Log in

View Full Version : Azev A 17inch 7.5J, ET 20, 25 of 35??

Jimm.
02-08-2012, 23:32
Jullie zijn mijn laatste hoop!

Heb wat research proberen te doen maar kan helaas geen antwoord op mijn vraag vinden.

Heb een setje Azev A velgen in 17inch (7.5J) te koop zien staan, echter weet de verkoper de ET waarde niet en gokt hij deze op 25. De verkoper kan nergens de ET waarde op de velg vinden...
Zelf weet ik dat 16inch (7.5J) Azev A velgen ET 35 hebben.

Dit is wat ik tot nu toe heb kunnen vinden:
Azev A 17inch 7.5J
steek 4x100 --> ET20
Steek 5x?? --> ET30

Nou hoop ik dat 17inch ook in ET35 is, als dit zo is, waar zou dit dan moeten staan in de velg?
Want volgensmij gaat ET20 met 215 banden overal aanlopen...
9J met ET 25 (17inch) met 225 liep net aan..
1,5J is 38,1mm wat de Azevs smaller zijn. Maar wat veranderd dit aan de ET? Is dit op te lossen met een rekensommetje?
En liggen ALLE velgen met dezelfde ET, grootte en breedte hetzelfde op de auto? Want hoe zit het met velgen met een 'tiefbett'?

Misschien morgen maar een latje tegen de lenso's opzetten en kijken hoeveel ik breder kan? Echter is 'ff' passen geen optie omdat het toch wel een stukje rijden is.

Gr Jim

Erik Baas
02-08-2012, 23:50
Over het opmeten en berekenen van de ET-waarde heb ik een paar dagen geleden nog iets gelezen op dit forum, maar ik kan het niet meer vinden. Voor mezelf had ik het zo samengevat:

"ET = afstand hart van de velg tot de binnenrand minus de halve breedte van de velg (in mm)."

Ik hoop dat je daar iets mee kunt aanvangen.