PDA

View Full Version : Lek gestoken?

Iv0
06-08-2012, 07:47
Er werd afgelopen zaterdag door de buurman aangebeld met de mededeling dat ik een lekke band had..

Ik heb eerst het loopvlak gecontroleerd maar geen schroeven, spijkers of glas gevonden.

Toen de wang gecontroleerd en tot mijn verbazing kwam ik dit tegen.

http://ivovanraaij.nl/band-small.jpg

Grote Foto (http://ivovanraaij.nl/band.jpg)

Lijkt dit op lekgestoken? Moet/kan ik hier aangifte van doen?

Alvast bedankt!

golfje_295.000
06-08-2012, 07:57
lijkt inderdaad lek gestoken, aangifte doen moet je zelf weten, ik zou de moeite niet eens nemen daarvoor.

Sven-GTI
06-08-2012, 08:26
Lijkt inderdaad veel op lekgestoken. Was je de enige in de straat?

M1974
06-08-2012, 08:47
Leksteken?
Is er een reden te bedenken waarom iemand jou band lek zou steken? (Asociaal gereden, kapotte spullen verkocht, iemand anders vriendin gen**kt, opgelicht, etc).
Als dat niet het geval is lijkt de kans mij zeer klein dat ze specifiek jou band zomaar leksteken.
Als het vandalisme is dan zijn er vaak veel meer in de buurt en is er meer kapot gemaakt in de buurt.

Ben je toevallig ook niet ergens geweest waar scherpe voorwerpen kunnen liggen. Haventerrein, Sloopterrein, staalbewerkingsbedrijf, milieustraat, etc?

Aangifte doen, zou ik alleen doen als je een mogelijke verdachte hebt, of dit nodig hebt om het eventueel op de verzekering te gooien.

Iv0
06-08-2012, 08:48
Lijkt inderdaad veel op lekgestoken. Was je de enige in de straat?
Zover ik weet wel. Hoorde wel van een andere buurman dat iemand anders verder op in de straat ook een band aan het verwisselen was.. ik heb geen idee wie/waar het was.. :S

Leksteken?
Is er een reden te bedenken waarom iemand jou band lek zou steken? (Asociaal gereden, kapotte spullen verkocht, iemand anders vriendin gen**kt, opgelicht, etc).
Als dat niet het geval is lijkt de kans mij zeer klein dat ze specifiek jou band zomaar leksteken.
Als het vandalisme is dan zijn er vaak veel meer in de buurt en is er meer kapot gemaakt in de buurt.

Ben je toevallig ook niet ergens geweest waar scherpe voorwerpen kunnen liggen. Haventerrein, Sloopterrein, staalbewerkingsbedrijf, milieustraat, etc?

Aangifte doen, zou ik alleen doen als je een mogelijke verdachte hebt, of dit nodig hebt om het eventueel op de verzekering te gooien.

Nee geen van de bovenstaande dingen.. vorig jaar is er van 1 auto 4 banden lekgestoken maar dat had met iets anders te maken.. Ben bij m'n ouders geweest. vervolgens terug naar huis. Auto weggezet en volgende dag belde de buurman aan..

De snee zat ook aan de bovenkant van het wiel zal ik maar zeggen.

WouterP
06-08-2012, 17:13
deze is wel lekgestoken.....

zoals al gezegd, vaak kun je zelf het beste bedenken waarom iemand dat zou doen

Zonde van je conti sport contact 3

Iv0
06-08-2012, 19:53
Dat is dus het probleem.. Ik heb echt geen idee.. Durf er eigenlijk geen nieuw op te leggen straks is ie weer lek.. Bandje kost 125 euro.

Gijs
06-08-2012, 21:13
Zelf denk ik dat het "domme" pech is.. Aangifte kan nooit geen kwaad, zeker als er meerdere gevallen bekend zijn. Online aangifte doen, kost geen moeite :)

Jimm.
06-08-2012, 21:43
Aan de hoogte van de scheur te zien moet deze wel zijn lek gestoken? Kan me niet voorstellen dat dit van een scherp voorwerp is. Dat zou je tijdens het rijden toch wel merken / voelen. En aan de foto te zien, is de band gelijk leeg gelopen..
Vindt het wel kl*te voor je, hoop niet dat het teveel onkosten mee brengt...

Nou, er zijn genoeg *** mensen die dit zouden doen zonder reden!
Zo hadden ze een aantal jaar geleden het logo van onze oude mercedes 220D eraf getrokken.. Lag wel een bloedvlek rondom, dus dat gaf misschien wel enige troost toen :D

Iv0
07-08-2012, 07:31
Nou, er zijn genoeg *** mensen die dit zouden doen zonder reden!
Zo hadden ze een aantal jaar geleden het logo van onze oude mercedes 220D eraf getrokken.. Lag wel een bloedvlek rondom, dus dat gaf misschien wel enige troost toen :D

Dat kan ik me voorstellen ja! :D

Nouja ik woon niet in de aller beste wijk en er komt altijd veel uitgaans publiek langs. Ga maar op zoek naar een nieuwe band..

Jimm.
07-08-2012, 09:20
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?tab_adcount=1&ds=to%3A1%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A182907%3Bly%3A319313%3Bkw%3Asporttrac%3Bosi%3A2&srt=dd&u=&g=&f=&pp=&ts_category_default=&pts=&t=&p=1&stop_force_description_search=&s=&show_thumbnails=1&show_summary=1&from_searchbox_advanced=1&q=sportrac&g=nol1&qsf=0&postcode=6325CK&distance=&search.x=0&search.y=0

Zit er misschien iets tussen voor jou?