PDA

View Full Version : Carter stuk

Scirocco '86
25-07-2012, 18:04
Goeiedag,

Ik ben in't weekend met men carter blijven hangen en zonder olie gevallen. Ik hoorde een slag en de auto deed nx dus ben ik blijven doorrijden. In het gedacht ik kijk thuis wel even want zo ver was het niet meer. Maar plos ineens een signaal van oliedruk te laag STOP! Ik een plaatsje aan't zoeken om men auto veilig langs de baan te zetten en ineens valt hij zelf gewoon uit en wilt niet meer starten. Dus jah alle olie eruit door een barst in het carter. Nu hebben we de carter er onder uit gekregen maar je moet het vliegwiel zo draaien dat je 2 schroefjes los krijgt want anders graak je er gewoonweg niet aan. We moesten wel serieus veel kracht zetten om deze ook maar een klein beetje verschoven te krijgen. Nu is men vraag valt deze in noodloop en zet deze zen eigen gewoon uit als de sensor aangeeft dat er te weinig olie in is of is de motor echt vastgelopen want dan heb ik wel wat meer aan de hand. Kan iemand mij hiermee soms helpen?

Alvast bedankt

Spierings
25-07-2012, 18:36
Hij gaat niet uit zijn eigen uit, hij zal er waarschijnlijk mee gestopt zijn doordat er iets kapot is gegaan. Wat je zelf ook al bevestigt doordat je serieus veel kracht moest zetten.

Het is dan ook niet slim geweest om gewoon door te rijden en het zoeken naar een plaatsje (wel beter voor je veiligheid maar niet voor het behoud van je motor). Iedere meter kan er een teveel gaan.

Wat voor motor is het ??

Martyn
25-07-2012, 21:35
Vrees het ergste voor je.

Olie is er rap uitgelopen zo begrijp ik uit je verhaal, op moment dat rode olie lampje gaat branden is het niet verstandig nog rustig plekje te zoeken, en in het tempo waarin de olie er bij jou is uitgelopen weet ik bijna wel zeker dat je motor is vastgelopen.

Scirocco_1600
26-07-2012, 21:02
nou lijkt me niet zo leuk dit , ik vrees namelijk ook het ergste . maar hoop voor jou dat het niet erg is , maar aangezien je het vliegwiel niet makkelijk rond kreeg gedraaid dan is het niet zo goed .

Sven-GTI
27-07-2012, 00:23
Dit geeft ook weer kansen, nu heb je een excuus om je blok goed onder handen te nemen :D