Log in

View Full Version : Golf Mk2 G60 -> 16V G60 - Enveezee


EnVeeZee
06-08-2012, 12:37
Ik zal ook hier de vorderingen aan mijn project gaan bijhouden, inmiddels heb ik deze al een paar jaar dus al erg veel vernieuwd en verbeterd. Onderstaande foto's zijn van afgelopen weekend en zal ik later aanvullen met een "gedaan" en "to do".

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/01Mk2G60EnVeeZee.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/02Mk2G60EnVeeZee.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/03Mk2G60EnVeeZee.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/04Mk2G60EnVeeZee.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/05Mk2G60EnVeeZee.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/07Mk2G60EnVeeZee.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/09Mk2G60EnVeeZee.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/12Mk2G60EnVeeZee.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/13Mk2G60EnVeeZee.jpg

Edit 12-3-2013:
Laatste stand van zaken @scrapers, wielen zijn hier verbreed naar 8+9. De achterkant moet nog iets zakken ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/9/5/1/4/Pekelmeeting07.jpg

September 2014:
Laatste stand met de nieuwe 16vg60 en 16" rs:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG3712.jpg

Wouter42
06-08-2012, 13:06
Mooi ding zeg! :thumbup:

Mauricejuhvw
06-08-2012, 14:37
Zo hee mooie auto btw heb dezelfde stoelen :)

Romar
06-08-2012, 16:51
Lekker hoorrrrr!!!

Een topper!!!

vdWal.
06-08-2012, 17:07
erg nette wagen! :thumbup:

De Pul
06-08-2012, 18:02
donderse wagen:spankit:

Gino89
06-08-2012, 18:35
Mooie G60 :thumbup:

Zijn dat eigenlijk die rem koel kanalen in de voorbumper waar eigenlijk de mistlampen zitten?

EnVeeZee
06-08-2012, 18:36
Thanks!

poging om de afgelopen 5 jaar even samen te vatten:

Ik heb deze golf bij wijze van grap gekocht, mijn idee was om een snel en betaalbaar circuit speeltje te bouwen. Hij liep prima en de historie was bijna compleet, moest alleen wat inlopen op onderhoud en de optische achterstand.

Zoals bij (jammergenoeg) bijna elke golf 1/2/3/4 moet je beginnen met strippen van tepper/autostyle luxe zoals; traanplaat matten, hitteschildjes, gekleurde achterlichten, dtm uitlaat, carbon stickertuning, kromme 15" velgen, Aluminium tellerplaatcovers, chrome pook, blitse trappers en de rest...

Er kwam een redelijk nette golf 2 g60 tevoorschijn die veel aandacht, geld en tijd nodig ging hebben om weer netjes te worden. De lak was in matige staat maar had wel een unieke kleur: LP5Z (Orly Blue Metallic ClearCoat). Ik ben tot vandaag nog geen 2e mk2 tegengekomen in deze kleur, en al zeker geen g60 :thumbup: dus ik kon hem alleen maar in deze kleur laten. De bedoeling was om hem "tzt eens bij te laten spuiten waar nodig"

Van een vriend kocht ik een (opknap) setje BBS RM, maar om de auto fatsoenlijk te kunnen verplaatsen moest er direct een nieuwe set Lenso Bsx komen. Kon ik in ieder geval zeggen dat ik ook echte had ;)

Volgende stap was het volledig laten reviseren en flowen van de lader.

Toen ik begon aan de buitenzijde, kwam ik erachter dat er alleen nog "china meuk" te koop was. Dat was anders toen ik mijn eerste golfje had! Toen werden er nog passende delen gebouwd door clubs als mattig. Heb me de pleuris gezocht en ik was erg blij om een "embleemloze rallye look grille" van mattig nieuw te vinden. Koplampen, achterlichten en een hoop andere zooi had ik al gekocht en het begon er redelijk op te lijken.

Tijdens een proefrit sneuvelde er iets in mijn onderblok, over met de fun. Er moest meer budget komen, en daarmee gelijk de keuze om hem niet meer te verkopen. Dan kan je ineens meer aan jezelf verantwoorden :thumbup:
Snel een (origineel) blok gekocht en daar mijn verse lader op geknoopt!

Tijdens de grote wisseltruc had ik de mogelijkheid om alle rubbers van ophanging e.d. te vervangen, dat maar gelijk meegepakt. Subframe en alle losse delen even geschuurd en vlot gespoten, eronder en verder met het project. Alle noodzakelijke delen als koppeling, lambda olie e.d. kon ik allemaal meepakken.

Zoeken bij Arie in leuvenheim leverde de delen op die ik miste en moest vervangen, zoals een hemel, motorsport pookje en meer onmisbaar materiaal.
Ik verkocht onlangs mijn volledig alu wiechers kooi, dat vond ik toch teveel "dukes of hazard stijl" en circuit gaat deze auto niet meer meemaken. Ik had nog een Heigo rolbeugel in gepolijst alu staan, deze er maar in geknoopt. De Wiechers is nu van een bekend in dit wereldje!

Het "bijspuiten van" veranderde in een paar maanden bij de spuiter waar ik had afgesproken dat ik oneindig mocht zeuren om verbeteringen en het resultaat daarvan is de huidige stand van zaken.

Paar specs (2015)
- FK silverline X (hoogte en hardheid verstelbaar)
- BBS RS in 16" (porsche, 5x130, stalen adapters)
- Blauwe Edition Recaro's
- G60 remmerij, stahlflex leidingen, Zimmermann geboord
- Gepolijst aluminium Heigo rolbeugel tot in kofferbak

Edit: was ter vervanging van mijn ori g60 motor een nieuw 8V blok aan het bouwen wat richting de 250pk moest gaan draaien. Tijdens dit traject heb ik besloten te stoppen en voor een 16vg60 te gaan. Ik heb hiervoor de basis overgenomen van Herm en deze naar mijn inzicht afgebouwd. De 16vg60 draaide bij hem destijds 311pk en ik hoop in die regionen te draaien met mijn setup.

Specs van de tor:
- PG onderblok opnieuw opgebouwd
- Mahle gesmede zuigers op maat, voor lage compressie
- Carillo drijfstangen
- Afgedraaid vliegwiel, gebalanceerd samen met krukas
- Cylinderkop ABF ported en geflowed
- grotere kleppen en klepseals
- 276° Crane Cams nokkenassen
- G-lader gereviseerd, bewerkt en geflowed, 65mm pully
- RS uitlaat met custom slangen naar intercooler
- Twin inlet kit voor de lader
- kort inlaatspruitstuk
- Custom stationair toerental regeling op gasklep
- geflowd G60 gasklephuis met aangepaste by-passklep
- Custom RVS injectiegallerij met D-06 aansluitingen
- Goodridge koppelingen en RVS ommantelde slangen
- ECU G60 digifant met chip op maat door JD Engineering
- Aeromotive brandstofpomp en benzinedrukregelaar
- SPAL koelventilator
- Carterontluchting met goodridge koppelingen en RVS ommantelde slang
- Alu catchtank op maat met retourleiding naar aangepaste carterpan
- Sachs ZF Race Engineering koppeling, drukgroep en lager
- 4-2-1 rvs spaghetti, powersprint RVS groep A 60mm
- grote golf IC
- bosch 500cc injectoren
- Zeitronix AFR / Wideband lambda kit
- Alle leidingen silicone, maatwerk
- CDA bak uit 96er golf 16v

edit 26-11-12: status bijgewerkt
Edit 11-2015: info over oude motoren verwijderd en huidige specs vermeld

EnVeeZee
06-08-2012, 18:37
donderse wagen:spankit:
Extra thanks vanwege je experience points :thumbup:

EnVeeZee
06-08-2012, 18:41
Mooie G60 :thumbup:

Zijn dat eigenlijk die rem koel kanalen in de voorbumper waar eigenlijk de mistlampen zitten?

Thanks! Jep, dat zijn ze. ergens gevonden in een vergeeld doosje :thumbup:

Larsv5
06-08-2012, 19:05
Hele dikke G60 :eek: (helemaal als die klaar is en naar wens!) :thumbup:

Mk1driver
07-08-2012, 19:02
Lekker hoor, geweldige kleur ook.

Dennis-Mash
07-08-2012, 21:33
Mooie G60. :thumbup:

vw_golf
07-08-2012, 21:33
Netjes! En de plannen klinken goed! :thumbup:

VW Johs
07-08-2012, 21:45
Leuk project , ziet er goed uit

De Pul
07-08-2012, 22:07
Extra thanks vanwege je experience points :thumbup:
ik moet eerlijk zeggen,heldere verlichting is niet echt mijn ding,maar dit totaalplaatje gaat het perfect in op:thumbup:interieur is ook super,hij is gewoon af.normale banden,mooie hoogte,alles is top.

frankvr6
12-08-2012, 07:17
dus jou zie ik af en toe door klarenbeek rijden erg mooi :thumbup:

VWjeffrey
12-08-2012, 18:48
Nette wagen!

edwing60
12-08-2012, 19:51
Zeer dikke wagen.
Waarom gaat deze motor eruit en hou je die voor reserve??
Of begrijp ik je nu verkeerd.

btw,Kwam jullie tegen bij de pomp richting Volksdub.
Ik stond met Romar daar.
De blauwe cabrio is van mij.

EnVeeZee
13-08-2012, 17:14
Dank u!

de huidige motor is prima en wil ik bewaren als reserve, heb ervoor gekozen om een motor met meer vermogen nieuw te bouwen. Dit doe ik met voornamelijk nieuw gekochte delen en wat gereviseerd los spul van een donorblokje (ooit een corrado gesloopt).

Vind het zonde om mijn huidige motor uit elkaar te trekken en wil toch graag vlot weer kunnen rijden als ik eens iets sloop :D

Leuke club cabrio's hadden jullie zo bij elkaar trouwens :thumbup:

job-jan
14-08-2012, 17:13
ziet er zeer netjes uit keep up the good :thumbup:

superbeast
14-08-2012, 19:13
mooi karretje

Lesley
16-08-2012, 07:12
Kom de 2 & 4 binnenkort wel ff bewonderen :-) 6je had ik al gezien :thumbup:

EnVeeZee
17-08-2012, 17:15
Kom de 2 & 4 binnenkort wel ff bewonderen :-) 6je had ik al gezien :thumbup:
Je bent welkom!

Even gauw 2 foto's van wat spul voor het nieuwe blokje. Heb een grote krat met delen laten poedercoaten. Toevallig liep ik van de week tegen een setje koelwaterslangen aan, de drukleidingen had ik al liggen dus dat is zo'n beetje compleet. (gepoedercoate delen pas ik op een donormotor).

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG0702.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG0686.jpg

Ik heb inmiddels ook de achteras, volledig subframe en wat ander spul onder de auto opgehaald dus dat kan binnenkort naar de coater. Twijfel serieus tussen "origineel zwart" en het anthraciet kleurtje wat ik gebruik voor alle aanbouwdelen van het blok. Meningen gewenst!!! :D

vdWal.
17-08-2012, 18:22
zou persoonlijk gewoon voor het zwart gaan!

ziet er verder allemaal keurig uit, zelfde setje siliconde slangen hier maar dan zwart

GTIEditionBlue
20-08-2012, 08:53
Ik zou zwart kiezen.. Groet, Patrick.

edwing60
20-08-2012, 22:46
Ik zou alles van aandrijving,ophanging enz in zwart doen en antraciet alleen gebruiken voor de aanbouwdelen onder de kap.

Leuk je ff gesproken te hebben zondag.
En ruilen kan nog steeds hoor...;-)

EnVeeZee
22-08-2012, 19:08
Thanks voor de replies, ben er wel over uit, onderstel wordt zwart gecoat. Foto's komen eraan!

Gisteren een gloednieuwe originele g60 grill en een set nieuwe achterlichten (fifft origineel look zwart rood) opgepikt. Setje nieuwe originele hella koplampen en witte knipperlichten besteld, ca. 2wk geduld nodig maar dan wel alles nieuwnieuw :D

Vandaag ook een nieuwe kabelboom voor de injectoren ontvangen en zo lekker rommelen tot alles compleet is. Hoop einde van t jaar alles klaar te hebben.

Als er nog iemand n nieuw of als nieuwe set verstralers heeft hoor ik t graag :thumbup:

Nieuwe vraag... origineel vw of poly/powerflex rubbers? Ervaringsdeskundigen?

EnVeeZee
22-08-2012, 19:10
Leuk je ff gesproken te hebben zondag.
En ruilen kan nog steeds hoor...;-)

Van t zelfde! Je kan beter ff wachten met ruilen tot ie klaar is hoor :thumbup:

WilcoGTI
24-08-2012, 13:03
Mooi project kerel. Kom wel ff keer langs bij jou kijken. Kan ik gelijk ff tony zien :D

VwJarnoGT
26-08-2012, 14:12
Dikke G-60 man, respect :thumbup:

EnVeeZee
28-08-2012, 16:17
Dikke G-60 man, respect :thumbup: Thanks!

Plaatje bij het vorige praatje:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG0792.jpg
Liep gisteren toevallig tegen een adje op mplaats dus ook de mistlampen nieuw weggelegd voor als ik oem neigingen krijg :D

Om het front volledig nieuw en origineel te kunnen maken verstralers besteld op classicparts, en om het onderstel af te kunnen maken een complete Polyurethaan kit besteld in de states :thumbup:

edwing60
29-08-2012, 12:50
Goed bezig kerel.
Zal m goed doen! :thumbup:

vw_golf
29-08-2012, 12:56
Kijk, das beter werk!
Originele mistlampen zou ik niet doen.... Staan veel beter in de mijne :D

EnVeeZee
29-08-2012, 13:00
Kijk, das beter werk!
Originele mistlampen zou ik niet doen.... Staan veel beter in de mijne :D

Zal ze voorlopig ook niet plaatsen leg ik gewoon weg voor als ik de happers zat ben :D Ik heb nog wel een setje gebruikte over voor je, heb alleen de beugels zelf nodig (die gaan met het onderstel mee naar de coatert) PM als je ze nodig hebt :thumbup:

vw_golf
29-08-2012, 13:43
Heb je al een PM gestuurd ;)

thomasD
29-08-2012, 16:12
zie m nog wel eens voorbij komen hier...
woon namelijk dicht bij je in de buurt (dacht ik tenminste)

heb hier evt. nog wel een setje golf 2 achterlichten liggen en dacht nog gordels voor achterin.

bij interesse PB maar

maurice1987
30-08-2012, 11:46
Deze G60 klinkt echt super.. en ziet er ook heel mooi uit! Netjes hoor gozer..

EnVeeZee
06-09-2012, 11:33
Thanks! Ook je G40 is top, erg cool in een steilheck.

Kleine update;
Na het laten afweten van een eerdere verkoper heb ik van de week een siglachrome ruitenset opgehaald. Nog even nieuwe rubbers scoren en de achterruit (laten) polijsten om krasloos erin te kunnen.

Einde van dit jaar gaat het onderstel en de motor eruit om plaats te maken voor al het nieuwe spul. Zal ergens in november beginnen met het gedeeltelijk cleanen van de motorruimte, daarna zal hij onder de kap opnieuw worden gespoten zodat alle verse delen mooi tot hun recht komen :D

Mijn BBS-en zullen ergens eind v.d. maand terug naar Joostema gaan om gewijzigd te worden naar 8,5+9J en dan wordt er gelijk een 8j reservewiel opgemaakt :thumbup:

Iemand tips voor de (lichte) krassen in de achterruit?

edwing60
06-09-2012, 19:36
Klinkt allemaal zeer goed.
Hou ons maar op de hoogte.

CleanedCordoba
18-09-2012, 23:40
netjes man! zal deze ook in de gaten houden ;)

EnVeeZee
18-09-2012, 23:48
netjes man! zal deze ook in de gaten houden ;)

Thanks, had je oude mk2 al bewonderd op dumpd, belooft veel goeds voor de g-ladert :D

CleanedCordoba
21-09-2012, 00:17
Thanks, had je oude mk2 al bewonderd op dumpd, belooft veel goeds voor de g-ladert :D
komt goed!

Herm Schreurs
03-11-2012, 22:36
Erg mooie wagen!
En erg toffe gozers ook, was gezellig heren. Leuk om kennis te maken met mensen die aan dezelfde "afwijking" leiden. :D

Tot snel!

EnVeeZee
22-11-2012, 22:13
Na even geen updates te hebben geplaatst over mijn project, wordt het maar weer eens tijd. De plannen voor de nieuwe motor zijn omgegooid... en de wensen wat naar boven bijgesteld :thumbup: Binnenkort foto's met tekst en uitleg.

Ik zal veel nieuwe en gereviseerde g60 delen opruimen... bij interesse een pm.

GTIEditionBlue
23-11-2012, 07:59
Ik ben benieuwd!

Lesley
23-11-2012, 08:04
Dat wordt smullen..

Herm Schreurs
23-11-2012, 10:41
Na even geen updates te hebben geplaatst over mijn project, wordt het maar weer eens tijd. De plannen voor de nieuwe motor zijn omgegooid... en de wensen wat naar boven bijgesteld :thumbup: Binnenkort foto's met tekst en uitleg.

Ik zal veel nieuwe en gereviseerde g60 delen opruimen... bij interesse een pm.
Ik ben idd ook erg benieuwd!
Blijf hem zeker volgen :thumbup:

Ellen__
25-11-2012, 15:31
wat een mooie wagen is dit!!!
vandaag in het echie mogen bewonderen en wat een gaaf ding is dit zeg!! :thumbup: :thumbup:

golffan
25-11-2012, 17:24
Vette g60 :thumbup:
Heb je al een oplossing voor de lichte krasjes in uw achterruit?
Ben namelijk benieuwd want heb ook een setje siglachrome ramen erin zitten met lichtje krasjes.
Mvg

EnVeeZee
25-11-2012, 19:27
wat een mooie wagen is dit!!!
vandaag in het echie mogen bewonderen en wat een gaaf ding is dit zeg!! :thumbup: :thumbup:
Thanks!


Vette g60
Heb je al een oplossing voor de lichte krasjes in uw achterruit?
Ben namelijk benieuwd want heb ook een setje siglachrome ramen erin zitten met lichtje krasjes. Mvg
Nog geen oplossing, de ruiten zitten er ook nog niet in. Ik weet dat er een aantal bedrijven zijn die voorruiten polijsten maar of dat ook aan de achterzijde kan? Laten we afspreken dat als er een oplossing gevonden wordt, we elkaar even op de hoogte houden :thumbup:

De Pul
25-11-2012, 19:28
erg cool idd,ik blijf um volgen:thumbup:

EnVeeZee
25-11-2012, 19:39
Gisteren heb ik nog even snel m'n velgen opgehaald, gebalanceerd en gemonteerd zodat ik vandaag nog één ritje met de huidige motor kon maken, thanks@scrapers voor de goede reden :thumbup:

De 8V motor gaat eruit, deze is beloofd aan een kameraad, wordt in een erg mooie mk2 geplaatst. De plannen voor het bouwen van 'n nieuwe 8v heb ik afgeblazen, en ik heb de basis voor een (bijna) nieuwe motor overgenomen van Herm :thumbup: 16vG60 zal het worden :D :D :D :D :D

Binnenkort wordt er hier een 2-koloms brug geplaatst, als deze er is zal het aanpassen van de mk2 beginnen. Tot die tijd kan ik me vermaken met het afbouwen van de motor.

voordat ik verder ga even wat sfeerfoto's hier :D
Ben al een tijdje delen aan het sparen dus :rolleyes:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1351.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1352.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1377.jpghttp://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1378.jpghttp://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1379.jpghttp://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1380.jpghttp://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1381.jpg

GTIEditionBlue
26-11-2012, 18:17
Errug gaaf!

vdWal.
26-11-2012, 18:37
vind ik erg leuk!

mooi rijtje spullen al, komt de bak ook van herm?

Herm Schreurs
26-11-2012, 19:27
Nice!
Ben echt benieuwd, is nu al een waan auto maar wordt zeker een winner! Heb veel bewondering voor de serieuse aanpak hier :thumbup:

Tot snel, dan koffie bij jullie ;)

VW Johs
26-11-2012, 19:31
Ziet er veel belovend uit .

EnVeeZee
26-11-2012, 21:46
Thanks mannen!

mooi rijtje spullen al, komt de bak ook van herm? Heb nog veel meer liggen, hoef me in ieder geval niet te vervelen, en m'n coater ook niet! De bak op de foto komt idd bij herm weg. Ik heb nog 2 andere g60 bakken dus we gaan straks gewoon proberen wat het beste bevalt qua verhoudingen :D

Tot snel, dan koffie bij jullie Je bent meer dan welkom :thumbup:

vdWal.
26-11-2012, 21:53
dan word het indd een kwestie van proberen :thumbup:
heb toen ik mijn intercooler etc bij herm kocht ook nog heel erg getwijfeld
wat me er van bij staat leek mij deze toen te kort

hou deze zeker in de gaten ben erg benieuwd :cool:

Herm Schreurs
26-11-2012, 22:00
dan word het indd een kwestie van proberen :thumbup:
heb toen ik mijn intercooler etc bij herm kocht ook nog heel erg getwijfeld
wat me er van bij staat leek mij deze toen te kort

hou deze zeker in de gaten ben erg benieuwd :cool:
:)
Dat was een andere bak John, dit is er een van een laat type ABF de CDA-02A.
Die wat er toen nog bij lag was idd erg kort, de 12345 van de CCM (VR6) en de eind van een CRU (passat)

vdWal.
26-11-2012, 22:02
ahh okee, haha :thumbup:

De Pul
26-11-2012, 22:04
:spankit:

mooie spulletjes,niets teveel gezegd!

EnVeeZee
26-11-2012, 22:11
Versnellingsbakken zijn net boxershorts, kan je niet genoeg hebben :D

En dan gelijk maar even verder met de updates!

Die foto van de velg met band is de achterzijde. Voorzijde staat een stuk lichter getrokken en ik weet niet of ik de achterwielen zo laat. Het is een toyo 195/45 om een 9x15 en ik vind het er persoonlijk wild uit zien, maar twijfel of het veilig is en zo moet blijven. De rm's zijn niet bedoeld om mee te raggen, maar met de geplande vermogenstoename is het misschien beter om naar een 205/45 of 215/40 te gaan. Er zal tzt een 2e set wielen bij komen voor de betere spielerei ;)

Het spruitstuk op de foto's zit er voorlopig alleen op om te zorgen dat het blok schoon blijft, er moet eerst maar eens 'n lader op dan kan je er altijd nog een turbo naast hangen is 't motto :rolleyes:

Ik zoek nog een aantal delen en ben er nog niet helemaal over uit hoe ik de opbouw exact ga uitvoeren. Wel ben ik er over uit dat er een korte inlaat op komt. Als er iemand ervaring heeft met de kwaliteit van de verschillende fabrikanten/leveranciers?

De plaatsing van de dynamo is een uitdaging op zich, heb diverse opties overwogen. Achter het blok spreekt me om 2 redenen niet zo aan, vind 't niet zo mooi en ik wil niet zo'n lange snaar gebruiken. Omdat ik stuurbekrachtiging heb en die ook wil houden wordt het niet makkelijker. 2e nadeel van hem aan de voorzijde bij knopen is dat mijn 180 graden bocht overbodig wordt en daar ben ik aardig aan gehecht :D

dit vind ik vooralsnog een mooie oplossing:
http://www.cft-motortec.com/16vg60t/pic5.jpg

Meningen, ideeën zijn welkom :thumbup:

bartuzz
26-11-2012, 23:27
Dit word erg krap met ic slangen denk ik zo.
Weet niet of je een originele g60 ic hebt. Dat past dan niet denk ik.
Achterop de dynamo. en dan gewoon een rolletje op het langste stuk wat je vaak ziet.
En een kwaliteits multiriem. Dat moet goed gaan toch..

EnVeeZee
26-11-2012, 23:33
Het is n originele mk2 g60 met de grote golf ic. Zou idd kunnen dat de dynamo dan bij de inlaat van de ic klem loopt. Iemand die dit al eens geprobeerd heeft en kan bevestigen of ontkrachten? Idem voor de bocht. Als alleen de 180 bocht moet vervallen voor een rs uitlaat is dat nog een optie.

Zal ook met de langere riem kunnen maar in het kader van moeilijk doen als makkelijk kan..

golffan
27-11-2012, 00:02
Erg mooi blok, :eek: ,mag ik vragen van welke wagen je uw dubbele ventilators hebt?
Mvg

JerryGT
27-11-2012, 09:15
Stuurpomp zal wel snel gaan slippen, zit er lang geen half/ 1/3 slag omheen zoals eigenlijk de regel is...

vdWal.
27-11-2012, 10:53
denk dat het te krap zou zijn met de stock bocht en een G60 intercooler

hier onder een fototje van hoe het bij mij zat met demonteren,

http://img823.imageshack.us/img823/4668/dsc04800f.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/1043/dsc05360ll.jpg

als je een RS uitlaat neemt kan je misschien wat meer de diepte in duiken
tot de balk van de voorste motorsteun dat je het dan wel haalt??

met het motto er ooit nog eens een turbo naast te hangen :D :D
kan de dynamo natuurlijk niet boven komen

Justin
27-11-2012, 11:34
Leuk om afgelopen zondag je golf eens in het echt te aanschouwen, nadat ik er veel verhalen van Dennis en Nicander over had gehoord. Top ding!

Shon
27-11-2012, 18:43
Goed bezig hier zo !!

EnVeeZee
27-11-2012, 20:48
Thanks!

@golffan, die komt volgens mij van een rallye. Heb al vaker iemands hobby restanten opgehaald dus weet het niet zeker. Als je het echt graag wil weten kan ik wel even wat nummers opzoeken.

@JerryGT, Denk dat het wel zal gaan als alles goed / vers / nieuw is. Maar goed punt!

@vdWal, misschien moet ik maar een spartamet dynamo op de band laten lopen :D Thanks voor de foto. 't zal uiteindelijk wel een compromis gaan worden.

@Justin, nog ff en dan rijdt dennis met mijn motor :thumbup:

EnVeeZee
27-11-2012, 21:10
Om nog ff terug te komen op het inlaatspruitstuk... iemand ervaring mee?

AK-racing / http://www.akracing-shop.de/16VG60/16VG60-Ansaugbruecke.html
ISP / http://www.international-speed-parts.de/products/de/ansaugbruecken/vw-16v-g60-turbo-ansaugbruecke.html
SLS / http://www.slstuning.de/shop/de/Turbozubehoer/Ansaugbruecken/Ansaugbruecke-kurz-16V-Turbo-oder-16VG60.html

Kan er nog wel 'n paar posten maar als je het mij vraagt komen ze allemaal uit dezelfde mal en is het enige verschil de prijs? ISP biedt 'm 't voordeligst aan op hun site aan voor 269 incl. injectorrail.

Herm Schreurs
28-11-2012, 18:10
Versnellingsbakken zijn net boxershorts, kan je niet genoeg hebben :D

En dan gelijk maar even verder met de updates!

Die foto van de velg met band is de achterzijde. Voorzijde staat een stuk lichter getrokken en ik weet niet of ik de achterwielen zo laat. Het is een toyo 195/45 om een 9x15 en ik vind het er persoonlijk wild uit zien, maar twijfel of het veilig is en zo moet blijven. De rm's zijn niet bedoeld om mee te raggen, maar met de geplande vermogenstoename is het misschien beter om naar een 205/45 of 215/40 te gaan. Er zal tzt een 2e set wielen bij komen voor de betere spielerei ;)

Het spruitstuk op de foto's zit er voorlopig alleen op om te zorgen dat het blok schoon blijft, er moet eerst maar eens 'n lader op dan kan je er altijd nog een turbo naast hangen is 't motto :rolleyes:

Ik zoek nog een aantal delen en ben er nog niet helemaal over uit hoe ik de opbouw exact ga uitvoeren. Wel ben ik er over uit dat er een korte inlaat op komt. Als er iemand ervaring heeft met de kwaliteit van de verschillende fabrikanten/leveranciers?

De plaatsing van de dynamo is een uitdaging op zich, heb diverse opties overwogen. Achter het blok spreekt me om 2 redenen niet zo aan, vind 't niet zo mooi en ik wil niet zo'n lange snaar gebruiken. Omdat ik stuurbekrachtiging heb en die ook wil houden wordt het niet makkelijker. 2e nadeel van hem aan de voorzijde bij knopen is dat mijn 180 graden bocht overbodig wordt en daar ben ik aardig aan gehecht :D

dit vind ik vooralsnog een mooie oplossing:
http://www.cft-motortec.com/16vg60t/pic5.jpg

Meningen, ideeën zijn welkom :thumbup:
Gaat niet eenvoudig worden zo hoor, en zo'n steuntje wat op je foto zwart is om de dynamoriem te spannen gaat het niet overleven. Daar zul je echt iets deugdelijkers voor moeten verzinnen. :D

Is het geen ideen om je stuurbekrachtiging te laten varen?
Scheelt je een hoop leidingen en plaats in het vooronder...

jellehier
28-11-2012, 19:37
Of een kleine dynamo

Van een Japans ding

De Pul
28-11-2012, 19:40
stuurbekrachtiging weg,lader weg en deze jongen achterop;
http://truestreetcars.com/forums/attachments/parts-accessories/6584d1285606226-holset-60mm-turbo-60mm-turbo.bmp

;)

Lucifer mk3 2k
28-11-2012, 22:59
Wat een dikke mk2 :thumbup:
En leuk je afgelope weekend ff tegen te komen.
Morge of overmorge zal ik de foto,s uploaden en plaatsen

Lucifer mk3 2k
29-11-2012, 20:37
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OZEGHY7J.jpg
ze staan online
als je ze groter wil hebben moet je me ff een berichtje sturen met je mail adres

EnVeeZee
30-11-2012, 20:59
Gaat niet eenvoudig worden zo hoor, en zo'n steuntje wat op je foto zwart is om de dynamoriem te spannen gaat het niet overleven. Daar zul je echt iets deugdelijkers voor moeten verzinnen. :D

Is het geen ideen om je stuurbekrachtiging te laten varen?
Scheelt je een hoop leidingen en plaats in het vooronder...

Duidelijk, dat steuntje ziet er inderdaad erg kansloos uit. Dat is nog wel op te lossen maar ik denk dat ik toch zal uitkomen op de "normale" plaatsing achter de motor, omdat er meer voor- als nadelen aan de alternatieven zitten. Wil de stuurbekrachtiging zeker behouden, heb er al een aantal delen gloednieuw voor liggen :thumbup:

Binnenkort meer, eerst maar eens even kort herstellen van de € klap :D

EnVeeZee
30-11-2012, 21:13
stuurbekrachtiging weg,lader weg en deze jongen achterop;


denk dat je daar veel schik mee kan hebben maar g-laden blijft een missie :D

Herm Schreurs
03-12-2012, 20:00
Gaaf!
Heb um bij de subscribed threads staan dus blijf op de hoogte!

:thumbup:

Romar
03-12-2012, 21:59
Gaaf van Zeist!

Laat maar horen wanneer we een dag gaan knutselen!!

Joan
04-12-2012, 16:10
Kwijlerdekwijl....

Ziet er goed uit vriend!

Edition-Blue
09-12-2012, 18:48
Vandaag deze mk2 in real life gezien.
Echt een hele dikke golf2!

corrado-usa
09-12-2012, 19:28
ja idd echt een dikke mk2 ben erg benieuwd als die af is met de andere motor erin.

EnVeeZee
10-12-2012, 23:50
Dank! Altijd leuk om te horen van andere liefhebbers :thumbup:

Van de week een setje nieuwe Injectoren binnen gekregen (bosch 470cc) en vandaag een steunenset besteld. Even afwachten hoe dat allemaal gaat passen ;)

GTIEditionBlue
11-12-2012, 09:35
Super gaaf man!.. Ben erg benieuwd naar het resultaat.

DeepCBassGTI
22-12-2012, 14:06
Ik zit hier dus nooit op!
Ziet er verdomd gelikt uit man!
Was idd een beetje stoffig geworden maar zo zie je maar eens....
Mijn MK3 wordt zeer binnenkort gespoten dus laat ik dat polijsten maar even achterwege!
En ja natuurlijk blijft hij Orly Blue Metallic.

Groeten

EnVeeZee
22-12-2012, 14:11
Thanks!
mooi hoor kom nog eens iemand tegen met dezelfde kleur :thumbup:
laat die spuiter z'n best maar doen - is echt een goede kleur met veel effect

EnVeeZee
20-01-2013, 18:28
’t Is maar weer eens tijd voor een update…

Straalcabine met glasparel en korund, ontvetter/spoelbak en inklapbare werkplaatskraan gekocht. Gepland was om eind december ook een 2-koloms brug te plaatsen maar dit loopt flink uit, ik moet de ruimte waar hij komt nog aanpakken. Ik moet dan ook prioriteiten stellen om aankomend seizoen wel te kunnen rijden (en hopelijk wat meetings te bezoeken).

Ik wilde de golf eigenlijk volledig demonteren, motorruimte cleanen en deze opnieuw laten spuiten. Het onderstel en alle aanbouwdelen wilde ik reviseren / vernieuwen en poedercoaten. Om niet teveel tegelijk op mijn hals te halen schuif ik het spuiten van motorruimte en 't werk aan mijn onderstel vooruit, zodat ik de warmere periode kan gebruiken voor het verbouwen van mijn garage- en stallingsruimtes.

M'n oude motor ligt inmiddels naast de auto. Ben nu bezig met de kabelboom en het afbouwen van herms oude 16vg60! Als alles mee zit kan ik eind februari een eerste proefrit maken. Omdat ik ook zijn ECU en chip heb moet dit gaan, zal als alles compleet is de auto bij JD op de bank laten afstellen. Mijn doel is om om herms oude vermogen te benaderen, de 300pk grens is voor mij iets magisch met een g-lader.

Bijna alles om de motor af en in te kunnen bouwen is compleet e/o besteld, er zijn nog een reeks pakjes onderweg vanaf o.a. bar-tek. Ik wacht o.a. op multiriem, rollen en spanner pakket, dynamosteun, gaskabel en wat kleinmateriaal. Ook heb nu eindelijk de verkoper van mijn nieuwe spaghetti spruitstuk kunnen overtuigen om te verzenden (was ‘n ebay claim voor nodig :mad: ).

Todo/wishlist voor de komende weken:
- Brandstofpomp, benzinedrukregelaar, benzinedrukmeter en gever
- Goodridge leidingwerk compleet maken, injectierail aanpassen op d-06
- Nieuwe radiateur voor achter de grote intercooler (oude is overleden)
- Oliekoeler en leidingen
- Nieuwe koppelingsgever en nemer
- G-lader inspecteren en glasparelstralen

Wat plaatjes erbij, sorry voor de crappy kwaliteit:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1818.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1786.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1785.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1814.jpg

vdWal.
20-01-2013, 19:09
super! heel fijn sleutel plekje ook
hou hem zeker in de gaten :cool: erg benieuwe deze van de zomer eens te treffen

Shon
20-01-2013, 19:10
Lekker bezig ! 300pk = raket.
Mooie sleutelruimte ook :thumbup:

corrado-usa
20-01-2013, 19:29
paar maanden geleden liep die nog erg benieuwd hoe dit loopd strax.
blijf het volgen.

frankvr6
20-01-2013, 19:39
’t Is maar weer eens tijd voor een update…

Straalcabine met glasparel en korund, ontvetter/spoelbak en inklapbare werkplaatskraan gekocht. Gepland was om eind december ook een 2-koloms brug te plaatsen maar dit loopt flink uit, ik moet de ruimte waar hij komt nog aanpakken. Ik moet dan ook prioriteiten stellen om aankomend seizoen wel te kunnen rijden (en hopelijk wat meetings te bezoeken).

Ik wilde de golf eigenlijk volledig demonteren, motorruimte cleanen en deze opnieuw laten spuiten. Het onderstel en alle aanbouwdelen wilde ik reviseren / vernieuwen en poedercoaten. Om niet teveel tegelijk op mijn hals te halen schuif ik het spuiten van motorruimte en 't werk aan mijn onderstel vooruit, zodat ik de warmere periode kan gebruiken voor het verbouwen van mijn garage- en stallingsruimtes.

M'n oude motor ligt inmiddels naast de auto. Ben nu bezig met de kabelboom en het afbouwen van herms oude 16vg60! Als alles mee zit kan ik eind februari een eerste proefrit maken. Omdat ik ook zijn ECU en chip heb moet dit gaan, zal als alles compleet is de auto bij JD op de bank laten afstellen. Mijn doel is om om herms oude vermogen te benaderen, de 300pk grens is voor mij iets magisch met een g-lader.

Bijna alles om de motor af en in te kunnen bouwen is compleet e/o besteld, er zijn nog een reeks pakjes onderweg vanaf o.a. bar-tek. Ik wacht o.a. op multiriem, rollen en spanner pakket, dynamosteun, gaskabel en wat kleinmateriaal. Ook heb nu eindelijk de verkoper van mijn nieuwe spaghetti spruitstuk kunnen overtuigen om te verzenden (was ‘n ebay claim voor nodig :mad: ).

Todo/wishlist voor de komende weken:
- Brandstofpomp, benzinedrukregelaar, benzinedrukmeter en gever
- Goodridge leidingwerk compleet maken, injectierail aanpassen op d-06
- Nieuwe radiateur voor achter de grote intercooler (oude is overleden)
- Oliekoeler en leidingen
- Nieuwe koppelingsgever en nemer
- G-lader inspecteren en glasparelstralen

Wat plaatjes erbij, sorry voor de crappy kwaliteit:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1818.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1786.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1785.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1814.jpg



mooie bekende schuur ideale plek en staat nog meer moois ;) in het zwart 1 van de mooiste :thumbup:

Ruud 16V-G60
21-01-2013, 08:48
goed bezig zie ik :thumbup:

RitchieVR6
21-01-2013, 09:00
Ziet er goed uit!
:thumbup:

maurice1987
21-01-2013, 12:43
Super bezig hier zie ik alweer.. Mooi hoor! en ook een mooie ruimte zie ik!

Sven-GTI
21-01-2013, 12:48
Wordt allemaal supernetjes zo te zien :thumbup:

Zo'n inlaatspruitstuk en fuel-rail heb ik ook :D

Romar
21-01-2013, 16:55
Zeer goed kerel!! Kom van de week ff je type 4 wielen langs gooien! Kan ik het ook weer s ff bekijken daarzo!

Donderdagavond denk ik

EnVeeZee
24-01-2013, 21:24
Thanks mannen! Vandaag weer een pakketje binnen, fits like a charm :thumbup:

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG1841.jpg

Omdat m'n nieuwe 470cc injectoren geleverd zijn zonder de juiste dichtringen ( :screwy: ) heb ik me ellendig gezocht naar de "plastic retainers" onderaan, wit op deze foto. Dichtringen zijn overal te vinden maar de retainers zijn kennelijk niet meer leverbaar. Dichtstbijzijnde die ik kon vinden was www.mrinjectoruk.co.uk, het verzenden was duurder als het materiaal :D http://www.stormdevelopments.co.uk/media/catalog/product/cache/1/small_image/202x152/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/7/470injector_1.jpg

Bij de volgende paketten weer updates :thumbup:

richard-polo
24-01-2013, 21:25
:thumbup: Gaaf project, en die motor :cool:

jwes01
20-02-2013, 21:33
Mooie foto's maatje ben benieuwd als hij zo weer rijd.

EnVeeZee
21-02-2013, 22:00
Thanks maat zal binnenkort weer eens wat updates plaatsen. Als jij nou eens ff wat foto's van die dikke c van je plaatst ;) Heb ik dat bar tek spul voor je wel binnen :thumbup:

brabomk1g60
21-02-2013, 22:24
Mooi Project :thumbup:

Weer 1 die het volgen waard is :cool:

Jeffrey-g60
09-03-2013, 19:12
vandaag dit project in het het gezien, en wat is die man goed bezig! een 16v-G60 motor die opgebouwd word uit de allerbeste spullen, en straks huisvesting heeft in een bijzonder mooie golf 2 :thumbup:

dit wordt een versnellingsbakvretend,stenen uit de straat trekkend beest met de looks van een echte charmeur :D

ik, en vast en zeker menigéén met mij was alleen al na het horen van de kosten niet eens begonnen met dit project, en na alle tegenslagen die enveezee heeft gehad het hele spul allang op de roestbult gesmeten :screwy: maar hij bouwt gewoon lekker door :thumbup:

heel veel respect voor dit project, en heel veel succes gewenst!

:D ow ja, als ie klaar is wil ik graag een keer mitfahren :D

Herm Schreurs
09-03-2013, 19:14
+1 :thumbup:

palla
10-03-2013, 21:36
heel mooi project echt een hele mooie golf!

Romar
11-03-2013, 09:23
Onderdelen worden Custom gemaakt op dit moment! Vanavond moet ik zelf ff aan de bak! Zal zorgen dat je van de week alles hebt!

Kost je niks trouwens! :thumbup: :thumbup:

EnVeeZee
11-03-2013, 20:30
@ALL; bedankt voor de leuke reacties!
@Romar; ben erg blij met je hulp, zonder jouw kunsten zou er geen dynamosteun passen en geen snaar heel blijven :thumbup:

't is al weer even geleden maar hier dan toch even een kleine update.

Ben de motorruimte aan 't schoonmaken en als dat af is kan ik de kabelboom plaatsen en afwerken. Het opnieuw spuiten van de motorruimte schuif ik door naar volgend jaar, kan ik nog een keer demonteren en optimaliseren.

De replica VWM 16vg60 steunenset heeft plaats gemaakt voor een set van Bar-Tek die nogal wat aanpassingen vergt, omdat ik op basis van een PG onderblok werk, de meeste sets zijn bedoeld voor een KR of PL.

Mijn G-lader is ca. 5000 km geleden volledig gereviseerd en flink bewerkt, deze is net preventief geopend voor inspectie en voorzien van nieuwe "zachte" dichtlijsten en een nieuwe riem. Er liggen 72, 65, 62 en 60mm poulies klaar om te proberen, eerst maar eens 65 gemonteerd.

Via VF een 65a 16v dynamo gekocht, deze ligt nu bij de specialist voor volledige revisie. De 2 helften en "koelrotor?" heb ik samen met een flinke bak steunen en koelbuizen gedropt bij de coater om in hetzelfde anthraciet als de rest vd steunen te laten coaten.

de 165 graden bocht heeft (gedwongen) plaats gemaakt voor een korte uitlaat van een passat. Zo krijg ik ruimte voor de steun aan de rechterzijde van de lader.

Een van de uitdagingen die ik nog moet tackelen, zijn de silicone slangen voor kvs- en boostleidingen. Van de week komt er iemand maten opnemen om deze custom voor me te maken, aangezien er weinig meer past van m'n oude sets.

Omdat mijn oude H&R schroefset niet meer verstelbaar was, heb ik een bijna nieuwe FK Silverline X gekocht. Tijdens het opfrissen van de set heb ik per ongeluk een van de hardheidsverstellingen vernascht :mad: dus met mn maatje Jwes01 de veerpoot geopend en een nieuw koni geel patroon geplaatst.

Mijn alu schrick carterpan ligt bij een engineer, die last er voor mij nog even een olie retour adapter in, AN16 :thumbup: De gasklep wordt door Romar nog even uitgedraaid naar max :D kan ik zelf de 2e helft van het huis bedremelen. (ja, nieuw werkwoord)

ik moet de volgende delen nog regelen;
- brandstofpomp en drukregelaar
- oliekoeler en leidingen
- nieuwe inlaten en filters op de g-lader ;)
- 1 kleinere spanrol voor op het blok vinden

Ben r bijna! Foto's volgen :thumbup:

Audi1981
11-03-2013, 20:48
- 1 kleinere spanrol voor op het blok vinden

TDI rolletje! ;)

Romar
11-03-2013, 21:17
Adapter voor de poulie op de stuurbekrachtingspomp is ready

Deze zal niet meer roesten :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6IUBOXT.jpg

Morgen gasklephuis ff een stukkie lichter maken :D en dan kun jij weer fijn verder bouwen :thumbup:

vdWal.
11-03-2013, 21:46
aangezien je van een PG blok uit gaat past dit dan niet kwa slangen?

Ebay (http://www.ebay.nl/itm/Samco-Kuhlwasser-Silikonschlauchkit-VW-Corrado-G60-1-8L-PG-8V-Schwarz-/370770492650?pt=DE_Autoteile&hash=item5653a4bcea) heb deze set ook bij mij erop zitten kon eigenlijk zo goed als alles gebruiken
alleen was die een jaar terug iets aantrekkelijker geprijst :screwy:

EnVeeZee
12-03-2013, 09:57
aangezien je van een PG blok uit gaat past dit dan niet kwa slangen? heb deze set ook bij mij erop zitten kon eigenlijk zo goed als alles gebruiken alleen was die een jaar terug iets aantrekkelijker geprijst :screwy:
Vergelijkbare set had ik liggen (zie eerdere foto's in topic), kan maar een klein gedeelte gebruiken ivm de 16v kop.
Deze komt nu dan ook in de Corrado van een kameraad.

Een van de problemen die je kan tegenkomen bij een pg onderblok is de afsluiting van een koelkanaal, deze heeft een 16v onderblok niet. Ik moest de plaat aan laten passen omdat ik een extra looprol wilde hebben.http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/steunlooprol.jpg

één van de mogelijkheden die ik heb overwogen..
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/riemen.jpg

Nieuwe radiateur, licht aangepast om te passen bij de IC http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/radiateur.jpg

De 165 graden bocht is niet mooi te monteren. door de mooie carterontluchting mis je een steun, en je zal 'm toch moeten ondersteunen..
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/165bocht.jpg

Dus met geluk een originele korte uitlaat kunnen vinden, nieuw, onder het stof bij de dealer ;) Hier is de steun weer gemonteerd.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/kortebocht.jpg

foxmanvos
12-03-2013, 10:14
Damm pure porno. Meer picas plz

Herm Schreurs
12-03-2013, 10:46
Nice Nando!

Ben alleen bang bij deze setup dat de krukas pully te weinig raakvlak heeft bij hogere toeren en dus meer weerstand van de lader, deze zit wel mooi omwikkeld :D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/riemen.jpg

jellehier
12-03-2013, 12:42
Als je nou rechts onder de riem niet onder de puly door laat lopen maar er bovenlangs heb je volgens mij meer raak vlak op de krukas puly

Kan mij vergissen natuurlijk



Edit: ik geloof dat dat niet werkt

Die puly is ook gegroefd denk ik?

EnVeeZee
12-03-2013, 13:33
Nice Nando!
Ben alleen bang bij deze setup dat de krukas pully te weinig raakvlak heeft bij hogere toeren en dus meer weerstand van de lader, deze zit wel mooi omwikkeld :D


ik heb in mijn haast (om pics or it didn't happen meldingen te voorkomen) weer een foto gepakt van een paar dagen terug, er staat ook "heb overwogen he" ;)

De snaar loopt nu aan linkerzijde van krukaspoulie omhoog > custom spanrol > dynamo, zo krijgt ie bijna 50% contact en een veel logischer verloop.


Als je nou rechts onder de riem niet onder de puly door laat lopen maar er bovenlangs heb je volgens mij meer raak vlak op de krukas puly
Die puly is ook gegroefd denk ik?

Dan zou de pomp tegenovergesteld draaien, volgens mij kan dat niet goed zijn ;) De vlakke poulie op de waterpomp (rechtsonder) heb ik inmiddels vervangen voor de gegroefde / verstelbare g60 poulie, zodat die wat meer grip heeft. Bij 'n 8v g60 is daar weinig contact trouwens, waterpomp levert ook niet zoveel weerstand :rolleyes:

op dit moment liggen een aantal steunen bij de coater dus nieuwe foto schiet ook weinig op :thumbup:


maar thanks voor het meedenken!

Herm Schreurs
12-03-2013, 13:51
:D :thumbup:
Goed bezig!
Word tijd voor een bezoekje zie ik, goede vorderingen man!

EnVeeZee
12-03-2013, 14:19
en om deze reden ben ik geen grafisch ontwerper geworden :shake:
Met die starre spanner kan ik 'm riemen laten opvreten met nog geen 10% contact hè :D

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/riemen_367742.jpg

vdWal.
12-03-2013, 18:49
deftige update weer! :cool:

Roykee
14-03-2013, 15:41
Veel werk! Maar goed bezig

EnVeeZee
29-03-2013, 19:13
Even een snelle foto update van wat nieuwe delen! Er gaat veel tijd zitten in het zoeken, aanpassen en passen... Vandaag wat tijd gevonden om e.e.a. op te halen, weg te brengen en weer te passen. Volgende week maar weer terug naar de coater :D

Ben in contact gekomen met iemand die silicone op maat kan maken en die is hier geweest om de maten te nemen. Een aantal slangen passen niet meer en ik laat een complete set op maat maken in zwart..

Dubbele inlaat setup voor de g-lader, met custom deksel voor het originele filterhuis
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG2310.jpg

De korte steun van een update hiervoor, nu in de coating, nou nog slangen pas maken richting de golf IC :redface:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG2307.jpg

Ik kon dus niet kiezen...
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG2314.jpg

Alu schrick carterpan
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG2303.jpg

Met olieretour :D
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG2304.jpg

Dynamo wordt volledig gereviseerd en voorzien van nieuwe internals na het coaten
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG2301.jpg

Steunen voor de dynamo zijn klaar en gecoat
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG2311.jpg

Het filterhuis wordt aangepast op de ram air inlaat voor de voorbumperspoiler.
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG2302.jpg

Gasklep moet ik nog afwerken, er is nu nog 2mm wanddikte over!
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG2272.jpg

Dit beestje wordt verantwoordelijk voor de brandstofvoorziening... nu nog een bijpassende drukregelaar
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG2267.jpg

thomasD
29-03-2013, 19:45
ziet er weer goed uit !

Romar
29-03-2013, 19:52
Master!

palla
29-03-2013, 20:22
Weer super mooi allemaal!

De Pul
29-03-2013, 20:26
haha nando,de pegels brandden in je broekzak zeker.....
spul toch aangeschaft,superdik man.ik heb die brandstofpomp trouwens ook.

kees kng60
30-03-2013, 08:44
Ziet er goed uit. Kom binnenkort nog weer eens kijken als dat goed is.

vdWal.
30-03-2013, 17:05
weer erg deftig spul allemaal! :thumbup:

Style
30-03-2013, 17:15
Ziet er goed uit allemaal :thumbup:
Mag ik vragen hoe je dit pas gemaakt heb op de carter aansluiting op het onderblok ziet er zeer deftig uit.
Zou het zo ook wel willen hebben :D

http://s17.postimg.org/loovx42y7/kortebocht.jpg (http://postimage.org/)

EnVeeZee
31-03-2013, 14:28
Thanks voor de leuke comments!

@Pul, de pleuro's waren idd goed warm, zaten echt in de weg ;)
@Kees, natuurlijk ben je welkom, meer dan, je hebt mn nummer!

@Style, de credits voor die mooie oplossing zijn voor Herm (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94418&page=1&pp=20). Ik heb o.a. zijn kale onderblok en cylinderkop overgenomen en bouw deze nu op mijn eigen manier op. Alle leidingen en koppelingen zijn van goodridge (http://www.goodridge.net/documents/downloads/retail/GoodridgeCat_low.pdf), meeste dash 6. Nog zo'n bodemloos putje trouwens ;)

Style
31-03-2013, 14:52
Had ik idd al begrepen hij had me al een pm gestuurd :thumbup:
En idd zit er soms een gouden laag onder die koppeling van Goodridge wat een prijzen :eek:

Edition-Blue
31-03-2013, 15:02
Ziet er allemaal goed uit nando, ga zo door!

Audi1981
31-03-2013, 15:04
Prachtig om te zien :thumbup:




Had ik idd al begrepen hij had me al een pm gestuurd :thumbup:
En idd zit er soms een gouden laag onder die koppeling van Goodridge wat een prijzen :eek:

Geloof dat het meeste A/N spec is, wat zoveel betekend als Airforce/Navy, die stellen iets andere eisen als wij... :D

EnVeeZee
31-03-2013, 16:46
Geloof dat het meeste A/N spec is, wat zoveel betekend als Airforce/Navy, die stellen iets andere eisen als wij... :D

Klopt! Ik probeer met alles onder de kap zo te werken. Er zijn hier op t forum wel meer projecten met deze koppelingen/slangen, sommige zelfs de hele auto, diep respect voor de tijd en investering. Is niet snel bij elkaar te vinden, veel delen moeten dan ook nog geboord en opnieuw getapt worden :tongue:

Edit: Ik ben met de goodridge / dash6 erg goed geholpen door dutchpowertrading.nl, die jongens weten waar ze het over hebben en hebben veel op voorraad...

De Pul
31-03-2013, 16:52
ik stuur je morgen wel even een foto hoe ik die pomp heb zitten nando.

EnVeeZee
31-03-2013, 17:11
Top! Het is me nu nog te koud in de schuur waar mijn auto staat, hou m'n rug niet heel als ik daar mijn vrije tijd ga besteden ;)

cabapolo
04-04-2013, 23:03
Top! Het is me nu nog te koud in de schuur waar mijn auto staat, hou m'n rug niet heel als ik daar mijn vrije tijd ga besteden ;)


Ik kan maar 1 ding zeggen:own: :own:
Op dit moment heb ik helaas geen VW meer en ook geen zin om tijd,geld etc.in een auto te investeren.Maar gelukkig zijn er mensen zoals jij die dat wel doen :wee:

Shon
06-04-2013, 18:47
Machtig, meer geld plukken en snel verder doen ;) !

Joan
01-10-2013, 11:16
Nando, hoe staat het er nu mee maat?

Lesley
01-10-2013, 18:18
Nando, hoe staat het er nu mee maat?

Als Nando je maat is dan weet je het toch :D

Herm Schreurs
29-07-2014, 08:07
Nando, hoe staat het er nu mee maat?
Ja Nando!

We want pics! :thumbup:

EnVeeZee
29-07-2014, 20:37
Oke, ff een update dan!

Heb al lang nix meer geplaatst en de 16vg60 al vaker prio 36 gegeven het laatste jaar... maar stoppen doen we niet :thumbup:

Afgelopen jaar 2 andere auto's gekocht waar ik veel tijd aan besteed heb, een 87er gti16v (inmiddels verkocht) en een A3 3.2 quattro. De A3 heb ik nog steeds en wordt door mijn vriendin als daily gebruikt.

De inmiddels verkochte gti 16v:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/gti16v.jpg

En de a3, op een tripje naar spa franchorchamps:http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/a33.2sportback.jpg

EnVeeZee
29-07-2014, 20:43
Nou dan maar wat foto's van het onderwerp van dit topic!!
Ik heb de RM's verkocht en de auto staat nu op mijn stallings-rs-en. Als mijn nieuwe wielen klaar zijn post ik wel een nieuwe update. Hopelijk heb ik dan ook zin gehad om de motor erin te knopen :D

En dan de meest recente foto van de 16vg60, afgelopen weekend tijdens het spelen met de dap :D

http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/mk2polijsten.JPG

spal fan en een set heatwrap:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/spalenheatwrap.jpg

oliekoeler:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/oliekoeler.jpg

crappy phone pic na de polijstsessie:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/16vg60.jpg

2 pics van de nieuwe motor
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/16vg60motor1.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/16vg60motor2.jpg

Hight
29-07-2014, 21:24
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Herm Schreurs
29-07-2014, 21:52
Wat ziet het er toch weer heerlijk uit Nando! :D

jasonnl
29-07-2014, 22:06
Das een mooi blokje :thumbup:

EnVeeZee
29-07-2014, 22:13
Thanks!

Was nog een foto van de inlaat met de 470cc injectoren vergeten :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/16vspruitstuk.jpg

vdWal.
30-07-2014, 09:49
wow, erg nice man :thumbup:

Joan
30-07-2014, 11:51
Ziet er weer geweldig uit Nando!

The Skinnmeister
30-07-2014, 12:20
Ziet er gaaf uit :D

Black Devil
30-07-2014, 13:01
Dikke tor

EnVeeZee
30-07-2014, 15:13
Leuk om zoveel positieve reacties te krijgen!

Door omstandigheden ligt de brug nog steeds in opslag en daarom passen we de plannen iets aan. Prio 1 is de motor er binnenkort in en dan proefrijden.

Als de brug staat (zal begin 2015 worden) wil Ik het hele onderstel eraf pakken om te coaten en de nog niet vernieuwde delen te reviseren e/o vervangen. Ook wil ik dan de motorruimte laten spuiten en laatste optimalisering van de motor doorvoeren. Heb o.a. de alu schrick pan en de oliekoeler niet direct nodig en geplaatst.

Rutger
30-07-2014, 17:52
Lekker hoor, benieuwd hoe dat straks loopt....!

Romar
31-07-2014, 16:35
Pfffffff, duurt lang 😁😁. Maar je blijft goed bezig moat 👍👍👍

Herm Schreurs
16-08-2014, 09:31
Vorige week dit hele project weer eens live gezien.
Damn wat een heerlijke motor en een o zo gave Golf waar die in gaat komen.
Nog even geduld heren, er wordt aan gewerkt! :thumbup:

EnVeeZee
17-09-2014, 20:05
De nieuwe 16vg60 motor heeft zijn eerste rondjes gedraaid, apk in een keer zonder opmerkingen en de nieuwe wielen zijn klaar. Nu rustig aan verder afmaken!

Zal binnenkort wat meer foto's posten, ff snelle crappy ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/1/7/6/IMAG3712.jpg

vdWal.
17-09-2014, 20:35
erg benieuwd! mooi man :cool:

frankvr6
17-09-2014, 22:02
heb hem al een paar keer lang horen gillen wat een geluid zit er in bahbah

ThomVw
17-09-2014, 22:10
Ziet er allemaal top uit!
Heerlijke auto zo!

Romar
17-09-2014, 22:58
Ik zeg een hele dikke ja!!!!!

edwing60
18-09-2014, 07:11
Bam!

Wat een dik apparaat. Kan niet amders zeggen. Ik hoop dat je je aan je woord houd en m binnenkort af hebt.

GTIEditionBlue
18-09-2014, 07:48
Jeeey!! Nice.

RamonDrenthe.
18-09-2014, 11:43
Dik voor mekaar!

GOFAST
18-09-2014, 12:09
heb je project net ff door gebladerd, echt heel mooi om te zien.

EnVeeZee
18-09-2014, 20:39
Thanks mannen!

heb hem al een paar keer lang horen gillen wat een geluid zit er in bahbah
En dan heb je nog geen hoge toeren gehoord gok ik :tongue:

Ik was er zelf stil van (gebeurt niet vaak) en het bonding process heeft een vliegende doorstart gemaakt ;)

De dubbele intake op de lader is al zijn centjes waard en de g-lader blaast af via een filter op de gasklep. Twijfel nog wel over een sportkat of extra demper om de nadruk nog meer op het motorgeluid te leggen.

Hij gaat als de brandweer op dope en de tor voelt alsof er nog heel erg veel ruimte en rek in zit!

GOFAST
20-09-2014, 22:05
fly by filmpje ?

vdWal.
22-09-2014, 18:11
Samen met dit :thumbup:


Zal binnenkort wat meer foto's posten, ff snelle crappy ;)

Joan
23-09-2014, 07:20
Goed bezig vrind!

Wouter42
23-09-2014, 11:37
Stalling RS'en :screwy: luxe probleempje zeker :D Ziet er dik uit hoor!

EnVeeZee
23-09-2014, 20:24
Ja als ik het zo teruglees staat het er lomp :redface:

De set op de eerste foto heb ik al erg lang, is een 15" opmaakset die ik gebruik voor stalling. De laatste foto zijn de nieuwe wielen, een set 16" nieuw opgemaakte Porsche rs (uit Fryslân). Ik wilde met dit vermogen niet met omgeboorde wielen gaan rijden dus vandaar de keuze voor 5x130.

Voor de liefhebbers, de 15" rs met banden komen nog te koop, bij interesse pm maar :thumbup:

Edit: foto's gaan nog wel even duren, auto is voorlopig gestald en mijn tijd is schaars.

Herm Schreurs
23-11-2014, 00:17
Dat geluid ja... Geweldigenoten :thumbup:

frankvr6
23-11-2014, 08:51
:D het zijn inmiddels geen stallings wielen meer :D

http://i290.photobucket.com/albums/ll247/edition24k/1480758_985472248135056_5488105149996111764_n_zps746a3bd8.jpg

bedankt nog :thumbup:

maurice1987
23-11-2014, 15:00
:D Moet snel maar eens op de koffie komen, wat een spul nando :thumbup:

Romar
23-11-2014, 18:48
Een meeting bij Nando kan ook wel! :D :D :thumbup:

EnVeeZee
23-11-2014, 19:28
Goed bezig, dikke set geworden Frank! Heel apart op de kever.

Hier gebeurt weer veel met van alles behalve de golf...

Sinds afgelopen woensdag heb ik een a3 limousine, ter vervanging van de BMW 3 serie :thumbup: Dit weekend ben ik verhuisd, er zal een grote verbouwing plaats gaan vinden binnen een maand of 6. Er moet ook een kinderkamer gebouwd worden (ja) dus bij mij staat de golf weer op prio 24. Hij staat wel lekker verwarmd op nieuwe wielen en banden.

@romar, die meeting doen we hier nog, heb het terrein net weer "iets" uitgebreid :D

De mk4 gti 1.8t komt begin januari te koop dus als er iemand een mooie complete met weinig kilometers zoekt, hoor ik het wel.

EnVeeZee
11-02-2015, 21:23
De mk4 gti 1.8t komt begin januari te koop dus als er iemand een mooie complete met weinig kilometers zoekt, hoor ik het wel. Heeft inmiddels een nieuw baasje hier op het forum :thumbup:

edwing60
11-02-2015, 21:55
Zijn er nog vorderingen aan de G??

EnVeeZee
11-02-2015, 22:41
Nee, die staat lekker warm op laminaat..elke paar weken wordt ie gestart en voor de rest druppelt de lader.

Ik ben voornamelijk bezig met werk, verbouwen, babykamers en kinderwagens :D

topsport
12-02-2015, 00:21
Dik machien! Benieuwd hoe dat klinkt!

martinus83
29-09-2016, 20:29
Even je topic goed doorgelezen, staan interessant mods tussen ;)
De mk2 irl; superkleur, was verbaast te horen dat deze G60 origineel met deze kleur geleverd is!
Had vandaag de eer de golf te mogen starten, klinkt heerlijk dit glader-machientje :cool:

EnVeeZee
29-09-2016, 21:38
Thanks mate :thumbup:

EnVeeZee
03-04-2021, 18:54
Sneller dan verwacht maar...

De 16vg60 motor heeft een nieuw baasje gevonden, ik verwacht hem terug te zien in een auto die bekend is op dit forum.

De golf g60 is met een gigantische berg onderdelen vertrokken naar een liefhebber. Hij heeft alle delen om hem origineel te maken erbij genomen en ik verwacht hem in de toekomst weer te zien zoals hij er vandaag de dag bij zou moeten staan.

Lesley
03-04-2021, 19:45
Wauw inmiddels 10 jaar verder en verkocht! Heb em ooit eens kunnen bewonderen heel lang geleden, je had de motor in een standaard hangen als ik mij niet vergis hè. Later nog eens draaiend gezien! Top wagen..!!

frankvr6
03-04-2021, 20:15
Mooie afsluiting maatje en als je nu wat moois wil zien loop je de andere schuur maar ff in. Mag je ff bij me groene monstertje kijken 😬

vdWal.
05-04-2021, 09:21
kon ook bijna niet anders als snel verkocht zijn. komt er nog iets terug?

EnVeeZee
05-04-2021, 19:41
kon ook bijna niet anders als snel verkocht zijn. komt er nog iets terug?

Ik heb geen aankoop gepland, meer dan content met de a4 en de golf 6 :thumbup: