PDA

View Full Version : starten zonder zekeringkast digifant 2

thomasD
31-07-2012, 18:28
momenteel ben ik zover dat mijn crossauto gestart kan worden...
zekeringkast is verwijderd uit de auto, wil alleen de nodige bedrading gebruiken.

d.m.v. A2resource.com heb ik gekeken wat allemaal spanning nodig heeft om te starten, maar het wil nog niet lukken.

spanning op de computer staat erop (black/yellow), ik hoor hierdoor de luchtmassameter dichtklappen (of schakelen ???).
verder heb ik spanning op de bobine staan, en op de injectoren (volgens het schema)
ik krijg alleen geen spanning op de stuurdraad voor de brandstofpomp (red/yellow)

wie kan me vertellen wat er allemaal spanning moet hebben?, en kan het zijn dat ik sommige draden moet doorverbinden, omdat hier normaal een zekering tussen zit.

gele-golf2
05-09-2012, 09:56
nja dit probleem heb ik al bijna een jaar er is niemand op dit forum die exact en duidelijk kan uitleggen hoe je een gti laat lopen zonder zekering kast

Marcski
05-09-2012, 10:10
Ik dacht dat de ecu de brandstofpomp out naar massa schakelt, niet naar plus.

(CE1)
2 Main Fusebox Battery Power
3 Fuse 5 (Fuel Pump)
4 Main Fusebox Start/Run Power
6 Jetronic/Digifant ECU (fuel pump turn-on)

(CE2)
2 Main Fusebox Start/Run Power
3 To ECU (Fuel Pump Turn-On)
4 To Fuse 18, Fuel Pump, Oxygen Sensor Heater
6 Main Fusebox Battery Power From 30B

Johan1982MK1
05-09-2012, 10:41
Ik dacht dat de ecu de brandstofpomp out naar massa schakelt, niet naar plus.

(CE1)
2 Main Fusebox Battery Power
3 Fuse 5 (Fuel Pump)
4 Main Fusebox Start/Run Power
6 Jetronic/Digifant ECU (fuel pump turn-on)

(CE2)
2 Main Fusebox Start/Run Power
3 To ECU (Fuel Pump Turn-On)
4 To Fuse 18, Fuel Pump, Oxygen Sensor Heater
6 Main Fusebox Battery Power From 30B

Je krijgt wel stroom op je relais tijdens het starten? daar zat ik ook mee.
De plus draad die naar de pomp loopt wordt idd via de massa geactiveerd zeg maar door de ecu.

De Pul
05-09-2012, 21:50
nja dit probleem heb ik al bijna een jaar er is niemand op dit forum die exact en duidelijk kan uitleggen hoe je een gti laat lopen zonder zekering kast
:screwy:

uit de digi komt een meestal geel/blauw draadje,dit is de massa schakeling voor de pomp/injectoren/lambda.die zet je dus samen met een contactslot plus op een relais en voila.

rogergti
09-09-2012, 10:58
maak je toch een aparte knop voor je brandstof pomp als hij dan wel start ben je klaar

Gertjan
09-09-2012, 12:02
De brandstofpomp krijgt z'n spanning via de bobine of iets in die richting.

Ik heb er ook wel eens mee lopen knoeien, het is een beveiliging. Als je motor niet draait krijgt de pomp geen spanning.
Dat is om te voorkomen dat als je een ongeluk krijgt, de pomp zou blijven pompen terwijl er benzine alle kanten op spuit.

Gewoon een geschakelde plus op de pomp zetten doet de truuk wel ;)

Marcski
09-09-2012, 13:37
Lijkt me handig in de cross, als je pomp door blijft draaien bij een ongeluk :screwy:
gewoon netjes aansluiten, zo moeilijk is het niet.

als je het echt niet snapt, kan je altijd nog een gewoon schakelrelais pakken (53 ofzo) en dan zo aansluiten:

30 plus of geschakelde plus
87 zwevende zekering, naar brandstofpomp +
85 plus of geschakelde plus
86 ecu fuelpump