PDA

View Full Version : 1.6td blok uit t3 (JX)

koendd
04-08-2012, 22:25
wegens ombouw naar 1Y heb ik in de garage nog mijn JX blok over.

Is echter niet meer geheel compleet,

wat is er niet meer bij:
- carterpan (zit nu een carterpan van een golf 3 onder ter bescherming)
- aanzuigbuis van de oliepomp (werd overgezet naar mijn 1Y blok en zit nu dus een golf 3 aanzuigbuis op)
- afdekkapje waar bij een golf blok de carterontluchting zit maar dat is makkelijk zelf te maken.
- pijlstok (ook overgezet naar mijn blok, golf pijlstok kan je er wel bijkrijgen maar ben je niet zoveel meer mee natuurlijk...)
- waterdarmen heb ik ook overgezet naar mijn blok dus die zitten er ook niet meer op (zijn ook nog nieuw te vinden)
- vliegwiel, werd ook overgezet naar mn 1Y blok

wat is er wel bij:
- blok uiteraard
- in en uitlaatspruitstukken
- turbo (geen/weinig speling)
- alternator
- dieselpomp die recent een nieuw deksel kreeg wegens diesellek (dat nu dus is opgelost)

verder ook nog bij te krijgen:
- luchtfilterbehuizing met recente luchtfilter (nog geen 1000km geleden vervangen)
- steunen voor de luchtflter
- uitlaatbuis van turbo naar uitlaat (demper heb ik zelf gebruikt dus niet te koop)

De reden van de blokwissel was het hoge olieverbruik van de motor (die overigens wel perfect draaide) heb er zonder problemen mee naar luxemburg en terug gereden. olielekkage was voornamelijk thv/rond de turbo te zien, wat de oorzaak precies is weet ik niet.

km teller stond bij de uitbouw op 43 duizend km, maar dat zal wel 143.XXX of 243.XXX zijn

prijs: 400eur of een goed bod (weet niet zo goed wat ze waard zijn eigenlijk maar als ik hem in onderdelen verkoop kom ik vlug aan die prijs denk ik...)

groeten,
Koen

darksupra
04-08-2012, 22:53
waar is die op te halen? staat er niet bij voor zover ik kan zien.

koendd
05-08-2012, 10:45
ow ja, vergeten...

Ben van ruddervoorde belgie, maar kan ook ergens naartoe gebracht worden in overleg.