PDA

View Full Version : Schema OBD uitlees


Oldie79
19-07-2012, 20:19
Ik zocht een electrisch schame van de kabelboom waar de OBD uitlees stekker op zit.
Deze zit niet op de ecu motor bekabeling schema.

Iemand?

Dokter D
19-07-2012, 20:38
Check mail :D

Oldie79
20-07-2012, 06:59
Your the best👍

Oldie79
24-07-2012, 06:41
Schema OBD zat er net niet bij😞

Dokter D
24-07-2012, 22:02
Zit de pin aansluiting van de obd er niet tussen?? :confused:

Oldie79
24-07-2012, 22:34
Na enige inspecti zijn we die niet tegen gekomen😞
Is niet zon groot probleem, ik hoef de ecu niet per se vrij te schakelen, maar dn moet ik de oude sleutel lees box( imobilizor) er weer tussen gaan zetten met de sleutel er in vast..👍.

Maar liever zonder...dus met de obd erin..

Spierings
24-07-2012, 22:47
Die imobilizor kunnen ze toch ook van je regelapparaat verwijderen als je hem los afgeeft ??

Als ik straks mijn AHU chip, schrijven ze de imobilizor ook meteen weg.
Kan dit door het losse regelapparaat bij de tuner te brengen.

Oldie79
25-07-2012, 06:29
Mm dan heb je een andere tuner als mij, die van mij heeft ten alle tijde de OBD aansluiting nodig in de auto.
Met een losse ECU kan ie niets.
Vandaar dat ik een schema moet hebben voor de aansluitingen.

De Pul
25-07-2012, 07:46
Er is bij mijn weten ook geen andere manier om de immo te verwijderen dan een ander eprom in solderen.voor de stekker,k=14,plus en min moet ik je schuldig blijven maar de kleuren wijzen zichzelf.

Dokter D
25-07-2012, 07:46
Ik heb m ook zo vrij laten schrijven bij Bas (oakgreen20vt) zonder obd, gewoon de losse ecu heengebracht :thumbup:

De Pul
25-07-2012, 08:04
Betekent ook dat als je zover bent hem niet eens kan starten,moet je het hele spul op een aanhanger bij de 'tuner' brengen.ik zou eerst hem laten lopen met de immo er nog aan.immo-grijs/wit=k,zwart=plus15,massa wijst zichzelf.ik ben er even vanuit gegaan dat je donor een mk3 was.

Spierings
25-07-2012, 11:45
Mm dan heb je een andere tuner als mij, die van mij heeft ten alle tijde de OBD aansluiting nodig in de auto.
Met een losse ECU kan ie niets.
Vandaar dat ik een schema moet hebben voor de aansluitingen.
Had bij vagtechniek geinformeerd.

Maar het is wel handig om een werkende obd stekker te hebben, voor storingen verhelpen en het systeem te controlen ;)

Oldie79
25-07-2012, 12:47
De ecunlos ergens heen brengen dat zal ook wel kunnen volgens de meeste, echter zoals spierings zegt, lijkt het me handig om bij storingen en uitlezing een OBD aansluiting te hebben.

Donor is een caddy van 98😉

De Pul
25-07-2012, 13:32
Ja die obd stekker moet je sowieso aansluiten.

Oldie79
25-07-2012, 13:38
@de pull, dat wilik graag, maar wie oh wie helpt me aan een schema....
Caddy 98

De Pul
25-07-2012, 13:51
Bij mijn weten zit er geen verschil tussen caddy en golf.je kunt dus alles van hierboven vooreerst aanhouden.plus is meen ik ook zwart en massa bruin,kijk even wat je er mee kan,ik ben nu op vakantie dus heb niets meer dan mijn hoofd tot men beschikking.

Spierings
25-07-2012, 14:09
Naar mijn weten is er bovendien geen apart schema van de OBD, staan in de normale schema's verwerkt.

Kan het wel voor je controleren als je het chassisnummer van je donor per PB doet.

Oldie79
31-07-2012, 23:53
Chassis nmr heb ik niet meer de donor is naar de sloop.
Kenteken was vx-vl-20 vw caddy uit 1998

Heb je daar iets aan?
Zit ook nog met mijn start blokkering (immobilyzor) deze staat niet in het standaard electrisch achema van de caddy, en heb ik nu los er naast liggen.

Enig idee of schema waar het wel op staat?

Zollie
01-08-2012, 10:15
Gaan hier bekabelingsschematjes van TDI rond? :) Heb ook wel interesse, ben bezig de kabelboom uit te pluizen, wil m los naast mn dieseldraadboom hebben liggen...

Want dingen als temp/druk/gloeien/startmotor etc hoef je toch niet via de ECU-draadboom te laten lopen?

Alleen:
Heb nu: pomp, ecu, N75, LMM, verstuiver3, euh... wat moet ik er meer op zetten?? :)

Oldie79
01-08-2012, 10:22
@zollie
Dat klopt je bent al goed op weg.
Ik ben er nog druk mee bezig, het is 1 grote spagetti nu.....😃
Schema's heb ik ook eens gekregen van iemand op het forum hier die me erg goed op weg heeft geholpen...
Ik kan ze je mailen.....als je wil..

Let me no..

Spierings
01-08-2012, 11:45
Chassis nmr heb ik niet meer de donor is naar de sloop.
Kenteken was vx-vl-20 vw caddy uit 1998

Heb je daar iets aan?

Het chassisnummer wat daarbij hoord is WV1ZZZ9KZWR540851, zal wel even kijken wat ik gevonden krijg. ;)

Oldie79
01-08-2012, 11:50
Daar sta ik weer van te kijken.....
Hoe kun jij nou het chassis nummer acht halen...?

Spierings
01-08-2012, 17:00
Daar sta ik weer van te kijken.....
Hoe kun jij nou het chassis nummer acht halen...?
Op mijn werk kan ik aan de hand van kenteken alle gegevens opvragen ;)
En met het chassisnummer kan ik in elsa alle gegevens opzoeken.
Zou het chassisnummer en kenteken bewaren, altijd handig als je specifieke motoronderdelen nodig hebt.

OBD is geen apart schema van, kreeg hem in het schema van de motor zo snel niet gevonden.

Wegrijblokkering is een apart schema van welke apart staat.

Dokter D
01-08-2012, 22:10
Even navraag gedaan.
De stekker behoeft maar 4 draden.

+, een geschakelde +, een - en een K signaal vanaf de ecu.

Oldie79
01-08-2012, 23:19
Ik heb de ECU weggebracht vandaag, na jou tip Doktor D.
Ligt nu bij vagtechniek.
Die programeren me dat eruit en kan ik hem vrijdag weer ophalen denk ik zo.
Morgen effe naar emmen en vrijdag weer retourtje limburg😜
En dan plug an play😉

Zollie
04-09-2012, 07:38
Ben bezig een OBD stekker aan te sluiten op mijn draadboom nu.

Wat ik heb gevonden:
4 = massa chassis
5 = massa signaal (???)
7 = K-line
16 = constante plus 12V

Wat de signaalmassa betekent begrijp ik niet helemaal, waarom niet gewoon 4 en 5 dezelfde massa geven?
En de constante 12V, als ik zo'n kabel in mn computer plug, gaat dat goed? Ik dacht dat USB-poorten tot 5V gingen? Of is dit enkel voor een los uitleesapparaat en heeft de USB-kabel deze 12V aansluiting niet verbonden omdat de computer toch al op eigen kracht werkt?

Dokter D
04-09-2012, 19:10
http://www.msmax.nl/obd/_Images/OBD2-ISO.gif

4= bruin (massa)
7= grijs/wit = pin 61 op mijn AFN ecu
15= geel (wordt niet gebruikt)
16= rood/wit (geschakelde +)

Zollie
05-09-2012, 21:10
Hij zit aan de draadboom!

Heb nog eens een vraagje voor de ECU-kenners. Waarom heb ik een stekker die zit aangesloten op pinnen 40 en 41 van de ECU? Nergens kan ik terugvinden waar die voor zijn... Blijkbaar iets dat in geen enkele Golf (1Z) heeft gezeten, maar wel in een audi 80 met 1Z.

Iemand een idee? De stekker is in het interieur, geen motorstekker oid.


[edit]
Nog een vraagje, er lopen volgens mij twee 12V bundels door mn draadboom. eentje is groen/rood en eentje rood/wit.

De groen/rode is bijna zeker de relaisgeschakelde 12V, deze gaat ook naar ECU.
De rood/witte komt niet bij de ECU, maar gaat naar een aantal zaken onder de motorkap.

Er zit een soort stekkertje met beide draden erin, is dat een zekeringhouder? Zo ja, welke zekering gaat erin?