View Full Version : SciroccomTDI
SciroccomTDI
05-08-2012, 17:43
Goede /tijd van de dag/ , mensen :)
Mijn naam is E\/geniy, ik ben van oorsprong Russisch, ik woon sinds 18 maart 2001 in Heerlen.
Ik ben van kleins af aan geinteresseerd in techniek, en met mijn 16e verjaardag begon ik aan voertuigen.. wat al snel uitgroeide tot een obsessie.
Al helemaal toen ik in 2009 aan de studie Autotechniek bij de HAN begon.
Mijn eerste eigen auto was een Honda CRX, waar ik bijna 5 jaar gelukkig in heb rond mogen rijden. Vanwege financiele redenen en het besef dat wij, in Europa wonende, makkelijker en goedkoper een Europese auto kunnen rijden, besloot ik over te stappen naar VW.
Bij dezen: mijn Volkswagen Scirocco.
http://img593.imageshack.us/img593/4976/20120805002.jpg
Het is een satijnzwarte Scirocco uit 1984.
Origineel was het een 1.8 8v 66 kW, vermoedelijk GTX.
In slechte uiterlijke staat: hij heeft een tijd onder een dennenboom gestaan, en heeft heel veel deukjes op het dak en de motorkap. Rechter voorscherm heeft "gevechtswonden".
Ik heb hem een jaar geleden gekocht, en ben meteen begonnen aan de ombouw.
Mijn huidige setup:
1Z motor met de bijbehorende 02A ASD bak.
Omgebouwd tot mTDI (met dank aan Bert (Da-BRT) )
Op de pomp na is het blok standaard gebleven, loopt rustig en zuinig, met maximale laaddruk van +0.6 Bar.
Mechanisch bediende koppeling.
Met kabels bediende bak.
De uitlaatlijn is, op een zelfgebeunde downpipe na, origineel gebleven, en is heerlijk stil.
Luchtfilter : een doos van een Ford Mondeo V6, omdat het past.
Een lange - lage - dikke intercooler van een nieuwe Seat Ibiza (onderdeel-prefix 6R)
Verder de bekende details als andere motorsteunen (wederom met dank aan Bert), aandrijfassen van Golf 1 Cabrio en zo voort.
Uiterlijk: KaMei X1 bodykit, bijna volledig (voorbumper, skirts en achterbumper, maar geen wind-snijders op de motorkap).
Verlaagd, deels omdat het moest: originele veerpoten waren kapot.
Renault Clio 16V velgen met 175/55 - 15 banden.
Achterlichten verduisterd met zwarte isolatietape.
Oh ja, Voorstoelen zijn van een Corrado.
Verdere plannen: EGT-meter, oliedruk en laaddruk meters, en vervolgens opvoeren tot 0.9 - 1.0 Bar laaddruk, in de hoop dat de koppeling niet slipt.
Met de auto is verbruik van 1 op 24.3 gehaald, en 1 op 22 is makkelijk haalbaar, zonder veel inspanning.
De auto is bedoeld om kilometers te vreten, zonder dat het mij blut maakt.
Ik denk dat ik genoeg heb verteld, maar mochten er vragen zijn, beantwoord ik ze graag!
Met vriendelijke groet,
Evgeniy
SciroccomTDI
jetta mk1 '82
05-08-2012, 18:02
Welkom! Volgens mij heb ik even bij je onder de kap staan kijken tijdens volksdub?
Welkom joenguhman! :thumbup:
Dokter D
05-08-2012, 18:09
Welkom hier Evgeniy, mooie Rocco heb je daar!
SciroccomTDI
05-08-2012, 18:23
Bedankt, iedereen :thumbup:
jetta mk1 '82, dat zou inderdaad kunnen! ik stond daar met nog een Golf MK3 (GeeX) en een Golf MK1, met mijn kap open.
Dat komt doordat ik het doel van de meeting niet meteen begreep, het was de eerste meeting van dat formaat waar ik ooit ben geweest.
Ik zag dat het vooral ging om mooi gepoetste wagens, vaak autotechnisch-onverantwoorde aanpassingen (zoals velgen met bijna negatieve ET :screwy: ) en dat de motorkappen vooral dicht moesten blijven. Ik had dat niet verwacht.
Het is niet negatief bedoeld: er stonden zeer zeker mooie wagens, maar ik wist gewoon niet wat ik moest verwachten. :thumbup:
welkom, En wat meetings betreft, als je iets bijzonders hebt te laten zien, zeker die kap openen. De ene komt voor velgen en bling en de ander voor techniek. Dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk.
golfje_295.000
06-08-2012, 05:18
bekende auto, staat samen met de manta van glenn in de oude kerkstraat? ik vind m zeker ruig.
SciroccomTDI
06-08-2012, 07:10
Tjaap, je hebt gelijk. Het was voor mij even wennen, omdat het binnen mijn vriendengroep eigenlijk vooral om "onder-de-motorkap" gaat. Maar mooi gemaakte wagens vind ik zeker prettig om te zien, daar niet van!
Golfje 295.000, klopt wat je zegt. Glenn is mijn buurman, ben goed met hem bevriend.
Ik woon in het huis naast hem, dus dat verklaart waarom mijn auto daar vaker staat :)
Ken ik jou dan ook misschien?
golfje_295.000
06-08-2012, 07:25
volgens mij kennen wij elkaar inderdaad, ik reed een paar jaar terug een grijze golf 2. vriend van mij woonde in hetzelfde studentenhuis als glenn, maar die hebben onderling wat ruzie gekregen geloof ik.
woonde jij toen niet in beersdal?
SciroccomTDI
06-08-2012, 07:39
oh ja, jij had nog gele koplampen geloof ik?
ik heb nooit in Beersdal gewoond, maar daar woont een vriend van me waar ik heel vaak kom beunen, omdat het daar kan. Hij heeft zelf nu een Golf 1 1.9 TD, legergroen.
ronaroot
06-08-2012, 07:40
Welkom !
En TDI-ombouwtjes zijn altijd interessant :D foto van de motorruimte ?
golfje_295.000
06-08-2012, 07:55
oh ja, jij had nog gele koplampen geloof ik?
ja die inderdaad.
SciroccomTDI
06-08-2012, 10:32
Mijn motorruimte ziet er niet spannend uit. Helaas besteed ik te weinig tijd aan het fatsoeneren er van. Ik vergeet het als het ware, omdat het mij niet erg interesseert. Behalve dat, wil ik graag een 038-serie TDI motor, en daarvoor zal heel veel anders moeten worden dan voor de 1Z (028 serie).
Maar ik zal me niet schamen :D, bij dezen: de "drekkige dieselbak"
De intercooler. Alsjeblieft, niet te hard slaan voor de grille :tongue:
http://img861.imageshack.us/img861/3719/20120806002.jpg
Eerste indruk: niet om over naar huis te schrijven.
http://img59.imageshack.us/img59/3254/20120806003.jpg
Hier zijn de schakelkabels, koppelingskabel, en dikke stroomkabels te zien
http://img88.imageshack.us/img88/3588/20120806006.jpg
Linker bak-steun, koppelingskabel en het beugeltje dat hem op de plek houdt, koppelingshevel. Extra dikke massakabels, omdat een keer stil komen te staan door zo iets doms genoeg is om er van te leren :)
http://img194.imageshack.us/img194/7276/20120806007.jpg
Schakelkabels en downpipe. Auto's kun je vaak vergelijken met mensen. Mensen rennen niet harder als je er een zak over het hoofd trekt, zodat de afgewerkte lucht weer ingeademd kan worden. Tevens heb ik ooit bij een motorenrevisiebedrijf gewerkt, en weet hoe cilinderkoppen uitzien na 300.000 km EGR. De EGR is er dus mooi weg gegaan. Nu is het een mooie plek voor mijn EGT meter (komt binnenkort).
http://img846.imageshack.us/img846/2828/20120806008.jpg
Mijn luchtfilterbak. Omdat een open K&N kegel te luid is, en Golf 1 GTD bakken schaars zijn. De Ford Mondeo heeft een 2.5 liter v6 atmosferische benzine motor, met waarschijnlijk 6000+ RPM redline. Ik denk dat ik met mijn 1.9 met redelijk bescheiden laaddruk en 3900 RPM redline genoeg heb aan die doos, met een K&N element uiteraard. Kost een placenta, maar dan heb je ook wat.
http://img651.imageshack.us/img651/2221/20120806009.jpg
ewcaddymk1
06-08-2012, 13:45
lol@ Auto's kun je vaak vergelijken met mensen. Mensen rennen niet harder als je er een zak over het hoofd trekt, zodat de afgewerkte lucht weer ingeademd kan worden. :lmao: :rock: :D ;)
lekker zuinig en denk ook dat ie kwa prestatiet niet onder doet voor 1.8 8v :thumbup:
SciroccomTDI
06-08-2012, 20:43
ewcaddymk1, de prestaties inderdaad zijn best aardig.
Ik ben nog niet naar een testbank geweest. Op een 1/4 mijl doet de auto het zelfs iets beter dan mijn CRX met 130 op testbank geteste PK's. Daarbij is de Scirocco een tikkeltje zwaarder dan de CRX.
De potentie voor tuning van mTDI is zeer hoog.
Ik ben vooral erg blij omdat de techniek zo simpel is. Niet alleen was de ombouw vrij makkelijk, maar ook is de wagen zeer betrouwbaar omdat er nou eenmaal weinig is wat kapot kan gaan. De auto start gewoon, ik heb GEEN voorgloeisysteem (gloeistiften zitten er alleen om de gaten af te dichten). Ja, hij starte ook moeiteloos 6 maanden geleden, toen de temperaturen richting -20 zakten.
Mooie auto :thumbup: Heb je ook al vaker zien rond rijden hier in het zuiden.
SciroccomTDI
06-08-2012, 21:16
Dank je!
Ja, als oude VW rijders hebben we toch oog voor de collega's. :thumbup:
En toch kom je soms mensen tegen die geen liefhebber zijn.. die hebben de auto dan voor van A naar B te komen.. dan steek je de hand op, maar kijken ze strak vooruit.. :shake:
EnVeeZee
06-08-2012, 21:48
Welkom!
Die heb ik nog zien staan op de vag meeting in Kerkrade! Leuke auto! Altijd vet zo'n oude scirocco!:D
SciroccomTDI
23-08-2012, 07:20
UP! Auto is gestolen :O Zie een Topic in Off Topic afdeling!
DUBbeltje
23-08-2012, 07:45
Meen je!? :eek: sinds wanneer?? Succes met de speurtocht dan maar?! SNap ik echt nooit he! Blijf gewoon van andermans spullen af!! !^$%^@ :mad: :mad:
SciroccomTDI
23-08-2012, 08:13
ging vanochtend om 6:30 netjes naar buiten, om naar mijn werk toe te rijden.. maar de auto was er niet .. dus ik achterom kijken, want dat is mij wel eens gebeurd .. maar daar stond de auto van mijn moeder, en niet de mijne .. en toen viel het kwartje..
DUBbeltje
23-08-2012, 08:22
damn... niks gehoord? buren ook niet?
SciroccomTDI
23-08-2012, 08:32
zojuist met de buurvrouw gepraat..
het is het huis van mijn moeder, ik moet hier op de kat passen omdat ze op vakantie is..
het probleem is dat de huizen vrij nieuw zijn en erg goed geisoleerd.. en dan komt er bij dat de mensen aan de kant van de achtertuinen slapen :( en de auto stond voorom, omdat daar niet veel plek is, dus heb ik de auto van mijn moeder in de tuin gezet..
Ik ga eens wandelen, kijken waar er camara's hangen, in de buurt.. ik heb namelijk niet het gevoel dat de politie het voor mij gaat doen.. enerzijds te begrijpen.. anderzijds.. weet ik niet..
Ik ga de demontagebedrijven die ik ken bellen .. vragen en zo.. pure wanhoop allemaal..
DUBbeltje
23-08-2012, 08:45
ik zal ook MP enzo in de gaten houden, soms zijn er van die idioten die onderdelen daarop gaan zetten... niet slim, maar ze zitten ertussen...
SciroccomTDI
23-08-2012, 09:09
Dank je! Ik waardeer de hulp!
golfje_295.000
23-08-2012, 09:38
zal t ook voor je in de gaten houden, kut man.
Volgens mij was ik vanmorgen een van de eerste die het hoorde, maar het is echt waardeloos dat het gebeurt is. Hopelijk zijn het jongeren geweest die de auto hebben gebruikt om te joyriden en dat je hem zonder al te veel ellende terug vindt.
Sterkte!
Dokter D
23-08-2012, 20:22
Soww das kloten!
Houd oren en ogen ook voor je open.
Al aangifte gedaan?
SciroccomTDI
23-08-2012, 21:55
Bert, dat hoop ik ook. Ellende is te herstellen, verlies van een dierbaar iets is erger :(
Dokter D, uiteraard heb ik aangifte gedaan.. maar ik heb enige luiheid of zo, weet niet of ik het zo kan noemen, van politie ervaren..
Ik heb namelijk blaadjes in de straat rondgebracht, en wist dus via mijn buren te achterhalen, dat de auto rond 4:15, maar iig tussen 4 en 5 uur 's morgens, na een lange poging tot starten, snel weg reed.
Ik met die info naar politiebureau toe.. in verwachting dat er naar camerabeelden gekeken wordt .. maar nee.. dat wordt hem niet :S want bij mij in de buurt hangen geen camera's. Ik zou dan zeggen: zo veel rijdt er niet rond, op dat tijdstip .. probeer dan de dichtstbij zijnde camera's of zo? Auto valt goed genoeg op om hem te herkennen. Ik voel me daar een beetje ongemakkelijk bij, omdat ik denk dat hij gewoon ergens in beeld moet staan .. en wellicht kun je hem tot ergens volgen of zo.. maar dat wordt niet gedaan ?
Autodiefstal heeft geen prioriteit, heeft het nooit gehad ook.
SciroccomTDI
24-08-2012, 08:19
Dat komt doordat een overgroot deel van de mensen (ik schat: 95%) de auto als een object beschouwt.. het is gewoon zo een ding, daar ga je dan in zitten.. en dan kun je, met weinig moeite, van A naar B komen... "en je rijdt hem al vanaf appel en ei blablabla"
Dus slechts de overige 5% kunnen de leed begrijpen.. en als die 5% niet bij de Politie zit? Dan heb je pech..
bryan6732
24-08-2012, 08:21
Inmiddels naar het "gestolen Volkswagen" thread verplaatst.
SciroccomTDI
24-08-2012, 08:59
klopt, heb ik gezien.
Dick Konings
15-09-2012, 12:57
Mooie Rocco heb je. ik ben zelf ook van plan om een tdi in me rocco te bouwen. Heb al een donor auto (golf3) op de oprit staan. Mischien kun je me tips/raad geven hoe ik het t beste kan aanpakken. Of me helpen als je tijd en vooral zin hebt. Heb zelf niet zoveel technische ervaring.
Mvg: Dick
Scirocco_1600
31-12-2013, 16:08
is de scirocco al terecht ?
Die was binnen een week weer terecht, iemand die dacht even een auto te scoren om met zijn zatte kop naar huis te rijden....
SciroccomTDI
31-12-2013, 16:35
ja, inderdaad.
Schade:
- Stekker contactslot weg
- Startmotor kapot
- Gat in de voorspoiler
voor 105 euro ruilstartmotor, kabelschoentjes en aerodynamische ducttape was hij weer klaar voor gebruik.
Een paar kleine spullen en gereedschap gestolen...
SciroccomTDI
07-02-2015, 15:19
http://s30.postimg.org/3rt7sqikh/2015_02_04_12_39_11.jpg
een klein jubileumpje :)
SciroccomTDI
07-02-2015, 15:36
Zeker!
Vooral als je nagaat, wat er tussendoor kapot is gegaan:
Paar keer een ashoes, een verstuiver lek, inspuitpomp is door eigen schuld kapot gegaan..
Verder extreem betrouwbaar.
Bert, bedankt voor het aansteken met de mTDI ziekte :P
SciroccomTDI
09-02-2016, 19:31
Heren en eventuele dames, er is een beetje ellende aan de hand.
De vloer van de bijrijder wordt nat. Van boven.
Ik dacht eerst de pakking van de kachel. Dus die sleuf daar dichtgekit, maar het probleem bleek vandaag opnieuw toch te zijn gebleven. Bovendien trok ik mijn luchtbuis er tussenuit, en bleek het in het kachelhuis helemaal droog.
Het komt toch van boven, want op die buis hingen druppels water. Dat lapje tapijt, wat schuin boven de voeten van de bijrijder hangt, is helemaal doorweekt en is al begonnen met schimmelen.
Is er iemand met een vergelijkbare ervaring? Misschien kan ik dan gerichter zoeken..
Roest onder je voorruit rubber?
SciroccomTDI
09-02-2016, 20:01
Dat is een goeie.. Er is wel een komend roestplekje, maar die is aan de bestuurskant.. maar je weet maar nooit! Ik zal er naar kijken, wanneer het weer eens niet regent.
Bedankt! :thumbup:
SciroccomTDI
16-02-2016, 23:13
Ellende...
Een dynamo laten reviseren, omdat de oude best wel ratelde..
Nieuwe er in gezet, is die na nog geen 2 bedrijfsuren stuk... plotseling viel de toerenteller en ging het acculampje branden. Doormeten laat zien dat hij inderdaad niet laadt...
Morgen maar weer terug naar de revisie..
Voor je hem liet reviseren deed hij het gewoon nog hoor :)
SciroccomTDI
17-02-2016, 08:39
Ja precies! Mijn eigen ook gewoon, alleen ratelde hij ..
Als dat de oplossing is, wil ik mijn probleem terug :D
Voor wat betreft je natte vloer: check ook even of de folie achter je deurpaneel nog afsluit en de gaatjes onderin het portier nog open zijn. Als je nieuwe folie nodig hebt kun je daar ook vochtwerende dampfolie voor de ondervloer voor laminaat voor gebruiken, met dubbelzijdig tape vastzetten.
SciroccomTDI
17-02-2016, 13:32
Badankt voor de tip!
Echter heb ik de oorzaak waarschijnlijk gevonden, en het is een bizzare wending in het verhaal.
Moderne auto's hebben een slang tussen de deurpost en de deur, waar de kabels naar de deur doorheen lopen.
http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/pict/380815086017_1.jpg
In mijn auto was er geen slang, maar gewoon een dopje in de deurpost en een dopje in de deur..
Vroegâh, toen Thunderdome nog super kiks vet gaaf kikke was, prikte men gewoon gaten in die dopjes, waar vervolgens de speakerkabel doorheen getrokken werd.
Na 20 jaar droogt zo een rubbertje uit, en een klein sneetje verandert in een groot gat.
Wat er nu gebeurde: het water kwam in de spleet tussen de deur en het voorscherm, waar het op de kabel kwam. Omdat die kabel in de auto lager hing dan in de deur, liep het over de kabel de auto naar binnen, waar het daarna gewoon vanaf druppelde.
Ik heb de kabel, al scheldend, er uit geknipt en de gaten afgeplakt met goede tape, bij gebrek aan beter. Indien dat de oplossing blijkt, bestel ik nieuwe rubbers.
rallyegolf driver
17-02-2016, 13:44
Vroegâh, toen Thunderdome nog super kiks vet gaaf kikke was,
:thumbup:
SciroccomTDI
03-04-2016, 20:12
Na de nieuwe dynamo er in gezet te hebben, bleek al gauw dat het geratel niet alleen van de dynamo kwam, maar vooral van de waterpomp.
Deze werd dan ook snel vervangen, en wat bleek: de oude thermostaat zat vast door een stukje rubber??
Mijn auto werd nooit fatsoenlijk warm, en omdat ik meteen bij de ombouw een nieuwe thermostaat er in heb gezet, dacht ik altijd dat het aan zijn TDI-heid lag.. Nee dus!
Nu, met de nieuwe thermostaat, wordt hij netjes warm en verbruikt 1 op 21.5 na een normale week rijden :) mTDI ruleert ;)
SciroccomTDI
16-05-2017, 20:56
vandaag een update gedaan...
Nadat mijn eerste 12mm Bert-pomp kapotliep door eigen schuld, heb ik tijden met een zelfgebouwde 10mm pomp gereden. Reed goed.
Maar op gegeven moment ging hij lekken.
Ik heb van Bert, voordat hij vertrok, een laatste 12mm pomp gekocht, deze was bedoeld om een 038 motor in de rocco te leggen...
Dit verhal is een stukje frustratieuiting, maar, let op!!, ook een stukje waarschuwing voor mensen, die misschien iets dergelijks voor hebben..
LET OP! Bert heeft de pomp goed gemaakt, en geen enkel woord hierin heeft ook maar iets negatiefs over Berts werk. De pomp is goed! Maar nu het verhaal over de "eelend" :D
Omdat de zelfgebouwde 10mm pomp ging lekken, heb ik hem opnieuw afgedicht, maar het hielp niet: de veel corrosie van het pomphuis, juist waar het met de grote O-ring met het hoge drukgedeelte verbonden wordt.
Ik had de pomp van Bert, dus ik dacht: mooi, zet ik die toch er op? de 1Z kan nog wel ff mee...
De nieuwe pomp was in een pomphuis met een grotere neus gebouwd. Past dus wel op de 038, maar niet op de 028...
Heb een pompbeugel laten kotteren, zodat de pomp paste.
Dan bleek de neus niet alleen groter, maar ook zo lang te zijn, dat uit dat blik, wat de distributieriem afdekt, ook een stuk uit moest.
Omdat ik te zijner tijd die kap al moest knippen vanwege "Golf 1 motorsteun", heb ik de kap toen aan het stukje dynamosteun, wat ik er tussen moest steken, vastgelast... zodat het niet flatterde.
Dus kon die kap niet er af, en moest ik dremelen...
Dan paste de pomp er op. Als riemwiel moest ik een 038 riemwiel pakken, want het pomphuis heeft geen sleufgaten. Riemwiel er op. Kon de krukas niet meer draaien. Bleken de afstel boutjes net iets te lang, en kwamen tegen de pompneus.
Boutjes afgevijld. Past. Motor kan rondgedraaid worden.
Dan heel lang met timing zitten kloten.. de naaf van het riemwiel heeft geen spie-uitsparing, dus eerst natuurlijk een paar tanden verkeerd gezet, zodat de sleufgaten in het riemwiel niet genoeg waren.
Spanner los, riemwiel er af, blablabla...
Dat opgelost. Was even wennen, maar daarna is het systeem eigenlijk echt chill.
Timing van pomp op 1.00 gezet, nokkenas staat goed, alles goed.
Wil de kunststoffen distributieriemkap er op zetten - past niet. Blijkt het riemwiel zo veel breder dan het originele 028 riemwiel te zijn, dat het tegen de kap komt ?
Een gat in de kap gemaakt... en ik hou er echt niet van, vind het gevaarlijk en slecht voor de motor..
Uiteindelijk, uren later... kon ik de pomp bevullen, leidingen ontluchten..
Kwam eerst geen diesel.
Ik weet niet waarom, want eigenlijk test Bert de pompen ... maar ik moest nog een beetje aan de schroeven stellen... Want de diesel kwam wél bij half gas.
De auto rijdt weer goed :) klinkt als een vrachtauto met 350 bar enkeltrapsinjectoren :D
Ik zal jullie op de hoogte houden wat het verbruik betreft. Ik verwacht een kleine verbetering. :thumbup:
Bert, nogmaals bedankt voor de pomp!
Dan had he smeller die 038 motor erin kunnen leggen :)
Trouwens de oude riemwiel poelie past gewoon hoor.
Roy16VG60
18-05-2017, 13:23
Hey Bert! Leuk je hier ook weer eens te zien!
Je hebt je locatie nog niet aangepast :)
Spreek je snel weer.
SciroccomTDI
22-09-2017, 14:25
Zo. Het volgende verhaal is niet geschikt voor kinderen, (zwangere) vrouwen en andere mensen met een zwakker psyche.. ( :D )
Heel lang plezier heb ik van de super-mTDI niet gehad: het oud motortje hield het 12mm-geweld niet lang uit, met een lekke koppakking als gevolg. En niet een beetje lek, dat je nog rustig kunt rijden.. nee.. starten - 5 minuten lopen - kvs-slangen ongeveer dubbel zo dik.
Mijn trouwe 1Z, die mij zo veel plezier heeft gegeven, gaf de geest.
Ik had 4 keuzes.
- koppakking vervangen
- motor vervangen voor een andere 028 motor ... 1Z/AHU/AFN
- motor vervangen voor een 038 motor (AHF/ASV/AGR/ALH) volgens de "snelle" manier: speciale distributiesteun.
- motor vervangen voor een 038 motor volgens de goede manier.
Omdat ik al een tijdje rondliep met het idee om te gaan leren tjoenen, wilde ik een stap maken naar EDC15VM+... en dan is een 038 motor toch een beetje pré..
De snelle methode stond mij niet aan:
- snijden in de distributieriemkap
- weglaten van een looprolletje
- spanrol vervangen voor een andere
Dus toen pakte ik een dubbelloopse shotgut, en schoot mijzelf in de voet...
Ik dacht namelijk slim te zijn, en de reeds bestaande bakgebondene steunen te kunnen gebruiken...
Dus toen ging de zaag in de balk aan de rechter zijde van de auto.. en toen leerde ik op een harde manier, dat het niet gaat. Je moet namelijk de veerpoot en het wiel weghalen. Dan past de motor, maar op 3 wielen komt hij niet door APK..
Toen kwam het besef dat ik de steunerij van een A4-chassis moet hebben... en een 02J bak, die dat mede mogelijk maakt.
Dus ... doen.
https://s20.postimg.cc/vaivchrtp/IMG-20170918-_WA0028.jpg
Ghetto-style. Vanaf mijn 20e alleen maar aan het studeren.. in plaats van huis en garage etc te bouwen..
https://s20.postimg.cc/kwr8aqlul/038_steun_1.jpg
dat is 1...
https://s20.postimg.cc/bdm4v0nq5/038_steun_2.jpg
Dat is 2...
https://s20.postimg.cc/6vanbfswt/20170822_132705.jpg
En dat is 3... een betere foto volgt.
Toen het allemaal hing, kwam ik tot de conclusie, dat de mechanische koppelingsbediening niet meer past. GVD!! Okay, oplossen dan maar...
https://s20.postimg.cc/qjizugyzh/20170827_113930.jpg
https://s20.postimg.cc/8cw3mzxnh/20170902_132650.jpg
https://s20.postimg.cc/9gg7yyial/20170919_182915.jpg
Omdat de motor een cm of 5 opgeschoven is, moest ik de aandrijfassen aanpassen. Het houdt niet op, niet van zelf...
https://s20.postimg.cc/qef8ksrod/20170909_162247.jpg
Ik ben super trots op je! Een groot project en weinig tijd! Je komt er wel, nog even volhouden!
SciroccomTDI
22-09-2017, 14:37
Schakelpook ... De gelegenheid deed zich voor om de eenheid van een Golf 4 te pakken.
Maar natuurlijk kon ik hem niet onaangepast laten
https://s20.postimg.cc/bl136ydct/20170903_145648.jpg
https://s20.postimg.cc/8057nq8t9/20170903_150408.jpg
https://s20.postimg.cc/tlaabc5jx/20170905_203445.jpg
https://s20.postimg.cc/6vb5icmcd/20170828_212439.jpg
De oplettende kijker ziet, dat de pookstang van Golf 4 plaats gemaakt heeft voor die van een Golf 3, uit mijn vroegere constructie van 6 jaar geleden.
Waarom? Omdat Golf 3 een geschroefde pook had, en Golf 4 een gestoken pook. Geschroefd is stoerder.
SciroccomTDI
22-09-2017, 14:42
Ik ben super trots op je! Een groot project en weinig tijd! Je komt er wel, nog even volhouden!
Dank je, dank je :)
ik doe mijn best, zo hard als het kan!
De homokineten zijn binnen. Zondag testen of het sturen goed gaat. Zo niet, moet ik zijn stuuruitslag begrenzen .. (en ik heb op dit moment geen idee hoe)
Maar als dat snor zit, is het einde toch langzaam in zicht aan het komen...
Goed bezig :thumbup: Als je een garage zou hebben, zou het een meer jaars project worden. Nu moet je het wel afmaken ;)
SciroccomTDI
22-09-2017, 17:46
Zo is het. Alleen moest ik de tent weghalen, omdat mijn buren het huis gaan verkopen.. en dan ziet het er nogal asociaal uit.
Dus nu hang ik ook nog van het weer af...
SciroccomTDI
29-12-2017, 13:21
Na de afbouw van de tent is er niet meer veel gebeurd. Ik zie amper daglicht, en het weer is nogal.. ongeschikt.
In de afgelopen 2 maanden heb ik 2x moeten verhuizen, allemaal uitputtend gedoe..
.. maar zelfs bij mij komt ook wel eens geluk om de hoek kijken.
voila:
https://s20.postimg.cc/7ij32az65/rocco_binnen.jpg
Droog, verlicht, niet al te koud... Nu kan ik studeren, en als ik het ff helemaal zat ben, aan de Rocco verder gaan.
Ik ging er in zitten en moest bijna huilen... van geluk en gemis door elkaar..
En ben van Heerlen naar Kerkrade... gesleept geworden :D
GolfMania
05-01-2018, 22:24
Droog, verlicht, niet al te koud...
De beste combinatie. En als het in de buurt is kun je je geluk al helemaal niet op. Nu nog tijd krijgen om ermee te rijden of aan te sleutelen... ;)
SciroccomTDI
08-01-2018, 21:52
https://s20.postimg.cc/z74hs3d4t/2039b9e4-2dbd-497e-b5c7-261b5625f68b.jpg
Hij was veel te duur, maar op een gegeven moment moet je wel..
Het potje en de hoofdcilinder hebben - jawel - beide een 8mm aansluiting! :thumbup:
https://s20.postimg.org/z74hs3d4t/2039b9e4-2dbd-497e-b5c7-261b5625f68b.jpg
Hij was veel te duur, maar op een gegeven moment moet je wel..
Het potje en de hoofdcilinder hebben - jawel - beide een 8mm aansluiting! :thumbup:
Waar ga je hem voor gebruiken?
SciroccomTDI
09-01-2018, 14:05
Voor de koppeling, Bert!
Door de MK4 steunen kon ik niet meer met een T4 mechanische hevel werken, dus wordt de koppeling nu hydraulisch. :)
Ben benieuwd, zag je soms nog wel eens langsrijden op de rotonde bij kaldeborn. Heb je al een tijd niet meer zien rijden.
SciroccomTDI
01-05-2018, 16:07
https://s20.postimg.cc/tth2edwe5/IMG-20180501-_WA0011_resized.jpg
:)
SciroccomTDI
02-05-2018, 21:07
Misschien heeft er iemand verstand van, of iets vergelijkbaars meegemaakt :)
De auto is alleen WA verzekerd, zo als het een arme student betaamt...
Die steen is hoogstwaarschijnlijk van het dak gewaaid door de storm.
Is er een verzekering, die zo iets dekt? Ik heb geen idee, onder wat zo iets kan vallen...
De verzekering van de eigenaar van het pand?
SciroccomTDI
09-05-2018, 10:40
https://s20.postimg.cc/q9v6c1tal/Rocco_achterkant_nieuwe_ruit.jpg
Tadaaaa :)
Sinaasboom
22-05-2018, 20:40
Hij ziet er weer netjes uit kerel haha!
SciroccomTDI
27-06-2018, 17:39
Vanochtend heb ik mijn afstudeerproject met een 7.4 afgesloten. En dat betekent dat dit topic nu aanzienlijk vaker bovenaan gaat staan :)
Huidige status:
De koeling is gefixt qua slangen. Ik heb een bypass voorzien, aangezien de kachel bij een Golf 1 met een kraan werkt, en bij een Golf 4 niet.
Ik heb de turbo uit elkaar gehad, heb alles gepoetst en weer in elkaar gezet.
Heb de olienippel boven op de turbo vervangen voor een verlengde zelf gedraaide... en de leiding, die normaalgesproken breekt, is nu vervangen voor een speciaal daarvoor bedoelde hydrauliekslang.
Uitlaat is bruikbaar. Niet mooi, maar hij is er wel.
Kabelboom is redelijk ver klaar, nu moet er een hoop "binnen" gebeuren.
Binnenkort volgen er meer stappen en meer fotos :)
Gefeliciteerd maatje met je diploma!
SciroccomTDI
30-07-2018, 21:44
Ik heb vakantie en langzaam op gang komend hoofd, dus tijd voor de auto.
Ik heb hem vandaag kunnen starten!
De motor heeft nu een apart zekeringskastje, en de huidige verkabeling is voldoende om de motor te laten lopen. Ik moet nog het een en ander afmaken, zo als aansturing van de gloeiers, dashboardlampjes etc.
De koeling doet het nu, lekt zelfs nergens.
De turbo-olieleiding doet het ook prima.
Nu: luchtbuizen.. Filter.. hier en daar een vergeten slangklemmetje..
2Xvf3hAEK-o
Goed bezig maatje!
Ik heb vakantie en langzaam op gang komend hoofd, dus tijd voor de auto.
Nu snap ik waarom je diesel rijdt...
Sinaasboom
31-07-2018, 12:43
Netjes netjes!!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.