SciroccomTDI
08-08-2012, 07:15
Beste mensen!
Toen ik mijn Scirocco heb gekocht, zaten er 13x5.5 ET38 stalen velgen op,
met geen idee hoe oude versleten Hankook winterbanden 175/70 - 13
Met die banden heb ik ook in de zomer gereden, toen was de auto inmiddels mTDI, en mijn verbruiksrecord was 1 op 24.3, en 1 op 22 was gewoon makkelijk haalbaar.
Nou heb ik sinds kort de Renault velgen 15x6.5 ET36, je zou zeggen "lichtmetaal", maar toch 9 kg per stuk die krengen..
met Continental ECO-blabla 175/55 - 15 bandjes.. waar heel groot op staat "saves fuel, reduces CO2 emission "...
Ik had eerst wat problemen met die wielen (moesten alle 4 gericht worden, en de naafgaten waren verbeund :screwy: ), dus reed ik op de steelies rond..
Maar nu heb ik die wielen al een paar tankbeurten er op zitten, en blijkt mijn verbruik naar 1 op 20 te zijn gestegen...
Ik controleerde de bandenspanning, deze bleek 1.8-1.9 Bar te zijn.
De banden zijn lichtelijk getrokken, dus dat vond ik te weinig.
Rijd nu op 2.5 Bar.. maar kan niet zeggen dat het veel beter is geworden.
Wie heeft er een vergelijkbare ervaring?
Toen ik mijn Scirocco heb gekocht, zaten er 13x5.5 ET38 stalen velgen op,
met geen idee hoe oude versleten Hankook winterbanden 175/70 - 13
Met die banden heb ik ook in de zomer gereden, toen was de auto inmiddels mTDI, en mijn verbruiksrecord was 1 op 24.3, en 1 op 22 was gewoon makkelijk haalbaar.
Nou heb ik sinds kort de Renault velgen 15x6.5 ET36, je zou zeggen "lichtmetaal", maar toch 9 kg per stuk die krengen..
met Continental ECO-blabla 175/55 - 15 bandjes.. waar heel groot op staat "saves fuel, reduces CO2 emission "...
Ik had eerst wat problemen met die wielen (moesten alle 4 gericht worden, en de naafgaten waren verbeund :screwy: ), dus reed ik op de steelies rond..
Maar nu heb ik die wielen al een paar tankbeurten er op zitten, en blijkt mijn verbruik naar 1 op 20 te zijn gestegen...
Ik controleerde de bandenspanning, deze bleek 1.8-1.9 Bar te zijn.
De banden zijn lichtelijk getrokken, dus dat vond ik te weinig.
Rijd nu op 2.5 Bar.. maar kan niet zeggen dat het veel beter is geworden.
Wie heeft er een vergelijkbare ervaring?