PDA

View Full Version : geen kracht afn .


gooigolf
27-07-2012, 20:50
hallo luitjes ..

wil graag even jully meening ,,

heb laats een tdi afn gekocht .. op de gok was al uit de auto .
nu heb ik motor ingebouwt distrubutie gecontroleerd en op tijd .motor loopt verder mooi ,
pomptiming moet ik nog even verstellen ,
maar had totaal geen kracht trekt als oude 1.6 motor .
nu kwam ik erachter de variable schoepen vast te zitten .
nu zaakje erafgehaald en compleet gereinigt en weer trugeplaats .
hefel werkt weer , en bij starten motor trekt hij hem aan ,,
maar toch mis ik al mijn kracht ,, lmm gewisseld maar maakt niks uit ,
vint wel dat motor aan de buitenkant veel heter word als normaal ,,
wie weet een oplossing ,, :thumbup:

Spierings
27-07-2012, 21:01
Kun je hem nog uitlezen ?? zou zelf beginnen met het uitlezen en controleren van de meetwaarden.
Met name of de laadruk en lmm aan zijn waarde komt.

gooigolf
27-07-2012, 21:04
Kun je hem nog uitlezen ?? zou zelf beginnen met het uitlezen en controleren van de meetwaarden.
Met name of de laadruk en lmm aan zijn waarde komt.
hallo ja hoor kan alles uitlezen ..
heb verder geen vreemde storingen ,,had een pedaal sensor storing maar later niet meer .

gr gooi

Fastboelm
27-07-2012, 21:12
heb je alles wat er bij de motor hoort aangesloten ?
dus ook de koppelings (1x) en rempedaalschakelaars (2x)

maak eens een log met VAGcom van Engine -> groep 3, 8 , en 11
heb je geen lekke slangetjes in het vacuumsysteem
kijk eens in je ecu , is het slangetje niet lek ?

gooigolf
27-07-2012, 21:16
heb je alles wat er bij de motor hoort aangesloten ?
dus ook de koppelings (1x) en rempedaalschakelaars (2x)

maak eens een log met VAGcom van Engine -> groep 3, 8 , en 11
heb je geen lekke slangetjes in het vacuumsysteem
kijk eens in je ecu , is het slangetje niet lek ?
hallo .

heb 1 kopplings schakelaar en 1 remschakelaar ..
zijn beide aangesloten ,
vacuum heb ik via schema aangesloten ,
kan zo geen lekkages ondekken ,vagcom is aanwezig ga dat morgen even bekijken , heb nog niet zo lang dus moet even uipluizen hoe alles werkt.

Dokter D
27-07-2012, 21:19
Wanneer ik je moet helpen met t maken van een rijdende log en het omzetten van deze gegevens in exel dan kom je maar ff langswippen.

gooigolf
27-07-2012, 21:26
Wanneer ik je moet helpen met t maken van een rijdende log en het omzetten van deze gegevens in exel dan kom je maar ff langswippen.
oke douwe ..
zal morgen even wat dingen uitzoeken ,,
wil hem anders ook niet verknallen .hahaha , :thumbup:

Dokter D
27-07-2012, 21:46
Komt goed, wanneer t niet lukt hoor ik t wel.

gooigolf
27-07-2012, 21:52
:thumbup: Komt goed, wanneer t niet lukt hoor ik t wel.

gooigolf
28-07-2012, 11:12
grootgedeelte is opgelost ..

egr afgedopt scheelt enorm ,
ga ik pomptiming herstellen en kijken wat hij dan doet .
vrgr gooi

gooigolf
28-07-2012, 16:00
hallo heb vandaag egr afgedopt en pomptiming goed gezet ..
nu trekt hij al beter op .. maar mis nog zetje in de rug ..
heb achterdemper verwijderd om te kijken of hij mischien wat tegenhield .
maar mag ook niet baten ,,
foutcodes zijn nul .. :screwy:

Spierings
28-07-2012, 16:20
Kwam hij met laaddruk en lmm wel aan zijn waarden ??

gooigolf
28-07-2012, 17:18
Kwam hij met laaddruk en lmm wel aan zijn waarden ??
heb via vagcom de n75 tijdje bedient wat hij deed ,,
die regelde goed ...
heb wat waarden vergleeken bij een andere afn die kwamen aardig over1 ,,
:)

De Pul
28-07-2012, 17:30
Staat de inspuithoeveelheid wel goed?moet tussen 3 en 4 zijn,als de motor warm is.

gooigolf
28-07-2012, 18:25
Staat de inspuithoeveelheid wel goed?moet tussen 3 en 4 zijn,als de motor warm is.
hey pul daar heb ik nog naar gekeken
weet zo niet meer wat dat was ..meende dat die tussen 3.0 en 9.0 mgh
moest zijn ,, volges mij lag die dood ..moet ik even controleren .ook gaf de temp sensor een lage temp aan terwijl motor warmer is ..heb ik maar even besteld ..
vrgr gooi

gooigolf
29-07-2012, 08:49
Staat de inspuithoeveelheid wel goed?moet tussen 3 en 4 zijn,als de motor warm is.
heb wel even de lmm waarde bekeken ,,
toch had ik deze gewisseld .. maar met afgedopte egr .
moet die rond de 45 zitten
die van mij zit op 36 ,,ga ik nog eens met een andere proberen ,, :thumbup:

Dokter D
29-07-2012, 09:11
Kom nu vanmiddag even langs Gooi, dan maken we eerst een rijdende log, dan pas weet je meer.

gooigolf
29-07-2012, 10:21
Kom nu vanmiddag even langs Gooi, dan maken we eerst een rijdende log, dan pas weet je meer.
had wel gekunt douwe ma wol er net te volle mei riede ..
rommel mat net stukk :thumbup: haha

golf1gti83
29-07-2012, 10:27
turbo reinigen, met een reiniging setje :thumbup:

gooigolf
29-07-2012, 10:44
turbo reinigen, met een reiniging setje :thumbup:
is uitelkaar geweest ..
is schoon en schoepen werken weer ,,
heb een verkeerde waarde temp ,, motor is goed warm en geeft maar 19 graden aan ,,die wil ik erst effe wisselen ,,

gooigolf
30-07-2012, 19:29
even update ..


vanmidag is motor geploft ..
oorzaak niet bekent en wat er precies is weet ik ook niet ..
kreeg een doffe knal die gepaart ging met zwarte rook . nu loopt hij op 3 poten .

De Pul
30-07-2012, 19:38
ai....minder.

gooigolf
30-07-2012, 19:56
ai....minder.
ja tis over en uit ..
compressie cylinder 4 is weg ..

dus blok eruit .. op zoek na andere motor begin hier niet meer aan ,, :shake: :thumbup:

De Pul
30-07-2012, 19:57
eerst even de kop eraf man,even zien wat er loos is.liggen hier ook zat 2e hands delen om um weer te fixen,dus als je wat nodig hebt.

gooigolf
30-07-2012, 19:59
eerst even de kop eraf man,even zien wat er loos is.liggen hier ook zat 2e hands delen om um weer te fixen,dus als je wat nodig hebt.
ja ben ik ook van plan hoor ,,
morgen even castreren :thumbup:

Dokter D
30-07-2012, 20:03
Ai Gooi, das balen...
Eerst de zaak eens opentrekken.

gooigolf
30-07-2012, 20:09
Ai Gooi, das balen...
Eerst de zaak eens opentrekken.
ja idd .. wil eerst kop eraf hebben .
mischien klepveer of klep .
as het zuigers zijn .. dan weg ermee .
ben alweer met andere afn bezig . :thumbup:

Spierings
30-07-2012, 21:13
balen.

gooigolf
30-07-2012, 21:25
balen.
ja idd kutt ..
gaf stilstaant even dotje gas .. toen knal en zwarte rook ..
en op 3 poten ..dacht eerst naaldliftsensor .
maar helaas cylinder 4 geeft niks meer . :shake:

CarloPJB
31-07-2012, 09:22
ja idd kutt ..
gaf stilstaant even dotje gas .. toen knal en zwarte rook ..
en op 3 poten ..dacht eerst naaldliftsensor .
maar helaas cylinder 4 geeft niks meer . :shake:


Balen hoor.Hoop werk voor niks.Hopen dat het volgende blok beter is.

Je mailbox zit trouwens vol.

gooigolf
31-07-2012, 10:10
Balen hoor.Hoop werk voor niks.Hopen dat het volgende blok beter is.

Je mailbox zit trouwens vol.
mailbox is nu weer leeg ..
idd heb kop eraff .. aan kop en pakking is niks te zien ,,
uitlaapoorten van 3 en 4 cylinder zijn nat ,, en cylinder4 drijft laag olie op zuiger ,,
dus dikku elende ,, :screwy:

De Pul
31-07-2012, 13:47
turbo geploft en motor vastgeslagen waarschijnlijk?

gooigolf
31-07-2012, 13:52
turbo geploft en motor vastgeslagen waarschijnlijk?
zuigerveren 4 de cylinder liggen eraff.
en kras in cylinderwand. :screwy:
dus voor de upgraders alles is te koop .
heb vanmmidag nieuwe motor gekocht :thumbup:

gooigolf
31-07-2012, 13:55
turbo geploft en motor vastgeslagen waarschijnlijk?
turbo lijkt mij 100 punten gerben ,,
alle 2 kanten minimale speling ,geen olie niks
koppaking was nog fris en de kop was ook niks aan te zien ,
geen schuurtjes niks ..denk dikku domme pech ..motor had tijd gelegen
zat overvlakig roest in de wanden :shake:
gr gooi .

De Pul
31-07-2012, 13:57
turbo lijkt mij 100 punten gerben ,,
alle 2 kanten minimale speling ,geen olie niks
koppaking was nog fris en de kop was ook niks aan te zien ,
geen schuurtjes niks ..denk dikku domme pech ..motor had tijd gelegen
zat overvlakig roest in de wanden :shake:
gr gooi .
op die fiets,daarom trok ie dus ook niet......schroot.

gooigolf
31-07-2012, 14:03
op die fiets,daarom trok ie dus ook niet......schroot.
idd man had wat gelogen
deze motor heeft lang gelegen kan bijna niet anders ..
roestvorming in wanden waa :shake: r zuiger stilstond is niet van half jaar .

Dokter D
31-07-2012, 14:14
Al een nieuw torretje op t oog Gooi? Of ga je deze reviseren?

De Pul
31-07-2012, 14:15
idd man had wat gelogen
deze motor heeft lang gelegen kan bijna niet anders ..
roestvorming in wanden waa :shake: r zuiger stilstond is niet van half jaar .
kan wel,maar dan heeft ie eerst onder water gelegen en dan een half jaar buiten;)

gooigolf
31-07-2012, 14:21
Al een nieuw torretje op t oog Gooi? Of ga je deze reviseren?
geen reviesie douwe ..
heb al 3 afn .s gevonde ..dus daar zit vast 1 voor mij tussen , :thumbup:
heb er even iemand bijgehad maar was wel veel werk om dit alles mooi te krijgen ,,lak duurder dan de brief . :thumbup:

gooigolf
31-07-2012, 14:23
kan wel,maar dan heeft ie eerst onder water gelegen en dan een half jaar buiten;)
ja mischien wel een duikboot met tdi erin ..
:D

Dokter D
31-07-2012, 14:26
Duidelijk!
Je begint dus zometeen een afn onderdelen handel :D

gooigolf
31-07-2012, 17:20
Duidelijk!
Je begint dus zometeen een afn onderdelen handel :D
hahahha ja de upgraders kun maar komen ,,
onderdelen genoeg zo . :thumbup: .

ben net wezen kijken voor afn met 140 op klok schade auto ..
maar is een passat van 1999 ..
zit nog effe te pluisen als steunen zo om kan volges mij wel ..

gooigolf
31-07-2012, 19:21
alle onderdelen voor upgraden 90 na 110 ..
onder voorbehoud verkocht . :thumbup:

CarloPJB
31-07-2012, 20:07
alle onderdelen voor upgraden 90 na 110 ..
onder voorbehoud verkocht . :thumbup:

:thumbup: Tot zaterdag :thumbup:

gooigolf
31-07-2012, 20:12
:thumbup: Tot zaterdag :thumbup:
ja tot zaterdag .. :thumbup:

Turbo-Variant
01-08-2012, 01:17
Steunen passen wellicht wel, maar voor de rest is dan ook een hele hoop anders aan een passat motor.

Carterpan, oliefilterhuis, leidingen/slangen, inlaatspruitstuk. Even goed checken allemaal. Kabelboom en ECU zijn ook anders. (immo 3?)

gooigolf
01-08-2012, 05:59
Steunen passen wellicht wel, maar voor de rest is dan ook een hele hoop anders aan een passat motor.

Carterpan, oliefilterhuis, leidingen/slangen, inlaatspruitstuk. Even goed checken allemaal. Kabelboom en ECU zijn ook anders. (immo 3?)
hallo oke ..

ben nu bezig met een rijdende donor ,,
die kan ik eerst effe testen ..had idd gezien dat er verschillen zijn .
is 1 van optie,s ga eerst effe donor bekijjken. :thumbup: