb ik een Weitec schroefset van €650 en dit is nog prima comfortabel. Waar tegenover de TA technix set onder mijn Golf 3 zo stug is als een ijzeren pijp. ;)

Antera
19-07-2012, 17:18
TA technics is stug en dan kan je beter iets meer uitgeven. Hoe duurder de set hoe comfortabeler vaak ook. Weitec en AP zijn daarintegen goede sets die net iets meer kosten maar zeker meer comfort met zich mee brengen

voor prijzen en.of mogelijkheden mag je me wel een mail sturen info@lowering.nl

De Limburger
24-07-2012, 11:11
AP is top!! Ik wil nooit geen andere meer, en kennissen die ik heb geadviseerd deze te nemen zijn ook allemaal zeer tevreden, (DTS Line) is het zelfde spul alleen nog net iets goedkoper op Ebay!!

PuttenMKII
24-07-2012, 11:14
om even hierop in te haken, is bij de ap set hardheid instelbaar aan te raden?

of is de std set comfortabel genoeg.

Spierings
24-07-2012, 11:44

Het is denk ik maar net wat je wilt (ivm verlaging), heb zelf de Normale AP schroefset en ben hier erg over te spreken.

mismeniet
24-07-2012, 13:53
AP is top!! Ik wil nooit geen andere meer, en kennissen die ik heb geadviseerd deze te nemen zijn ook allemaal zeer tevreden, (DTS Line) is het zelfde spul alleen nog net iets goedkoper op Ebay!!
A&P heb ik zelf ook onder mijn scirocco 2. Het is goed en kwalitatief spul en het comfort is niet eens zoveel verslechtert tov de orginele vering. Heeft mijn ca 650 euro gekost voor een set met instelbare hardbaarheid van uitvering.

Ligt eraan welke A&P set je wil halen. Ik heb de set waarmee je de hardbaarheid van de uitvering kan instellen. Kan eventueel fijn zijn als je wil rondrijden met een extreme verlaging :D . A&P heeft volgens mij ook een set met instelbare invering maar daar heb ik geen ervaring mee.

EnVeeZee
24-07-2012, 22:07
Tip: dts verkoopt onder z'n eigen naam setjes (dts-line) en dat zijn simpelweg omgelabelde ap sets. Dts is kennelijk van dezelfde eigenaar als kw... En dat is weer de eigenaar van ap, weitec enzo. Prijs is nog net iets scherper en in hun eBay shop accepteren ze een prijsvoorstel. Hardheid verstelbaar ca. 550 :thumbup:

Ap is erg goed, uitgebalanceerd en perfecte prijs/kwaliteit. Heb n setje onder de mk4.

Edit: sorry bijna dezelfde melding als de limburger :screwy: niet goed gekeken

Antera
28-07-2012, 09:05
Ap is wat met hardheid evrstelling maar wat het aan meerwaarde is. Vind je het waard om in te stellen en daarna nooit meer aan te komen om verstel je hem regelmatig?

DE normale set is zeker niet onzacht maar ook niet te hard en de hardheid instelling is dan wel weer zo dat je hem nog zachter of harder kan zetten dan de standaard set.

p.s. kopen op ebay is ook voor garantie via duitsland of waar die vandaan komt als er wat is. Houd daar rekening mee

prijzen kan ik je wel geven indien gewenst

mverh85
12-08-2012, 13:25
Heb sinds een paar dagen ook een A&P schroefset onder de rocco zitten, lekker stug en ziet er degelijk uit prijs/kwaliteits gewijs en ook de verstelbare ring die op het set zit vindt ik een uitkomst ipv die dubbele stelringen zoals bij andere setjes.

mismeniet
13-08-2012, 11:16
Heb sinds een paar dagen ook een A&P schroefset onder de rocco zitten, lekker stug en ziet er degelijk uit prijs/kwaliteits gewijs en ook de verstelbare ring die op het set zit vindt ik een uitkomst ipv die dubbele stelringen zoals bij andere setjes.
Idd, het locksysteem dmv een inbusboutje werkt perfect. En verschuift niet, zelfs bij flinke inspanning :) . Heb ze na montage met tectyl ingespoten, vorige week kon ik de ring met het handje weer omhoog draaien. Goed spul van A&P. :thumbup:

Heb je eigenlijk nieuwe toplagers bij montage geplaatst? En waar had je deze eventueel vandaan?

mverh85
15-08-2012, 16:03
Heb je eigenlijk nieuwe toplagers bij montage geplaatst? En waar had je deze eventueel vandaan?

Nee, ik had mijn oude toplagers weer hergebruikt deze waren nog goed. moet toch wel via google te vinden zijn..